Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 nykii kiihdytyksessä, KORJATTU!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 nykii kiihdytyksessä, KORJATTU!

    1.9TDi AWX 130hp nykii lämpimällä koneella kiihdytyksissä. Kierrosten ollessa 3- 4t välillä pätkii, kun kierrokset nousevat tästä toimii normaalisti. Välillä pelittää taas kunnolla. Ei jätä vikakoodia. Tietoa aiheuttajasta?
    Viimeksi muokannut jannekni; 13.9.2011, 08:34.

    #2
    Haulla löytyy paljon tietoa nykimisestä. Ohessa yksi aiheuttaja.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=78469

    Comment


    • #3
      Mutta ei jätä vikakoodeja. EGR? Turbon letkun vuoto? Vai mikä?

      Comment


      • #4
        Löpösuodatin vaihdettu ja MAF:n liittimen irroittamalla meno loppuu tyystin. Mitäs sitten? Letkujen vaihtoa? Pumppusuuttimien sähkösarja? N. 3000r/min kohdalla lämpimällä koneella,täydellä kaasulla alkaa nykiminen ja loppuu kun kierrokset nousevat yli 4000. Ehdotuksia?

        Comment


          #5
          N75 tulis mieleen. Yhdessä autossa teki pumppausliiketta ahdot N75 takia.
          Huomasi oikeastaan vain ohittaessa.

          Comment


          • #6
            No joo oireet kyllä viittaisi siihen. Otetaanpa tutkinnan alle. Kiitos!

            Comment


            • #7
              Mitä nuo n75 letkut on? Bensaletkua? Moniko millistä? Jos ne uusais.

              Comment


                #8
                Ihan alipaineletkua ne on eli peruskauraa. Kokoa en muista.
                Vai onko siinä karvaletkut? Sinällään tuolla alipainepuolella kyllä kestää letku kuin letku kun sinne ei normaalisti juuri mitään öljyä tms pitäisi päästä.

                Turbon vnt kellon ja N75 välille ehkä joku muu kuin kumiletku on parempi?

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                  N75 tulis mieleen. Yhdessä autossa teki pumppausliiketta ahdot N75 takia.
                  Huomasi oikeastaan vain ohittaessa.
                  Mulla on ollut myös yksi tapaus, jossa kiihtyvyys oli aaltomaista kun täyskaasulla veti, huomasi myöhemmin myös pienemmällä kaasulla. N75 oli viallinen.

                  Comment


                  • #10
                    Joo, bensaletkua(6mm) näkyy olevan, ainakin mun koslassa. N75 Laakkosella 54e. Pitää investoida.

                    Comment


                    • #11
                      50e tingattuna skoda- hyllystä. Osanro vaihtunut, entinen: 1J0906283C ja uusi: 1K0906283A. Ebay.de:stä saisi käytettyjä parillakympillä. No laitetaan uusi ja orkkis!

                      Comment


                      • #12
                        Apuaaa! Mistä hitosta tuo n75 löytyy AWX:stä? ETKA:n piirrustuksen mukaan löytyy (14)solenoid valve ja (12)pressure converter. Ja tähän 12 menee mun autossa turbon kellon letku. Tuo 14 oli laakkosen mielestä n75. Onko Puuhapetellä tarkempaa tietoa? Tai kellään?
                        Viimeksi muokannut jannekni; 3.8.2011, 17:33.

                        Comment


                        • #13
                          N75 löytyi ilmanputsarin vierestä. Taitaa olla EGR eikä turbon kello johon siitä menee letku? Venttiili vaihdettu, vika ei korjautunut, pätkii edelleen! Seuraavaksi kai vaihdettava letkut... Temppuilee vain lämpimällä koneella, voiko lämpötilatieto olla väärä? MAF? Vai mikä?!

                          Comment


                            #14
                            Ei N75:sta pitäs letkua EGR:ään mennä.

                            Yhteen tulee alipaine, toisesta lähtee turbon siiville letku.
                            Olikohan tuossa kolmatta letkua?

                            Comment


                            • #15
                              2 letkua siihen tuli. Juu, ei menekään egr:lle vaan ETKA:n mukaan pakokaasujen takaisinkierrätysventtiilille ja neljän eri letkun risteykseen. Ja se etkan osa nro 12 on joku painemuunniin josta letku turbon kellolle ja toinen siihen samaan neljän letkun liittimeen.

                              Comment


                              • #16
                                Alkoi nykimään jo tasakaasullakin. Laakkoselle vikatestiin ja pumppusuutinten sähkösarjan vaihto. 270e töineen ja vika korjattu!

                                Comment


                                • #17
                                  Audi a6 1,8T AEB nykii 3000 kierroksen kohdalla ja pahasti!

                                  osaisko joku sanoa missä vika ku ajaa normaali kaasulla ja kierrokset noin 2300, sitten kun alkaa kiihdyttämään ja kierrokset nousee 3000 hujakoille niin alkaa aivan jäätävä nykiminen ja kierrokset humpaa 1500 - 3000 välillä!
                                  kaasua pitää höllätä että pääsee eteenpäin mutta sitten kun taas painaa kaasua ja kierrokset nousee siihen 3000 niin nykiminen jatkuu ja vika tulee silloin tällöin esiin (aika usein kuitenkin)

                                  Autohan on audi a6 1,8T AEB multitronic

                                  vika vinkit ei olisi pahitteeksi, kiitos jo etukäteen. :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vaikka tuo pirssi ei dieseliltä vaikutakaan niin pahasti tuntuisi MAF olevan tulossa tiensä päähän, tosin vikakoodit voisi varmentaa asiaa...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Audin nykiminen korjattu

                                      kiitos tuosta vinkistä, lopetti nykimisen ku vaihto ilmamassamittarin.
                                      tosin ei uus mittari kauaa kyllä kestäny ku ehti olla paikalla 3kk....

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kuulostaa, että menisi takuuseen, jos oli uusi MAF ja hajosi jo 3kk jälkeen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X