Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajoittainen puutunut meno

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ajoittainen puutunut meno

    Mistä voisi johtua tehojen ailahtelu? Eli välillä kone on todella pirteä ja taas välillä "ihan vaan tavallinen". Kulkineeseen laitettu Karalan lastu, jolloin erot tulevat vielä selvemmin esille. Sama ominaisuus oli jo vakiona, mutta nyt kun paukkuja on vähän enemmän, niin ero pirteän ja laiskemman moodin välillä on kyllä selkeä. Vikakoodeja ei ole, EGR pois pelistä, N75 vaihdettu.
    Kun pirteä moodi päällä, niin kiihtyvyys on pikkuvaihteilla lähes "repivää" ja isommilla vaihteilla vääntö lähtee tosi maukkaasti 1.500rpm eteenpäin. Kun taas laiskempi moodi päällä, niin vähän semmosta kuminauhaa, eli tasasta menoa mutta ei mitenkään iloista.
    Olisko hyviä ehdotuksia...? Noi moodien vaihtelut ihan satunnaisia ja sen huomaa heti käynnistyksen jälkeen ensi metreillä kumpi moodi sattui kulloinkin paukahtamaan päälle. Ja moodi on päällä startin jälkeen seuraavaan starttiin asti , eli moodi ei vaihtele käynnistysten välillä. MAF? MAP?

  • #2
    Oletko huomannut mitään eroa ulkolämpötilan mukaan? Ilmastointi nimittäin haukkaa ihan huomattavan osan alakierrosten "tehosta". Kokeile economy painettuna eroaako menohalut.

    Comment


    • #3
      Moi. Ei ole lämpötilalla väliä ja sama asia on vaivannut kesät-talvet. Ja ero on sen verran merkittävä ettei pelkkä kompura sitä selittäisi kyllä muutenkaan. Ja "tehonpuute" vaivaa läpi kierrosalueen...
      Tänään taas oli aamulla pirteämpi moodi päällä ja kone on tosi herkkänä ja vastaa kaasuun heti. Jos taas se heikkompi moodi, niin kaasun vaste on kaukana tuosta ja kuten sanottua, meno kuminauhamaisempaa eikä ollenkaan niin pirteää....paljonkos se MAF maksaa ja onko se siinä ilmanputsarikotelossa tai heti siitä lähtevässä letkussa? Eikös se ollut niin, että MAF ei heitä vikakoodia kunnes paukahtaa ihan lopullisesti, eli hidas heikentyminen ei näy vikakoodeissa?

      Comment


        #4
        Onko egr-venttiilille tehty mitään? Yks vaihtoehto vois olla että tuo venttiili jumittelee ja jää auki.

        Comment


        • #5
          EGR disabloitu...

          Comment


            #6
            Mutta onko sitä laipalla tulpattu? Mulla ainakin tuntuu paremmin vetävän ku laipan pisti väliin, vaikka oli disabloitu softasta.

            Comment


            • #7
              Eipä ole laippaa ei..pelkkä softa disablointi. Luulin, että jos se EGR ei aukea, niin sillä ei olisi paljon väliä jos sitä kaasua pääse sinne putkeen, koska eihän se siitä mihinkään kulje...ainakaan pitäisi?

              Comment


              • #8
                Itellä oli himpun vastaavaa vikaa 2.5 ja hoitu ilmamassa mittarin vaihtamalla uuteen..

                Comment


                  #9
                  Se egr venttiilin jousi saattaa iän myötä löystyä eikä välttämättä jaksa pitää venttiiliä enää kiinni pakopainetta vastaan.

                  Comment


                  • #10
                    onko se muuten totta vai tarua, että marmoritiskillä saa "pantin" kun vie alkuperäisen MAF:n mukanaan kun käy ostamassa uutta tilalle? Eli uusi MAF maksaisi vain jotain 100-120eur kun siis antaa vaihdossa vanhan orkkis MAFin???

                    Comment


                    • #11
                      kylläpä se taitaa noin olla.

                      Comment


                      • #12
                        No tulipa vierailtua marmoritiskillä, ja joo, vaihto-osa kyllä. Ja kun tuo orkkiks MAF:n mukana vaihdossa niin kustannusta jää ENÄÄ 170eur!! Juu ei kiitos!
                        Olikos tuo Boschin osa? Meinaan että voisiko mahdollisesti kysyä jostain Bosch myymälästä? Vaiko suoraan Tepolle tilausta menemään....

                        Comment


                          #13
                          Mitähän se mahtais maksaa Skoda tiskillä?
                          Vertailin Caddyn orggis Maffi ja tuon Motonetin maffin (Topran) anturiosaa ja sama numero niissä oli. Motonetin Maffin anturi oli valmistettu -06.

                          En tiedä, mutta epäilisin Maffien erojen olevan enemmän koteloinnissa kuin itse anturissa ainakin PD koneissa.
                          Viimeksi muokannut Puuhapete; 6.7.2011, 14:11.

                          Comment


                          • #14
                            Teppo hoiti asian ja näkyy olevan jo Matkahuollossa odottamassa noutoa - kiitos Tepolle.

                            Comment


                            • #15
                              Boschin MAF:i oli ainekin itellä mikä oli hajonnut eikä sen takia hyvittäny siitä marmorilla mtn uuteen vaihtaessa.. hintaa taisi jäädä 190e MAF:ille jos en väärin muista.. mutta audin sertifikaateilla varustetuista MAF:eista hyvittelee juu..

                              Comment


                              • #16
                                sori tyhmä kysymys ja väärään paikkaan mutta mikä jätkä toi teppo on? vissii saa osii halvemmal hänen kautta tai jtn? muuut kuka se o ja mist tavottaa? kysyy tyhmä :D miettiny jo hetken ja ei oo tullu viel mielee et mikä jätkä se o? ja onks sil joku pulju joka hoitaa noit osii vai tääl voorumil vaa?

                                Comment


                                  #17
                                  Speed-Autoteile = Teppo. Hänen kauttaan saa lähes kaikki mahdolliset Audien nippelit.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Meinasin nykästä uuden MAF:n kiinni niin eipäs onnistunutkaan kun kiinni niillä "millä lie almost torxeilla", eli viisisakaraisilla ruuveilla. Ja mistäs moisia kärkiä saa? Eipä ollu tarjolla parissa paikassa missä kävin...mikä niiden oikea nimi edes on niin vois kysellä helpommin. Ja onko toi ihan v_ttuilua että kun kerrankin joku anturi olis helpossa paikassa ja vaihdettavissa minuutissa, niin laitetaanpa semmoset ruuvit ettei normijätkällä taatusti löydy työkalua niiden avaamiseksi...prkl!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eikö ruuvi ole sellainen ns. tamper-proof torx, eli torx-kanta, jossa on nystyrä keskellä? Autovaraosaliikkeisiin noita on ainakin joskus pystynyt tilaamaan, mutta eiköhän ruuvit saa auki pihdeillä tai meisselillä ja vasaralla tms., minkä jälkeen ne voi korvata käyttäjäystävällisemmillä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Lähtee pihdeillä. Ite otin anturiosan rungosta irti lukkopihdeillä ja vaihdoin normiruuvit tilalle.
                                        Mutta miksi sä niitä joudut irrottaan? Eikö uusi anturi tullu runkoineen?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Pihdeillä lähti joo ja ruuvit vaihtui normaaleihin. Mutta ei siis tullut mitään runkoa - pelkkä se anturi, joka on kahdella ruuvilla kiinni ja johon se liitin pukataan kiinni. Mutta eipä ollut vanhassa anturissakaan vikaa..tai ihan suoraan sanoen vanha toimi paremmin kuin uusi. Uudella alavääntö katos ihan totaalisesti, eli joko uudesta vikaa tai sitten uusi ei jostain syystä käyny mun kulkineeseen...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo-o..tuota olen aikaisemmin valitellut pientä kumisevaa ääntää siinä jossain 2.000rpm-2.500rpm välillä. Ko.ääni ei ole aina läsnä. Sitten olen valitellut ajoittaista puutunutta menoa. Nyt tuntuisi, että tapahtumat ovat käsi kädessä, eli kun meno on puutunutta, niin kuminaakin löytyy. Ja kun kuminaa ei ilmene, myöskin meno on pikkasen herkempää...
                                            Olisko viisaammilla näkemystä tuosta kytköksestä...pakoputkessa/katissa häikkää?

                                            Comment

                                            Working...
                                            X