Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 1.9TDI 1Z Pumpun ajoitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 80 1.9TDI 1Z Pumpun ajoitus

    Eli kyseessä olis vuoden 5/92 80 1.9TDI 1Z
    Pitäisi säätää heittokellolla pumpun ajoitus kohdille ja netistä löyty seuraavaa

    "
    1z koneelle 0.68-0.72 mm.
    Vauhtis merkkiin. Kello kiinni. Sitten käännät konetta takaisin päin (vasten normaalia pyörimissuuntaa) hissukseen niin kauan kunnes kello lakkaa liikkumasta. Nollaa kello ja käännä vauhtis taas merkkiin. Nyt kello näyttää ennakon. Kannattaa tarkistaa säädön jälkeen vielä ennakko siten, että pyörittää konetta pyörimis suuntaan kierroksen kaksi ja katsoo mitan kellosta. Jos mitta täsmää, niin hyvä. Remmi kun tahtoo antaa "löysiä" kun konetta kierretään väärään suuntaan.
    "
    Löysin jopa oikean paikan mihin kello pitää laittaa kiinni mutta onko kellään mitään järkevää ideaa kuinka kyseinen kello saadaan pysymään siinä tippumatta tai liikkumatta?

    Olen sen verran hukassa kun teen tätä ekaa kertaa ja olisi kiva saada auto edes siihen kuosiin että saisi sen liikkeelle tai jopa oikeaan kohtaan. ja jos saa liikkeelle niin sitten voi yrittää saada jonnekkin missä se oikeasti osataan laittaa kohdille.
    Mutta nyt ekana toiveena olisi saada se toimimaan niinkuin pitää.


    Turha ehdottaa mitään ohjelmia sun muita kun ei ole mitään saatika johtoja läppäriltä moottorinohjausyksikölle.

    #2
    Siihen pitää ostaa tai tehdä sellainen adapteri, mihin saat kellon kiinni. Neloskoneen pumpun päädyssä olevan reiän kierre on muistaakseni M8x1.

    Comment

    Working...
    X