Jereltä tuli minulle nuo imusarjat ja eilen illalla ne vaihdoin. Nyt ei enää vikavalo syty eikä testerikään mitään vikakoodia antanut. Kohtuullisen yksinkertainen homma vaihtaa itse, hieman piti putsailla kun egr oli hoitanut hommansa tehokkaasti...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI (esim. BKN / B7) - Intake Manifold Runner
Collapse
X
-
Moro!
Olin vaihtamassa tuota tankoa ja alapään kiinnikettä (Tietenkin juuri ennen pitkiä pyhiä). Syystä tai toisesta jouduin laittamaan takaisin vanhan alapään kiinnikkeen ILMAN tiiviste renkaita jotka siellä olivat.
Uskallanko ajella tuolla ny kuitenkin 29. päivään asti kunnes marmori taas aukeaa? Vai onko tiivisteiden puuttuminen fataaalia?
Vaihtoehtoisesti kun pääsen nostamaan auton ilmaan ja etsimään tuon uuden kiinnikkeen jostain konehuoneesta...
Ja tietäisikö joku mistä noita tiivisteitä tuohon saisi kun ei tule korjaussarjoissa mukana? Jos jollakin on jäänyt imusarjojen vaihdon yhteydessä ylimääräisenä voisin ostaa.
Comment
-
Tässä aikaisempaa juttua ongelmastani. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=141284
Kurkkasin pellin alle ja nappasin kuvat noista kyseisistä tangoista. Näyttääkö siltä miltä teillä muillakin?
Kuskinpuolen tangonpäät näyttää olevan erilaiset kuin apukuljettajan puolella niinkuin kuvasta näkyy. Auto sammutettuna nuo tankojen alapäät aivan eri kohdassa toisistaan, normaalia?
https://www.dropbox.com/sh/nf4n0720w...DWixfs1za?dl=0
Comment
-
Vieras
On normaalia että ovat eri asennossa, moottorit ovat samoja, käännetään vain toisinpäin. Pallopäällä oleva tanko on korjaussarjasta.
Comment
-
onko kukaan tilannu tällasta korjaussarjaa :
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Audi-2-...item2a4beaee4d
eikös tuo imusarjoissa oleva välys johdu muoviosien kulumisesta. Miksi siis maksaa ylimäärästä moottorista tai edes imusarjan rungosta kun voi vaan napsauttaa uudet muovi"laakerit" paikalleen?
Comment
-
Vieras
Koska nuo näyttää samalle kuralle kuin mitä orkkis on. Vahvistetuissa muoviosat on korvattu metallilla ja laakerointi on nylonia tjsp. Toki tuokin varmasti toimii oman aikansa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja niilopi Näytä viestionko kukaan tilannu tällasta korjaussarjaa :
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Audi-2-...item2a4beaee4d
eikös tuo imusarjoissa oleva välys johdu muoviosien kulumisesta. Miksi siis maksaa ylimäärästä moottorista tai edes imusarjan rungosta kun voi vaan napsauttaa uudet muovi"laakerit" paikalleen?
PS. Karsastan merkkiliikettä aikaisempien huonojen kokemusten vuoksi. Siellä olisivat varmasti vaihtaneet koko imusarjan! Hintaa en halua edes arvailla.
Comment
-
Vieras
-
kumpi nuista on bank 1 ja kumpi bank 2? Onko kuskinpuoli bank 1 vai bank2?
edit. löysin vastauksen vanhoista jutuista eli bank 2 on kuskinpuoli.
Comment
-
Mulla tuo koodi P2011 tulee takas, vaikka vaihdoin nuo vivut.
Pystyykö sen läppämoottorin itse testaan helposti, vai tarviiko viedä pajalle tsekattavaksi?
Mistä muualta löytyy noita läppämoottoreita, kuin marmorilta?
Onko muuten noi läppämoottorit samoja ton ikäisissä (2005-2007) A4/A6 2.7/3.0 diisseleissä, vai onko niillä eri koodit?
Näyttää ainakin noiden eBay:n läppiksien soveltuvuus olevan aika moneen eri mallin Audiin.Viimeksi muokannut Artware; 5.5.2015, 17:17.
Comment
-
Hyötyjä: Yksi hajoava osa vähemmän.
Haittoja: Sammutus on hieman "väkivaltaisempi"
Tuon ideahan on tehostaa egr:n toimintaa ja tehdä sammutuksesta siistimpi.
EGR:n disablointi tekee myös autosta viileän talvikelissä. Mutta jos lisälämmitin, niin ei varmaan suurta merkitystä.
Comment
-
Vieras
Jättäisin kaasuläpän toimintaan ja sulkisin EGR:n. Viimasuoja keulaan jos tuntuu kylmälle talvella. Ja tokihan softan tekijä muutta myöhemmin, jos tarvetta tulee.
Comment
-
Itse tyhjensin imusarjan läpistä ja egr moskasta 4.0tdi koneesta. Laitoin noi Zadahin tekemät virtuaali läppämoottorit, jotka ovat kyllä nerokas keksintö. Ei enää tartte tankojen kanssa tapella, eikä anna vikakoodeja ja vetää paljon paremmin puhtailla imusarjoilla. Ps. Jäi ylimääräiseksi 2 kpl läppämoottoreita 50€ kpl, jos joku on vailla.
Comment
-
Toisetkin vaihdetut tangot tuli 20 tkm jälkeen tiensä päähän tai siis imusarjojen vaihtovalo syttyi. Varaosatakuuseen marmorilla vaihtoivat uudet seurauksella, että jo pihasta autoa hakiessa valo paloi.
Ainoa korjaus kuulemma imusarjojen vaihto 640+ eur/kpl + työt. Kysyin kuitenkin vielä toisen mielipiteen ja http://www.powerbyte.fi/ apu löytyi. Nyt on läpät auki aina eikä valo syty enää ikinä, softasta poistettu. Katsastusmieskin tykkäsi ihan leiman kera. Suosittelen, hyvää palvelua saa Suomessa nykyisin aivan liian vähän :)
Comment
-
-
Eihän nuo ebayssa ole "kuin" 300e pari jos tilaa ilman säätömoottoreita ja siirtää ne vanhoista. Omaan tuli nuo muutama kuukausi sitten vaihdettua ja voin kyllä suositella. Akselin laakeroinnit ja säätötangot on tuossa vahvistetussa ihan eri luokkaa kuin vanhoissa paikallaan olleissa imusarjoissa. Ei varmasti tarvitse olla ihan heti uudestaan vaihtamassa.
Comment
-
EGR lämmittää kylmää moottoria koska EGR-jäähdytin voidaan ohittaa kun moottori on kylmä jolloin kuumilla pakokaasuilla on täytöstä ja sitä kautta moottoria lämmittävä vaikutus. Lämpimämpi täytös myös parantaa palamista matalilla kuormilla ja vähentää syttymisviivettä, pehmeämpi käynti ja matalammat HC-päästöt.
Palolämpötilan lasku (NOx syntyy yli 2000 asteen piikkilämpötiloissa) EGR:n avulla perustuu pakokaasujen sisältämään hiilidioksidiin joka sitoo tehokkaasti lämpöä korkean ominaislämpökapasiteettinsa ansiosta. Lisäksi vähemmän ylijäämähappea palotilassa mahdollistaa vähemmän ilman sisältämän typen oksidaatiota. Kuumalla moottorilla käytetään EGR-jäähdytintä jotta EGR-osuus saadaan maksimoitua, tällöin tietysti myös jäähdytysneste lämpeää EGR-lämmönvaihtimessa.
Jos autossa on orkkis lisälämmitin niin EGR:n sulkeminen ei oleellisesti haittaa talvella tarkenemista. Jos ei ole, niin hidastaa kyllä lämpeämistä niin että sen huomaa. 3-litrainen TDI tosin lämpeää melko hyvin ilmankin.
Comment
Comment