Ei onnistu tosiaan VCDS:llä. Itse käytin erikoismoottori airaksisella tuon hoitamassa ja samalla revittiin lisää tehoa irti. Vahva suositus hänelle :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI läppävika
Collapse
X
-
Itsellä tällä hetkellä tilanne se että imusarjassa mihin tulee "keinu" johon tulee tanko, oli stoppari haljennut ja vähän muutenki murtunut muovi imusarjasta(mikäköhän tämänki päässyt särkemään?)
Ajattelin jos ottaisi tangot pois, muovihitsais päädyt umpeen ja varmistukseksi sikamassaa tai vastaavaa että ei varmasti vuotaisi. Toki vielä ohjelmasta pois läpät. Kuulostasko järkevältä? Saisi taas yhden vikaherkän paikan pois. Eihän noi uudet imusarjat mahottomia ulkomailla maksaisi .
EDIT: toisaalta ei tekis mieli softaa aukaista kolmatta kertaa ku sekin maksaa hunajaa. Jälkiviisaana ois pitäny tajuta ottaa kaikki mahdollinen hajoava softasta pois.... Eikö noita virtuaali läppiä tee enään kukaan? ulkomailtakaan en äkkiseltään googlella löytänytViimeksi muokannut Keke67; 18.6.2017, 18:48.
Comment
-
Ota masuuuu ne läpät kokonaan pois. Ohjeet on täällä:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=144
Comment
-
Ite otin läpät kokonaan pois, muovihitsasin ja tiivistin päädyt.. Välillä palo moottorin vikavalo ja välillä ei, varmaan olisi mennyt vikatilaan pitemmän päälle (?) mutta en ajanu tuollaseen kauaa kun ohjelmasta otettii läpät pois ja sen jälkeen moottoreista piuhat vaan irti. Nyt omasta autosta poistettu kaikki ns ylimärääset(egr,läpät,dpf jne) vikaherkät paikat.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja valtsu Näytä viestiSitten seuraavaksi imusarjojen läppien kimppuun. Muutamasta eri lähteestä tietoa etsittyäni tulin siihen tulokseen, että nuo läpät ovat aivan turhat. Viimeinen niitti oli kun soitin Findieselin Artulle, joka sanoi että omaan autoonsa ei ainakaan niitä jättäisi toimintaan. Kuuleman mukaan myös monet muut softaajat jättävät läpät 100% auki asentoon.
Halusin kuitenkin varmuudeksi irroittaa läpät, jotta missään tilanteessa ne eivät ainakaan pääsisi menemään kiinni.
Ohessa kuvia, miten paljon pitää purkaa:
Jätin läppien ohjaustapin paikoilleen, koska muuten imusarjassa olisi reikä, joka olisi pitänyt tukkia. Ohjaustapin kiinnitys on sellainen, ettei ole vaaraa että se menisi koneeseen.
Moottorit jätin paikoilleen ja tangot ohjaustappeihin kiinni. Samalla suoritin EGR:n sokeoinnin.
Autolle commonrailin ilmaus ja tulille. Suureksi yllätykseksi myös moottorin vikavalo hävisi, vaikka läppiä ei ole ollenkaan paikoillaan. :D
Lainataanpa vanhaa lankaa. Onko tästä kuvia tallessa? Olisi vastaava operaatio edessä ja kuvathan kertoo enemmän ko tuhat sanaa.
Comment
-
@ande https://www.audiworld.com/forums/a8-...ement-2879370/
Tuossa on aika kattavat ohjeet. Kun saat imusarjan käteen, niin puhdista kansi hyväksi, esim bräkleen+rätti yhdistelmällä. Otat läpät pois ja jätä sinne päätyyn se natsa paikalleen, johon säätömoottorin tanko tulee, koska muuten sinne päähän jäisi reikä.
Jos aiot ohjelmoida säätömoottorit pois käytöstä, niin reiän voi myös tukkia sopivalla pultilla ja jollain massalla tai muovihitsaamalla.
Sitten puhdistat imusarjojen tiivisteet hyvin ja laitat takaisin paikalleen, itse voitelin tiivisteet kevyesti vaseliinilla, jotta tiivistyisi paremmin.
Comment
-
Jes kiitoksia hyvistä vinkeistä!
Läppien toiminta on jo eliminoitu ohjelmalla ja nyt ajattelin ottaa asiaksi poistaa myös läpät että saa mielenrauhan männän päällä hyppivistä läpistä.
Tästä projektista johtuen jää ylimääräiseksi yks pari vahvistettuja imusarjoja jotka kerkesin hommata ennenkä selvis että säätömoottorit on eliminoitu jo edeltävän omistajan toimesta. Eivät siis ole ollu kunnostuksen jälkeen paikallaan.
Comment
-
Onko kukaan tilannut näitä "refurbished intake manifoldeja" täältä; https://airshox.eu/en/vag-audi-3-0td...i-swirl-flaps/
Kokemuksia?
Comment
-
Vieras
Osta mielummin ne "vahvistetut" joita ebayssä myydään. Ne joissa on kaikki liikkuvat tehty uusiksi eikä noilla alkuperäistyyppisillä leluilla.
Comment
-
Ketjussa tuntuu olevan juttua eri läpistä sekaisin.
Minulla tulee kaasuläpästä vikakoodia P1545. Arvatenkin ovat rattaat rikki. Uusia rattaita saa nykyää mm. ebay:stä erikseen, esim. https://www.ebay.de/itm/381876736185
Onko kellään kokemusta noiden korjaussarjojeen toimivuudesta tai kestävyydestä?
Comment
-
Hei!
Painiskelen saman ongelman parissa eli moottorin vikavalo palaa aina välillä ja sammuu sitten joksikin aikaa.
VCDS antaa vikakoodin:
7157 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 2)
P2020 00 [168] - Implausible Signal
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 175053 km
Date: 2018.02.21
Time: 20:09:18
Engine speed: 698.50 /min
Normed load value: 36.9 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 52 °C
Intake air temperature: 15 °C
Ambient air pressure: 1020 mbar
Voltage terminal 30: 14.320 V
Unlearning counter according OBD: 40
Crankshaft speed (RPM): 698.5 /min
Vehicle speed: 0.00 km/h
Vehicle voltage terminal 30: 14320 mV
Intake manifold flap 2 offset position open: 14.69 %
Intake manifold flap 2 offset position closed: 6.53 %
Intake manifold flap 2 position sensor: 542.4 mV
V Sw Vlv st Mon B2-Bit 0: 00000000
V Sw Vlv st Mon B2-Bit 16: 00000000
V Sw Vlv st Mon B2-Bit 24: 00000000
V Sw Vlv st Mon B2-Bit 8: 00000000
Vaihdoin jo aikoinaan uuden läppämoottorin tangon ja se korjasi ongelman joksikin aikaa. Nyt sitten ongelma tullut takaisin ja epäilin vikaa läppämoottorissakin, mutta niiden vaihtaminen puolelta toiselle ei muuta vikakoodia. Onko siis imusarjan uusimisen paikka vai voiko tämä olla jokin muu ongelma? Voiko noista "Intake manifold flap 2" arvoista päätellä jotain?
Comment
-
Minkälainen hintataso on noissa läppien pois ohjelmoinneissa? Uudet OEM imusarjat vaihdettu muutama kymmenen tuhatta sitten, ja taas läppävikaa.. Mietin jos heittäis läpät kuikkaan, tulppaisi imusarjat ja ostaisi säätömoottoreihin limiter bracketit muutamalla kympillä, ja antaisi moottorien suristella..
Comment
-
Soitin yhdelle softaajalle, ja olisi pitänyt ottaa koneeseen samalla ohjelma ja täysi hinta siis. Tässä on jo ohjelma, niin turhaa maksaa siitä uudestaan.
Ei keneltäkään onnistuisi pelkkien läppien pois ohjelmointi Turun seudulla?
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja masuuuu Näytä viestiHelpoimmalla edelleenkin pääsee kun käypi ohjelmoimassa läpät pois ja lukitsee ne auki tai repii kokonaan pois
https://www.ebay.com/itm/P2015-Runne...UAAOSwcDBd2lFY
130 ohm vastus kahden uloimman pinnin väliin liittimen kaarevasta päästä niin loppuu vikavalot eikä tarvi softata.
Comment
-
Itseäkin kiinnostaa että kannattaako repiä noi tangot ja läpät + moottorit pois...ne on ohjelmoitu pois toiminnasta... piuhat saa varmaan jäädä irti?vai onko väliä jos antaa olla paikallaan.? Samalla egr putken väliin kannattaa sokea lätkä tehdä...sekin on ohjelmoitu pois...kuten dpf
Comment
Comment