Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI läppävika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mulla sama kulkine, mutta vikana vain tuo P2015 bank1. Torstaina auto menossa Länsi-Autoon tutkittavaksi. Voin laittaa sitten heidän tuomion asiasta.

    Comment


      Antti: Kylläpä tuossa taitaa vaan joutua kokeilemaan... Säätötankoa/korjaus sarjaa/imusarjapuhdistus-check jne. Jos ei ole imusarjojen kunnosta mitään hajua, niin ottaisin kyllä auki, ja puhdistelisin jne.
      (varsinkin jos EGR on edelleen käytössä?) Luitko koodit muuten millä vehkeellä?

      Comment


      • Audi A4 B8 3.0TDI 2009.

        vikakoodina:
        P201500 intake manifold runner position sensor/switch circuit
        Range/Performance
        (intake manifold runner position sensor/switch circuit range/performance)

        Onko kukaans saanut kuntoon tällä dieselgeekin korjaussarjalla?
        http://www.dieselgeek.com/mobile/Pro...GR-P2015-V6TDI

        Comment


        • Tuohan on vaan pala metallia joka estää läppämoottorin akselin liikkumasta ylirajoen eli ei korjaa alkuperäistä ongelmaa. Työntötangot kiinnitykset väljät (marmorilta korjaussarja 25e) tai läppien akselit kuluneet johon löytyy ebaysta vahvistettuja imusarjoa, joka korjaa ongelman.

          Comment


            Ainakin vanhempaan 3.0 TDi:n voi vaihtaa läpät laakerointeineen ja tiivisteineen, koko imusarjoja ei ole pakko siis uusia. Ebaysta löytyy myös korjaussarjoja, joihin kuuluu kaikki muu paitsi itse imusarja ja säätömoottorit.

            Comment


              Sen mitä korjaussarjoja olen yhdet pyöritellyt, niin ei vakuuta. Vahvistetuilla ei tarvitse miettiä ja nopeammat vaihtaakkin.

              Comment


                Muistelin että jotain tällaista juttua korjaussarjojen laadusta on ollut. Oliko ne akselit jotenkin erilaisia alkuperäisiin verrattuna?

                Comment


                  No aika heppoista kamaa ne on verrattuna vahvistettujen alumiinisiin osiin. Samaa kuraa kuin orkkis noin suunnilleen.
                  Ja kun jokainen läppäakseli kuluu erilailla, niin ei niillä korjaussarjoilla koskaan priimaa tule. Itse en niitä välitä käyttää, kun jotain takuutakin pitäisi antaa.

                  Comment


                  • Paljonko verstaalla ohjeaika noiden vahvistettujen imusarjojen vaihtotyölle, jos vaihtais molemmat puolet nyt samalla? Noin 350euroa rahteineen näyttäis ebayssa olevan 2kpl hinta, ja sisältäen kaiken.
                    A4 B8 2009 3.0TDI.

                    Comment


                      BMK-koneiseen 4F-koriin vuonna 2013 maksoi 190,- vaihtotyö(kumpikin imusarja) Audeihin erikoistuneella pajalla Helsingissä.

                      Comment


                      • Voiko näiden läppien poistosta tulla jotain lisäongelmia?
                        Miettinyt tätä itsekkin, kun toisella puolella vähän väljää.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 11.2.2017, 09:06. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                        Comment


                        • Onko mitään järkeä vaihtaa vaan bank1 imusarjaa, kun siitä oli vikakoodi? Onko nuo bank1 ja 2 imusarjat mitenkään toisistaan riippuvaisia?

                          Comment


                            Entä jos laittaa tuon "korjaussarjan" ja rajoittaa liikettä moottorissa?

                            Comment


                            • Halpa ja hyvä korjaussarja on että ottaa ne läpät pois (jättää sen päätypalan paikalleen, johon moottorin tanko tulee) ja laittaa tuon moottorin liikkeen rajoittimen, jos ei halua käyttää autoa koodattavana.

                              Akin kysymykseen lisäongelmista, voisin todeta että eikös täälläkin ollut joku ihan Audin huollosta kysynyt ja saanut vastauksen että läpät ovat ainoastaan johonkin päästörajoituksiin pääsemisen takia siellä.

                              Comment


                              • Uudet paremmat imusarjat vaihdettu. Laatu vakuutti näissä:
                                http://www.ebay.co.uk/itm/2x-MANIFOL...IAAOSw5VFWOI9l
                                Panttina vanhat imusarjat palautettava myyjälle, palautusrahti ei maksa mitään.
                                Vanhoista imusarjoista huomasi että läppäakselit oli väljät, karstaa niissä oli yllättävän vähän.

                                Comment


                                • 1 Fault Found:
                                  012597 - Intake Manifold Runner Control
                                  P3135 - 001 - Lower Stop not Reached

                                  tommosta koodia antaa. onko vika nytten moottoreissa vai jossain muualla?

                                  Comment


                                    Tuskin on moottorissa, koska ilmoittaa vaan toisen rajan saavuttamattomuudesta. Eli vika joko karstaisissa läpissä tai väljissä tangoissa. Tangoista kannattaa aloittaa koska maksaa sen 25eur...

                                    Comment


                                    • aloin itelle vaihtaan tuota imusarjan läppäakselinn välistä tankoa.. akselista ku irroitin sen toisen pään niin sieltä tipahti joku keltainen tiiviste ja tätä tiivistettähän ei uuden säätötangon mukana tullut..?? ja ku vanha tiiviste meni hukkaan niin ajattelin että kuinkahan tärkeä tuo tiiviste oli, ja mistähän semmosen voisi saada.. audi centteri ei tiennyt koko tiivisteen olemassaoloa

                                      Comment


                                        On se tärkeä, muuten jää ihan hullu välys tankoon. Juuri eilen tuskailin saman homman kanssa.

                                        Comment


                                        • ok

                                          mistähän semmosen sais??
                                          meniskö siihen joku O rengas tms?nyt autossa ei ole sitä tiivistettä ku ei tiä minkä kokoinen se on ja mistä sen sais

                                          Comment


                                          • Touareg, 3.0tdi-09.. Moottorikoodi cas?
                                            Löytyykö näihin hyvälaatuista korjaussettiä noille läpille? Ja onko iso homma vaihtaa?

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                                              On se tärkeä, muuten jää ihan hullu välys tankoon. Juuri eilen tuskailin saman homman kanssa.
                                              nyt on kaikki oulun varaosaliikkeet soiteltu läpi, mutta kukaan ei tunnu tietävän/löytävän sitä tiivistettä/o rengasta.. alkaa hermo mennä ku ei saa mistään uutta..
                                              audicenterilläkin niin huonot purkukuvat että ei näy niiden kuvissa että voisi tilata kyseisen o renkaan

                                              Comment


                                                Ei se ole kuvien huonoudesta kiinni. Kyseistä tiivistettä ei myydä/toimiteta irrallaan.

                                                Ota mitat reiästä ja akselista, sitten tiivistekaupasta hakemaan.

                                                Comment


                                                • Tarkoitatko tuota kuvassa olevaa punaista stefaa vai holkkia missä on o-rengas?

                                                  Tosiaan marmorilta ei saa _mitään_ muutakuin "korjaus sarjan", tulee ilmeisesti imusarjan mukana sitten kaikki muut hilppeet ja sehän on 600€ per puoli. Ebayssä myytävissä täydellisissä korjaus sarjoissakaan(sis läppätangot jne) ei näytä tulevan noita tiivisteitä.



                                                  Tämmönen huomio tuli tehtyä: itsellä 71mm downpipe niin korjaus sarjassa mukana tuleva tanko on erinlainen ettei mahdu liikkumaan vaan osuu dp:hen. Vanhakin oli vähän sulanut ku menee niin läheltä.

                                                  Comment


                                                  • tuo "keltainen" holkki ja o rengas on hukassa :)

                                                    Comment


                                                      Kilometreistä sen verran, että itselle vaihdettiin tänään 88tkm ajettuun toiselle puolelle uusi imusarja ja toiselle puolelle korjaussarja.
                                                      Kilometrit pitää varmasti paikkaansa, eli ei siis vaadi kilsoja taakse ihan hirveästi.

                                                      Comment


                                                      • Suosittelen kyllä kaikille imusarjan läppien valvonnan pois koodaamista, eipähän tule vikavalot takaisin kummittelemaan. Toki jos jonkun herkkä mieli ei kestä sitä että vika on olemassa vaikka se ei anna vikakoodia niin sitten ei mahda mitään. :D

                                                        Comment


                                                        • Kannattaa varmistaa kuitenkin että tangot on kiinni ettei läpät ole kiinni asennossa :)

                                                          Comment


                                                          • Suosittelen kyllä kaikille imusarjan läppien valvonnan pois koodaamista, eipähän tule vikavalot takaisin kummittelemaan.
                                                            Onnistuuko temppu vcds:llä vai miten?

                                                            Comment


                                                            • Ei onnistu vcds:llä. Tarvii softauksen. Samalla sitten egr pois ja vaikka tehoakin. Edelleen voin suositella myös läppämoottorien tilalle virtuaali palikoita. Toimii hyvin eikä valituksia tule.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X