Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI (esim. BKN / B7) - Intake Manifold Runner

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    3.0 TDI (esim. BKN / B7) - Intake Manifold Runner

    Kojetauluun on nyt ilmestynyt useampaan otteeseen herjoja, joten hetkellisestä / yksittäisestä viasta ei siis ole kysymys. Koitin kaivella tietoja ross-techin jne. jne. paikoista, mutta vastausta ei ole vielä löytynyt.

    Täytyy vielä tarkastella kaikki sulakkeet ja käydä konehuoneen puolelta silmämääräisesti vielä kaikki paremmin läpi. Ihan hakuammuntana ei vaan viitsi konetta ruveta paloittelemaan. Hehkun vikaa pitää tarkastella erikseen. Näyttää vaihdosta olevan vuosi, eikä siis mene takuuseen, mutta eipä tuon vaihto paljoa maksa.

    Tässä nämä vikakoodit:
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
    Part No SW: 8E0 910 401 K HW: 8E0 907 401 AJ
    Component: 3.0L V6TDI G000SG 0030
    Revision: --H01--- Serial number:
    Coding: 0011111
    Shop #: WSC 06325 000 00000

    012696 - Control Circuit for Intake Manifold Runner (Bank1): Implausible Signal
    P3198 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100010
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 2
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    RPM: 1386 /min
    Torque: 0.0 Nm
    Speed: 77.3 km/h
    Voltage: 14.21 V
    Duty Cycle: 0.4 %
    Duty Cycle: 20.5 %
    Duty Cycle: 20.5 %

    Readiness: 0 1 0 0 0

    -------------------------------------------------------------------------------

    EDIT: Hehkuvika otettu pois häiritsemästä aihetta. ja otsikko muutettu kuvaamaan paremmin vikaa
    Viimeksi muokannut perrier; 9.2.2012, 11:59. Perustelu: otsikkoa laajennettu

    #2
    Olikos näissä sammutusläppä imusarjoissa? Imusarjan säätöpiiriin tuo viittaa. Sontaa liittimessä tms?

    Comment


      #3
      samaan tässä päätynyt. pitää käydä melkein kaikki liittimet läpi ja tarkastella jos vaikka vika katoaisi. Muuten täytyy ruveta tilailemaan erinäköinen määrä palikoita.

      Comment


        #4
        Vitosen hehku pimeä.
        Rivi ykkösen imusarjan tanko väljä/ läpät takkuaa. Joko kotifiksi tankoon tai kokonaan uusi imusarja.

        Comment


          #5
          Laitetaan nyt ristilinkitystä ketjusta toiseen.
          3.0TDI Hehkuvalo vilkkuu ajaessa - Vikak. 000565 - Boost Pressure
          3.0 tdi läppävika

          Pitääpä mennä laittelemaan autoa palasiksi ja ottaa työvaiheista kuvat. Jossain oli imusarjan tankon kotifixi ketjukin, mutta itse en sitä vielä bongannut. Oliskohan ollut jenkkifoorumilla. Muistelen joskus tutkailleeni etkan avulla "korjauspaketin" ja sille hinnan. Eli putket + tarvittavat läpät, MAF jne. yhteishintaan karvan alta touhutonni. Toisaalta suurimman osan pystyy kyllä puhdistamaan itsekkin, mutta vaatii aikaa ja vaivaa.

          Tässä EGR + MAF paketti

          Comment


            #6
            Jatketaanpa hiukan kun on saatu jotain aikaiseksikin.

            Tein varmistus testauksen ajelin VCDSllä testeillä ja vaihtelin läppämoottorien paikkaa. Tosiaan toinen on entinen. Hinta marmorilla noin 400€. Varaosaputkasta noin 190€.

            Purkamisen ja tarkistelun jälkeen sanoisin tuon sähkömoottorin olevan ainoastaan entinen. Ohjainyksikkö kun kuitenkin tarjoili 5,60V moottorin nastoihin. Moottorista on todennäköisesti mennyt sisukset entiseksi + laakerit. Toivottavasti tästä kuvasarjasta on jollekin iloa. Tuskin tuollaista moottoria mistään löytää, mutta jos on tietoa, niin laitappa vinkkinä muille. Sillä todennäköisesti sellaisen saa ihan muutamalla eurolla.
            Attached Files
            Viimeksi muokannut perrier; 12.7.2011, 11:52. Perustelu: Varaosaputkan hinnan tarkastus

            Comment


              #7
              Tuolta vois ehkä myös jollekulle löytyä sopivaa osaa:

              http://stores.ebay.co.uk/Ecu-Test-Re...id=p4340.l2563

              ja useimpiin vikoihin (ei välttämättä tähän) www.bba-reman.com

              Comment


                #8
                Osa vaihdettu, mutta edelleen valittelee, ettei toimisi. Nyt on luettu jos jonkin näköistä foorumia ja Ross-Techin sivuja urakalla.

                Läppämoottori tuli testailu ja vianetsintä vaiheessa heitettyä ristiin, jolloin vika siirtyi Bank 1 -> 2 ja 2:n vaihdoin VDO 059129 086M osan. Mutta silti saan seuraavaa vikaa:
                -------------------------------------------------------------------------------
                004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower limit not reached
                P1018 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
                Freeze Frame
                Fault Status: 00100001
                Fault Priority: 0
                Fault Frequency: 1
                Time Indication: 0

                Freeze Frame
                RPM: 0 /min
                Torque: 167.7 Nm
                Speed: 0.0 km/h
                Voltage: 12.08 V
                Duty Cycle: 20.5 %
                Duty Cycle: 88.8 %
                Duty Cycle: 20.5 %
                -------------------------------------------------------------------------------
                Ross-tech tarjoilee nämä syyt:

                17426/P1018/004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2): Lower Limit not reached


                Possible Symptoms
                Malfunction Indicator Light (MIL) ON

                Possible Causes
                Fuse(s) faulty
                Wiring and/or Connector(s) from/to Intake Manifold Runner Motor 2 (V275) faulty
                Intake Manifold Runner Motor 2 (V275) faulty
                Intake Manifold Flap 2 faulty

                Possible Solutions
                Check Fuse(s)
                Check Wiring and/or Connector(s) from/to Intake Manifold Runner Motor 2 (V275)
                Check/Replace Intake Manifold Runner Motor 2 (V275)
                Perform Output Test
                Check Linkage between Intake Manifold Runner Motor 2 (V275) and Intake Manifold Flap 2 Movement, Rust and when necessary use Lubricants to repair it. If the Flap is still sluggish, also lubricate the Flap Bearings.
                Check/Replace Intake Manifold Flap 2

                Special Notes
                When found in Audi A4 (8E) OR Audi A6 (4F) OR Audi A8 (4E) OR Audi Q7 (4L): 2.7l and 3.0l V6 TDI, see TPI 2016504 for Details. (tuota lisätieto kohtaa en löytänyt mistään, mutta ei kai siellä mitään oleellista löytyisi edes)
                Viimeksi muokannut perrier; 14.7.2011, 15:56. Perustelu: update

                Comment


                  #9
                  Tekisi kyllä mieli heittää noilla läpillä vesilintua, jos se vaan jotenkin olisi mahdollista ja järkevää.

                  Tehtyjä tarkastuksia itse autolle
                  - Check Fuse(s)
                  - Check Wiring and/or Connector(s) from/to Intake Manifold Runner Motor 2 (V275)
                  - Check/Replace Intake Manifold Runner Motor 2 (V275)
                  - Perform Output Test
                  - Vian ollessa päällä jostain syystä ei sitten viitsi aina liikutella läppiä (uusiosa viallinen?).[/B]
                  - Check Linkage between Intake Manifold Runner Motor 2 (V275) and Intake Manifold Flap 2 Movement, Rust and when necessary use Lubricants to repair it. If the Flap is still sluggish, also lubricate the Flap Bearings.
                  - Check/Replace Intake Manifold Flap 2
                  - Check. En ole vielä vaihtanut. Osanumero pitää koittaa kaivaa ETKAsta jossain käänteessä, jos sen sattumalta löytäisin.

                  http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_325.pdf - 3.0TDI / 3.2 FSI koneen tietoja
                  Tuon perusteella päättelin, että Duty Cycle pitäisi olla 80% / 20% ja ross-techin mukaan heitto saa olla vain 2%. Nyt vaste näyttää olevan 88,8% / 20,5%. Itse läpät ja tuo moottorilta läpille menevä varsi aiheuttavat kuluessaan nopeasti isonkin prosentuaalisen eron. Läppien kotelossa on rajoitus liikkuvuudelle (muovia siis kaikki) ja moottoria vaihtaessa tuota aavistuksen tutkailin. Muistelen katselleeni "päätyä" ja huomanneeni sen olevan kulunut/painunut kasaan. Tämä saattaa aiheuttaa tuon ylittävän prosenttuaalisen eron. Täällä asiaa on käsitelty ja ongelmaa pohdittu myös (Audiforum.co.uk). Syyksi paljastuu juurikin tuo vipuvarsi.
                  Pitää tutkailla lisää VCDSllä channel 36 (bank 1) & 37 (bank2) ja katsella mitkä on pyynnit ja toteutuneet. Samalla voisi tehdä uudemman kerran tuon perfom output testin.

                  Kaiken kaikkiaan vika vaikuttaa olevan mekaaninen, ärsyttävä ja kallis (grammasta muovia saa taas maksaa kullan hinnan).
                  Viimeksi muokannut perrier; 14.7.2011, 15:58. Perustelu: Hutkittu ja tutkittu asioita lisää.

                  Comment


                    #10
                    Huolto-ohje suosittelee näköjään suoraan vaihtamaan molemmat palikat kerralla.
                    350 - 3.0 V6 TDI Engine

                    Pitää palailla tähän asiaan, kunhan saan jonkun purkka virityksen tuohon tehtyä. Jostain pitäisi löytää nuo loppujen osien osanumerot. vivulle ja alaboxille on varmasti omat osanumerot. ETKAn kaivelua luvassa.

                    Comment


                    • #11
                      Itsellä ilmestyi tuo sama vika. Kokeilin konehuoneen puolelta niin sähkömoottorit ja itse läpät tomivat nätisti. Nuo yhdystankot on hieman väljät ja jos niitä hieman kiristää virheilmoitus häviää. Onko kukaan keksinyt hyvää patenttia tiukentaa noita yhdystankojenpäitä? niin joku oli lämmitänyt niitä ja siten sanut kesetämään ainakin 15 tkm. Tuo lämmitys ja puristus on kuitenkin aika riskiyritys joten onko muita vaihtoehtoja?

                      Comment


                        #12
                        Tuota vipua pitelin kädessä ja varaosanumeroa en siitä löytänyt. Väljäksi on tosiaan päässyt. Mietin josko jotain olisi saanut pallon ja reijän väliin laitettua, mutta jos saa niin taitaa syödä pintaa vielä paremmin.

                        Tutkimista riittää.

                        Comment


                        • #13
                          Minä soitin Laakkoselle ja siellä totesivat että koko imusarja pitää ostaa a 570€

                          Comment


                            #14
                            Jenkki foorumilta luin (en nyt löytänyt tähän hätään) että vipujen vaihtaminen pelkästään kustantaisi about 20€ ja osalla pääsisi seuraavat 70t km. Katselin tuota viritystä ja kun mökiltä kotiin pääsen, niin puristan noita 10mm putkiklemmareilla kasaan. Ei tule olemaan helppoa, mutta yritetään.

                            Comment


                            • #15
                              tuohon pystyisi rakentamaan ihan oikeat metalliset pallonivelet kohtuu hintaan.
                              Itse tein muovipussi virityksen eli laitoin palan muovipussia sinne nivelen väliin.

                              Comment


                                #16
                                Kuten jo todettu muissakin topikeissa, tankoja ei saa erikseen.

                                Comment


                                  #17
                                  Minkäs näköinen härpätin se tanko oikein on. Voisin koettaa keksiä siihen jotain korviketta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuolta viestistä #10 löytyvästä linkistä sivulta 10 löytyypi mainitun härpättimen kuvajainen. Onhan siinä korvikkeen teossa oma vaivansa kun ei ole tehdasta joka sen prässäis. Eihän se tokin samannäköinen tarvitisisi olla, kunhan reikien väli on sopiva, se sovitus liityntöihin passeli, eli kyllä se kouraan täytyy saada ja reaalimitat ennen kuin alkaa keksimään...

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuo on niin helvetin tarkka vielä tuo sovitus, että ei ihan helpolla tuota tehdäkkään. toinen vaihtoehto on rajoittaa tuota siipien liikkuvuutta, jolloin tuolla vivulla ei olisi niin suurta merkitystä. Viritys varmasti kannattaa tehdä nimen omaan tuonne siipien päähän, niin että se on säädettävissä. Tutkimista riittää, mutta kyllähän tuohon nyt on saatava joku järkevä ja halpa ratkaisu. Sinänsä asiahan ei ole rahasta kiinni, mutta kun tuota pystyisi jollain järkevällä tavalla säätämään, niin ongelmasta pääsisi järkevästi eroon.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Varmaan löytyy kaupasta säädettävä metalinen työntötanko jossa olisi kuula päät. Leikkaisi nuo muovikulat pois, tilalle metallinen kuula, ja siihen säädettävä työntötanko. Tuo vaatii vaan koko imusarjan irroitusta.

                                        Comment


                                          #21
                                          #10 kohdan perusteella osassa ei ole mitään sellaista, etteikö niitä voisi sarjan tehdä. Jos joku ystävällinen sielu lähettäisi yhden pois puretun minulle niin voin mallintaa sen ja leikata laserilla rungon ja siihen sitten sopivat kuulapäät. Voin tehdä nuo viraapelina, niin tulee itsellekin sitten yhdet ja lisää voi tehdä vaikka Tepon kautta myytäväksi (?) sarjassa kun joku on vaan testannut sopivuuden ja toimivuuden.

                                          En kyllä näe mitään syytä miksi tuo olisi jotenkin auringontarkka säädettävä. Se kuitenkin avaa vain läppää ja jos nyt kympin heitto on jossain mitassa niin on varmaan ihan sama mihin suuntaan se on. Kierroslukualue, jossa läpän säätyminen tapahtuu on sen verran laaja, että toimii varmaankin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt olen itse ajellut sellaisella virityksellä jossa tuon tangon reijän sisään tein "alumiinilevystä" holkit (Käytin tuohon atrian valmisruoka astian alumiinia ;)). Pariin päivään ei vikaa ole tullut. Mitoitus näyttää olevan aika tarkka sillä ei tuossa paljon materiaalia tullut lisää.

                                            Comment


                                              #23
                                              Hieno korjaus. Originaaliosat 570 eur, edellisillä 0,3 penniä....
                                              Wiikon Wirallinen Korjaus.

                                              Comment


                                                #24
                                                Itse olen nyt paripäivää pärjännyt ilman vikakoodia ihan vain kumilenkkien avulla. Eli siis samaan kohtaan mihin itse tanko tulee, niin lisäksi kumilenkki puristamaan kokonaisuutta paremmin kasaan. Ja hyvin on tosiaan toiminut. Vielä en ole aikaiseksi saanut tarkistaa vcdsllä pyyntejä ja arvoja, mutta ovat varmaan siinä 2% heiton sisällä, kun ei kerran valita.

                                                Nähtäväksi jää, kuinka kauan kumilenkit kestää.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Juu minä kokeilin noita kumilenkkejä kanssa, mutta minun kuminauha meni sen holkin väliin joten siksi "alumiiniholkit"

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Sain sitten vihdoin aikaiseksi myös päivittää vivut alumiiniholkillisiin.
                                                    Tein myös projektista ehkä helpommin luettavan tarinan. Tästä tarinaan >>
                                                    Ja tässä valmis setti vipuja. Tein siis alumiini teipillä tämän virityksen. (ei ole ihan niin purkka viritys kuin jhirillä.)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itse lämmitin kuumailmapuhaltimella lämmöses. Sitten puristin viilapenkissa pienemmäs ja kulmat kohilleen. On ainakin 3tonnia kestänyt säätö kohillaan ja vivut paikoillaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Miten kampeatte noi vivut irti kuulista ?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Ihan vaan voimalla ;) itse käytin hylsysarjan jatkovartta, toisella kerralla isoa ruuvimeisseliä ja viimeksi käytin purkurautaa. Takaisin laittaminen sormin napauttaa kivasti, joten aavistuksen mukavampi laittaa jonkun työkalun avulla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Mikko, olipa hyvä kun otit kuvat. Itse harmtittelin kun en niitä ottanut. Taitaa kohta tulla viikko täyteen ilman vikailmoitusta. Itse muuten laitoin holkit vain noihin pieniin reikiin kun iso puoli oli vielä tiukka.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X