Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 1.9tdi konerikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    a4 1.9tdi konerikko

    ajelin tuossa treelle päin ja lähdin siinä ohituskaistalle kiihdyttään 3 vaihteella 4000 kierrokses kiihtyvyys stoppasi ja ajattelin että nyt hajos turbo ja sen jälkee ei ollu oikein tehoja tallella enää ja ylämäkeenki ei jaksanu kunnolla mennä 5 vaihteella. sitten käännyin ylöjärven shellille niin ensin se risteykses kävi helvetin huonoo tyhjäkäyntiä ja täräji ihmeellisesti ja sen jälkeen se sitte sammu siihen eikä enää millään käyntiin... otin polttoaine suodattimen irti ja ei se kyllä häävissä kunnossakaan ollut mutta siinä ei kuitenkaan ilmeisesti ollut vika mutta ainetta ei ainakaan tuo saa kun koittaa startata, onkohan mahd. syöttöpumppu paskana vai mikähän siinä voisi olla? ja mitä remontti maksaa? onko kokemuksia...

    kyseessä siis 2002 a4 74kw
    Viimeksi muokannut okkim; 1.7.2011, 18:34. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

    #2
    Eli testasit jo uudella suodattimella?
    Voihan se olla yksi suodatinkin vain niin tukossa.

    Mistä päättelet, ettei saa ainetta? PD kone tuo kuitenkin lienee joten Tandem pumpulta ei näe nostaako vai ei.
    Just 77kw koneeseen turbon jouduin vaihtaan kun akseli meni poikki, mutta silti se kone kävi aivan nätisti. Turbo se siis tuskin on syynä.

    Comment


    • #3
      no, voi se turpokin olla syynä jos kompurasiipi blokkaa imuputkiston sopivasti.
      melkein lukisin kyllä ensiksi vikakoodit ennekuin rupeis mitään arpomalla vaihtamaan.

      siirtopumppu ei jätä vikakoodeja. tandempumppu taas pitää mitata sitten ihan painemittarilla.

      Comment


        #4
        Mulla blokkas aika tehokkaasti imusiipi ilmansaannin ja silti pystyin ajaan Lahdesta Jalasjärvelle. Eli en usko kyllä turboon tuossa tapauksessa.

        Comment


        • #5
          älä toki. mut on niitä nähty sillain paskana että ei ilma mene läpi kirveelläkään ennenkuin ahtimen vaihtaa.. ei yksittäistapaus kesää tee. edelleen suosittelen dementikolle vikakoodien lukua.

          Comment


            #6
            en testannu uudella suodattimella ku ei paikanpäälle saanu mutta otin vanhan irti ja vähä koitin puhallella ja ainakin polttoaine läpi meni... startates ei tuprauttele minkäänlaista savua niin siitä ajattelin ettei saisi polttoainetta... onko mahdollista että jonku vian takia ajotietokone pistäis sammuttimen päälle tms. mutta however saatiin auto trailerilla kotia viä samana ehtoona ja nytte vikakoodien lukuun illalla ku töistä pääsen..

            Comment


              #7
              vikakoodi 00002 elikkä lämpötilaaunturi g62 mikähän se noista lämpötila-antureista on, eikös niitä taida olla tuola 5 kaikkineen.

              Comment


                #8
                tarkka vikakoodi

                Address 01: Engine
                Controller 038 906 019 JP
                Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1569
                Coding: 00002
                Shop#: WSC 73000
                WAUZZZ8E83A185590 AUZ6Z0B0249720
                2 faults found:
                17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to plus
                P1256 - 35 - 10 - - - Intermittent
                19464 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                P3008 - 00-00- Please Register/Activate
                Readiness: N/A

                Comment


                  #9
                  Tuo ei kyllä aiheuta koneen hyytymistä, ei ainakaan suoraan.

                  Suutinrikko tai siirtopumppu kaput, jos kerran polttoaineen saannissa on ongelmia?

                  Comment


                  • #10
                    noh, kun käytetään kälyversiota vcds:stä ei saada ihan kaikkea selkokielellä, mutta vinkkinä viikoksi...
                    http://www.dtcsearch.com/P3008/

                    tuo sun alin kohta mitä ei näytä ennenkuin olisi rekisteröity. tulikohan lotossa mekaanista vikaa moottoriin.. vai selviäisitköhän ihan vaan anturin vaihdolla tai johtosarjan korjauksella.

                    Comment


                      #11
                      P3008 puhuu nokka-akselin asentoanturista tai paremmin sen lukemista arvoista.
                      Vika tuskin on anturissa, koska se ei sammuta moottoria.

                      Nokka-akselin ratas miten näissä kiinni? Kartiolla jos on niin vois päästä liikahtaan?

                      Comment


                        #12
                        Sehän vois olla vaikka jakohihna poikki tai jako sekaisin.

                        Comment


                          #13
                          no jooh vika löyty tuolla osviitalla mukavasti.. jakohihnasta puuttu noin 10cm matkalta hampaat.. remppa tehty 50tkm sitte audin merkkiliikkees että ihan komiaa... taitaa olla jako sekasi... huoh... milähän todennäkösyydellä on kansiremontti edes...

                          Comment


                            #14
                            Melko varmasti venttiilit ovat osuneet. Eiköhän se ole viisainta ostaa toinen moottori. Harmi homma.

                            Comment


                              #15
                              Kappas. Tulipahan opittua taas uutta VCDS:stä.

                              Jos on merkkitiskin tekemä remontti, voisi kysyä huollon kantaa aiheeseen. Onko vielä kahden vuoden sisään tehty? Jos on, voi hyvinkin mennä ainakin osa kustannuksista huollon piikkiin.

                              Comment


                                #16
                                on tehty 2vuoden sisään. uus jakopääremmi maksaa 120 noine kilkkeineen oli yli 400, sais sen tuttualennuksilla 315€ mutta niin... uus kone maksaa 3 tonnia... mitähän kansiremontti maksaa...

                                ei vittu ei ookkaa tehty 2vuoden sisää 25.3.2009
                                Viimeksi muokannut okkim; 5.7.2011, 12:19. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi vanhaa.

                                Comment


                                  #17
                                  2 vuodella ei väliä

                                  Omakohtasta kokemusta aiheesta:

                                  Hihnan pitää kestää sille annettu vaihtoväli (esim. 90 000km)
                                  Jos menee sitä ennen niin korjaamo & hihnan maahantuoja vastaa kaikista kuluista.

                                  Yrittävät toki ensin venkoilla "normaalista poikkeavaa kulumista" mutta ottaa sitten siihen tavarantarkastajan mukaan (n.300e, tämä omasta pussista) niin loppuu venkoilu ja maksavat koko lystin kiltisti.

                                  Tämä tietenkin olettamalla että hihna on ollut oikeasti huonolaatuinen eikä katkeamista aiheuttanut esim. vaihtamatta jäänyt kiristinpyörä tms.
                                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.7.2016, 12:01.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X