Jep, tulipa tuossa viikonloppuna irroitettua toi throttle valve ja kurkattua varmistukseksi kannen (missä nuo hammasrattaat ovat) sisään. Yksi hammaspyörä halki ja siitä suuremmasta hammaskehästä hampaat sileänä. No ainakin varmistui, että se on oikeasti rikki. Ei muutakuin tilaamaan uutta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI läppävika
Collapse
X
-
Pikkasen tarviis apua, vika koodi on
005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 002 - Lower Limit Exceeded
Rattaat kurkattu ja ok, tangot kirrattu väliaikaisesti alumiiniteipillä. Antaa vieläkin koodin nollauksen jälkeen. mistä löytyy se läppä jonka voisi putsata, onko se niiden mustien "imusarjojen" alla joka löytyy jo johtoviidakon alta?
EDIT: löytyi ja putsattu. Kuinka sopeutus onnistuu Vcds ohjelmalla, ei ole vielä paljon ohjelmasta kokemusta.
Comment
-
Vieras
Läppiin ei ole sopeutusta.
Vikakoodi kertoo vian olevan "kaasuläpässä". Läppä vaihtoon jos ei siitä korjattavaa vikaa löydy.
Comment
-
Jep, eli läpän rattaat sileenä, alla olevalla VDO koodilla tuli väärä kaasuläppä, siinä oli 5 pinniä liittimessä, autossa(A6 4f 3.0TDI 2005) oli 4 pinniä. Uusi tilattu osan koodilla 4E0 145 950 c ja sen VDO koodi oli A2C59512933.
"Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaolpi
Kaverin autoa, A6 3.0TDI 2006, yritetään tutkiskella, kun sytyttää moottorin vikavalon. Ja antaa juurikin tuon yllä olevan koodin. Onko nyt kyseessä tämä osa http://www.ebay.de/itm/VDO-STEUERKLA...item5d31232a49 vai onko kyseessä jotkut muut imusarjan läpät.
Ja nyt aluksi anteeksi tyhmyyteni tämän konetyypin suhteen. En ole kerinnyt vielä kovin paljon tutustua tähän koneeseen. Tähän mennessä ollaan vasta luettu vikakoodit ohimennen, enkä ole edes kerinnyt vilkaista konepellin alle. Mitä olen täältäkin foorumilta lukenut ko. koneessa on jotkut läpät imusarjoissa ja marmori myy vain uutta koko imusarjaa varaosaksi.
Siis onko tämä eri osa kuin nuo imusarjan läpät?
Aika vähän löytyi googlella aiheesta, niin siksi kyselenkin nyt täältä apuja (tai sitten oli hakusanat taas p..seellään).
Toivottavasti tossa viikonloppuna selviää itsellenikin vähän tarkemmin tuo koneen imukanavisto, kun pääsen vähän tutkimaan pellin alle tarkemmin.
Mutta jos jollain on jo tietoa tuosta vikakoodista, niin olisin kovin kiitollinen."
Comment
-
Vieras
Tuo kaasuläppä on eri osa kuin imusarjojen läpät.
Kaasuläppä
http://www.meat-doria.com/moveimg/110746.jpg
Imusarjat joissa läpät, joita saa vain kokonaisena a 450e/kpl
http://thumbs3.ebaystatic.com/m/mwzn...PmEHuw/140.jpg
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JVaananen Näytä viestiJep, eli läpän rattaat sileenä, alla olevalla VDO koodilla tuli väärä kaasuläppä, siinä oli 5 pinniä liittimessä, autossa(A6 4f 3.0TDI 2005) oli 4 pinniä. Uusi tilattu osan koodilla 4E0 145 950 c ja sen VDO koodi oli A2C59512933."
No jokatapauksessa, hienosti toimi autoteile-mann.de asiakaspalvelu ja osan vaihto oikeaan.
Itse osan vaihto autoon on alle vartin homma, eikä vaadi mitään koodausta yms.
Comment
-
Kaasuläppä vaihdettu kun viimein tuli, imusarja putsattu samalla kun aika paljon karstaa oli. Vikakoodi poistui. Ajoon ei vaikutusta. Sitten vielä tulppasin seuraavana aamuna EGR n letkunpäästä kun ei sopivaa avainta ollut irroitukseen ja avot jotenkin ilmestyi vääntöjä ja lähtöjä kummasti lisää. Ei alkanut herjaamaan ainakaan ekalla 20 km... Auto on Karalan lastulla varustettu.
EDIT: 50 km ajettu ja moottorivalo palaa, tietokone kiinni ja herjaa egr, eli supistuslaippa seuraavaksi.
Comment
-
Mulla oli EGR:ssä laippa 8mm reiällä vuoden verran, kunnes eräs kaunis kesäpäivä antoi vikakoodin liian vähästä virtauksesta. Otin pois viimekesänä ja vikavalo ei enää ole syttynyt. Sitä en tiedä mikä valon syttymiseen vaikutti kun kuitenkin pelasi melkein vuoden ennen valon syttymistä. =)
Comment
-
Mikähän ois hoitomuotona seuraavalle oireelle?
1 Fault found
004203 - Throttle Valve
P106B - 001 - Stuck or difficult to move - Intermittent
Onko mitään tehtävissä nykyiselle osalle vai pitääkö tilata alla oleva osa?
http://www.ebay.de/itm/VDO-STEUERKLA...32a49#shpCntId
Auto on ASB-motilla oleva 3.0TDI Q -06
Comment
-
Kiitos Nikelle ja Karille vinkeistä. Harmi kun ei ole oikein paikkaa roplata autoa, joten tilasin uuden osan Karin mainitsemasta Sparetosta ja vien sen paikalliselle Audi korjaamolle, joka myös asentaa tarvikeosia paikalleen. Vikakoodin perusteellahan tuo olisi WD40:llä korjattavissa.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Minulle kävi seuraavasti kun en ajoissa vaihtanut kaasuläppää eli
Syttyi moottorin häiriövalo, katsottiin vika koodi joka oli tämä
005445 - Throttle Valve Controller
P1545 - 002 - Malfunction
Auto toimi normaalisti, avasin kaasuläppä kotelon ja rattaathan siellä oli sileenä. Ajattelin tilata uuden ja kuitenkin ajelin aikapaljon ja vetkuttelin vaan tilaamista. Sitten tulikin infotauluun partikkeli suodattimesta huomautus ja edelleen pelasi normaalisti. No enpä vieläkään hosunut sen läpän tilaamisella kunnes toissa päivänä ajossa rupesi hehkun merkkivalo vilkkumaan ja tehot kätännössä nollaan!
kivat 300km oli ajella takaisin kotiin kun rekasta edes ohituskaistalla päässyt ohi:)
vikakoodi edellisen lisäksi tuli tämä
009263 - Diesel Particulate Filter (Bank 1)
P242F - 001 - Restricted/Clogged - MIL ON
No vaihdettiin kaasuläppäkotelo ja nollattiin viat, vaan eipä poistunut tuo partikkeli koodi kun oli pysyvänä ja moottorin häiriö paloi sekä hehkutuksen merkkivalo vilkkui. Kaveri sitten sanoi että hänpä vaihtaa mielestän tietsikalla tuon partikkeli suodattimen ja teki niin ja avot vikakoodi hävisi ja nyt on taas auto normaali tilassa.
Juontuu varmaankin siitä kun kaasuläppäkotelo ei toiminut niin ei päässyt kone riittäviin lämpöihin ja rupesi tukkeuttamaan tuota partikkelisuodatinta ehket näin?
Comment
-
Joo ilman toimivaa kaasuläppää ei tuo DPFän polttotoiminto pelitä. Eli ei kannata hirveästi ajella rikkinäisellä läpällä tai saa DPFän ihan tukkoon.
Itselläkin kanssa tuossa viime vuonna mureni rattaat käsiin läpästä.
Tosin olin viisaampi ja pistin auton parkkiin siihen asti kuin sain uuden läpän tulille :)
Harmi että tässä ketjussa on nyt sekoitettu kaasuläppää sekä imusarjanläppää, joten saa olla tarkkana mitä lueskelee.
Comment
-
Se taitais olla kaasuläpän vaihto. Vikakoodia pukkas throttle valvelta viime viikolla ja nollauksen, sekä puhdistuksen jälkeen syttyi uudestaan sunnuntaina hieman pitemmän reissun jälkeen. Viimeinen 70km tultiinkin vikavalo päällä, mutta kaikki toimi ja tehot oli tallella. Ensimmäisen viestin kuvauksen mukainen "subbari" kuuluu takaa, eli vikakoodeja lukematta taitaa vika olla sama.
Kysymys kuuluukin, onko tämä KLIK oikea osa? Kone on ASB ja ilmeisesti 5-pinniä? Uskaltaisko ton ostaa? Hinta olis "kohtuullinen".Viimeksi muokannut Rammo; 16.6.2014, 10:06.
Comment
-
Tuo montako napaa (pinniä) riippuu ilmeisesti vuosimallista/alustanumerosta.Attached Files
Comment
-
Taitaa täälläkin olla kaasuläppä vikaa/rattaat sökönä tjs. :(
Keskellä konetta jokin "alipaine venttiili" seilaa edestakas.
Ja aina toisessa asennossa ollessaan kuuluu kova rätinä/rohina muualta, kuin ääni minkä vois olettee kuuluvan rattaiden rallatuksesta.
Aluksi ajossa kuuntelin tota ääntä, ja ajattelin että haukkasikohan diesel ilmaa tjs. kun oli ensimmäistä kertaa tankki suht. tyhjä (kun 20km näytti pääsevän)
Vikakoodien nollaus ei auta, tulee takaisin.
Alla koodit:
004203 - Throttle Valve
P106B - 001 - Stuck or difficult to move - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 95
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Date: 2014.06.18
Time: 16:47:27
Freeze Frame:
RPM: 777 /min
Torque: 89.7 Nm
Voltage: 13.60 V
Duty Cycle: 56.0 %
Duty Cycle: 20.5 %
005504 - Throttle Actuator (Bank 1)
P1580 - 008 - Malfunction
Freeze Frame:
Fault Status: 01111000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Voltage: 12.62 V
Duty Cycle: 0.4 %
Duty Cycle: 23.7 %
ja ens viikolla tietty katsastuskin edessä :(
Comment
-
Kaasuläpän ja sen mustan imusarjan tai kotelon nappasin irti....ihan hillittömän kuran peitteessä. (näin bensamoottori miehen silmin, eka kiisseli ikinä). Onko kellään vertailu valokuvia vastaavista avatuista komponenteista? :)
Ite imusarjat missä ne muutama läppä näkyy, oli toki kans samanmoisen mönjän täytämiä.
Kai nekin pitää repiä irti, ja koko ahtoputkisto muutenkin, et pääsee puhdistaan....
Comment
-
Vieras
-
Tuollasta settiä oli kaasuläpän jälkeisessä muoviputkessa ja 1 kuva myös imusarjasta. Aika hulluju kuviahan noista tosiaan maailmalta löyty...ettei voi ku ihmetellä miten ne hurjimmat on edes kilahtamatta toimineet.
Tuo EGR pitää kyllä hoitaa/hoidattaa pois pelistä, niin mielenrauha säilyy paremmin, onnistuisko esim. Jere teikäläisen toimesta?
Comment
-
Vieras
Comment