Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Polttoaineen / pakokaasun haju tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Juu, tuo tiedossa, monestihan se 140hp tdi vag on enempi ollut, jopa 160. Tässä 170hp ei liene ihan samanlaista vaihtelua. Tattis Jukuri; jos tilanne kompleksoituu niin pitää Lpr käydä, siellä kun muutenkin kavereita ja sisaruksia tulee moikkailtua muutaman kerran vuoteen.

    Comment


    • #32
      Vai niin. No voihan saatana. Mutta siis onko sulla Liikkumisturva voimassa?
      Edellinen omistaja käyttänyt yhden kerran öljynvaihtohuollossa ei-merkkiliikkeessä, joten siihen oli katkennut liikkumisturva kun autoa suuttimien vaihdossa käytin...

      Comment


        #33
        Liikkumisturva on voimassa aina edellisestä merkkihuollosta lähtien seuraavaan huoltokirjan mukaiseen huoltoon asti. Muut tulkinnat ovat p..apuhetta. Yksi väliin jäänyt huolto ei lopeta Liikkumisturvaa kokonaan muuta kuin seuraavaan merkkihuoltoon asti.

        Comment


          #34
          Kyllä se vaan taitaa katketa...

          Comment


            #35
            http://vv-auto.fi/VV-Auto/VV3_Audi_H...A?OpenDocument

            Tuosta voi lueskella ja tulkita.

            Comment


            • #36
              Niinhän siinä kävi että vaihtoehto B toteutu. Ennen kauppaa oli puhe että eihän se ole lastutettu, ja myyjän vastaus mailissa oli että tietääksemme ei ole lastutettu. Eli eiväthän he sikäli antaneet takuuta että se ei ole lastutettu. Kysyin suullisesti tuota vielä uudelleen ja vastaus oli että ei pitäs olla / ei oo tietoo että ois, en muista 100% varmuudella kummin se oli.. Ihan sama..

              Turha tästä raivopäisempää keittoa enää on keitellä, mutta kulut puoliksi sovittiin, kaikki vuokra-auton käytötkin vaan tulee vielä sitten Avikselta =/ .. 6vrk vuokra, maksaa jonkin verran =( . Mutta 50/50 sovittiin, onhan tässä Autotalollekin tullut jo niin kovasti takkiin etteivät tällä kaupalla voittoa tehneet; Eberin kaukosäädin kokonaan hein piikkiin; xenonvalojen vaihto + polttimot 50/50; suutinjupakka 50/50 ja vielä ecun palautus ja vuokra-autokulut 50/50..hoh hoijaa. Ne 2 toimivaa suutinta jos pysyvät 50/50 niin pysykööt näin, mutta jos siitä jälkijupakkaa tulee niin pitää harkita tilanne uudelleen. Hinaus 130e Laakkoselle menee superkaskon autopalveluturvasta.

              Laitoin mailia http://www.amwdynoservice.com/ jos onnistuis tuo dynotus ens vk pe/la; sittenpähän näkis mitä siellä ecussa oikeesti on; ja toka dynotus perusohjelmalla elosyyskuussa sitten. 29.7. ois perusohjelman ajo sisään Laakkosilla.
              Viimeksi muokannut Zachaeus; 18.7.2011, 01:09.

              Comment


                #37
                Aikamoinen soppa.
                Toivottavasti itellä hajoaa ne suuttimet nyt, eikä sitten ensi kesänä. Saisi vielä liikkeen piikkiin...

                Luulisi tällä menekillä noiden suuttimienkin hinnan jo laskevan.


                Oliko se liikkumisturva voimassa? Ei ilmeisesti kun meni kaskosta hinaus?

                Mulle on ainakin AudiCenter Epoossa kerrottin useampaan otteeseen ettei katkennutta liikkumisturvaa saa takaisin, mikäli on huollettu välissä muualla. (Edellinen -07 A3 SB oli huollettu 91 tkm:n kohdalla ei merkkiliikkeessä).

                Comment


                  #38
                  Joo pitäshän sen hinauksen mennä liikkumisturvan piikkiin, jos se on voimassa.
                  Ei kyllä mennyt mulla volkkari kanssa tosin, kun en tajunnut sitä vaatia. Omasta vakuutuksesta meni vaikka liikkumisturva oli voimassa.

                  Comment


                  • #39
                    Joo; liikkumisturva jyllättiin off kun tuo lastutus selvis. Dynoon vien auton Motestiin Jkl ens pe omakustanteisesti; diisselit + 60-80e =/. Mutta selviääpähän varmuudella ettei jää vaivaamaan. Liikkumisturva palautuu takaisin kun ecuun vakiosofta takas sit 29.7. Huollot on tehty aina merkkiliikkeessä. Vkl reissussa muuten matka-ajon keskikulutus putos n.6.6 > 6.0 verrattuna ennen suutinremppaa. Ei tuon alemmaks sentään kun ylivoim suurin osa 100 eikä 80 rajotusta. Liekö putoo vakiosoftalla enemmän vielä (tai nousee).
                    Viimeksi muokannut Zachaeus; 18.7.2011, 18:38.

                    Comment


                      #40
                      Vakiolla varmaan nousee kulutus hieman. Riippuu tietysti monesta seikasta, mutta yleisesti vakiokoneeseen kun pistetään "optimointi" niin se myös kulutusta voi tiputtaa. Se vaan menee hukkaan, koska niitä uusia voimavaroja tulee hyödynnettyä useammin.

                      Comment


                      • #41
                        Miksi softa pitää poistaa autosta, ihmettelen minä? edelliseltä omistajalta saa varmaan softan valmistajan tietoon, jos se askarruttaa mieltä.

                        Comment


                        • #42
                          Dynoon vien auton Motestiin Jkl ens pe omakustanteisesti; diisselit + 60-80e =/. Mutta selviääpähän varmuudella ettei jää vaivaamaan.
                          Oisit vaan käyn Fin-dieselillä luetuttamassa softan niin siitä kyllä näkee onko joku sille mitä tehny.

                          Comment


                          • #43
                            jjj84 & Putko; siksi, että haluamme että auto on vakio, ja siksi että liikkumisturva tulee takaisin voimaan, ja vielä siksi että liikkeelle/yksityishenkilölle jolle auto aikanaan myydään, voi nämä asiat kertoa, ja jos kilsoja tulee 100>200tkm kunnes autosta luovutaan niin kyllä ostaja lähes aina arvostaa enemmän lastuttamatonta autoa. Ja tuleehan niitä tehoja käytettyä jos niitä on, niin - ja muutenkin; teoriassa autoon voisi 100tkm aikana vikojakin tulla enemmän jos se lastutettu olisi. Sehän on ihan sama kenen se softa on ja koska se on tehty, Laakkonen on maahantuojalla selvittänyt että ohjelma on muutettu, omasta mielenkiinnosta nyt vain dynotan tuon jotta näkee varmuudella paljon siellä on voimaa nyt.

                            Comment


                            • #44
                              Eipä onnistunut ecun uudelleenohjelmointi, ja vaikka onnistuiskin niin Liikkumisturva ei tulis voimaan enää, maahantuojalta tuli tästä info tällä viikolla. "Autolle ei voida myöntää liikkumisturvaa, johtuen autossa olleesta lastutuksesta. Mahdolliset GW vastaantulot koskien moottoria/voimansiirtoa on myös poissuljettu. Autossa olleen lastun takia ja tästä johtuneen tehon nousun takia moottori/voimansiirto on joutunut normaalia kovemmalle rasitukselle ja käytölle . Tästä syystä mahdolliset tekniset viat koskien moottoria/voimansiirtoa ovat erittäin mahdollisia tulevaisuudessa."

                              Tuon kyllä ymmärrän ihan täysin. Mutta sitä me ei niellä, että ostettiin 100tkm ajettu auto merkkiliikkeestä 25700 eurolla jossa mitään näitä ongelmia ei pitäny olla, liikkumisturvan piti olla voimassa, jne. Kaikkien osien rikkoontumisissa, joissa tehdas voisi tulla vastaan normitilanteessa, ovat kulut meille sitten isommat. Vikatilanteissa ei tultais ikinä saamaan Liikkumisturvan piikkiin mitään menoja. Ja jälleenmyyntiarvo tän paskan takia on tietenkin huonompi.


                              Dynossakin sitten selvis että auto vääntää huonosti alhaalta, savuttaa, maksimitehot 205hp tuli jo 3500rpm:ssä, ja rajotin tuli tosi alhaalla vastaan. Epäili pakosarjan kuumenemista tuoksi alhaalla rajottamisen syyksi, 31C ku oli lämmintä. Huonon alaväännön syyks arveli ensisijasesti paskaa ohjelmaa, se väänsi alta 2000rpm huonommin kuin vakio 125kw koneet joihin vertailtiin käyriä siellä Motestilla. Laakkosella tänään vielä huomattiin sitten että oikean takapyörän laakeri on paskana, korjausarvio 400-500e. Tuo laakerijuttu selvis ku pyysin selvittämään mikä takakontissa natisee ja mistä johtuu karhea ääni, kun 1- ja 2- vaihteilla vaihtaa vaihdetta ja kierrokset laskee vaihdon aikana vähäsen, kuuluu moottorin oikeasta suunnasta krrrrrrrrhhh hetken ajan (?).

                              Kaiken lisäks pumppusuuttimien johtosarja anto vikakoodia; vaikka siis pari vk sitten 3 suutinta vaihdettu uusiin, ja se neljäs sekä johtosarja vaihdettiin viime lokakuussa! Epäilivät että johtuisko tuosta lastutuksesta että puskee vikakoodia (?).

                              Kaupan purkuahan tässä ollaan nyt käynnistämässä, eikä varmasti sekään onnistu.
                              Viimeksi muokannut Zachaeus; 30.7.2011, 12:12.

                              Comment


                              • #45
                                Hieman jos vielä tuota soppaa keitetään:
                                Huoltoliikkeen ja/tai maahantuojan on takuuasiassa selvitettävä, että kyseinen vika mikä se nyt ikinä onkaan tulee johtua virityksestä 100% ja yksiselitteisesti.
                                Ei riitä että ilmoittavat auton olevan viritetty ei korvata. Tästä on EU tuomioistuimen päätös joka koskee myös suomea.
                                Veho yritti joskus jos auto on viritetty kaikki takuut häviävät. Vaikka radio hajoaisi niin menee omaan piikkiin..näinhän ei ole edes Veholla.

                                Nyt jos auto on lastutettu niin en kyllä muuttaisi sitä vakioksi itse. Lisä tehohan kuluttaa tottakai autoa, mutta vain sen mukaan kuinka paljon sitä käytetään.

                                Taas jokainen tekee kuten itse parhaaksi näkee :)

                                Comment


                                • #46
                                  Eipä se onnistunutkaan, ainut vaihtoehto on löytää se edellinen omistaja joka lastutti auton ja sen lastutuksen tehneen liikkeen kautta sitten ohjelma palauttaa. Alavääntö vaan kun on niin huono, siinä tulee sellanen hyppäys, mistä sitten johtuukin; 1500-2000rpm tehot huonommat ku vakioissa 170hp koneissa, joista mitattu tuolla dynossa siis 180-185hp, laitanpa tähän foton siitä käyrästä.

                                  http://svanttin.pp.fi/30072011086.jpg

                                  Ajossa huomaa siis niin että eka ei tunnu lähtevän mihinkään ja sitten ku menee sinne 2200 ni auto "hyppää" eteenpäin.
                                  Viimeksi muokannut Zachaeus; 30.7.2011, 12:50.

                                  Comment


                                    #47
                                    Entäs jos käyt kunnon ohjelman laittamassa esim. APR ja unohdat koko Laakkosen ja liikkumisturvan?

                                    Omista ja kavereiden kokemuksista voin sanoa. Että et tule voittamaan Laakkoselta tai maahantuojalta mitään. Menetät vaan rahaa kun soittelet puhelimella niiden kalliisiin maksullisiin numeroihin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Enpä oo noihin soitellu / soittelemassakaan. Sen verran iso ja kallis soppa on että pitää tässä jotain koittaa yrittää. 26ke autokauppa ja 3vk kaupan jlk tulee kallista remppaa joka ei lopu ikinä. 2 A4:sta on ollu aiemmin eikä niiden kanssa ollut mitään ongelmaa.

                                      Tuo moottorista tuleva karhee ääni, laakeriremppa, suuttimien johtosarjan vikahälytys, vaikka just yli 2000e remppa tehty (!!!!!), huono alavääntö (turbo hajoomassa esim??), liikkumisturvan puute jatkossa ja maahantuojan kuluissa mukaantulon poistuminen on yhteensä sellanen yhtälö ettei tätä autoo tee mieli enää pitää. + sitten se että paljonkos remppaa tässä seurais seuraavan 100 000km aikana, jos joku on tosiaan revitellyt autolla miten sattuu.

                                      "Autossa olleen lastun takia ja tästä johtuneen tehon nousun takia moottori/voimansiirto on joutunut normaalia kovemmalle rasitukselle ja käytölle . Tästä syystä mahdolliset tekniset viat koskien moottoria/voimansiirtoa ovat erittäin mahdollisia tulevaisuudessa."

                                      Jos kauppaa ei saa purettua niin kai se on alettava kauppaamaan pois sitten tätä, ja kuka hölmö tällasen ostaiskaan, kysyn vaan.

                                      Tsekatkaapa tuota käyrää. Vakiossa 350 Nm @1750–2500 r/min.
                                      Viimeksi muokannut Zachaeus; 30.7.2011, 16:50.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Itse juuri myin lastutetun samalla koneella, ostaja oli vain iloinen softasta, ei tarvitse itse enää maksaa. Voimansiirto kyllä kestää sen mitä vakionakin, ei tuota pakettia rikki saa "revittelemällä", jos se toimii nyt, se toimii tulevaisuudessakin.

                                        Jospa vain ajelisit sillä autolla, etkä mieti mitään liikkumisturvia jne., ostaja ei sellaisista välitä mitään.. käytetty on käytetty, eikä niistä mitään myydessä saa :)

                                        Vakiossa 350nm 1750rpm -> no jaa, ehkä labrassa, mutta en kyllä ole ajossa huomannut, että noilla kierroksilla olisi kummoisesti voimaa. Hyvin se toimii, suuttimet vaihdettu ja paljon kilometrejä edessä... Keskity olennaiseen, eli Ajamiseen ja siihen, että talvi tulee Q kelien muodossa kohta.

                                        Comment


                                        • #50
                                          oonko minä yksinkertasesti niin vitun tyhmä että en tajua,jotta mikä ihme siinä perkeleen liikkumisturvassa tekee ihmisen niin autuaaksi että se pelastaa varmaan kuolemalta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????? ?? ite ku luin siitä liikkumisturvasta ja sen ehdoista nii mulle jäi käteen se lukemani perusteella että saa sen paskansa hinauttaa sinne audin korjaamolle ja jotain muuta lässyn läpälää millä ei oo hevon v**un merkitystä minkään asian kanssa...ja aina täytyy auto korjauttaa merkkiliikkeessä,kun/jos autossa huomataan jotain puutteita tahi vikaa.(esim.huollossa havaitut viat yms)minä en saa siitä liikkumisturvasta kyllä,en sitte minkäänlaista todellista yyber hyötyä ja tyydytystä itelleni.jos se särkyy niin hajotkoon saatana,pittää sitten korjata!

                                          ja kun täällä on näitä joita tämä liikkumisturva niin älyttömästi kiinnostaa ja se on ihan ehoton olla autossa,muuten kaikki kuolee niin selventäköön myös minulle pari tiukkaa faktaa asian tiimoilta..ehkä hullun tuurilla tulen toisiin aatoksiin ja minäkin päädyn teettämään kaikki huollot tuohon autoon sitten laakkosella ja tyytyväisenä nukun yöni liikkumisturva tyynyn alla!

                                          ja joku arvuutteli sitäkin että kuka hullu ostaa auton missä ei oo liikkumisturvaa??? noh,saan minä ainakin kavereille kehua että hulluhan minä oon ku mikä!

                                          joo eiköhän tässä ollu tarpeeks,täytyy yrittää mennä nukkumaan jahka tämän purnaamisen aiheuttaman liiallisen adrenaalini purkauksen turvin ilman liikkumisturvaa uskalla siirtyä 4m sänkyyn kompastumatta esim. 2 matkalla olevaan kynnykseen.

                                          ja kenenkään,ei etenkään saulin tarvii ottaa hernettä nenään.ei mitään henk.koht ketään vastaan eikä muutakaan.joskus vaan jotkut asiat ihmetyttää normaalia enemmän joihin haluaa viisaammilta tietoa. kiitos ja anteeks!

                                          Comment


                                            #51
                                            Liikkumisturvan paras puoli lienee se, että saat soittaa yhteen numeroon, josta hoidetaan sitten kaikki niin, että matka jatkuu. ELi auton hinaus lähimmälle merkkikorjaamolle ja vuokra-auto.
                                            En tiedä miten tuo oikeasti toimii ja volkkarin liikkumisturvasta jäi vähän kaksjakoinen mieli.
                                            No auto hinattiin kyllä ja sitä tutkittiin päivä. Ei löytynyt vikaa. Ei kyllä tarvinnut maksaakkaan ja samalla tekivät jakopäärempan mikä oli tarkotus tehdä parin viikon päästä.
                                            Mutta omasta vakuutuksesta meni hinaus, eikä tarjottu edes autoa tilalle.

                                            Paljon reissaavalle tuo Autoliiton autopalvelu on ihan hyvä vaihtoehto myös. Toimii myös ulkomailla.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Sitten myös alavääntöjä on saatettu ohjelmallisesti rajoittaa, jotta voimansiirron osat kestävät varmasti/paremmin, kun noissa taitaa jonkin verran olla sitä kaksoismassapyörä/kytkin ongelmaa ihan vakionakin. Itsellä ei ole tuommoista konetta ollut, mutta kun aiempaan autoon väännettiin ohjelmaa, niin softaajan kanssa päätettiin ettei voimaa hirveästi alle 2000rpm oteta, että paikat kestää paremmin ja kaasun käyttöä ei siten tarvitse "varoa".

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jee, kauppa puretaan :). Sen verta sakea soppa että ittekin oon todella tyytyväinen lopputulokseen; ja emäntä, jonka kanssa yhteiseks autoks tää hommattiin, kulut kaikki puoliks alusta lähtien, ois halunnu purkua jo monta viikkoa sitten. Saas nähdä tuleeko uutta Audia enää.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Oliko tässä nyt jotain yllättävää, suuttimet hajosivat, jotka ovat tyyppivika. Miten softaaminen, muut murheet jne. liittyy taas auton merkkiin?

                                                  Jotenkin tuntuu, että liika tieto lisäsi stressiä hieman liikaa? alettiin keksiä, että koko auto on pommi ja kaikki hajoaa kohta :) Toyota lienee varma vaihtoehto seuraavaksi, eikä kannata netistä lukea mitään vikoihin liittyvää.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Suapi nähä, kyllä mulla 2 A4:sta oli aiemmin ja niiden kanssa 0 prob. Että ainakaan tällä samalla moottorilla Audia ei osteta, turha päätä seinään hakata vaikka tyyppivika onkin, ja jahka Yhteinen auto ostetaan vielä ni pitää ainakin melkonen pohjatyö tehdä että saa toisenkin osapuolen suostumaan Audin hankintaan uudelleen ;). Kai se vois olla se 3.0 tdi seuraavaks tai sitten vaikka uus 1.8 bensaquattro. Eipä sitä tiedä jos pommi vaikka tuo oiskin, ja tuo että maahantuoja&valmistaja eivät Ikinä tulis vastaan kuluissa, on meistä painava peruste kaupan purkuun. Ja se että auto on lastutettu, kyllä karsii ostajia. Toisille sillä ei oo väliä, mutta toisille on paljon. Kun ei tätä autoa yli 3-4 vuotta ois ollu tarkotus pitää, ja todellakin vuonna 2013-2015 vm 06 alta 180tkm ajetusta A4 SE quattro tdi Avantista vielä rahaa takas saa ja paljon. Ja vielä se että omassa lähipiirissä autohenkisempisistäkään ei kukaan lastuttamista suosi / lastutettua autoa ostaisi.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      no se on nyt tullu jo seleväks että sinä,puhumattakaan sinun suvusta ei ostais lastutettua audia..mutta eikö olis nyt reilua sinun puolelta paljastaa että mihinkä liikkeeseen ja mille kylälle se "pommi" menee takas että ainaki myö voorumilaiset osataan kiertää se auto,jos jollaki vaikka on kiikarissa just sellanen pirssi mikä sulla oli?!

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        No hyvä, että homma selkis.

                                                        Ei lastutusta nyt tarvitse noin pahasti pelätä. Vaihteleehan valmistajakin softiaan. Mullekkin on asennettu merkkiliikkeessä päivitetty softa tohon volkkariin.
                                                        Tiedä sitten hajottiko se sitten turbon vai oliko joku muu syy siihen.

                                                        Jos lankeat 1.8t tai 3.0tdi koneisiin niin niissä on myös omat vikansa :)
                                                        Ja ei se toijota ole mitenkään poikkeus. On sielläkin ongelmansa, kuten jokasen auton kohdalla.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ei tää soppa lopu ikinä. Viikon lomareissun jlk Hesavantaan parkkitalosta lähtiessä odottikin kiva ylläri; vasen takaovi rutattu ja pintavauriot myös etuovessa. Eikä tietenkään mitään lappua oltu jätetty. Keskelle ruutua olin auton jättänyt. Rikosilmotus tehty ja vakuutusyhtiölle ilmotettu. Kaupan purusta piti tarkemmin keskustella tämän lomamme jälkeen, mutta luonnollisesti tämäkin tuo nyt asiaan lisämaustetta. Liikkeen johtaja on poissa Suomesta tällä hetkellä joten tilanne jäissä toistaiseksi. Pysykööt pelti rutussa kunnes jatkot selvinneet. Edellisen omistajan kanssa olin ennen tätä käännettä yhteyksissä, se vois purkaa lastutuksen tarvittaessa. Miikhail; liikkeen nimi on mainittu tässä ketjussa jo X kertaa. Toistetaan se sitten vielä tarvittaessa, kunhan x viikkojen kuluttua saan finaaliin tän jutun; kirjottelen tähän sitten. Eihän auto välttämättä "pommi" ole, 1 suutin paskana, sitten hirvee lisäsoppa kaikesta muusta roinasta, voihan tää kääntyä siihen että auto jää (pakottavista syistä) mulle, eukko irtisanoutu jo koko mobiilista, otan tuon lastun pois, ja kärsin miljoona euroa jatkossa sitten korjauksista.....
                                                          Viimeksi muokannut Zachaeus; 10.8.2011, 18:27.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Aika tarina.

                                                            Mutta jos kuvittelet että v.2013-15 saat jotain kummallista v. 2006 autosta on kenties toiveunta, vähän ajettu voi olla muita kiinnostavampi ja täten mennä helpommin kaupaksi mutta niin ne 'romuista' pyydetyt hinnat tasoittuvat muihinkin.

                                                            Suurin etu olisi kait ollut se että olisit onnistunut ostamaan käypäsen pelin 'puoleen hintaan' uuteen verrattuna, mutta aina se ei näemmä onnistu.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              No kun mittarissa on nyt 107400, on siinä taatusti alle 200 000 tkm vielä 3-4 vuoden päästä, ellei työkuviot muutu kovasti..ja kyllä tuosta sillonkin vielä selkeesti yli 10 000e saa kun hyvänä pitää. Ostinpa ittekin vuonna 06 vm01 A4 1.9 tdi Avantin, pyynti sillon joku päälle 17000, ja maksoin jotain reilu 16000, olipa vielä etuvetonenkin ja kilsoja jotain 260000, mutta hyvin oli pidetty. Ja jos ei ostajia tuppaannu niin myynpä sitten vaikka veljelle sopuhintaan =). Varusteistahan toiset haluaa maksaa ja toiset ei, mutta itte kyllä haluun maksaa lisähintaa xenoneista, eberistä, sadetunnististimesta jne...jotka tästäkkii löytyypi.
                                                              Viimeksi muokannut Zachaeus; 29.9.2011, 23:03.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X