Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

DPF + VCDS

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Se generointi ei lähde päälle niin kauan kun nuo viat on aktiivisia. Eli jos halvimmalla haluaa päästä niin egr ja pakpaineanturi vaihtoon, jos molemmista vielä vikakoodia tulee. Tämän jälkeen softa vakioksi/laadukas viri jos ei edelliset toimenpiteet auttaneet. Sitä uutta DPF:ää on turha suolistaa.

    Comment


    • Osaisiko joku sanoa onko itse tehtävissä mitään kun filtterin valo syttyi keskelle ja samalla myös hehku ja moottorivalo. Dpf on siis tukossa. Kyseessä 2010 A3, 2.0 TDI ja ajettu 255tkm. Dpf vaihdettu täysin uuteen n. 60-70tkm sitten.

      Yritin OBDelevenillä saada pakkopolton päälle, mutta ei suostu, antaa vain ”Exited due to safety” varoituksen eikä suostu aloittamaan. Monilla eri ohjeilla kokeiltu, mutta ei vaan lähde päälle. Virhekoodi on P2463.

      Comment


      • Potilas: A4 B8 3.0tdi+tiptronic.

        Ongelma: Ymmärtämättömyys dpf täyttöasteesta. Obd11 luettu livedataa tyhjäkäynnillä, kovemmassa vedätyksessä 2-vaihteella eropaine nousi 148mbar

        Ainoa vikakoodi P242F00

        -hiukkassuodattimen eropaine 21mbar
        -hiukkassuodatin nokimäärä mitattu 15.67g, laskettu 18.5g
        -hiukkassuodatin öljyn karstamäärät 0,39L

        pakkopolton jälkeen muutama kilometri meni ”normaalin tuntuisena”, jonka jälkeen ajaa taas korkeammilla kierroksilla. Huomaa parhaiten kun päästää kaasun ja alkaa moottorijarruttamaan entistä enemmän. Eli auttaako dpf uusiminen/pesetys, vai voiko egr tai muu hajonnut anturi tehdä tuota? Paineero anturi vaikuttaa antavan järkeviä lukuja.
        Viimeksi muokannut Veikkander; 30.6.2023, 19:55. Perustelu: Dpf, P242F00, hiukkassuodatin, obdeleven

        Comment


        • Meillä ongelma-autona edelleen Audi A3 2.0 TDI Quattro 2007 (8P). DPF regenerointi ei vain lähde käyntiin edes pakottamalla. DPF vaihdettiin, mutta ongelma säilyi. Aikaisemmin putsasin EGR ventiilin ja "kaasuläpän". Kaasuläpän kotelo oli täynnä pakokaasu/öljysaastetta. Näistä ei tule vikakoodeja. K-autolla läpikäyty imusarja. Turbon johdot vaihdettu. Samoin paine-eroanturi.

          Eilen autoon vaihdettiin varmuuden vuoksi ECUn vakiosofta (aiemmin epäilys mahdollisesta virityksestä). Ongelmana on ollut, ettei ajossa lämmöt nouse tarpeeksi ylös, jossa DPF puhdistuisi. ECU vakiosoftan asentaja sai hienosti ajamalla lämmöt turbossa välillä n. 600 asteeseen, jolloin DPF arvot tippuivat n. tunnin kuormittavan ajon jälkeen normilukuihin. Ongelmana vain on, että auto on ollut limp modessa ja jotta se on saatu siitä pois, on autoa pitänyt huijata pariin otteeseen että DPF on vaihdettu eli täyttöaste on edelleen normaalia korkeampi. Itse kun huollosta ajoin kotia, lähti arvot jälleen nousuun ja odotettavissa kohta taas vikavalo ja limpmode.

          Tänään tilasin VCDS:n jotta saisin hieman paremmin tietoa auton toiminnasta. Osaako joku sanoa, löytyisikö tähän A3 2.0TDI BMN malliin vastaavia regeneroinnin onnistumisen edellyttämiä tietoja kuten esim. täällä aiemmassa viestiketjussa: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...54#post1066754 . Voisin koittaa VCDS:n toimintaan tutustuttuani arvailla mitkä edellytykset autossa eivät täyty DPF:n puhdistamiseksi.

          Voiko muuten EGR:n vain nypätä irti virtapiuhastaan ja kokeilla lenkillä, että onko vaikutuksia lämmönnousuun - vai onko tällä heti jotakin negatiivisia vaikutuksia autoon? Niitä ei lisää kaipaisi, mutta vian paikallistamisessa tämä kai voisi auttaa.

          Ainoa aktiivinen vikakoodi on tällä hetkellä P1650 joka viittaa mittaristoon - uusi käytetty sellainenkin on takapenkillä odottamassa että saisi jotenkin vaihdettua. P2002 suodattimen tukkoisuuden vikakoodia odotellessa.

          Comment


            Suotta niitä pakolämpöjä tuijotat, niitä nostetaan ruiskutus ennakkoa muuttamalla ja egr sulkemalla kun dpf polttoa ecu haluaa. Katso nouseeko koneen lämmöt normaaliin käyntilämpötilaan, poltto ei ala jos jää liian alas. Jos autosi menee edelleen limp-modeen, niin siellä on vika ja siitä vikakoodi joka selviää vcds:llä.

            Comment


            • Hei, osaisko joku auttaa?

              Autona A5 SPORTBACK 2.0 B8 ja ongelmana on, että pitkillä matkoilla sytyttää DPF valon. Joskus tunnin tai 80km ajon jälkeen about. Tätä tehnyt kesän aikana aina kun lähtee pidemmälle reissulle.

              Valo sammuu, kun kone lämpimänä seisottaa tyhjäkäynnillä muutaman minuutin. Kierrosten pitäminen ylhäällä ajon aikana ei auta.
              Nurkka-ajossa ei syty ollenkaan, mutta mikäli valon syttymisen jälkeen ei pidä tyhjäkäynnillä niin syttyy samantien, kun auton starttaa seuraavan kerran.

              Vikakoodeja ei anna DPF:n liittyen ja sytyttää valon, vaikka yhtään vikakoodia mihinkään muuhunkaan liittyen ei ole.
              Moottorinvikavalo ei myöskään ole kertaakaan syttynyt. Hehkuvalo kerran, mutta lähti samantien, kun käynnisti uudelleen.


              Advanced measuring values (tyhjäkäynnin aikana):
              - Difference pressure 53 hPa
              - Offset for differential press. 5 hPa
              - Time since last regeneration 170s
              - Oil ash volume 0.14L
              - Soot mass calculated 3.06g
              - Soot mass measured 5.57g


              Mikäs mahtais olla vikana?

              Comment


              • Ainakin paine-ero 53hPa on selvästi liian suuri, pitäisi olla tyhjäkäynnillä luokkaa 10. Joko pöntössä on tuhkaa liikaa tai mittaus näyttää väärin. Paljonko autossa kilsoja ja onko pönttöä pesty tai vaihdettu?

                Comment


                • Äskön ajon päätteeksi oli vielä enemmän. 82hPa. Kylmällä koneella viimeksi luku ollut tosin "vaan" 19hPa.
                  Kilsoja 185tkm ja ei pitäis olla pöntölle vielä mitään tehty.

                  Tosin yhden vikakoodin antanut, 800km sitten. Koodi 5171.

                  Comment


                    Millä koodit luettu?

                    Comment


                    • Hex+Can mallia Kiina

                      Comment


                      • A4 b8 3.0tdi ccwa + tiptronic.
                        Satunnaisesti nytkähtää ajaessa maantienopeuksia, eli esim vakkarilla ajaessa tuntuu kuin näpäyttäisi jarrua. Olen huomannut että tekisi nytkähtelyä vain kun dpf poltto päällä.

                        Ainoat vikakoodit on P242F00.

                        Liittyyköhän dpf polttoon, vai alkaako etsiä vikaa muualta. Dpf menee pesuun ainakin, 0.42L karstamäärä. Tutkittu obd11 lukijalla.

                        Comment


                          Useampi vuosi tullut ihmeteltyä samaa monen eri 3.0TDI kohdalla. Monesti tekee muutaman nytkäyksen ja sitten häviää pitkäksi aikaa. Autot olleet sekä DPF että ilman ja jostain hämärä muistikuva jäänyt että liittyisi vaihteiston toimintaan.

                          Comment


                          • Jonkun vanhan langan luin, jossa vastaava vika johtunut pakolämpö anturista. Osaako joku neuvoa miten luen pakolämmöt OBD11 kautta, en löytänyt moottorin livedata listalta sitä. Lambdan löysin joka 0.386. Pakokaasujen kierrätys ohjearvo näytti 3.1% mutta poikkeama oli -0.8%?Mitähän se meinaa. Hiukkassuodattimen eropaine rajussa kiihdytyksessä max 220 hPa, eli ei se dpf taida ihan finaalissa vielä olla.

                            Comment


                              Vuosi sitten kirjoitit asiasta, ja sama vikakoodi ollut silloinkin. Onko autolle tehty mitään sen jälkeen tai edes tutkittu kunnolla jossain?

                              Comment


                              • Onko minulla Q7:a nyt dpf tukossa, vai jotain muuta?

                                Vikakoodit:

                                Koodi:
                                Monday,03,March,2025,14:02:53:54482
                                VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
                                VCDS Version: 25.3.0.2 (x64) HEX-V2 CB: 0.4660.5
                                Data version: 20250228 DS364.1
                                www.Ross-Tech.com
                                
                                
                                
                                --------------------------------------------------------------------------------
                                --------------------------------------------------------------------------------
                                
                                
                                Chassis Type: 4L-AU56 (4F0)
                                Scan: 01 02 03 05 06 08 09 0E 15 16 17 18 19 20 34 36 42 46 4F 52
                                55 56 5F 62 69 6C 6D 6F 72 76
                                
                                VIN: WAUZZZ4L1BD008090 Mileage: 304540km-189232miles
                                
                                01-Engine -- Status: Malfunction 0010
                                02-Auto Trans -- Status: OK 0000
                                03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
                                04-Steering Angle -- Status: OK 0000
                                05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
                                06-Seat Mem. Pass -- Status: OK 0000
                                08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
                                09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
                                0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000
                                15-Airbags -- Status: OK 0000
                                16-Steering wheel -- Status: OK 0000
                                17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
                                18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010
                                19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
                                20-High Beam Assist. -- Status: OK 0000
                                34-Level Control -- Status: OK 0000
                                36-Seat Mem. Drvr -- Status: OK 0000
                                42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
                                46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
                                4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
                                52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
                                55-Headlight Range -- Status: OK 0000
                                56-Radio -- Status: Malfunction 0010
                                5F-Information Electr. -- Status: OK 0000
                                62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
                                69-Trailer -- Status: OK 0000
                                6C-Back-up Cam. -- Status: OK 0000
                                6D-Trunk Elect. -- Status: OK 0000
                                6F-Centr. Conv. II -- Status: OK 0000
                                72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
                                76-Park Assist -- Status: OK 0000
                                -------------------------------------------------------------------------------
                                Address 01: Engine (J623-CJGA) Labels:. 059-907-401-V2.clb
                                Part No SW: 4L1 910 401 H HW: 4L0 907 401 C
                                Component: 3.0TDI EDC17 H37 0003
                                Revision: 53H37--- Serial number: CVN: ADD909A0
                                Coding: 2A2A401A253601020000
                                Shop #: WSC 31414 790 00001
                                ASAM Dataset: EV_ECM30TDI0114L1910401H 001008
                                ROD: EV_ECM30TDI0114L1910401H.rod
                                VCID: 280E200F827E566AE71-807C
                                VINID: 9D196AAAA11C0525000080090029CB75B9
                                
                                2 Faults Found:
                                5585 - Particulate Filter (Bank 1)
                                P242F 00 [00100111] - Restricted/Clogged
                                Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                Freeze Frame:
                                Fault Priority: 2
                                Fault Frequency: 1
                                Mileage: 304548 km
                                Date: 2025.03.03
                                Time: 12:40:56
                                
                                Engine speed: 752.00 /min
                                Normed load value: 13.7 %
                                Vehicle speed: 0 km/h
                                Coolant temperature: 45 °C
                                Intake air temperature: 10 °C
                                Ambient air pressure: 970 mbar
                                Voltage terminal 30: 14.580 V
                                Unlearning counter according OBD: 40
                                Crankshaft speed (RPM): 752.0 /min
                                Vehicle speed: 0.00 km/h
                                Exhaust gas jet volume in particle filter: 79.6 m³/h
                                Particul.filter diff.pressure: 15 hPa
                                Particle filter: oil ash volume: 0.39 l
                                Exh t Adap T Oxi Cat Ds: 107.0 °C
                                P Flt Ld fac Ash Cor: 0.6533
                                
                                7901 - Right Engine Mount Solenoid Valve (N145)
                                P1575 00 [00100111] - Short to Plus
                                Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
                                Freeze Frame:
                                Fault Priority: 2
                                Fault Frequency: 1
                                Mileage: 304548 km
                                Date: 2025.03.03
                                Time: 12:40:56
                                
                                Engine speed: 752.00 /min
                                Normed load value: 14.1 %
                                Vehicle speed: 0 km/h
                                Coolant temperature: 45 °C
                                Intake air temperature: 10 °C
                                Ambient air pressure: 970 mbar
                                Voltage terminal 30: 14.600 V
                                Unlearning counter according OBD: 40
                                Shut-off timer: last engine shut-off time: 130948 s
                                TECU t Max: 60.5 °C
                                Mean injection quantity: 5.44 mg/stroke
                                Ambient temperature: 1.5 °C
                                Control Module temperature: 13.4 °C
                                
                                Readiness: 0 0 0 0 1
                                
                                -------------------------------------------------------------------------------
                                
                                
                                -------------------------------------------------------------------------------
                                Address 17: Instruments (J285) Labels:. 4L0-920-KOM-V3.clb
                                Part No SW: 4L0 920 932 J HW: 4L0 920 932 J
                                Component: KOMBIINSTR. H10 0209
                                Revision: 00000000 Serial number: FLL40JY8A
                                Coding: 0F56630408010008010100
                                Shop #: WSC 31414 790 00001
                                VCID: 3334C7634B3825B2423-8066
                                
                                1 Fault Found:
                                00003 - Control Module
                                005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
                                Freeze Frame:
                                Fault Status: 01100101
                                Fault Priority: 6
                                Fault Frequency: 1
                                Reset counter: 14
                                Mileage: 304548 km
                                Time Indication: 0
                                Date: 2025.03.03
                                Time: 12:40:56
                                
                                
                                -------------------------------------------------------------------------------
                                Address 18: Aux. Heat Labels: 4L0-910-105.clb
                                Part No SW: 4L0 910 105 HW: 4L0 265 105 P
                                Component: Heizgeraet H09 0140
                                Revision: 0000000C Serial number: 00000009021078
                                Coding: 0000101
                                Shop #: WSC 31414 790 00001
                                VCID: 609E782FA64EEE2AEF1-8034
                                
                                1 Fault Found:
                                01413 - Dosing/Metering Pump (V54)
                                007 - Short to Ground
                                
                                -------------------------------------------------------------------------------
                                
                                
                                -------------------------------------------------------------------------------
                                Address 46: Central Conv. Labels:. 4L0-910-289.lbl
                                Part No SW: 4L0 910 289 H HW: 4L0 907 289 H
                                Component: Komfortgeraet H10 0110
                                Revision: 0110 --- Serial number: 01342405320000
                                Coding: 3612913
                                Shop #: WSC 31414 790 00001
                                VCID: 3530F97B494C3B826C7-8060
                                
                                Subsystem 1 - Part No: 1K0 951 605 C
                                Component: LIN BACKUP HORN H05 1501
                                
                                Subsystem 2 - Part No: 4F0 910 177
                                Component: Innenraumueberw.H01 0020
                                
                                1 Fault Found:
                                01403 - Glass-Break Sensors; Rear
                                011 - Open Circuit
                                Freeze Frame:
                                Fault Status: 01101011
                                Fault Priority: 3
                                Fault Frequency: 254
                                Reset counter: 14
                                Mileage: 149881 km
                                Time Indication: 0
                                Date: 2017.10.16
                                Time: 16:41:51
                                
                                
                                -------------------------------------------------------------------------------
                                
                                
                                -------------------------------------------------------------------------------
                                Address 56: Radio (R) Labels:. 4F0-035-0xx-56.clb
                                Part No SW: 4G0 035 056 HW: 4G0 035 056
                                Component: Radio U STD H52 0051
                                Revision: AB001007 Serial number: 469IH0D7859681
                                Coding: 010003020100000000
                                Shop #: WSC 60008 003 1048576
                                VCID: 5EE246D7903AD8DADDD-800A
                                
                                1 Fault Found:
                                02982 - Connection between Radio and Impedance Converter 2
                                011 - Open Circuit
                                Freeze Frame:
                                Fault Status: 01101011
                                Fault Priority: 5
                                Fault Frequency: 1
                                Reset counter: 14
                                Mileage: 304548 km
                                Time Indication: 0
                                Date: 2025.03.03
                                Time: 12:41:02
                                
                                Freeze Frame:
                                Voltage: 14.50 V
                                
                                
                                -------------------------------------------------------------------------------
                                
                                ------------------------------6 Faults Found-------------------------------
                                Soot mass Calculated: 23,68 g
                                Soot Mass Measured 0,75 g

                                Mittaristossa ei pala vikavaloja, kulkukin kilometreihin nähden ihan ok, mutta muistissa oleva vikakoodi häiritsee. Tyhjäkäynnillä paine-ero oli n. 7 hPA ja 2500 rpm taas 35 hPa. Toinen kysymykseni liittyy tuohon vikakoodiin 0003 osoitteessa 17. En oikein ymmärrä, mihin tuo liittyy? Ross Techin sivuilta olin löytävinäni, että liittyisi johonkin huoltoilmoitukseen tms. Otin SRI-Resetistä seuraavat tiedot:

                                Koodi:
                                VCDS Release 25.3.0: SRI Reset
                                Control Module Part Number: 4L0 920 932 J Labels: .4L0-920-KOM-V3.clb
                                Component:KOMBIINSTR. H10 0209, Coding:0F56630408010008010100
                                Operation: Please select an operation
                                ************************************************** ************************************************** ********************
                                Channel Description Unit Current val. New val.
                                02 Service Reminder Status 1 ---
                                40 Distance since Service km x100 35 ---
                                41 Time since Service Days 74 ---
                                42 Minimum Distance to Service km x100 150 ---
                                43 Maximum Distance to Service km x100 300 ---
                                44 Maximum Time to Service Days 730 ---
                                45 Oil Quality 1 ---
                                47 Soot Quantity DIST x100 75 ---
                                48 Thermal Load DIST x100 33 ---
                                49 Minimum Time to Service Days 365 ---
                                50 Basic Distance Value for Oil Change km x100 300 ---
                                51 Basic Time Value for Oil Change Days 730 ---
                                52 Basic Distance Value for Inspection km x100 300 ---
                                53 Distance since Inspection km x100 35 ---
                                54 Basic Time Value for Inspection Days 730 ---
                                55 Time since Inspection Days 74 ---
                                56 Day Counter Days 5234 ---
                                ************************************************** ************************************************** ********************
                                Onko tuossa jotain pielessä?

                                Minusta nuo grammamäärät eivä viittaa tukkoisuuten, mutta tuosta oil/ash 0,39 en ole varma. öljymäärä oli yli max merkin, mutta johtuuko se epäonnistuneesta regeneroinneista vai edellisen omistajan huolimattomuudesta, ei minulla ole käsitystä. Pääseekö tuota regenerointiyritysten dataa katsomaan jostain vcds:ä?



                                Comment


                                  Liika öljy kannattaa imaista pois, tarkistaa, että moottori lämpenee 90:een kohtuullisessa ajassa, kuitata koodit pois ja ajaa 30-40 km lenkki lämpimällä moottorilla 3- tai 4- vaihteella ja vcdstä näkee montako km on viimeisestä regeneroinnista. Näkyy mittausarvoista jossain parametrin 100 yläpuolelta

                                  Comment


                                  • Koodi ei poistu ollenkaan. Nuo kaikki koodit ovat sellaisia, että ne jäävät päälle kuittauksen jälkeen. Lämmöt nousee normaalisti(?) Täytyy katsoa, kauanko siinä menee. Tässä talvella olen antanut koneen lämmetä tyhjäkäynnillä itsekseen webaston toimimattomuuden vuoksi.

                                    Comment


                                    • Mulle tuli A6 -07 3.0 TDI:ssä sama "clogged" -vikakoodi, koska DPF:n paine-eroanturi oli rikki hetken aikaa, niin ilmeisesti siitä boksi päätteli DPF:n olevan tukossa. Ainoa millä sain koodin pois oli se, että merkkasin DPF:n vaihdetuksi. Toki samalla tuhkanäärä nollaantui, mikä tietty on pidemmän päälle huono - tietty voihan se DPF:n pestä, niin sitten tuhkamäärä olisi oikeastikin nolla.

                                      Comment


                                      • Eilen tuli heitettyä vähän pidempi reissu, noin reilu 400km. Läppäriä(vcds) ei saanu mukaan, mutta yllättävän paljon tuosta Biltemankin vikalukijasta saa irti.

                                        Ajossa paine-ero tasakaasulla/pikku kiihtytyksillä pyöri siinä 25-50 hPa kieppeillä. Ylämäkeen jos lähti vedättämään kickdownin kanssa, niin lukemat nousi 150 hPa:n tuntumaan. Onko paha?

                                        Toinen outous oli, että auto suoritti regeneroinninkin reissun aikana. Olin siinä käsityksessä, että poltto ei onnistu autonomisestikaan, jos dpf ilmoittaa tukkiutunutta koodia.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja tonnikala Näytä viesti
                                          Mulle tuli A6 -07 3.0 TDI:ssä sama "clogged" -vikakoodi, koska DPF:n paine-eroanturi oli rikki hetken aikaa, niin ilmeisesti siitä boksi päätteli DPF:n olevan tukossa. Ainoa millä sain koodin pois oli se, että merkkasin DPF:n vaihdetuksi. Toki samalla tuhkanäärä nollaantui, mikä tietty on pidemmän päälle huono - tietty voihan se DPF:n pestä, niin sitten tuhkamäärä olisi oikeastikin nolla.
                                          Varmaan tässä järkevintä olisikin pistää dpf pesuun ja sitten koodata suodatin vaihdetuksi.

                                          Onko noista marketti hiukkassuodattimista kokemusta? Ei ole montaa satasta eroa pesuun verrattuna.

                                          Comment


                                            Hmm, jos lämpiää 90:een ja on kuitenkin saanut regeneroinnin tehtyä niin voisi pärjätä ilman dpf-pesuakin. Yhden dpf- pesijän mielipide kysymykseen käytetty pesty originaali- dpf vai uusi tarvike? oli, että ilman muuta käytetty originaali kuin tarvike. Näin ainakin V8:n kohdalla, jossa kaksi dpf:ää maksaa yhteensä " jonkin verran". Meillä on kaksi vanhaa dpf:llistä ja molemmissa on kuoleman keltaisesta valosta selvitty fiksaamalla vikalähteet (= läppä moottoreita ja niiden liikerajoittimia). Paine antureita ei ole vielä yhtään vaihdettu, mutta voihan nekin vikaantua

                                            Comment


                                            • Audi guatro a4 2.0 tdi vm 2017 herjaa kynnysarvon alittumista, auto ei oireile muuten ! Voisko olla anturissa vika ? Ajettu 180tkm . Onko kokemusta ,missä kohti anturi on ? Siis hiukkassuodattimesta kysymys
                                              Viimeksi muokannut Hannukir; 9.3.2025, 19:24.

                                              Comment


                                                Mikähän on tarkka vikakoodi? Ja se on quattro:)

                                                Comment


                                                • Joo koodilukija vain halpis malli joten ei muuta näytä kuin sen että kynnysarvo alitettu ! Täytyy käydä vielä "nuohoomassa" motarilla kunnon kierroksilla ! Kiinnostais vain missä paine-ero anturi on ? Tulipa mieleen vielä lisäkysymys kun ,ohjaus tuntuu jumittuvan suoraan ajettaessa ja palautuminen vähän jäykkää ? Niveliä vai......
                                                  Viimeksi muokannut Hannukir; 10.3.2025, 21:43.

                                                  Comment


                                                    Eipä vielä tuon perusteella kannata mitään lähteä vaihtamaan. Koodit pitäisi lukea vcds:llä.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X