Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI (esim. BKN / B7) - Intake Manifold Runner

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Viime viikolla vaihdettu imusarjat (A5 3,0tdi q -07, 132thk). Läpät oli kivasti väljääntyneet (ja nokiset)! Vaihto kustanti myös tuon 1500€. Jotenkin tuntuu, että auto piristyi hieman, voi olla mutuakin..
    Otin itselle talteen nuo sähkömoottorit, että jos joku tarvii sellaisia pelkästään niin viestiä tulemaan! Olivat kuulemma täysin toimivat.

    Comment


    • #92
      Kesällä alkoi vikavalo palaa ja päät uudellen muoltoiltiin. Päiden muoton palauttaminen piti vikavalon sammuksissa noin 2kk. Mitens te jotka olette laittaneet fooliota tai vaihtanut noihin uniball päihin onko ollut mitään ongelmia vai ovatko nuo ratkaisut kestäneet hyvin?

      Comment


      • #93
        Foliot kesti sen puoli vuotta.
        Nykyiset rc-tarvike osat on olleet 12.5 lähtien ilman ongelmia.

        Comment


        • #94
          Kuumailmapuhallin korjaus kesti 20tkm, sitten rc osilla- korjaus ei enää auttanu, kun koko läppäakseli oli kulunut kummastakin imusarjasta ihan rikki.. saa nähä kauanko kestää uusilla imusarjoilla.

          Comment


          • #95
            Taitaa olla niin, että en jaksa alkaa noita rc osia asentelemaan vaan koitan vielä pyöristellä päät ja siten hiukan viivyttää ilmeiseti vääjämätöntä imusarjojen vaihtoa.

            Imusarjojen vaihdon hinnaksi on mainittu n. 1500€ onko kukaan saannut hommattua osia jostain huokeammalla? Ilmeiseti itse vaihto ei kuitenkaan ole mitenkään hirveän iso homma?
            Viimeksi muokannut okkim; 25.7.2013, 15:17. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

            Comment


              #96
              Jos imusarjat maksaa n.450e/kpl, niin en minä 500e ota vaihdosta työpalkkaa.

              tämmösiä löyty Ebay;stä:
              http://www.ebay.co.uk/itm/REINFORCED...item4ab9e447f7
              Viimeksi muokannut okkim; 25.7.2013, 15:17. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

              Comment


              • #97
                Itse asiassa tuolla 450€ saa kaksi eli molemmin puolin. Ilmoituksesta Purchase includes:

                - 2x complete*, remanufatured & reinforced intake manifolds (genuine VAG)


                (*gaskets & actuators / VDO motors are not included)

                Comment


                • #98
                  Ite ostin juuri nuo, läpät ovat rautaiset, ja tangot tehty latta raudasta. jämäkät olivat.
                  Ainu mikä oli kun vaihdoin niin kuskinpuolen tankoa jouduin hieman oikaisemaan että sain sen menemään 81.3 rosenttin kun vag comilla testasin, sitten alko pelaamaan.

                  Vaihtotyö oli helppo, päälimmäinen imusarjan kansi pois,sitten kuskin puolen imari jo vaihtui. paitsi piti sellaista jäähdytysnesteen putken kiinnikettä vähän vääntää että mahtui tulemaan pois, koska samanpultin alla oli se putken kiinnike, kuin millä yksi imusarjan pultti.
                  Vänkärin puolen imusarjassa joutuu ensin ottamaan läppämoottorin irti koska sen alla on imarin yksi pultti.
                  Lisäksi raili putket yhdistävä putki jouduin irroittmaan vänkärin puolen rail putkesta, sitten sekin lonksahti paikoilleen.

                  Tiivisteet ostin uuden imusarjaan, mutta nekin voi mielestäni käyttää vanhoista koska ovat sellaista kumia ja irtosivat ihan ehjänä. uuden maksoi vissin 37 euroa audilla.

                  Comment


                    #99
                    Alkuperäinen kirjoittaja Hulk75 Näytä viesti
                    Itse asiassa tuolla 450€ saa kaksi eli molemmin puolin. Ilmoituksesta Purchase includes:

                    - 2x complete*, remanufatured & reinforced intake manifolds (genuine VAG)


                    (*gaskets & actuators / VDO motors are not included)
                    Joo niin saa.
                    Tarkoitin tolla 450e hinnalla uusia, jotka sen maksaa. Nuo linkissä olevat ovat käytettyjä jotka on modattu paremmin kestäviksi. Näin ainakin mainostetaan, totuushan tulee esille 100-150tkm kohdalla.

                    Comment


                    • Ite tilasin kätyrin kautta saksasta, pelkän kuskinpuolen ja se makso 380€.

                      Comment


                      • Joo niin saa.
                        Tarkoitin tolla 450e hinnalla uusia, jotka sen maksaa. Nuo linkissä olevat ovat käytettyjä jotka on modattu paremmin kestäviksi. Näin ainakin mainostetaan, totuushan tulee esille 100-150tkm kohdalla.
                        Se olisikin miellenkiintoista tietää ovatko nuo oikeasti jopa paremmat kuin orgikset? Eipä nuo alkuperäiset ainakaan ole mitenkään järjettömän hyviä olleet. Mahtaako tuossa rakenteessa olla mitään muuta kuluvaa kuin nuo läpät ja vivut?

                        Comment


                          Läpät ei kulu. Kuluvia ovat vivut ja läppä-akselin laakerointi.

                          Comment


                          • Mizku kirjoitti, tuossa aijemmin, että läpät oli olleet väljät joten siitä ajattelin, että voisivat sitten jotenkin kulua...taisi tarkoittaa, että laakerointia klappasi?

                            Comment


                              Uskoisin että nimenomaan läppä-akselin väljyydestä olisi kyse.
                              Viimeksi muokannut okkim; 25.7.2013, 15:18. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                              Comment


                              • Eli täällä oli väljä läppäakselin tanko ja sököt ns.laakerit koko akselin matkalla.
                                Minusta nuo imusarjat joista oli linkkikin on paremmat kuin alkuperäiset.

                                Comment


                                • Pitäneen pistää tilausta jossain vaiheessa menemään saksan maalle
                                  Viimeksi muokannut okkim; 25.7.2013, 15:18. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                  Comment


                                  • Vuosi sitten täälläkin alkoi lamput palamaan kojestaulussa ja tuomio oli tyly, eli vika juurikin threadin mukainen. Nooh. Ensin kuvittelin pääseväni pelkästään tankojen modalla, mutta ONNEKSI päätin hankkia kokonaan uudet imusarjat Ebaysta. Ja eiku kamat kainalossa merkkiliikkeeseen ja sarjat paikalleen. Ero vanhoihin oli päivänselvä. Tangot ja tankojen päät ovat jämympää tekoa. Mun autossa oli myös läppien akseli entinen, joten senkään takia pelkkä tankohumppa ei olisi asiaa korjannut. Kilometrejä oli muuten 120tkm, joten pikkasen ahisti näin vähillä metreillä olevaan autoon vaihtamaan osia. Nyt olen ajanut pian 20tkm tuon jälkeen ja edelleen (koputtaa puuta) toimii kuin unelma.

                                    Comment


                                    • Vaihtoehtoinen korjaustapa:

                                      Eilen syttyi tuo varoitusvalo palamaan ja hetken mietin mitä teen. Muistin, että mullahan on voimassa tuo Liikkumisturva. Soitin Audicenteriin, kerroin ongelman ja poijjaat sanoivat että tänne vaan auto ja saat tilalle kulkupelin veloituksetta max 5 vrk jne mitä Liikkumisturvaan kuuluu. On muuten kehittynyt taas tämä uusi A6 jolla nyt ajan. Automaatti ja start/stop -toiminto, avaimeton käynnistys ym. Siisti laite, vaikkakin vaan 2 litraisella padalla ja vaan etuvetoinen malli. Mutta todella hyvältä tuntuu moottorin ja vaihteiston yhteispeli ja kiihtyvyys sekä sitkeys. No Audicenterin työnjohtaja soitti hetki sitten, että imusarjat pitäisi vaihtaa. Vasen puoli oli se mistä herjasi ja suositteli oikeata puolta myös vaihdettavaksi saman tien ettei taas kohta tartte olla pajalla. Ja minähän suostuin heti kun kuulin, että poijjaat olivat tehneet oma-aloitteisia päätöksiä ja saaneet tehtaan maksajaksi osille. Työ jää minulle. Toki se ei ihan ilmainen ole sekään. Perusteena tehtaan mukaan tuloon maksajaksi oli kohtuulliset kilometrit. Autolla ajettu noin 97 tkm ja se on vm 2008. Meinasin ensin viedä auton pienemmälle korjaamolle mutta peruin sen. Onneksi. Eivät varmaankaan olisi hoitaneet tuota tehdastakuu hommaa siellä. Toivottavasti ovat kehittäneet tuota osaa sen verran että rakenne olisi tässä vaihtoimusarjassa kestävämpi. Mutta enköhän ehdi auton vaihtaa ennen kuin tuo tulee toistamiseen eteen. Jos en niin silloin mennään purkkaviriyksillä. Mutta sen sijaan että olisi itse rämpimässä koko hommaa ymmärtämättäömänä korjaushallittomana henkilönä niin mieluummin tällä kertaa käytän saman ajan uuden A6:n ratissa Liikkumisturvalla. Suosittelen tiedustelemaan vastaavassa tapauksessa tehtaan mahdollista mukaan tuloa omaan autoosi ensin, ennen kuin päädyt voimistelemaan ebayn tai purkkaviritysten kanssa.

                                      Comment


                                      • Oliko oma firma joka korjaukset teki?

                                        Comment


                                        • Perjantaina vaihdettiin Audiin Saksata tilatut uudellenrakennetut imusarjat. Imusarjat olivat varsin paljon alkuperäisiä jämäkämpää tekoa läppäakselin ja noiden tankojen osalta, muutenhan ne olivatkin alkuperäiset.

                                          Molemmissa vanhoissa imurasjoissa läppä akseli heilui aika paljon. Tästä johtuen ei varmaan tuo tankojen modaus paljon auttanut. Imusarjat sinäänsä olivat itseasiassa paljon paremmassa kunnossa kuin mitä voisi kuvitella ja mitä muutamista kuvista olen nähnyt. Olihan niissä hiukan öljymönjää, mutta ei sitä mitää isoa kerrosta ollut missään. Minulla ei ole EGR:n toiminnalle ole tehty mitään, joten ei se nyt sitten ihan hirheästi noita paikkoja sotke.

                                          Operaatio ei tullut kovin kalliiksi osat (imusarjat Saksasta ja tiivisteet marmorilta) maksoivat n 450€. Pulla asensi sarjat autoon varsin sukkelasti (n. 2h) ja mielestäni todella edullisesti. Josta vielä kaunis kiitos!!

                                          Toistaiseksi olen tähän ratkaisuun varsin tyytyväinen.
                                          Viimeksi muokannut Hulk75; 4.11.2012, 19:27.

                                          Comment


                                          • paljonko on ajettu tuolla audilla Hulk75

                                            Comment


                                            • 165tkm
                                              Viimeksi muokannut okkim; 5.11.2012, 14:20. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainas.

                                              Comment


                                              • Tässä kyse ilmeisesti samasta ongelmasta? Koodi on vaan jostain syystä hieman erilainen?
                                                Koodi pamahtaa nollauksen jälkeen heti takaisin, ainakin auton ollessa käynnissä.

                                                012597 - Intake Manifold Runner Control
                                                P3135 - 001 - Lower Stop not Reached
                                                Freeze Frame:
                                                Fault Status: 01100001
                                                Fault Priority: 0
                                                Fault Frequency: 6
                                                Mileage: 179187 km
                                                Time Indication: 0

                                                Freeze Frame:
                                                RPM: 882 /min
                                                Torque: 62.4 Nm
                                                Speed: 0.0 km/h
                                                Voltage: 14.52 V
                                                Duty Cycle: 88.8 %
                                                Duty Cycle: 80.9 %
                                                Duty Cycle: 80.9 %



                                                Edit.
                                                Nyt kun sai työpäivän pulkkaan ja kerkesi avaamaan konepellin niin oikeanpuoleiselta imusarjalta oli tanko irti läppien päästä. Pikkasen lämpöä ja ruuvipenkkiä ja homma kuosissaan, ainakin toistaiseksi.
                                                Täytyy nyt ajankanssa katsella noista RC-auton osista passeli korjaussarja tohon.
                                                Viimeksi muokannut dr_ink; 28.11.2012, 19:29.

                                                Comment


                                                • Jos kellään sattuu olemaan ylimääräistä tankoa, josta luopua vaikka vanhaa. vaihdetaan sellainen rahaan. Itellä pasahti tänään ajon aikana toinen tanko. Ja nyt auto ei enää suostu yhteistyöhön :)

                                                  Comment


                                                    Tankoja on hyllyssä, soita niin napsautetaan kiinni.

                                                    Comment


                                                    • Kiitos HULK75 ja Iso käsi Pullalle taas pelastit päivän!!!
                                                      Nyt pelittää taas. Ei kun imusarjat vaan tilaukseen ja sitten Pullalle asennukseen.

                                                      Comment


                                                      • Intake Manifold Runner Control
                                                        P3135 - 001 - Lower Stop not Reached
                                                        Mulla anto tänään tuosta meidän dieselistä vikakoodeja lukiessa tuon saman koodin, nyt ekana poistin koodin ja täytyy kattoa uusiutuuko se miten nopeasti. Pitänee nuo tangot kattoa itekkin voisko ne, ehkä pelastaa vielä.

                                                        Comment


                                                        • Nyt näitä uusia läppien ohjaustankoja saa alkuperäisvaraosana numerolla 059198212. Tepon hinta näyttää olevan 14,5 €, "suomi-hintaa" ei vielä näy.

                                                          http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...lap-Repair-Kit

                                                          Ebaystä löytyy kalliimmalla:
                                                          http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-VW-V6...-/160947882050

                                                          Comment


                                                            Hyvä setti, tuolla saa osan vioista pois.
                                                            Harmi että akselin klappiin tuo ei juurikaan auta.

                                                            Comment


                                                            • Just meinasin asiasta tänne mainita..

                                                              Itse löysin tälläiset setin:

                                                              http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-A6-A8...#ht_731wt_1399

                                                              Melkein tuollanen setti pitäs tilata varastoon, kun ongelmat paukkuu. Tosin viimeksi tarkastin ja klapia ei tangoissa ollut.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X