Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,9 AFN moniurahihnan vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1,9 AFN moniurahihnan vaihto

    Pitäisi moniurahihna vaihtaa eikä keulan "huoltoasentoon" saaminen ole nyt mahdollista kun ei ole T45 torxia. Nyt en näe kuinka tuon hihnan kiristin toimii.

    Please kertokaa kuinka tuon kiristimen / hihnan saa löysälle vai saako ilman "huoltoasentoa"

  • #2
    lista-/lenkkiavaimella siitä kiristimen keskipultista kiinni ja käännä siihen suntaan, että hihna löystyy ja ota hihna vaikka laturin pyörältä irti

    Comment


    • #3
      En tiedä onko 3B Passatissa ja B5 A4:ssä eroja konehuoneen suhteen, mutta jos siinä on ilmastointi, niin sen ilmastoinnin remmin joutuu ottamaan irti että saa moniurahihnan vaihdettua. Ilmastoinnin remmin irroittamista helpottaa kun käyttää pohjamuovit irti. Itse moniurahihnan vaihto ei ole iso homma, kunhan saa toisella kädellä löysättyä Jannen ohjeiden mukaisesti kiristintä. Onnistuu ilman keulan purkamista huoltoasentoon, jos kädet on ohuemmat kuin itäsaksalaisilla kuulantyöntäjärouvilla.

      Comment


      • #4
        Toi kylmästöinti oli laskematon kasa, kun sitä omassa edellisessä kulkineessa ei ollut...

        Comment


        • #5
          Onnistuihan se. Piti kaupasta käydä hakemassa toi T45 hylsy että sai tilaa.
          Kyllä kiristintä saa väännettyä 15mm lenkillä mutta tuon hihnan pujottaminen vaatii puskurin irroittamisen tai pirusti enemmän kaljaa...
          Kylmäkompuran hihna ei ole paikallaan kun on pipi.
          Kiitos vastanneille.

          Comment


          • #6
            Alarullille on ehkä helpompi laittaa alakautta. Mutta tärkeintä että homma on tehty ja kone toimii.

            Comment


            • #7
              Minulla oli otsikon mukainen urakka tänään Passatissa. Jäi laittamatta uusi remmi paikalleen kun piti lähteä etsimään uskonvahvistusta, oliko sitten tiedoissa vai hihan heikkoudessa vika. Mutta tämän ketjun perusteella ihan oikein olen tehnyt, en vaan saanut remmiä paikalleen. Pitääpä aamulla ensitöikseen katsella oliko remmi edes oikean mittainen :)

              Comment


                #8
                Noissa pitkittäisissä AFN-koneissa se kiristin vanhemmiten jumittuu tehden hihnanvaihdon aika mahdottomaksi. Tarpeeksi lujaa kun kääntää niin napsahtaa se kiristimen pultti poikki, vasenkätinen kierre.

                Comment


                • #9
                  Ahaa, kiitoksia tiedosta. Mutta jos se kovin olisi jumissa niin olisinko saanut vanhaa hihnaa niin helposti pois?

                  Comment

                  Working...
                  X