Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5tdi Tehoja (98-04)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5tdi Tehoja (98-04)

    Löytyykö vm.98-04 koneista dynokäyriä ja/tai muuta inffoa ?

    Voitas kerätä tähän topickiin tietoa ja kokemuksia kyseisistä koneista, eli esim.dynolappuja vakiosta tai viritetyistä autoista ?

    Myös muu tieto joka liittyy kyseisiin koneisiin ja niiden tehonlisäykseen on tervetullutta.

  • #2
    Ohessa Dynolappu. Penkitetty (21.5.2011 Tatech Pirkkala).

    Auto ja kone siis A6 2.5tdig -00 Tippi (AKE).

    Koneessa on kustomoitu softa, muuten vakio kone eli 179hv/370nm pitäis olla vakiona, tästä autosta sitä ei ole kuitenkaan koskaan mitattu.

    Tehon lisäystä siis vakioon n. 10hv/20nm (penkityksen ja lapun mukaan). Oletus ja oma arvio oli n. 200-215hv/420-450nm



    Avoimia kysymyksiä:

    -Onko kellään vertailulukuja tai lappuja eri nelivetopenkkien kesken samoilla autoilla ? Onko Tatechkin penkkien tulokset yleensä ns. (yläkanttiin vai alakanttiin ?)
    Ainakaan hirveää kuormaa ei rullissa tuntunut olevan, saako autosta kaikki irti jos rullat eivät laita vastaan ?

    -Omat kiihdytysmittaukset tienpäällä kielisivät kyllä suuremmasta tehonlisäyksestä vakioon nähden, voikohan tuo tippi jotenkin "vääristää" lukemia?

    -Katti,N-75 anturi tai vastaa voi olla myös sökö tai tukossa, jonka johdosta enempää ei penkissä irronnut.


    Jos jollakulla löytyisi nähtäväksi tuon 2.5tdi vakio koneen Dynolappu, niin se olisi myös hauska nähdä. Vois vertailla käppyröitä.


    Tarkoitus olisi vielä käydä hakemassa vertailu penkkitulos jostain muualta esim.motest Jyväskylässä. Sen jälkeen pitäisi aloittaa muutosten teko koneen osalta.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut The Base; 25.5.2011, 21:35.

    Comment


      #3
      Nois uusimmissa ecuissa on muutamia 'ansoja', joihin monet softantekijät ilmeisemmin lankeaa, eivätkä saa siten lisää voimaa irti koneesta.
      Aiheesta on kai jossain aiemmassa topikissakin ollut keskustelua. Motestin ja tatechin välillä ei omassa kulkineessa ollut kuin ~1hv.
      Softateknisista ratkaisuista en sen kummemmin tiedä. Vääntö käyrähän näyttää siltä, että joku rajoitinhan olisi päällä.


      Vakiosuuttimilla ja suht rajulla softalla (~75% ylivakion


      Isommilla suuttimilla ja ~40% pienemmillä syötöillä, kuin edellinen.


      Viimeisemmän rempan jälkeen tuli kyllä vetoja huomattavasti lisää, mut penkkiin asti ei koskaan selvitty ehjänä. :D
      Nyt on pumppuun tulossa isompi nestepää ja muutenkin täyshuolto ja samallahan varmaan toi vnt ahdin muuttuu BW EFR-sarjalaiseksi.
      Nähtäväksi jää, että mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. :)

      Comment


      • #4
        Oliko sulla tuossa ekassa vakio turbo ?

        Comment


          #5
          Eräästä "hyvin tuntemastani" moottorista (2.5TDiq AKE) joka lastuviritetty on dynotetty auton edellisen omistajan toimesta Motestin penkissä n. 420Nm/200hv.

          Käppyrästä voin laittaa kopion tänne jahka siihen pääsen käsiksi. Nyt tuo paperituloste on mun asunnossa olevan putkirempan takia pakattu/varastoitu muualle ja en saa sitä ennen heinäkuuta käsiini.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja The Base Näytä viesti
            Oliko sulla tuossa ekassa vakio turbo ?
            Siinä taisi olla jo viriahdin evo 2, jos en väärin muista.

            Comment


            • #7
              OT: miten muuten saa näkymään esim. ton dynolapun kokonaisena, eli ei linkkinä ?

              Comment


                #8
                OT: miten muuten saa näkymään esim. ton dynolapun kokonaisena, eli ei linkkinä ?
                Ajatkohan takaa tätä: Vie kursori postauksessa olevan kuvan päälle ja oikealla näppäimellä klik ja "copy image location" tjs. ja sitten pasteat sen selaimen osoiteriville ja enteriä perään.

                Mitenkä pitkälle muuten riittää näiden V6 2.5TDi patojen vakiosuuttimet?

                Comment


                • #9
                  Mikäli Putkoa ja diffasta on uskominen, noin 210hv lienee lähellä totuutta.

                  Comment


                  • #10
                    Minulla on profiilin koneessa Speedbuster- mollukka, jonka pitäisi antaa noin 30hv lisää ja kyllä sillä sen verran ainakin on vaikutusta ettei Tiptronic hae pienempää vaihdetta samoissa jyrkissä mäissä joissa aiemmin.
                    Kannattaako mollukka vaihtaa softaan vai poikiiko vaihteisto?
                    Mollukka on tippiin tarkoitettu ja vääntöjen pitäisi olla alle 400nm.

                    Enemmän potkua kaivattaisiin, mutta mitä lootalle voi tehdä ja mitä se maksaa?

                    Comment


                      #11
                      No kun ei tiedä miten toi speedbusterin palikka oikein toimii niin ei varmaan voi arvailla. Kuitenkin se on eri asia kuin oikea softa.
                      Softalla voidaan rajata vääntöä toisin kuin tolla.

                      Melkeen sanosin, että tuossa on isompi riski kuin softassa.
                      Noi VP44 kytkettävät jutut on vähän erillaisia kuin perus vastusviritykset ilmeisesti.

                      Comment


                      • #12
                        Diffas: jääkö sulla siis vp44 pumppu ja siihen uusit nestepään vai ? mihinkähän asti tuo vakio vp44 riittää ?


                        Se voi olla että joku tosiaan rajoittaa mulla nyt, asiaa selvitettään... eiköhän se vielä selviä.
                        Viimeksi muokannut The Base; 27.5.2011, 11:36.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja The Base Näytä viesti
                          Diffas: jääkö sulla siis vp44 pumppu ja siihen uusit nestepään vai ? mihinkähän asti tuo vakio vp44 riittää ?


                          Se voi olla että joku tosiaan rajoittaa mulla nyt, asiaa selvitettään... eiköhän se vielä selviä.
                          No oman pumpun kuoriin pantiin isompi kolmimäntänen nestepää, ainut mikä nyt jäi vähä epäselväksi on et kuin iso sinne nyt tuli. Luultavasti hyvin marginaalisesti isompi, eli tuo 180hp v6:n setti.
                          Tuossa AKN:s mitä ilmeisemmin on kaikista pienin nestepää mitä näihin on tarjolla, mut näyttäis siitäki ihan jotain irti saavan. :) Tuntuis vakiona piisavan johku 240hp nurkille kuitenkin. Ettäjottaniin, en tiiä tarkaksi sanoa. :)

                          Comment


                            #14
                            Tänään käytin omaa Dynotest centerillä.

                            Eli autona a4 b6 2.5tdi quattro (AKE). Autoon softa vaihdettu ja samalla egr poistettu käytöstä. Myös peltilätkä asennettu imusarjan ja egr venttiilin väliin. Softalla luvattiin ~150Kw/420Nm. Nyt saatiin ulos 144Kw/430Nm.

                            Ja siinäpä käppyrät jos noista nyt selvää saa.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              mikä softa ?

                              Comment


                                #16
                                Karalan. Niin ja auto on manuaali.

                                Comment


                                • #17
                                  Vaikuttaako tuo egr loppupeleissä millään tavalla (muutakun kartoittaa koneen)?
                                  Tuleeko konttorilla ongelmia jos tukkii sen venttiilin??

                                  Comment


                                  • #18
                                    No jos siisti laippa tulee siihen, ettei tursota niin tuskin aiheuttaa. Varsinkin jos on suojamuovit päällä.

                                    Itse päästötestiin ei vaikuta muutakun parantaa tulosta; Mikäli tuon tukkii -> kone ei enää karstoitu -> savutus pienenee.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oisko jollakulla 2.5tdi tippilootalla olevaa autoa josta dynolappu ?


                                      Vois vertailla noihin manuaali käppyröihin...

                                      Comment


                                      • #20


                                        Nyt pitäis toimia..
                                        Viimeksi muokannut PH79; 13.6.2011, 16:02. Perustelu: Parempi kuva

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juu ei oikeen saa selvää... :(

                                          Comment


                                          • #22
                                            Näkyykös se vieläkään muille isompana?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Luenkohan minä tuota ihan väärin, mutta täsmääkö tuo horsepower/torque asteikko noihin maximi käppyröihin ?

                                              Comment


                                                #24
                                                Kyl. Käppyrät on pyörätehoa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  aivan.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Juu, noi Motestin käppyrät on pyörätehoa/vääntöä ja ilmoitetut max. arvot lienevät laskennallisia.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Moonlight motorsport Maskussa asentaa Motorbitin softia
                                                      Viimeksi muokannut PercaFluviatilis; 10.12.2013, 17:24. Perustelu: virheellistä tietoa

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Marqs,Ilkka L ja PH79:

                                                        Oliko teillä koneet 150hv vai 179hv vakiona ?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Täältä löytyy 179hv AKE tippilaatikolla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Omat kiihdytysmittaukset tienpäällä kielisivät kyllä suuremmasta tehonlisäyksestä vakioon nähden, voikohan tuo tippi jotenkin "vääristää" lukemia?
                                                            minkälaisia kiihtyvyyslukemia olette saaneet A6 V6 TDiq avantilla?

                                                            Oma meni vakiona tippilootalla 0-100km/h välin 9,8s, lastutettuna ei tullut yhtään lisää menohaluja...
                                                            Viimeksi muokannut Tamariinii; 10.10.2011, 09:08. Perustelu: edit: siis BAU 132kw moottori kyseisessä kulkineessa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X