Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1.9TDI -05 233tkm ei mene päästöistä läpi katsastuksessa, apua!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3 1.9TDI -05 233tkm ei mene päästöistä läpi katsastuksessa, apua!

    Dieselin K-Arvo 3.19 / 3.00, eli ei käsittääkseni hirveen paljoa yli mene. Vuosi sitten oli sama juttu katsastuksessa mutta sain "puhtaat" paperit paikalliselta pakokaasuanalysaattorilta.
    Kyse ei liene karstasta koska molemmilla kerroilla moottori oli lämmin kun katsastusmies testasi (örkkyytti ainakin kuusi kertaa). Missäköhän mahtaisi olla vika, olisi kiva saada kuntoon..?
    Jäähdytinnestettä vuotaa moottorin etuosasta, eikä ole paineistamalla saatu paikallistettua vuotoa. Välillä pieni lammikko auton alla kun päivän on parkissa. Voikohan tällä olla asiayhteys korkeisiin päästöihin?


    Itse en oikein hallitse autotekniikkaa joten toivottavasti jollain olisi vähän valottavaa tietoa asiasta, jotta tietäisi mistä lähteä vikaa etsimään.

    - Kiitokset jo etukäteen!

  • #2
    Liian vähän ilmaa ja liikaa polttoainetta, siinä on kaava korkealle K-arvolle. Sen pitäisi olla reilusti alle 3 normaalisti, melkeinpä lähempänä ykköstä.

    Onko moottorin ilmansuodatin vaihdettu milloin ja samalla käyty läpi koko imuputkisto, ettei sielä olisi tukosta. Onkos tälläisessä ns. snowscreen ennen ilmansuodatinta? eli tieheä verkko imuputkessa joka nappaa kiinni isoimmat roskat.

    Onko varmaa ettei autossa ole evry-mod? jos vaikka edellisen omistajan ajoilta? http://www.autowiki.fi/index.php/EVRY-mod

    Comment


      #3
      Ilmanputsari vois olla ekana vaihtolistalla. Sitten vois olla ahtovuotoa listalla.
      Katti ei vaikuta noihin toiminnallaan juuri vaikuta, mutta jos se on tukossa niin se vois olla myös syynä.

      Yli 3 on jo paljon ja sillon on kyllä jossain jotain häikkää vakiokoneessa.

      Comment


        #4
        Auki jumiutunut tai huonosti sulkeutuva EGR-venttiili saattaisi myös aiheuttaa ilmansaantimurheita. Karsta dieselkoneessa kun tuppaa olemaan pirun tiukassa, jos se pääsee imusarjaan pesimään. Irtoaa liuottimilla ja monesti tarvii vielä mekaanista apua, eli jotain pulloharjaa vastaavaa.

        Ahtovuoto ei ole mahdoton ajatus, mutta nämäkään tuskin paineen puolelle juuri pääsee ilman kuormaa. Tuon modin puuttumisen tarkistaisin myös.

        Jäähdytinnesteen vuoto voi hyvin olla lämpötila riippuvainen. Esiintyy siis joko kuumalla, tai vasta hyvin jäähtyneellä koneella.

        Comment

        Working...
        X