Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 3.0 TDI raklatus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Rallatu

    Mitenköhän tähän nyt suhtautus välistä rallattaa useammamn sekunninm ja lujaa, ja lämpimänä ei välttämättä ollenkaan.

    Comment


    • #32
      Eikös toi ole klassinen kiristimen oire? 500€ marmoritiskiin ja kovaa ajoa.

      Comment


        #33
        750-800 € oli tänä syksynä Länsi-auto LPR:n kustannusarvio tilattaessa (A6 koppa), en tiedä paljonko oli oikeasti kun myyjäliike maksoi remontin. Minkäännäköstä merkintää ei ilmestynyt huoltokirjaan?
        Viimeksi muokannut Kasiässä; 20.12.2013, 08:01. Perustelu: Malli lisätty

        Comment


        • #34
          Eipä huoltokirjassa ole korjauksia, pelkästään huoltoja, joka osittain vesittää koko huoltokirjan idean auton kunnon todistelussa myyntitilanteessa.

          Comment


          • #35
            Audi A4 3.0 TDI ASB ketjun rallatus

            Moikka,
            tästä aiheesta täällä on enemmänkin ollut juttua, mutta kysytään nyt silti. Ketju rallattaa sen 1-2 sekunttia kylmänä ja vartin seisonnan jälkeen. Forssista eestistä kyselin kiristimen vaihtoa ja olivat sitä mieltä, että pitäisi vaihtaa kaikki ketjut (2500e) eikä tuo kiristimen vaihto hiljennä ääntä. Kysymys nyt sitten kuuluukin, että kannattaisiko sitä kiristintä kokeilla vaihtaa ja onko tuo nyt ollenkaan varsinainen ongelma kun osa sanoo kuitenkin olevan ominaisuus??
            Autolla tosiaan ajettu 213tkm ja 08vm.

            Comment


            • #36
              Jos ääni häviää parissa sekunnissa, niin silloinhan kiristin toimii. Ei kiristin kiristä ennenkuin se saa öljyä. Ei se ole kiristimen vika, jos se saa öljyä vasta parin sekunnin kuluttua.

              Comment


                #37
                Vaan ei ehjä mitään ääntä pidä. Vai onks se silloin rikki?

                Comment


                  #38
                  Juurikin näin. Ehjä kiristin ei äännä.

                  Comment


                  • #39
                    Eli vaihtoon sen voisi laittaa?
                    Nää +30 kelit tuntuu vaikuttavan asiaa ku öljy sen verta notkeeta.
                    Viimeksi muokannut Killeri; 3.8.2018, 09:54. Perustelu: Sotkut siivottu.

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                      Vaan ei ehjä mitään ääntä pidä. Vai onks se silloin rikki?
                      Moni on vaihtanut kiristimen mutta rallatus ei ole hävinnyt. Onko ne kiristimet rikki uusina. Monella taas rallatus on hävinnyt kiristimen vaihdolla vain vähäksi aikaa. Ehkä se uusi kiristin on sen verran nahkea liikkumaan, että pysyy auki, vaikka öljynpaine onkin hävinnyt .

                      Jos kiristin kiristää, niin se on kunnossa. Ei se voi kiristää ennenkuin saa öljynpainetta.

                      Comment


                        #41
                        Uudemmissa malleissa taisi olla esikiristys jousella, en ole varma tuliko juuri ASB-koneen myötä, vai vähän myöhemmin. Siinä tapauksessa kiristää ennen öljynpainetta. Omassa ASB moottorissa saattaa pitkän seisokin jälkeen raklattaa sekunnin tai kaksi, kerran myös ratasession jälkeen, kun moottori oli todella kuuma. Efekti voimistuu öljynvaihtovälin loppua kohden.

                        Jos raklatusta ilmenee tuoreilla (laadukkailla) öljyillä, niin harkitsisin vaihtoa, jos raklatus kestää sekunteja. 15 tkm tai enemmän ajetuilla öljyillä, tai pitkään seisseen auton tapauksessa, en huolestuisi.
                        Viimeksi muokannut alpi; 3.8.2018, 08:28.

                        Comment


                        • #42
                          Juu, huomasin että 10tkm öljynvaihdon jälkeen alkoi enemmän kuulua tuota raklatusta.15tkm meinasin öljyt vaihtaa katsoa jos auttaisi ensin.

                          Comment


                          • #43
                            3.0tdi (cduc) rallastus

                            Toinen cduc koodilla varustettu kolmelitranen diisseli alla ja käynnistäessä melko säännöllisesti ketju rallattaa sekunnin verran. Edellinen auto meni korjaamolle liikkeen piikkiin samaisesta syystä ketjun/kiristimien vaihtoon ja sijais autoksi tuli niin hyvä yksilö että vanha jäi mun osalta korjaamolle. Nykyisessä huomasin äänen jo liikkeessä ja se korjataan myös mutta jäin miettimään että voiko tosiaan olla kiristimet vaihtokunnossa alle satkun ajetuissa autoissa vai voiko joku muu aiheuttaa että paineet kiristimeltä häviää?

                            Comment


                            • #44
                              Tarkastakaapa kampuran hihnapyörä. se antaa raplatusta/kolinaa/räpinää startatessa jos väljä. uuskaan ei sakemanneilta paljoo maksa. 200tkm kohdalla se pitäisi/olisi pitänyt kuitenkin vaihtaa.

                              Comment


                              • #45
                                Kuinkas tuo tarkastus tapahtuu, näkeekö sen selvästi jos on rikki?

                                Comment


                                • #46
                                  Tarkoittanee sitä kumivulkanointia mikä repeää ajan myötä ja pyörä tipahtaa konehuoneen pohjalle?

                                  Comment


                                  • #47
                                    nimenomaan kumi pettää minkä seurauksena irtoaa. jos paljon kierroksia kun repee irti niin saa varautua vaihtamaan flektin, syylärin, ilmastoinnin kennon ja muuta pientä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      näkee selvästi jos on ihan löysä. väännät tangolla hihnapyörän takaa ulospäin. jos tuntuu ihan veltolta niin varmasti räpisee startatessa. itellä ainaki joka startilla rallattaa.

                                      Comment


                                      • #49
                                        A6 Allroad vm. 2014 150kw TDI

                                        Terve.

                                        Tuli ostettua ensimmäinen Audi.
                                        A6 Allroad 2014, aj.140tkm

                                        Täytyy myöntää, että Mersun jälkeen erittäin mukava peli ajella ja hyvin tuntuu myös liikkuvan isoksi autoksi.

                                        Nyt vain ihmetyttää yksi asia, joten ajattelin, löytyisikö täältä apuja.

                                        Välillä kylmänä käynnistäessä kuuluu koneesta 1-2 sekunnin ajan raklatus. Ääni häviää tämän jälkeen. Tekee yleensä tämän, kun käynnistää kylmää konetta ensikerran. Joskus tehnyt myös lämpimällä koneella hetken seisomisen jälkeen.

                                        Onko ketju menossa vaihtoon jo näillä kilometreillä?

                                        Kiitos vastauksista jo etukäteen!

                                        Comment


                                          #50
                                          Jakopäähän on vähän tyyppijuttua noissa koneissa. 1-2s ei nyt kuullosta vielä pahalta ongelmalta. Kannattaa ensin nyt varmistaa merkkihuollosta että autossa on uusin softa millä ketjunkiristimen öljynpainetta ohjataan vähän eri tavalla. Jos se ei enää auta ja rallatus alkaa kasvamaan niin jakopääremppahan se on edessä...

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tuskin ketju menossa, V-lohkojen kiristimet tarttee vaihtaa. Ainakin itsellä loppu rapinat kun vaihdoin kiristimet. A6 3.0 BMK koneelliseen.

                                            Comment


                                              #52
                                              Täällä aika samat oireet, kone CDUD -13.

                                              Otin autoa hommatessa Fraguksen lisätakuun ja käytin vielä sillä kulmalla auton marmorilla tsekattavana ja ihmeteltävänä tuosta ketjun rapinasta.

                                              Itsellä pitää vähän lämmöistä riippuen max 0,5s ääntä ja tuo ei ole muuttunut matkan varrella mitenkään (77 - 112tkm). Vaikka sinänsä maksajakin olisi löytynyt niin ensin Espoon AC:lla huollon yhteydessä olivat tuota kuulostelleet ja kuulemma ei kriittistä. Ja vielä hetki ennen takuun päättymistä käytin auton erikseen Vantaan AC:lla ja siellä olivat sitä mieltä että kun ääni loppuu siinä vaiheessa kun öljynpaineet nousee, tuo on ihan normaalia.

                                              Vantaalla vielä vedetty joku moottorinohjainlaitteen päivitys, joka nostaisi nopeammin öljynpaineita ja täten ei rapisisi niin paljoa. Itse en karmeaa muutosta huomannut. Kuulemma edellisessä versiossa kiristimissä oli selkeästi ongelmia, mutta nyt samanlaisia oireita uudempien kanssa ei enää samassa mittakaavassa ole. Sitten jos rapina ei lopu parissa sekunnissa, tilanne on toinen.

                                              Comment


                                              • #53
                                                3.0 TDI (CLAA yms.) nokkaketju ongelmat

                                                Onko näissä koneissa olleisiin ketjuongelmiin tiedossa esim. nokkien asentotietoihin perustuvia raja-arvoja joita voisi tutkia VCDSllä? Kuten löytyy esim. VR6n ketjun venymiselle.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Mulla erilainen raklatus..

                                                  2013 3.0 TDI Quattro, muistaakseni CDUC-motti.
                                                  Salaperäinen ääni silloin tällöin käynnistettäessä.
                                                  Kuuluu vain moottorin ollessa käyntilämmin starttauksen yhteydessä.
                                                  Kestää noin pari sekuntia ja kuullostaa lähinnä siltä että pieni noita-akka naputtais kepillä moottorin kylkeen, tai jokin resonanssi. Mutta kuuluu randomisti, silloin kun kutsuu kaverin kuuntelemaan niin tietenkään ääntä ei kuulu. Ilmastointilaitteen kompressoria epäiltiin ja se vaihdettiin samalla järjestelmä huuhdellen ja uusilla kylmäaineilla. Miusta tuntuu että tämä auttoi jonkin verran , ainakin aluksi mutta nyt ääni on taas siellä.Kompressorin kumikytkin oli kulunut.
                                                  Samoihin aikoihin kun ilmiö alkoi, alkoi myös moottorin värinä tyhjäkäynnillä käyntilämpöisenä tuntumaan ratissa / kevyenä dieselin raksutuksena.Kun kierroksia nostaa 600:sta 800-900 ääni ja ilmiö häviää.
                                                  Joku apulaite ilmeisesti ?Ei kuullosta ketjulta/kiristäjältä erään korjaamon mukaan.Värinänvaimennin ?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Hydraulinen kumityyny, tai suuttimen korjausarvo heittää johonkin pyttyyn lisää soppaa. Fortea tankkiin etukäteen. Kumityynyn vaihdosta A6:een en osaa sanoa oikein mitään muuta kuin että ahdasta on.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kiitti vinkistä, pitääpä laittaa Fortet nyt ekaksi.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Itselläni seilasi tyhjäkäynnillä ja koko auto ravisti. Nyt Kent käsittelyn jälkeen tuntuisi olevan poissa, mutta kaasu pohjassa herjasi vikakoodin P0087 RAIL PRESSURE LOW. Voisiko olla niinkin helppo juttu kuin ps-suodatin?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ostin Motonetista RedLinen dieselin lisäainetta, pullo käytetään muutaman tankkauksen yhteydessä.Saas nähdä vaikuttaako mitään.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Anaatti Näytä viesti
                                                            Itselläni seilasi tyhjäkäynnillä ja koko auto ravisti. Nyt Kent käsittelyn jälkeen tuntuisi olevan poissa, mutta kaasu pohjassa herjasi vikakoodin P0087 RAIL PRESSURE LOW. Voisiko olla niinkin helppo juttu kuin ps-suodatin?
                                                            Korkeapainepumpun hihnavika on varmaan yleisin syy tuohon koodiin. Hihnasta lähtee hampaat.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ei ole hihnalla pumppu Crca-koneessa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X