Mulla sama kulkine, mutta vikana vain tuo P2015 bank1. Torstaina auto menossa Länsi-Autoon tutkittavaksi. Voin laittaa sitten heidän tuomion asiasta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI läppävika
Collapse
X
-
Antti: Kylläpä tuossa taitaa vaan joutua kokeilemaan... Säätötankoa/korjaus sarjaa/imusarjapuhdistus-check jne. Jos ei ole imusarjojen kunnosta mitään hajua, niin ottaisin kyllä auki, ja puhdistelisin jne.
(varsinkin jos EGR on edelleen käytössä?) Luitko koodit muuten millä vehkeellä?
Comment
-
Audi A4 B8 3.0TDI 2009.
vikakoodina:
P201500 intake manifold runner position sensor/switch circuit
Range/Performance
(intake manifold runner position sensor/switch circuit range/performance)
Onko kukaans saanut kuntoon tällä dieselgeekin korjaussarjalla?
http://www.dieselgeek.com/mobile/Pro...GR-P2015-V6TDI
Comment
-
Tuohan on vaan pala metallia joka estää läppämoottorin akselin liikkumasta ylirajoen eli ei korjaa alkuperäistä ongelmaa. Työntötangot kiinnitykset väljät (marmorilta korjaussarja 25e) tai läppien akselit kuluneet johon löytyy ebaysta vahvistettuja imusarjoa, joka korjaa ongelman.
Comment
-
Vieras
Sen mitä korjaussarjoja olen yhdet pyöritellyt, niin ei vakuuta. Vahvistetuilla ei tarvitse miettiä ja nopeammat vaihtaakkin.
Comment
-
Vieras
No aika heppoista kamaa ne on verrattuna vahvistettujen alumiinisiin osiin. Samaa kuraa kuin orkkis noin suunnilleen.
Ja kun jokainen läppäakseli kuluu erilailla, niin ei niillä korjaussarjoilla koskaan priimaa tule. Itse en niitä välitä käyttää, kun jotain takuutakin pitäisi antaa.
Comment
-
Halpa ja hyvä korjaussarja on että ottaa ne läpät pois (jättää sen päätypalan paikalleen, johon moottorin tanko tulee) ja laittaa tuon moottorin liikkeen rajoittimen, jos ei halua käyttää autoa koodattavana.
Akin kysymykseen lisäongelmista, voisin todeta että eikös täälläkin ollut joku ihan Audin huollosta kysynyt ja saanut vastauksen että läpät ovat ainoastaan johonkin päästörajoituksiin pääsemisen takia siellä.
Comment
-
Uudet paremmat imusarjat vaihdettu. Laatu vakuutti näissä:
http://www.ebay.co.uk/itm/2x-MANIFOL...IAAOSw5VFWOI9l
Panttina vanhat imusarjat palautettava myyjälle, palautusrahti ei maksa mitään.
Vanhoista imusarjoista huomasi että läppäakselit oli väljät, karstaa niissä oli yllättävän vähän.
Comment
-
aloin itelle vaihtaan tuota imusarjan läppäakselinn välistä tankoa.. akselista ku irroitin sen toisen pään niin sieltä tipahti joku keltainen tiiviste ja tätä tiivistettähän ei uuden säätötangon mukana tullut..?? ja ku vanha tiiviste meni hukkaan niin ajattelin että kuinkahan tärkeä tuo tiiviste oli, ja mistähän semmosen voisi saada.. audi centteri ei tiennyt koko tiivisteen olemassaoloa
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viestiOn se tärkeä, muuten jää ihan hullu välys tankoon. Juuri eilen tuskailin saman homman kanssa.
audicenterilläkin niin huonot purkukuvat että ei näy niiden kuvissa että voisi tilata kyseisen o renkaan
Comment
-
Tarkoitatko tuota kuvassa olevaa punaista stefaa vai holkkia missä on o-rengas?
Tosiaan marmorilta ei saa _mitään_ muutakuin "korjaus sarjan", tulee ilmeisesti imusarjan mukana sitten kaikki muut hilppeet ja sehän on 600€ per puoli. Ebayssä myytävissä täydellisissä korjaus sarjoissakaan(sis läppätangot jne) ei näytä tulevan noita tiivisteitä.
Tämmönen huomio tuli tehtyä: itsellä 71mm downpipe niin korjaus sarjassa mukana tuleva tanko on erinlainen ettei mahdu liikkumaan vaan osuu dp:hen. Vanhakin oli vähän sulanut ku menee niin läheltä.
Comment
Comment