Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0TDI yhteenvetoapua pikaisesti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0TDI yhteenvetoapua pikaisesti

    Niin, tuossa kahlasin noita 2.0tdi PD koneiden vikakertomuksia ja vähän yllätti että koneessa on noinkin vakavia/kalliita ongelmia. Tulossa on (ensiviikolla!) saksan keikka jossa sukulaiselle on hakusessa on A4 B7 2.0tdi quattro tai Octavia Scout 2.0tdi. Noin satkun verran ajetut ja jotakin 2007 tms mallit kiikarissa. Nyt alkoi tuntumaan että tuosta koneesta tulee showstopperi ja pitää etsiä pikaisesti korvaavia autovaihtoehtoja tai vaihtaa haku bensakoneisiin :(

    Kaikkitietävä wikipedia kertoi että kyseisiä kiukaita on BKD, BKP, BMN ja BMR. Voiko yleistää ja sanoa että joku noista on paras ja joku noista on vihoviimeinen vaihtoehto vai kannattaako suosiolla unohtaa koko kone? Äkkiä en hoksannut että onko jossakin moottorikoodissa jo "hajoamaton" öljypumppu vakiona?

    Pikaisista vastauksista kiitollinen!

  • #2
    125kW hajoaa suuttimet kertaalleen, eipä siinä muita murheita ole. Moottorikoodeja on enemmän kuin nuo mainitsemasi. Itse aikanaan mietin uskaltaako ostaa 2.0tdi ja päivääkään en ole katunut ostosta.

    Veikkaampa, ettei tälläkään foorumilla ole paljoakaan pahaa sanottavaa koneesta. Yhtälailla niitä vikoja on muissakin koneissa...

    Comment


      #3
      Sinänsä tuo suutin homma on kettumainen, että jos ne menee yks kerrallaan niin eikös se sammuta koko koneen silloin. Eli hinurilla 4x kertaa korjaamolle, jollei tien sivussa halua korjata.
      Mutta kuten kaikissa muissakin, ei ne pakosti edes hajoa ja vuosimallillakin on merkitystä.

      Jos jotain kritisoisin, niin aikanaan oli kovin janoinen verrattuna esim 2.7tdi:hin, joka meni about samoihin.

      Comment


      • #4
        Tuota Jannen asiaa pohdin myös n.kuukausi sitten ja päädyin profiilin kulkineeseen juuri noiden suutin huolien takia.
        Eihän ne välttämättä aiheuta ongelmia, mutta niiden vaihto tuntuu olevan liian hinnakasta kohdalle sattuessaan.
        Tuon isomman pannun myötä löytyy vääntöäkin sitten jo melko mukavasti ja kulutuskin on ilmeisesti lähes samaa tasoa(itsellä reilusti alle 6l/100km maantiellä,ajotietokoneen mukaan).

        Comment


        • #5
          Tälläinen 125kW quattro softattuna puskee 205hp/420Nm keskikulutuksen ollessa 6,8l/100km, maantiellä 5,4-6,3l/100km riippuen rengastuksesta ja nopeuksista.

          Comment


          • #6
            Onko suutin- ja öljypumppuviossa eroja 140 ja 170 heppaisten välillä vai oireilevatko molemmat samallatavoin? Meinaan että onko turvallisempaa ettiä esim 140hp versio?

            Entä sitten Octaviat, vaikka "väärällä" foorumilla ollankin, niin kysyn kuitenkin että onko niiden 2.0tdi:ssä samat viat?

            Comment


            • #7
              Eiköhän tuo suutinvika ole nimenomaan 170hv 2.0TDI ongelma, missä on jonkunsortin pietzopumput made by siemens (oli se sitten skoda tai Audi). Eli noin "tilastomatematiikalla" pähkäiltynä 140hv voisi olla turvallisempi. Muistaakseni se ketjukäyttöinen öljypumppu muuttui rataskäyttöiseksi jossain 2006-2007 tuntumassa...mutta varmaan siinäkin joissain moottorikoodeissa aikaisemmin ja toisissa myöhemmpin. Vielä yksi vinkki...jos vaan löytyy kiinnostava vaihtoehto ilman DPF partikkelisuodatinta niin silloin vältät taas yhden potentiaalisen remontin kohteen...

              Comment


                #8
                Samat viat on.

                Comment


                • #9
                  Löysin tommoisen tiedon, onkohan luotettava?

                  ---------------------------------------------
                  Re: 8E/B7: Action 13D7 balance shaft module + oil pump
                  These are the affected VIN ranges: WAU___8E_7A000695 - 117 854 WAUZZZ8E_6A142943 - 297 522 WAUZZZ8E_79050267 - 061 063
                  --------------------------------------------

                  Tämä kommentti löytyy tuolta http://www.a4-freunde.com/showthread.php?t=68170&page=1

                  Comment


                  • #10
                    Varokaa 2.0TDI 2005-2007 malleja

                    Voin vahvistaa ketjuvetoisen tasapainoakselin/öljypumpun ongelmat. Kyseessä on moottorin tyyppivika eikä siihen saa enää (sinänsä halpoja) varaosia. Pitää ostaa koko tasapainoakseli/ölypumppuasetelma varaosiksi (n. 1 700 eur, laitot ja jakopään hihna päälle). Ketjuvetoisessa öljytikku menee vaikeasti takaisin sisään, siitä voi yrittää päätellä mitä siellä on.
                    Öljypumpun voima otetaan muutaman euron hintaisella tapilla toisesta tasapainoakselista, sekin saattaa ruveta pyörimään kolossaan. Sitten meneekin koko moottori vaihtoon. Paha vaan, että vaurio tulee salakavalasti. Ennen vauriota moottorista alkaa kuulua "rapinaa ja ratinaa" eli sitä voisi yrittää kuulostella öljypohjan suunnalta (ketjun kiristin on löysällä tai jo rikki ja ketju lyö johonkin metalliin)

                    Toinen tyyppivika on kaksoismassavauhtipyörä, joka on VW:n edustajan mukaan nykyisin "kulutustavaraa niinkuin kytkin". Ei sen tarkoituskaan ole kestää kuin 150 000 km. Tähänkään ei saanut alkuperäisen laista varaosaa enää, vaan oli palattu kunnon kokorautaan (mikä on hyvä).

                    Omalla Audi A4:lläni (2.0TDI BLB) oli ajettu 180 000 km, kun ketju meni poikki. Vaikka moottori pysähtyi saman tien, vaurioita oli syntynyt (jo aiemmin) ja moottori vaihtoon (Meyer Motoren, Saksa, veroton hinta 3 300 e).

                    Vaikka VW välillisesti tunnustaakin suunnitteluvirheet, mitään ei ainakaan Suomessa tunnusteta eikä korvata. Jään mielenkiinnolla odottamaan, kun näitä moottoreita alkaa laueta siellä sun täällä lähiaikoina koneiden kestorajan tullessa täyteen, miten VW-konserni asiaan suhtautuu. Nyt he ovat täysin denial moodissa, ei mitään good williä.

                    Googlella pääsee heti 2.0TDI-moottoreiden ihmeelliseen maailmaan, esim. "oil pump chain"-hakusanalla.

                    Itse en ostaisi muutaman vuoden vanhaa 2.0TDI moottorilla varustettua autoa ilman kirjallisia vakuutuksia ja takuita.

                    Comment


                    • #11
                      Näitä 2.0tdi koneita on ollut 2004 asti, ja ei vielä ole mitään kovin kummoista kuulunut... eli eiköhän nämä toimi siinä missä muutkin moottorit. Jos diisseleillä ajellaan 30tkm vuodessa niin 150tkm rajapyykki meni jo 2009. Omassa 187tkm ja eipä ole murheita, ainakaan vielä :)

                      Comment


                      • #12
                        no ei hitto uskaltaako näitä onlenkaan ostaa. kovasti tekis kyllä mieli ostaa tuommunen 140 hv b7 a4 dielsel. onks foorumilla noita konevikaisia ollu paljon?

                        Comment


                        • #13
                          Hakutoiminto?

                          Esim. tämä

                          Sitten kun olet tuon lukenut, tee sama haku 1.9tdi ja 3.0tdi moottoreista, ja mieti sitten uskaltaako niitäkään ostaa? Saman voi tehdä muillakin foorumeilla kys. merkeissä käytössä olevista moottoreista. Jos uskot kaiken osuvan kohdalle minkä luet, siirry polkupyöriin. Tosin niissäkin menee kampiakselit ja ketjut poikki, rattaat kuluu, vaihtajat ei vaihda kunnolla jne. :D

                          Oma auto on nettiautossa myynnissä (profiilin kulkine), siihen on jo monta osaa vaihdettu, eli voit päästä vähällä... :P

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viesti
                            Näitä 2.0tdi koneita on ollut 2004 asti, ja ei vielä ole mitään kovin kummoista kuulunut... eli eiköhän nämä toimi siinä missä muutkin moottorit. Jos diisseleillä ajellaan 30tkm vuodessa niin 150tkm rajapyykki meni jo 2009. Omassa 187tkm ja eipä ole murheita, ainakaan vielä :)
                            Aiheeseen tutustumisen voisi alkaa vaikkapa täältä: http://www.pistonheads.com/gassing/t...ain+woes&mid=0 ja lukea koko keskustelun v:sta 2009 lähtien tähän päivään. Vastaavia keskusteluja käydään muissakin maissa, mm USA:ssa ja Saksassa.

                            Asiassa on kaksi vaihtoehtoa: a) väitteet suunnittelusta johtuvasta ketjuviasta ovat totta tai b) on normaalia, että jotkut dieselmoottorit menevät rikki (aina samasta paikasta) ennen 200 000 km mittarissa. Omakohtaisen kokemuksen perusteella (ja meitä kohtalontovereita on paljon) kannatan vaihtoehtoa a). Sitä tukee sekin, että VW ei enää valmista ketjullista systeemiä eikä siihen saa edes alkuperäisiä varaosia.

                            Jos nyt on mittarissa jo 187 000 km, sanoisin että kello tikittää... ja ketju rapisee, kuuntelepa tarkkaan.

                            Comment


                            • #15
                              Vaan eikös se ollut niin, että tuossa 170hv versiossa sitä ketjua ei ole lainkaan...?

                              Comment


                              • #16
                                Todennäköisesti olet oikeassa eli 170 hv versiossa on jo asia hoidettu oikein. Jannella oli kommentissa #9 valmistusnumerosarjatkin jota asia koskee. Samassa oli myös Saksan (?) takaisinkutsukoodi 13D7, mutta tästähän Suomen volkkari "ei tiedä mitään". Asentajat yksityisesti tietävät, "ei nimiä".

                                Comment


                                • #17
                                  Tuollainen 2006 140hp 2.0 Tdi on hyvä. Sellainen jossa öljypumppu on rattailla.

                                  Muokkaamalla öljypumpun käyttöakselisysteemin poistuu yksi ongelma.

                                  Softaa ja hiukkaspönttöä muokkaamalla poistuu toinen ongelma.

                                  Kolmas voisi olla kytkimen muokkaus jos innostuu muokkailemaan.

                                  Näiden jälkeen aletaan olla b6 1.9 tdi 131hp tasolla joka on mielestäni varsin luotettava.

                                  Itse valitsisin b7 korimallin ja lähtisin muokkaamaan.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja mtsa Näytä viesti
                                    Todennäköisesti olet oikeassa eli 170 hv versiossa on jo asia hoidettu oikein. Jannella oli kommentissa #9 valmistusnumerosarjatkin jota asia koskee. Samassa oli myös Saksan (?) takaisinkutsukoodi 13D7, mutta tästähän Suomen volkkari "ei tiedä mitään". Asentajat yksityisesti tietävät, "ei nimiä".
                                    Jos auton alustanumero laitetaan ElsaPro ohjelmaan, joka on siis tehtaankorjausohjelma, näyttää se suoraan kuuluuko auto tuohon 13D7 kampanjaan. Jos ei kuulu, ei autolle tehdä mitään.
                                    Kampanjoita on myös sellaisia, jotka koskee vain tiettyjä maita, silloin ei ainakaan Suomiautot näy listoilla.

                                    Merkkikorjaamojen on pakko tehdä autoon kuuluvat kampanjat, jos se käy korjaamolla. Muuten tulee sanktiota niin maahantuojalta kuin tehtaalta. Joten "ei tiedä mitään" ei tarkoita mitään salamyhkäistä salaliittoa asiakasta kohtaan. Korjaamo saa myös rahat korjauksesta, maksajana tehdas. Joten ei ole edes korjaamon pussista pois.

                                    Jos epäilytää, mene marmorille ja pyydä heitä tarkastamaan autosi alustanumero. Jos en olisi lomalla, voisin tarkastaa sen myös.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuollainen 2006 140hp 2.0 Tdi on hyvä. Sellainen jossa öljypumppu on rattailla.

                                      Muokkaamalla öljypumpun käyttöakselisysteemin poistuu yksi ongelma.

                                      Softaa ja hiukkaspönttöä muokkaamalla poistuu toinen ongelma.
                                      Onko 2006 140hp 2.0tdi:ssä hiukkaspönttö? Oletin että ei olisi ollut, mutta pitääkin tarkastaa...

                                      Osaako joku muuten sanoa, että mistä tietää/näkee että onko öljypumppu rattailla?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mun 2.0 Tdi on kokenut noin 10te konerempan kaksi vuosi sitten. Eli EHKÄ itse selviän ilman ongelmia vielä jonkun aikaa..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja peeppa Näytä viesti
                                          Onko 2006 140hp 2.0tdi:ssä hiukkaspönttö? Oletin että ei olisi ollut, mutta pitääkin tarkastaa...

                                          Osaako joku muuten sanoa, että mistä tietää/näkee että onko öljypumppu rattailla?
                                          Asiaa voisi kokeilla aluksi öljytikulla: jos se menee takaisin päin vaikeasti (viimeiset 5...10 cm), on syytä epäillä ketjuvetoa. Jos se on BLB tyyppiä (Audi, esim. Passatissa se on joku toinen), ketjuveto taitaa olla varma. Näitä ketjuvetoisia valmistettiin 11/2004 lähtien pari vuotta.

                                          Kuulin eilen, että korjaamoilla puhuttiin muutama vuosi sitten, että Passattien turbot eivät kestä, vaan sylkäisevät turbon siivet moottoriin: täystuho. Kehotettiin tarkastamaan. Kyseessä taisivat olla kuitenkin vain Powerdieselit (2.0TDI). Loogista olisi ajatella, että todellinen syy oli öljynkierron ongelmat turbossa (ketjuvetoinen tasapainotusakselisysteemi, jossa öljypumppuun voiman siirtävä tappi alkaa pyöriä tyhjää).

                                          Comment


                                          • #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                            Jos auton alustanumero laitetaan ElsaPro ohjelmaan, joka on siis tehtaankorjausohjelma, näyttää se suoraan kuuluuko auto tuohon 13D7 kampanjaan. Jos ei kuulu, ei autolle tehdä mitään.
                                            Kampanjoita on myös sellaisia, jotka koskee vain tiettyjä maita, silloin ei ainakaan Suomiautot näy listoilla.

                                            Merkkikorjaamojen on pakko tehdä autoon kuuluvat kampanjat, jos se käy korjaamolla. Muuten tulee sanktiota niin maahantuojalta kuin tehtaalta. Joten "ei tiedä mitään" ei tarkoita mitään salamyhkäistä salaliittoa asiakasta kohtaan. Korjaamo saa myös rahat korjauksesta, maksajana tehdas. Joten ei ole edes korjaamon pussista pois.

                                            Jos epäilytää, mene marmorille ja pyydä heitä tarkastamaan autosi alustanumero. Jos en olisi lomalla, voisin tarkastaa sen myös.
                                            Luin kommentissa #9 olleen linkin takana olevan keskustelun Saksassa. Kampanja 13D7 koskee vain rajoitettua osaa autoista, joissa tasapainotusakseli on ketjuvedolla, esim. oma Audini ei kuulu joukkoon. Keskustelu kannattaa lukea, koska se antaa hyvän kuvan asiasta ja missä viidakossa asianomistajat joutuvat toimimaan.
                                            Selvitin Suomen takaisinkutsukampanjoita äskettäin, enkä löytänyt mitään 13D7 vastaavaa eli se on vain saksalaisille ja heillekin vain osalle.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja mtsa Näytä viesti
                                              Asiaa voisi kokeilla aluksi öljytikulla: jos se menee takaisin päin vaikeasti (viimeiset 5...10 cm), on syytä epäillä ketjuvetoa. Jos se on BLB tyyppiä (Audi, esim. Passatissa se on joku toinen), ketjuveto taitaa olla varma. Näitä ketjuvetoisia valmistettiin 11/2004 lähtien pari vuotta.

                                              Kuulin eilen, että korjaamoilla puhuttiin muutama vuosi sitten, että Passattien turbot eivät kestä, vaan sylkäisevät turbon siivet moottoriin: täystuho. Kehotettiin tarkastamaan. Kyseessä taisivat olla kuitenkin vain Powerdieselit (2.0TDI). Loogista olisi ajatella, että todellinen syy oli öljynkierron ongelmat turbossa (ketjuvetoinen tasapainotusakselisysteemi, jossa öljypumppuun voiman siirtävä tappi alkaa pyöriä tyhjää).
                                              2 litraisessa turboja on hajonnut jo pitkälti ennen kuin 100tkm on mittarissa, eli en syyttäisi tuota tappia siitä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Noissa on se hyvä puoli kuitenkin, että osia muokkaamalla tuon saa kestämään.

                                                BPW 2006 on rattailla ja samalla tavalla tikku alkaa pyöriä tyhjää aikanaan.

                                                Tuohon löytyy 2.0 Tdi öljypumpun korjauspaketti.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kääntää tikun toisinpäin 200tkm kohdilla ja muistaa käyttä talvella riittävän lirua öljyä ja esilämmitys!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    #24

                                                    Meillä on n. 250tkm ajettu BPW, kaikki muut viat alkaakin olla jo tulleet vastaan, paitsi tuo täystuho.

                                                    Aikapaljon on kyllä öljyä pitkin konehuonetta, ja ahtoputkissa on jonkinverran öljyä (normaalia?).
                                                    Niin mietin että kuinka tuota öljypumpun kuntoa voi tarkistella?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      125kW hajoaa suuttimet kertaalleen, eipä siinä muita murheita ole. Moottorikoodeja on enemmän kuin nuo mainitsemasi. Itse aikanaan mietin uskaltaako ostaa 2.0tdi ja päivääkään en ole katunut ostosta.

                                                      Veikkaampa, ettei tälläkään foorumilla ole paljoakaan pahaa sanottavaa koneesta. Yhtälailla niitä vikoja on muissakin koneissa...
                                                      Aluksi luulin aprillipilaksi mutta sitten tajusin että kyseessä jo vanhahko viesti ja ketju.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itellä ois auton osto tässä nyt ajankohtanen ku möin just edellisen alta pois.

                                                        Oon tässä vähä katellu noita 2.0tdiq b7 MUTTA tosiaan kauhujuttuja kuullu nii uskaltaako semmosta ostaa?ajettu 250 molemminpuolin...
                                                        Onko niissä 140 versus 170heppasissa samat viat?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Karrikoiden voitaneen todeta et 140hp koneest on paskoja muttei niin huonoja kun 170hp isoveljensä.
                                                          Näitä juttuja lukeneena ja yhden moisen omistaneena ja siihen 3 ahdinta ja yläkerran vaihtaneena suosittelen 2.0tfsi konetta ja tästä sitä 220hv mallia. Toki hyvin pidetty ja huollettu 250tkm rullattu 3.0tdi on myös hyvä pitää mielessä.

                                                          Tuon nykyisen kulkineesi päivittäminen 2.0tdi b7 ei ole mielestäni mitenkään sen kaiken riskin arvoista :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kannattaa tosin huomioida myös se, että Antin hakemilla kilsoilla on suuttimet, vauhtipyörä, tasapainomoduuli ja muut ongelmaosat hyvin todennäköisesti jo vaihdettu.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X