Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Polttoaineen / pakokaasun haju tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Mutta laitellaas tähän nyt piste touhulle kun edelliseen postiin niin lupailin; eli soppa syötiin lopulta ihan tyytyväisenä naamariin kun myyjäliike antoi extrahyvityksen kaiken väännön lopulliseks päättämiseksi; 1500e. Vasemman takapyörän laakeri on vielä korjauttamatta, mut onpa tuolla hyvin ajellut silti >2000km, tuskinpa pahasti on vielä rikki kun ei puolla mun mielestä mihinkään suuntaan. Jospa sit seuraavassa huollossa laittelis hihnat ja mitä muuta sit pitääkin laetella.

    Vakiosoftan palautus meni ok, ja mielestäni alavääntöö saatto vähän tulla lisää; BSR virisoftassa sitä ehkä oli rajotettu vakioon verrattuna. Hyvin pärjää ruuhkaliikenteessä alle 2000rpm ajolla koko ajan jos polttoainetta säästellä haluaa. Vikakoodeja ei vakiosoftalla oo tullu. Vv-autoon olin viime viikolla vielä yhteyksissä tuosta Liikkumisturvasta, että kuinka se voidaan noin vaan jyllätä pois, ei oo tullu vastausta vielä sieltä. Ja mielelläänhän tuo eukkokin on tuolla ajellut sitten aikansa röyhkättyään =D.

    Ainii, jänskätti vähän et mitenköhän käy kun ilmat viilenee ja Eberiä kokeilee että onkohan se nyt kuitenkin paskana sekin, mutta eipä ollut, hyvin pörisee =P.
    Viimeksi muokannut Zachaeus; 29.9.2011, 23:17.

    Comment


    • #62
      loppu melkein hyvin kaikki hyvin : ) nyt ei muutaku kunnollinen softa sisään ja se dbf helevettihi sieltä nii alkaa olla audissa vetoja ja toimii kuten pittääkin ;)

      ja softaajahan löytyy kätevästi tässä tapauksessa ihan omalta kylältä!

      Comment


      • #63
        Haha, suapis nähä =) . Aika riittävästi kun tuo kulkee noinkin.

        Liikkumisturvakin on nyt sitten sinetöity;

        "Hei,

        valitettavasti takuuseen, liikkumisturvaan ja myöskin takuun jälkeiseen kustannuskäsittelyyn liittyvät säännöksemme ovat yksiselitteiset. Mikäli autoon tehdään rakenteellisia tai ohjelmallisia muutoksia, lakkaa takuun ja liikkumisturvan voimassaolo niiltä osin, mihin kyseinen muutos vaikuttaa.

        Koska autonne moottori on ollut ohjelmallisesti muutettu, on mahdollista, että myös tulevaisuudessa eteen tulevat korjaustarpeet johtuvat virityksen aikaisesta muutoksesta. Näin ollen liikkumisturvaa ei voida autossanne käyttää, jos matkan keskeytyminen johtuu moottoriin tai voimansiirtoon liittyvästä viasta. Muiden vikojen kyseessä ollessa liikkumisturvaa voidaan soveltaa, mutta järjestelmässämme olevan merkinnän takia jokainen tapaus on käsiteltävä erikseen.

        On totta, että kaikki rakenne- ja ohjelmistomuutostapaukset eivät ole meidän tiedossamme, mutta kaikissa tiedossa olevissa tapauksissa käsittely on vastaavanlainen.

        Mukava kuulla, että olette päässyt myyjäliikkeen kanssa yhteisymmärrykseen lastutusta koskevasta hyvityksestä.



        Ystävällisin terveisin

        X.X.
        asiakaspalvelupäällikkö
        VV-Auto Group Oy
        asiakaspalvelu@vv-auto.fi"

        sekä

        "Audi A4, rek nro abc-def

        Kyseiselle autolle ei voida myöntää liikkumisturvaa/GW vastaantuloa moottorin/voimansiirron osalta koska se on joutunut normaalia kovemmalle rasitukselle ja käytölle.
        Autossa olleen lastun takia ja tästä johtuneen tehon nousun takia moottori/voimansiirto on joutunut normaalia kovemmalle rasitukselle ja käytölle


        Ystävällisin terveisin

        Y.Y.
        asiakasneuvoja
        VV-Auto Group Oy
        asiakaspalvelu@vv-auto.fi"

        Comment


        • #64
          Tuohon dieselin hajuun kabiinissa,
          niin itselläni samaa vikaa kulkuväline vasta viikon alla ja tuoksuu jo startatessa mut haju häviää äkkiä ja joskus ei tuoksu ollenkaan startatessa sitten se myös yhtenä aamuna hummas nuita kierroksia tyhjä käynnillä?
          Elikkä haluasin tarkennusta että onkohan varmaan sama vika tässäkin mallissa 2.5 tdi quattro B6 132kw elikkä pumppusuuttimet?
          ajettu vasta 340tkm.
          Meneeköhän tässäkin tapauksessa lasku sitten tuolle autoliikkeelle?
          Vai mitä mieltä se on kuluttaja virasto?
          Ottaisin hyviä neuvoja vastaan kun löyti nyt tämmöisen mukiin menevän niin ei kehtais ruveta purkamaan kauppaa ja mikä neuvoksi?

          Ja vielä lisää tähän että mistä mahtaa johtua huono käyntiin lähteminen vaikka auto olisi lämmin tai kylmä virtaa on kyl akussa mutta, avainta saa kääntää 3-4sek ennen kuin hörähtää käyntiin?
          On ollut muitakin dieseleitä elämän aikana mut ei ole tarvinnut nuin pitkään startata.

          Ja sitten olisiko kenellkään ollut laittaa kuvia missä tässä TDI Q on DPF ja EGR ja nuo pumppusuuttimet?
          Osais ruvetä "säätäämään" tuota konetta.
          Viimeksi muokannut sline 2.8; 1.3.2012, 19:20.

          Comment


          • #65
            2.5 TDI V6 on VP44 jakajapumpulla ja tavallisilla suuttimilla. Pumpun ajoitus voi olla myöhäisellä jos ei lähde heti käyntiin. Huonosti palaneen polttoaineen haju startatessa viittaa myös samaan.
            DPF:ää tuossa ei ole.
            Aika rohkeata ostaa 2.5 V6 TDI viimeisillä rahoilla ;). No kohtahan nuo alkaa taas polkupyöräkelit olla käsillä.

            Comment


            • #66
              Mites on tuon ajoituksen säätäminen, miten ja mistä se onnistuu vai pelkästään käymällä tuolla marmoritiskillä vai pitääkö uusi syöttöpumppu ostaa?
              Eikös nuita pumppuja saa parilla tonnila?

              Comment


                #67
                Mites on tuon ajoituksen säätäminen, miten ja mistä se onnistuu
                Ihan mekaanisesti (avaimet + kädet) se säädetään...

                Comment


                • #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja sline 2.8 Näytä viesti
                  Tuohon dieselin hajuun kabiinissa,
                  niin itselläni samaa vikaa kulkuväline vasta viikon alla ja tuoksuu jo startatessa mut haju häviää äkkiä ja joskus ei tuoksu ollenkaan startatessa sitten se myös yhtenä aamuna hummas nuita kierroksia tyhjä käynnillä?
                  Elikkä haluasin tarkennusta että onkohan varmaan sama vika tässäkin mallissa 2.5 tdi quattro B6 132kw elikkä pumppusuuttimet?
                  ajettu vasta 340tkm.
                  Meneeköhän tässäkin tapauksessa lasku sitten tuolle autoliikkeelle?
                  Vai mitä mieltä se on kuluttaja virasto?
                  Ottaisin hyviä neuvoja vastaan kun löyti nyt tämmöisen mukiin menevän niin ei kehtais ruveta purkamaan kauppaa ja mikä neuvoksi?

                  Ja vielä lisää tähän että mistä mahtaa johtua huono käyntiin lähteminen vaikka auto olisi lämmin tai kylmä virtaa on kyl akussa mutta, avainta saa kääntää 3-4sek ennen kuin hörähtää käyntiin?
                  On ollut muitakin dieseleitä elämän aikana mut ei ole tarvinnut nuin pitkään startata.

                  Ja sitten olisiko kenellkään ollut laittaa kuvia missä tässä TDI Q on DPF ja EGR ja nuo pumppusuuttimet?
                  Osais ruvetä "säätäämään" tuota konetta.
                  Suutinten paluuletkut varmaan vuotaa, minulla vuosi ja sai varmaan sitä kautta myös ilmaa ja käynnistyi huonosti. Vaihdatin letkut ja nyt vuotaa taas yksi letku, pitäisikö niihin letkuihin laittaa jotkut pienet klemmarit tai nippusiteet klemmarin virkaa hoitamaan, vaikka ei kai niissä paluuputkissa pitäisi painetta olla, eikä niissä alunperinkään mitään letkukiristimiä ollut?

                  Töissä on melkein uusia 2.0 TDI(CR koneita ilmeisesti) Transportereita, jotka haisee kitkerältä pakokaasulta, kun hyppää ajon jälkeen autosta ulos, mikähän niitä riivaa?
                  Viimeksi muokannut SLEI; 2.3.2012, 01:29. Perustelu: Transu kysymyksen lisäys

                  Comment


                  • #69
                    Alkuperäinen kirjoittaja SLEI Näytä viesti

                    Töissä on melkein uusia 2.0 TDI(CR koneita ilmeisesti) Transportereita, jotka haisee kitkerältä pakokaasulta, kun hyppää ajon jälkeen autosta ulos, mikähän niitä riivaa?
                    On tainnut olla DPF:n polttosykli päällä jos haiskahtaa ajon jälkeen.

                    Tulee yllätyksenä melkein kaikille kun ekoja kertoja tämmöinen tapahtuu. Haju ei ole miellyttävä. Ja koskee kaikkia joissa suljettu DPF.

                    Comment


                    • #70
                      ILTOJA!

                      Jatketaas tähän samaan eikä uutta topikkia turhaan. Auto oli tänään katsastuksessa; puhtaat paprut mutta savutusarvo oli 1.25. Katsastusukko oli että eihän tässä dpf:ää ees ole että ei pönttöä nähnyt, ja että arvot pitäs olla lähellä 1.0 jos ois dpf. Pitäshän se tässä olla, ja vakio-ohjelma on bsr-laitteesta ollut laitettuna viime syksystä lähtien. Iso huolto oli keväällä. Laakkoselta eivät sanoneet mitään etteikö tässä dpf:ää olis, ei vikakoodeja tms. Nyt sitten selvityksessä miten asian laita oikein on.

                      Auto joskus täristelee yms satunnaisesti jonka ollaan ajateltu just johtuvan siitä dpf-poltosta. Liikennevaloissa ennen katsastustakin vähän tärähteli. Sitten se aina asettuu. Kulkee ja kiihtyy ongelmitta.

                      Oisko tuossa ollu dpf-poltto päällä kun iski tollaset arvot? Ilmeisesti vain vag-comilla vois tarkistella että toimiiko dpf? Outoa sikäli ettei sitä ois kun Bsr-softakin on "valmis kapula" joka ei edellytä dpf poistoa.

                      Mietteitä/ohjeita? Hyvähän tuo sikäli ois ettei sitä ois, eipähän tarviis aikanaan vaihdella.

                      Niin ja mistä sitä pönttöö tiirais; osais varmaa itteki vilkasta et onko siel pönttö vai ei?
                      Viimeksi muokannut Zachaeus; 24.8.2012, 18:51.

                      Comment


                      • #71
                        BRD:ssä on sellainen DPF että se antaa savua läpi jos moottori savuttaa paljon. Siinä se on heti ahtimen jälkeen ja piuhoja ja putkia siinä on kiinni.
                        Yksi syy savutukseen voi olla temppuileva EGR. Mutta ei siinä välttämättä mitään ihmeempää vikaa ole vaikka vähän pöllyttelee.

                        Comment


                        • #72
                          Melkoinen määrä savua on 1.25 etenkin jos DPF löytyy. Ilman DPF:ää oleva vanha V6TDI savusi 0.5 yksikön verran. Auki jumittava EGR kyllä selittää epätasaista käyntiä ja savua hyvin. Omasta luonnollisesti tulpattu.

                          Comment

                          Working...
                          X