Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI (esim. BKN / B7) - Intake Manifold Runner

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • No tämähän oli kattava vastaus. Ei ole lisälämmitintä, mutta hyvin tuo on kyllä lämmennyt nykyisellään.

    Comment


    • imusarjaläppien tangon vaihto

      Herjaillut jo vuoden verran aina välillä tuota intakemanifold bank1 koodia.
      Eli hanttaripuoleisen tangon vaihto on nyt menossa. Aikanaan herjas bank 2 samaa koodia ja vaihdoin sinne sen päivitetyn tangon ja ei ole sen jälkeen herjaillut.
      Kaikki on mennyt nyt hyvin tähän asti eli olen saanut vanhan tangon pois ja sitten sieltä sen alakiinnikkeen otin myös pois kun tuo uusi tanko oli siihen tappimolkuraan väljään. sarjassa tuli mukana uusi tappisysteemikin. Oli jotenkin työläs repiä se vanha sokka sieltä irti että sain sen vanhan tappisysteemin otettua pois. Nyt olis jo uus tappisysteemi menossa sinne koloonsa mutta en piru meinaa saada sitä uutta "lukitussokkaa" huonostikkaan sinne paikoilleen. Missä hullun asennossa se sinne oikein menee ja kuuluu olla. Hetken jo meinasin että kasaan ilman sitä sokkaa mutta ei se taida sielä pysyä ilman sitä "sokkaa".

      niin ja unohtui kertoa että koneena siis 3.0 tdi BKN.
      Viimeksi muokannut korbimotors; 23.3.2016, 15:25.

      Comment


        Alakautta se sinne menee. Periaatteessa vaatii imusarjan irrotuksen, kun kannen kulma on siinä edessä sopivasti. Voi saada hyvällä tuurilla myös ilman paikoilleen.

        Comment


        • Kyllä sen sinne purkamatta saa, mutta vaatii kyllä tolkuttoman pitkää pinnaa.

          Comment


            Juuri niin. Ja väkisin ei kannata painaa, vanha imusarja halkeaa helposti siltä kohtaa.

            Comment


            • Sai sinne ihan hyvin tilaa kun otin polttoainesuodattimen telineineen pois edestä ja sitten kun otin vielä turbolle menevän haitari letkun pois ja sen turboon tulevan "kumi kurkun" joka siis on kahdella 27 torx:lla kiinni niin oli sen jälkeen hyvinkin tilaa. Ainut vaan että en oikein saanut sitä metallista lukite sokkaa oikein missään asennossa sinne menemään kun laitoin uuden tangolla tulevan vastakappaleen sinne alapäähän. Sen molokuran alakautta minä sen sinne sain sit laitettua lopulta, mutta jotenkin tuntui että se meni siihen niin kivuttomasti että meniköhän lie kunnolla ja oikeaan paikkaan. No täytyy seurailla sitä tässä että alkaako se sielä pysymään.
              Pitäis alkaa nyt myös selvittämään että mistä on alkanut tulemaan 2vkon sisällä pakokaasun hajua sisälle tyhjäkäynnillä tai melkein vois luonnehtia melkein tyyliin grillausnesteen hajulle. Ei ole kyllä ikänä ennen tuoksunut.
              Katsoin vcds:llä Group olikohan 13 ja 14 niin arvot oli +-0.45 sisällä, jossain +-0.10mg paikkeilla ne pyöri melkein kaikkien suuttimien arvot. Yhdessä suuttimessa tais olla lähellä 0.50mg.kylmällä koneella yksi arvo oli aluksi jossain 0.90-1.00mg huitteilla mutta kyllä sekin sieltä sit rauhoittui kun auto lämpeni kunnolla . Sit katsoin myös Group 72-77 mut en tiedä mitä ne kuuluu edes näyttää. Sielä oli monessa 0mg ja oli sielä 10 ja 20 jossakin.
              Auto käy tasaisesti tehot 100% tallessa ja kiihtyy ja kulkee niinku makiainen :) Haju vaan on ihmetyttänyt. Ajonaikana ei tule kyllä hajua sisälle. 320tkm on nyt mittarissa. 3pytyn hehkua valitti kans. Se on siis hanttarinpuolella lähimpänä tulipeltiä eikö?
              Viimeksi muokannut korbimotors; 23.3.2016, 23:15.

              Comment


              • Teoriassa oikean puolen sokkaa ei voi saada paikoilleen jos imusarjaa ei löysää irti. Koska sokka liukuu paikoilleen alhaalta ylöspäin, ja se ei mahdu menemään oikein koska ottaa kanteen kiinni. Vasen puoli on tässäkin suhteessa peilikuva ja sokka painetaan paikoilleen ylhäältäpäin.

                Comment


                • Eli tarkoitat juurikin tuota hanttarin puolta (bank 1). Se oliki se sokan irroitus aika väkinäinen kun otin sen vanhan osan irti. Ja tuo alakappale ei varmaan pitkään pysy paikallaan ilman että Sokka olisi oikeallalailla paikoillaan. .?
                  Viimeksi muokannut Killeri; 24.3.2016, 09:23. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                    Ei pysy ja jää vuotamaan ahtopainetta.

                    Comment


                    • joo , eihän se sielä ollut pysynyt. auto kun tuli kotiin niin katsoin pellin alle kun olis vikakoosin antanut niin koko molikka oli pullahtanut pois sieltä. sokak oli kuitenkin siinä "paikoillaan" mutta väärin asennettu niinkuin aavistelinkin kun meni muka niin nätisti siihen paikoilleen. Osaisko pulla neuvoa tässä näin kirjallisesti kuinka tuon sokan sais asennttua tuonne oikea oppisesti??
                      Viimeksi muokannut Killeri; 25.3.2016, 15:02. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                      Comment


                      • En ole pulla, mutta toistan silti itseäni. Sokkaa ei saa paikoilleen jos imusarjaa ei irroita tai löysää sen verran että nousee ylöspäin sokan vaatiman asennustilan verran. Oikea siis=bank1=pelkääjän puoli.

                        Comment


                        • Joo eipä tuo olekkaan ihan että näppäsempä imusarjan irti ja laitan sokan kiinni ja imusarjan takasin kiinni. Ensinnäki useampi pultti niin pahassa paikassa ettei puhettakaan että aukastais tuosta vain. Kaiken paskan lisäksi mulkkas sen toisen 27 torxin siitä turbolle tulevasta kurkusta. Just se piilossa oleva pultti. Eikä enään millään auki. Ja sitä kun et saa edestä pois niin tankoa ei voi saada kukaan asentaja paikoilleen vaikka olis minkälaiset sormet ja varpaat. Eli sanotaanko näin että tekemätön paikka! Siinäpä nypräkkööt korjaamolla paskan kuntoon. Tai antakaa hel... Tin hyvät ohjeet miten tuon sokan saa paikoilleen

                          Comment


                          • Vaikuttaa siltä, että parempi kun viet pajalle. Se imusarjan irroitus ei ole tähtitiedettä. Osia vaan ruuveilla irti niin paljon että pääsee käsiksi.

                            Comment


                            • No sinähän sen sanoit. Epäilys on että olen enempi ropannut autoja kuin tede on kerennyt aamuja näkemään.. Ei varmasti ole tosiaan tähtitiedettä. Helpommalla joskus vaan pääsee remonteissa jos pohjustaa juttua vähän eikä lähe suinpäin purkamaan kaikkea mitä irti saa.
                              Viimeksi muokannut Killeri; 25.3.2016, 17:42. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
                                Epäilys on että olen enempi ropannut autoja kuin tede on kerennyt aamuja näkemään.
                                Epäilempä kirjoitustesi perusteella, jos et tee sitä työksesi, mutta onnea projektille.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 25.3.2016, 17:59. Perustelu: Lainaus korjattu.

                                Comment


                                  Kuten sanoin, sen voi saada ilman sarjan irroitusta paikoilleen, mutta varmempaa on irroittaa imusarja suosiolla. Ei siellä ole kuin yläosan tx30 pultit, pa.linjat ja itse imusarjan kuusiokolot. Säätömoottori kannattaa irroittaa toki myös. Siinä isoimmat. Ja hehkujen hatut nostaa ylös.

                                  Comment


                                  • Mulla pääsi se turbolle tuleva toinen tx27 pultti mulkkaantumaan niin en saa sitä turbolle tulevaa "kurkkua" enään irti. Annahan kun pääsen taas reissusta auton luokse niin alan purkamaan. Jos nuo sun mainitsemat asiat irroittaa siitä pois niin saako sillai tilaa että pääsee sen kunnolla laittamaan sen sokan kiinni. Nyt ei ainakaan ole tilaa kun ei saa sitä kurkkua pois edestä. Näytti olevan osa niistä kuuskolo pulteistaki vähän piilossa mutta eiköhän ne sieltä saa auki kun purkaa tavaraa pois siitä päältä.
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 28.3.2016, 20:49. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                    Comment


                                      Ei tarvitse irroittaa imuputkea ( oletan se joka tulee putsarilta ahtimelle) kun irroittaa koko imusarjan. Ja se torx on 30, joten jos 27 olet tarjonnut niin pyöreäksi se meneekin.

                                      Comment


                                      • poista vaan!!
                                        Viimeksi muokannut korbimotors; 6.4.2016, 20:14. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu. Seur. kerralla lähtee koko viesti.

                                        Comment


                                          Ei olla. Piti oikein kahdesta autosta tarkastaa, 30 se koko pitäisi olla. Oli vielä vanha BKN ja uudempi ASB malleina.
                                          Jos imusarjan irroittaa, ei siihen koko imuputkeen tarvitse koskea.
                                          Ja nyt näyttää siltä että olisi syytä irroittaa koko sarja pöydälle, että homma menee kerralla maaliin.

                                          Comment


                                          • Mahtava threadi vaikka jo hieman vanhempi, paljon vinkkiä sain siitä mikä voisi aiheuttaa tämän 4F 2.7TDi koneen vikakoodin - eli tangot, läpät vaiko moottorien toiminta?

                                            012597 - Intake Manifold Runner Control
                                            P3135 - 001 - Lower Stop not Reached - Intermittent
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 00100001
                                            Fault Priority: 0
                                            Fault Frequency: 21
                                            ...

                                            Kertookohan kooodit kummasta imupuolesta on kyse...? Mitä tuo 001 siis tarkoittaa?

                                            Comment


                                            • Tanko tuo on. Helposti selvii kun ottaa koneen päältä muovin pois ja kurkkaa tankoja.

                                              Comment


                                                Ei välttämättä. Läppä- akselit voi olla myös väljänä. Toki tanko on helppo tarkastaa ja uusi tanko jopa korjaa akseli vikaa hetkeksi.

                                                Comment


                                                • -09 vuosimallin 3,0tdi antaa vikakoodia "Intake manifold flap position sensor (bank 1). Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään, ennen kuin lähtee koko imusarjaa vaihtamaan?

                                                  Comment


                                                    Mikä on tarkenne?

                                                    Comment


                                                    • Implausible signal sanoo. Johdot ja liittimet varmaan kannattaa ensimmäiseksi käydä läpi?

                                                      Comment


                                                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P2015/008213

                                                        Se voi olla melkein mitä vain. Tarkista liittimet ja että tanko liikkuu vapaasti. Helpoin laittaa korjaussarja(uusi tanko hiluineen) ja toivoa parasta.

                                                        Comment


                                                        • Noniin, emäntä käytti Touaregia vuosihuollossa ja kujeillessaankaan en nollannut vikamuistia, että saa Laakkosenkin arvion imusarjojen viasta.

                                                          Yllätyksekseni ei kuitenkaan ollut imusarjoista kyse? Vikalistassa oli seuraava teksti:

                                                          - Moottorin vikamuistissa G336 imuputken läpän asennon/ilmavirran ohjauksen anturi epäuskottava singaali, P2015. Eli kaasuläppä viallinen. Osa tilaustavaraa. Osanumero 4E0145950J ja maksaa 883 euroa. Työ noin 80 euroa.

                                                          Eli vika ei ilmeisesti ollutkaan imusarjojen läpissä vaan tuossa kaasuläpässä ennen imusarjoja? Kannattanee ilmeisesti tilata tuo osa jostain muualta?

                                                          OT:

                                                          Sit löytyi vielä tarkastuksessa:
                                                          - termostaattikotelo vuotaa nestettä. Osa tilaustavaraa. Osanumero 059121111 ja maksaa 67,40 euroa. Työt noin 160 euroa.

                                                          Onko oikeasti noin pahassa paikassa, kun työn osuus noin härski? Saisko itse vaihdettua?

                                                          Comment


                                                            Ei ole kylläkään Touareg, mutta moottori on sama: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=94323

                                                            Comment


                                                            • Touaregin termarikotelo on todella helpossa paikassa ihan siinä koneen edessä. Moniurahihnan joutuu irrottamaan kun menee hieman liian läheltä. Itse vaihtaminen helppo homma. Isoin homma on pujotella hihna takaisin. Taitaa vuotaa minullakin se koppa pikkuisen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X