Savuttaa tosi paljon kun kiihdyttää tai on ylämäkeä, nyhtää tasaisellakin, kaverilla on vikakoodinlukija, mutta autossani on kaksi 2-napaista pistoketta. Voiko adapterin 16-piikkiseen tehdä itse, mitkä liitin numerot?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1997 A6 2.5tdi AAT "nyhtää" ja savuttaa
Collapse
X
-
KekeAvainsanat: Ei mitään
-
http://www.obd.fi/index.php?option=c...d=34&Itemid=29
Tuolta eka tuote.
Tuohon nykimiseen kannattaa käyttää hakua. Löytyy tietoa varmasti, mahdollisuuksia paljon.
-
Voi olla että tuosta vehkeestä ei ihan hirveän kattavasti vikakoodeja saa pihalle. Imupuolen painetesti kannattaa tehdä ja tutkia että saako kunnolla polttoainetta. Savutus kylläkin viittaisi siihen että saa. Onkos tuo vika tullut nyt hiljattain vai ollut jo pidempään?
Comment
-
Savuttaa kuormalla siis. Eikös se viittais ihan ahtovuotoon, jos on mustaa mitä savuttaa. Onkos tuossa sama rakenne kuin AEL:ssä eli sen kumiletkun joka tulee imusarjaan vois tsekata.
Nyhtäminen taas vois viitata pumppuun.
Ja mulla on sellanen käsitys, että nuo myöhäsemmät AAT koneet omaa saman ekun kuin AEL, eli paremmin osaa kertoa kuin alkupään AAT:t koodeista.
Comment
-
AATua tehtiin ihan loppuun asti. =)
Se sai faceliftin kohdalla paremman turbon, erilaisen ECUn ja pumpun osia (ennakon- vai/ja määräsäätimen), jotka siis on täten samoja, kuin AEL:ssä. Erona AEL:n suuttimet (ja softa tietenkin sen myötä) sekä öljysuodattimen jalka (ei nestekiertoa) ainakin. Etujarrut on myös jäähdyttämättömät. Moottorit muuten tietääkseni samanlaiset.
Neliveto tuo sitten muutoksia pakoputkistoon. AATuahan ei nelikon yhteyteen ole saanut, mutta kaikki AEL:t ei ole nelikkoja.
Edit:
FAQissa muuten taisi olla ohjeet noiden OBD-liittimien kanssa harrastamiseen.
Itse vika voi olla myös viallisessa neulanousuanturista johtuva, joten vikakoodien luku on enemmän kuin suositeltavaa.Viimeksi muokannut arto s; 26.6.2011, 19:21.
Comment
Comment