Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI (esim. BKN / B7) - Intake Manifold Runner

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    sama vika

    Kierretanko M6 1,35€ motonet
    FG66244 osapussi 3,60€ www.hobbylinna.fi, 4mm kierre
    FG06029/07 osapussi 5,5€ www.hobbylinna.fi
    Tangosta mirgelillä sentti sileeksi ja kierre 4mm tehdään tilalle.
    Mittaa tarkasti ja väännä alkuperäisen kopio.
    Toimii.
    Hobbylinnassa hyvä palvelu, oikeissa autokaupoissa ei.
    Hinnat kuitenkin hieman kohtuullisemmat.
    Pallot ylä10mm ja ala 7mm.
    Osat sopii hyvin.
    Puhaltumella oikaistut lenkkini alkuperäisistä katkesivat kuukauden ajelun jälkeen.

    Comment


    • #62
      Tämä on tosin CAPA koneesta, mutta varmasti aika sama kuin BNK tässä suhteessa?
      Pakkasilla on muutaman kerran sytytelleyt sitä päästöjen valvonnan vikavaloa (vai mikähän se mahtoi olla)

      Kävin luettamassa vika koodit
      1 Fault Found:

      7156 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
      P2015 00 [168] - Implausible Signal
      MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
      Freeze Frame:
      Fault Status: 00000001
      Fault Priority: 2
      Fault Frequency: 12
      Onkohan kyseessä juurikin noiden päiden väljistyminen johon tuo ketjussa yllämainittu korjaus tepsii?
      Onko kukaan löytänyt hommaan mitään DIY opasta?

      Comment


        #63
        Vikakoodi on about sama, mutta homma muutaman kerran inhottavampi.
        Ainakin imusarjan irroitus on erilainen kuin vanhemmissa koneissa. Vie enemmän aikaa. Ja jos en väärin muista, läppäakselit ei ole yhtä hyvin saatavilla kuin vanhassa.
        Voin muistaa väärinkin.

        Comment


        • #64
          Kiitos Harri noista osanumeroista.

          Comment


          • #65
            Vikakoodi on about sama, mutta homma muutaman kerran inhottavampi.
            Ainakin imusarjan irroitus on erilainen kuin vanhemmissa koneissa. Vie enemmän aikaa. Ja jos en väärin muista, läppäakselit ei ole yhtä hyvin saatavilla kuin vanhassa.
            Voin muistaa väärinkin
            Pitänee tutustua asiaan paremmin jos vikavalot syytyvät uudelleen. Nyt koodin nolluksen jälkeen mennyt vuorokausi ja 100 km ilman valoa.

            Comment


              #66
              Alkuperäinen kirjoittaja Hulk75 Näytä viesti
              Pitänee tutustua asiaan paremmin jos vikavalot syytyvät uudelleen. Nyt koodin nolluksen jälkeen mennyt vuorokausi ja 100 km ilman valoa.
              Jos ongelma jatkuu eikä marmori houkuta, ota yhteyttä privalla niin katsotaan josko siihen jotain keksitään.

              Comment


              • #67
                Nyt on ajeltu noin 1tkm ilman vika valoja. Ilmeisesti ongelman aiheutti kovat pakkaset.

                Comment


                • #68
                  En tiedä liittyykö suoranaisesti tähän, mutta ittellä 2009 vuoden a4 3,0tdiq(176kw), 150tkm mittarissa ja välillä sytyttää moottorin vikavaloa ja joskus sammuu.Kaverini joka töissä laakkosella sano et varmaan imusarja, mikä näissä tyyppivika. Kysyin tarkemmin et mikä siellä on särki, niin hän kerto et niistä menee joku muovitappi ja sen jälkeen si antaa vikakoodia. Vikakoodit katsottu ja kyllä se antaa imusarjalta vikakoodia.

                  Uusi imusarja suomessa (kummatki puolet yht n.1100e) , mut saan hankittua saksasta sen siellä noin 700e. Niinpä kysyn että, on siis vissii pakko uusia ton takia koko imusarja vai miten ongelma ratkaista? Auto toimii kun ihmisen mieli, ainoo et moottorin vikavalo palaa. Joku joka vaihtanu tai tietää asiasta tarkemmin voisi infota, kiits!!!
                  Viimeksi muokannut zäbää; 26.2.2012, 16:05.

                  Comment


                  • #69
                    Tuossa ylempänä noita eri korjaustapoja on kuvien kanssa vaikka kuinka monta, jos ne ei miellytä niin sitten uutta imusarjaa kehiin.
                    Viimeksi muokannut okkim; 24.7.2013, 13:52. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

                    Comment


                    • #70
                      Jep, hyviä keinoja tossa yllä nättäs olevan. Itse en ole autoasentaja enkä perehtynyt tohon asiaan sen paremmin. Sen takia siis ehkä tämmösiä noob kysymyksiä :D

                      Onko toi muovitappi toi just missä noi holkit vai? mikä se mahtaa olla?

                      Comment


                        #71
                        Kuten monissa ohjeissa on kerrottu, menee imusarjoissa olevista tangoista reijät soikeaksi, jolloin imusarjan läppien asento ei aina vastaa sitä, mitä ecu tahtoo.

                        Olisi syytä ensimmäisenä tarkastaa nuo tangot, näkyykö niissä jotain muodonmuutosta. Ohjeet niiden löytymiseen tästä topikista.
                        Sinulla on hieman erinäköistä konehuoneessa, koska on B8 koppainen auto, mutta imusarjojen takaa ne tangot löytyy.
                        Pyydä vaikka kaveriasi ottamaan tangot irti, niin voitte yhdessä todeta, onko reijät soikeat. Jos on, niin vaikka ekana lämmöllä muokkaa ne takaisin pyöreäksi. Jos vika ei enää uusiudu, tiedät vian olleen niissä. Sen jälkeen voit ostaa vaikka tuon rakennussarjan ja tehdä itse uudet tangot.

                        Kaikki löytyy tästä topikista, kun vain jaksat lukea ajatuksella.
                        Viimeksi muokannut okkim; 25.7.2013, 15:16. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                        Comment


                        • #72
                          Kiitoksia todella paljon, pitää kaverille sanoo et tsekataan asian laita!!!

                          Comment


                          • #73
                            Kaverin työkaveri, joka myös töissä laakkosella. Puhui et kannattas koittaa sillain että ottaa tangon kokonaan poies, joka säätää imusarjan läppiä?jättää moottorit pyöriin kokonaan vapaana.

                            onko joku koittanu näin?

                            Comment


                              #74
                              Ei kannata, silloin läpät liikkuu kanavissa miten sattuu.
                              Joko aiemmin mainittu korjaus tankoihin tai sitten kokonaan läppien poisto. En tosin näe jälkimmäiselle mitään perustetta, kun tankojen korjaus on helppo homma.
                              Viimeksi muokannut okkim; 25.7.2013, 15:17. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                              Comment


                              • #75
                                Mitä haittaa tosta ny si on jos ne läpät liikkuu kanavissa miten sattuu????

                                Comment


                                  #76
                                  Läppien tarkoitus on ohjata ilmaa imusarjan eri mittaisiin kanaviin, riippuen siitä, halutaanko alavääntöä vai ylätehoa. Nyt jos läpät liikkuu miten sattuu, voi auton käytös muuttua miten sattuu.

                                  Tuo tankojen irroitus, tarkastus ja päiden puristaminen pyöreäksi ei ole homma eikä mikään, joten sen tekemättä jättäminen on hölmöä. Jos niitä ollaan jo kokonaan irroittamassa kuitenkin.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Minusta vikakoodi ilmestyy uudelleen jos läppämoottori ei ole tangoissa kiinni, Koska:
                                    Moottorin liikettä rajoitaa läpät, ja silloin kun tangot ovat väljät moottori liikkuu enemmän kuin pitäisi--> vikavalo. Taas jos tangot poistaa niin moottori ajaa laitaan ja takaisinkytkentä on liikaa ja --->vikavalo.

                                    Jos läpät ottaa pois tai tangot irroittaa pitäisi pystyä läppämoottorille antamaan uudet "auki", "kiinni" rajat prosentteina. näin vika valoa ei tulisi.
                                    jos taas ottaisi läpät pois ja tekisi semmoisen virityksen missä moottorin vipu liikkuu hahlossa jossa säädettävät pääty stopparit saisi vika valon pysymään pois. Mutta helpointa, kuten #pulla# kertoi on minustakin akselin korjaus.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Okei, nyt asian laita selveni. Kiitoksia vastauksista!

                                      Comment


                                      • #79
                                        Mulla tulee myös vikakoodi läpistä. Kun virrat laittaa päälle, niin toinen läppä ei mene oikeisiin arvoihin. Mutta kun sitten vetää liittimen lennossa irti ja laittaa takaisin niin läppä alkaa toimia oikein. Arvot pysyys oikeina output testin aikana ja ajossa. Virtojen katkasun jälkeen taas tiltissä. Mitä pitäis tehdä?
                                        Viimeksi muokannut Ville Ahonen; 6.3.2012, 12:42.

                                        Comment


                                          #80
                                          Saman kuin kaikki muutkin tässä threadissa. Eli vipujen muokkausta vain. Moottori tietenkin saattaa jossain käänteessä kilahtaa, joten sitä voi kokeilla, että vaihtaa puolelta toiselle nuo moottorit ja katsoo siirtyykö vika. Mutta vivuista lähtisin vikaa etsimään.

                                          Comment


                                          • #81
                                            2.3 ilmoitti taas että väljyyttä tangoissa. Oli pudonut foliot pois. Laitoin uudet ja meinasin tilata nuo varaosat oman tangon tekemiseksi.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Jokainenhan tekee parhaaksi näkemällään tavalla, mutta pakko kysyä, miksi et tee tuota lämpö/puristus kikkaa ? Itse en ole tehnyt korjauksen kuin tuolla ed.mainitulla tavalla ja en tietysti voi varmaksi sanoa kumpi on parempi, mutta veikkaan tuon puristus homman olevan helpompi. Ja ei ainakaan tarvitse laittaa sinne mitään ylimääräistä, mikä voi sitten tippua pois.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Itse tei ensin puristus hommia, ne kestää jonkin aikaa ja sitten hälyttää. Nyt tilasin korjaussarjan ohjeitten mukaan ja on aika napakat tangot nyt. Kiitos osanumeroista.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Juu ihan puhtaasti uskallus syistä. Joskus saataa mennä säätöpieleen ja olisi hyvä olla suunnitelma B.
                                                  Eli kun tilaan nuo osat ja teen tangot jotka toimii, voisin kokeilla tuota puristus korjausta.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    No nyt tuli osat hobbylinnasta ja 12.5 laitettu paikoilleen. Katsotaan miten kauan näillä mennään.
                                                    Noita yläpuslia joutui hieman hiomaan kyljestä kun tietyllä asennolla otti hieman "kanteen" kiinni.
                                                    Mittasin ihan silmämääräiseti nuo tangot ja vääntelin suurin piirtein samoihin kulmiin entisten kanssa.
                                                    Lisäksi nyt noita tankojen pituuksia voi säätää mikäli tarvetta on.
                                                    Käynistyksessä ei tullut vikakoodeja joten hyvin meni.

                                                    Eli näillä ohjella mentiin

                                                    "Kierretanko M6 1,35€ motonet
                                                    FG66244 osapussi 3,60€ www.hobbylinna.fi, 4mm kierre
                                                    FG06029/07 osapussi 5,5€ www.hobbylinna.fi
                                                    Tangosta mirgelillä sentti sileeksi ja kierre 4mm tehdään tilalle.
                                                    Mittaa tarkasti ja väännä alkuperäisen kopio.
                                                    Toimii."

                                                    Itse ostin tosin "huippulaadukasta" Bilteman tankoa 2,95 ;)
                                                    Kiitoksia Harille vielä kerran.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Tänään tsekattiin tota imusarjaa voorumilaisen kanssa, kiitos hänelle.

                                                      Ja apukuskin puoleinen toimii ihan ok ja tehtiin toi lämmityskikka/puristus kummallekki puolelle. Kuskin puoleinen putsattiin yms. mutta tarvii vähän avitusta et lähtee pelittään, mutta kun lähtee niin toimii melko normisti. Eli onko porukka ostanu tota pelkkää moottoriboxia, koska uskon et vika siinä. Ja b7 ja b8 korisissa on erimäärä liittimessä pinnejä ja sisältö näissä erinäkönen, eli eivät varmaan käy ristiin!?! Ebaysta vois yrittää varmaan etsiä tota boxia vai? tai jos jollain ylimääräsenä niin yveetä kehiin!!!

                                                      EDIT: Pitäskö tolle moottorille siis tulla koko aika 5,6volttia?voisin joku päivä ottaa mittarin käteen ja mittailla et onko toi moottori sökö vai mikä siellä on?
                                                      Viimeksi muokannut zäbää; 18.6.2012, 21:38.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Uusissa imusarjoissa näyttää olevan pallopäiset nuo tangon päät vs vanhat läpireijällä olevat. Ei voitelua.
                                                        Tässä oli nyt yksi auto jossa ei tankojen kahteen kertaan korjaaminen auttanut tai auttoi hetkeksi, nyt tangot olivat täysin pyöreät mutta vikakoodit muistissa. Oli siis tehty tuo lämmityskikka+muovin kanssa sopivaa vaseliinia. Tässä yksilössä myös läppä-akselit huomattavan väljät.
                                                        Voi siis olla fifty-sixty auttaako tangot vai ei, toistaiseksi kyllä tangot johtaa tilastoa.

                                                        Edit: Kilsoja autossa 211tkm ja alkuperäiset imusarjat.
                                                        Viimeksi muokannut pulla; 18.6.2012, 13:06.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Itte ostin juuri uuden kuskin puolen imusarjan.

                                                          Huomenna tarkotjus mennä asentaan se kaverin kans, joka laakkosel töissä..Joutuuko tätä merkkitesterillä sopeuttaan tai mitää?vai bolt on ja tämän jälkeen valmish?Antaa juuri kuskin puolelta vikakoodia kun moottori ei oikein peli tykkää pelittää aina(siis läppämoottori) Muuten auto toimii täydellisesti...

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Täällä oli kaveri tehny "vähän" jämäkämmät tangot sinne.
                                                            http://rich.homeunix.com:443/audi/

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Tsekattu vikakoodi joka ilmoitti oikean puoleisen imusarjan vian, auto menee huomenna pajalle ja vaihdetaan molemmat....noin 1500,- liikkeen piikkiin ;) 160Tkm mittarissa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X