Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI (esim. BKN / B7) - Intake Manifold Runner

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • onko tuo kuskinpuoli bank2?

    Comment


      Kyllä on.

      Comment


      • Anteeksi tietämättömyyteni :D
        Viimeksi muokannut zäbää; 19.11.2013, 20:14.

        Comment


        • Vaihtelen tässä just imusarjoja moottoreineen. Onko VCDS:ssä jokin sopeutusajo uusille moottoreille, vai onko sellainen ihan turha?

          No nyt on sarjat vaihdettu ja hyvin toimii, eli ei taida tarvita VCDS kikkailua.
          Viimeksi muokannut vehmis; 29.11.2013, 19:36.

          Comment


            Monasti on tässä ketjussa todettu jo, ei tarvita sopeutuksia, niitä ei edes ole.

            Comment


            • Joo mutta käsitin että suurin osa olis vaihtanut vaan imusarjat ja jättänyt vanhat moottorit, ku kumpaakin vaihtoehtoa ebayssä myydään.

              Comment


              • BMK moottorin vikatila

                Hei
                Asiaa haun perusteella sivuutettu aikaisemminkin, muttei sattunut ratkaisua silmiin.
                Hieman pohjatietoa, minulla on tollainen -05 vuoden bmk koneella oleva a6 ajettu n.250tkm, jossa palaa tuo moottorin vikatilavalo mittaristossa. Ongelmat alkoivat ennen vuodenvaihdetta.
                Ilman kummempia ennakkovaroituksia kesken ajon syttyi tuo merkkivalo, mutten tuolloin ehtinyt asiaan paneutua joten pari viikkoa vierähti ja vein auton tavanomaiseen huoltoon, jossa pyysin myös selvittämään mistä tuo valo johtui.
                Selvitettiin etttä oikealla puolella imusarjan läpissä vikaa. Tuolloin asia jäi sikseen kun tarvitsin autoa jo seuraavana päivänä.

                Seuraavalla käyntikerralla sitten selvisi, että toisen puolen moottori saa puolet vähemmän jännitettä, eikä läpät toimi kunnolla. Moottorit on keskenään vaihdettu puolelta toiselle, eikä auttanut, vaihdettu myös moottoreiden käyttämät tangot ja sormivaraisesti läpät untuisi toimivan normaalisti. Löytyisikö joltakulta mielipidettä tai ratkaisua asiaan?

                Comment


                  Onkos joku törmänny siihen että marmorilta haettu tankojen korjaussarja ei käy paikoilleen? Se läppäakselille tuleva mutikka ei menny riittävän syvälle vaikka mitä yritti. Piti sitten lämmittää ja tiukentaa välitankoja kun olivat aika väljät...

                  Comment


                  • oliko vänkärin puoli joka ei mennyt?

                    Comment


                      Ei kumpikaan. Imusarjat oli pöydällä eivätkä menny riittivän syvälle vaikka kuinka yritti. En kehannu murjoo väkisin.

                      Comment


                        Aika monet olen laittanut, en ole moiseen törmännyt.

                        Comment


                          Onko ne menny ihan helpolla paikoilleen? Vanhat osat meni ihan nätisti takasin.

                          Comment


                            Napakasti ne on napsahtanut paikoileen. Kohtuu voimalla ovat menneet.

                            Comment


                            • Tältä kauppiaaltako olette noita vahvistettuja/kunnostettuja tilanneet?

                              http://www.ebay.co.uk/itm/3209999044...84.m1423.l2649

                              Eikös se pelkkä imusarja ilman läppämoottoria riitä vai tuleeko tuon setissä aina sekin mukana?

                              Comment


                                Myyjältä löytyy moottorilla ja ilman noita sarjoja. Myös ebay.de puolelta, myy molemmissa. Kannattaa katsoa kumpi on halvempi.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja dr_ink Näytä viesti
                                  012597 - Intake Manifold Runner Control
                                  P3135 - 001 - Lower Stop not Reached
                                  Freeze Frame:
                                  Fault Status: 01100001
                                  Fault Priority: 0
                                  Fault Frequency: 6
                                  Mileage: 179187 km
                                  Time Indication: 0

                                  Freeze Frame:
                                  RPM: 882 /min
                                  Torque: 62.4 Nm
                                  Speed: 0.0 km/h
                                  Voltage: 14.52 V
                                  Duty Cycle: 88.8 %
                                  Duty Cycle: 80.9 %
                                  Duty Cycle: 80.9 %
                                  Mulla oli itsellä täysin sama koodi kun katsoin vag-com:lla. Välillä sytyttää moottorinvikavaloakin. Ei kuitenkaan koko ajan sytytä. Tuosta koodista ei selviä itselleni ainakaan että onko kyseessä bank 1 vai 2?
                                  Joskus aiemmin sytytti kans moottorinvikavaloa niin katsoin vikakoodit silloinkin ja sillon se ilmoitti bank2 olevan vikaa. Vaihdoin sillon vasemmalle puolelle(kuskinpuolelle) tuon uuden tangon ja vika poistui. Tarkoitatko Dr. ink tuolla oikealla puolella hanttaripuolen tankoa joka oli alapäästä päässyt irtoamaan?
                                  Se näyttikin olevan astetta haasteellisempi vaihtaa tuo hanttarinpuolen tanko.. Kuskinpuolen sai vaihdettua suht helposti irroittamatta oikeastaan mitään muutakuin vanhan tangon ja laittoi uuden tilalle.

                                  EDIT. Käytin hanttarin puoleisen tangon irti ja annoin lämpöä ja puristin niitä reikiä pienemmäksi ja laitoin takasin niin nyt ei tule enään vikakoodia. Ennen tuota operaatiota antoi samantien vikakoodin kun nollas koodin pois. Pitää tilata uus tanko tuollekkin puolelle. Kuskinpuoleisen tangon olen jo uusinut. Helppohan tuo oli käyttää irti tuolta hanttarin puoleltakin kyseinen tanko.
                                  Viimeksi muokannut okkim; 20.1.2016, 13:59. Perustelu: Poistettu osa lainauksesta.

                                  Comment


                                  • Moro Clubilaiset!
                                    Voisko joku ystävällisesti auttaa? Itselläni A4 avant 3.0 tdi V6 jossa tuo kyseinen läppävika... Täältä foorumilta oppeja lukeneena lähdin tekemään tuota lämmitys/puristus kikkaa tohon yhdystankoon, kaikki ei mennyt putkeen... kiristin tuota yläpäätä hieman liikaa ja laittaessani sitä paikalleen se katkesi... No nyt on kuitenkin Puolasta saatu uus osa, laitettu paikalleen ja käyty pajalla nollaamassa vikakoodi... koodi tuli n. 5min päästä takasin...
                                    Kuinka noitten yhdystankojen kuuluu liikkua esim. kaasua poljettaessa? Itselläni tuo vänkärin puoleinen tanko tekee sen testiliikkeen kaksi kertaa suht rivakasti ja kuskin puoleinen samat noin puolet hitaammin...

                                    Olen uusi täällä enkä tiedä autoista juuri mitään... toivon kuitenkin löytäväni täältä apuja jotta saisin autoni leimasta läpi ja mielelläni säästyisin kalliilta imusarjan vaihdolta...

                                    Comment


                                      Oisko servomoottori lopussa, jos kerran ei tahdo liikkua?

                                      Comment


                                      • jep jep... ei auttanu "purkka patentit"
                                        Menee vaihtoon koko imusarja. Kertokaas mulle onko suotavaa vaihtaa molemmat imusarjat sit samalla?

                                        Comment


                                          Hinta tulee per kpl edullisemmaksi, kun ostaa molemmat. Soita JT-carfixin Jerelle, häneltä saa tilattua edullisesti.

                                          Comment


                                          • Onko ollut kenelläkään mitään ongelmia, noissa ebaystä tilatuissa imusarjoissa? Varmaan joutuu ite hommaamaan uudet imusarjat, kun ei auttanut vaikka korjaussarjan laittoi. Onko mitä haittaa/hyötyä jos läpät ottaisi kokonaan pois?
                                            Vikakoodit mitä antaa on:

                                            Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
                                            Part No SW: 8E0 910 401 E HW: 8E0 907 401 AJ
                                            Component: 3.0L V6TDI G000AG 0010
                                            Revision: --H01--- Serial number:
                                            Coding: 0011171
                                            Shop #: WSC 00011 888 81093
                                            VCID: 2171D899F8611D16B49-8074

                                            7 Faults Found:
                                            012696 - Control Circuit for Intake Manifold Runner (Bank1)
                                            P3198 - 002 - Implausible Signal
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 01100010
                                            Fault Priority: 0
                                            Fault Frequency: 5
                                            Reset counter: 255
                                            Mileage: 269996 km
                                            Time Indication: 0
                                            Date: 2064.00.00
                                            Time: 00:00:00

                                            Freeze Frame:
                                            RPM: 756 /min
                                            Torque: 66.3 Nm
                                            Speed: 0.0 km/h
                                            Voltage: 13.53 V
                                            Duty Cycle: 0.4 %
                                            Duty Cycle: 0.4 %
                                            Duty Cycle: 80.9 %

                                            012697 - Control Circuit for Intake Manifold Runner (Bank2)
                                            P3199 - 002 - Implausible Signal
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 01100010
                                            Fault Priority: 0
                                            Fault Frequency: 2
                                            Reset counter: 255
                                            Mileage: 269996 km
                                            Time Indication: 0
                                            Date: 2064.00.00
                                            Time: 00:00:00

                                            Freeze Frame:
                                            RPM: 756 /min
                                            Torque: 66.3 Nm
                                            Speed: 0.0 km/h
                                            Voltage: 13.53 V
                                            Duty Cycle: 0.4 %
                                            Duty Cycle: 0.4 %
                                            Duty Cycle: 80.9 %

                                            008209 - Intake Manifold Flap; Bank 2
                                            P2011 - 001 - Electrical Malfunction - Intermittent
                                            Freeze Frame:
                                            Fault Status: 00100001
                                            Fault Priority: 0
                                            Fault Frequency: 13
                                            Reset counter: 255
                                            Mileage: 269996 km
                                            Time Indication: 0
                                            Date: 2064.00.00
                                            Time: 00:00:00

                                            Freeze Frame:
                                            RPM: 1260 /min
                                            Torque: 62.4 Nm
                                            Speed: 60.5 km/h
                                            Voltage: 13.60 V
                                            Duty Cycle: 0.4 %
                                            Duty Cycle: 0.4 %
                                            Duty Cycle: 80.9 %

                                            Comment


                                              Viimeinen koodi viittaa läppämoottori vikaan, ei niinkään itse imusarjan mekaaniseen vikaa. Tarkasta liikkuuko moottorit toimilaitetestillä. Läppämoottoreita saa varaosaliikkeestä, hintaluokka 200€.
                                              Toistaiseksi ei ole tullut imusarjoista valituksia, olen niitä asentanut kymmeniä, niim vanhaan kuin uudempaan V6 koneeseen. On niiden rakenne kohtuu luottamusta herättävä verrattuna alkuperäisiin.

                                              Comment


                                                Mulla on ylimääräisenä uusi kuljetusvaurioinen imusarja josta saisi ainakin moottorin hyötykäyttöön.

                                                Comment


                                                • Korvasin oman audini (2.7 TDI) imusarjojen läppämoottorit sähköisillä vastineilla "Virtuaalisilla läppämoottoreilla" ja hyvin pelittää... Imusarjat olen tyhjännyt läpistä kokonaan ja läppämoottorin akselin tulpannut epoksilla. VCDS ei anna enää ikinä koodia kyseisistä verkonpainoista..

                                                  Minulta löytyy tilauksesta ko palikoita hintaan 50€ / kpl, kiinni saa yksityisviestillä.

                                                  Comment


                                                    Kerro toki lisää noista virtuaalisista läppämoottoreista. Kuvakin olisi kiva.

                                                    Comment


                                                    • Kerro toki lisää noista virtuaalisista läppämoottoreista. Kuvakin olisi kiva.
                                                      Kuva löytyy tuolta myynti -palstalta. Elikkäs tuo palikka simuloi täysin noita Audin omia härpäkkeitä. Olen tosiaan poistanut Omasta A6:sta moottorit ja läpät molemmilta puolilta, lisäksi kehitin sähköisen palikan, joka jäljittelee kaasuläppää (Joka on täysin turha Diesel -autoissa).

                                                      Eli olen käytännössä poistanut kaikki tietoisesti heikoiksi valmistetut "rahastus osat" muuten hyvästä moottorista. Huolettomia kilometrejä....

                                                      Comment


                                                      • Onnea ja menestystä jos kone päättää oksentaa turbosta öljyt imupuolelle. Se kaasuläppä on ainoa millä sen edes teoriassa saa sammutettua.

                                                        Comment


                                                          Taitaa toinen nyt puhua aidasta ja toinen aidan seipäistä ;)

                                                          Comment


                                                            Puhutaan imusarjojen läpistä. Tuskin ne ihan turhat on, tehdas kun ei kulujen takia mitään turhaa laita mutta persdyno ei kerro merkittävää eroa vaikka ei toimisikaan. Ideana niillä on ohjata ilmaa kahta eri reittiä riippuen tarvitaanko vääntö vai huipputehoa.

                                                            Comment


                                                            • Päästöjen takia ne siellä on. Pienillä kierroksilla saadaan kovempi virtausnopeus ja enemmän swirliä sylinteriin.

                                                              Ennen imusarjaa oleva kaasuläppä on siellä egr toimintaa tehostamassa ja estämässä koneen ylikierrokset.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X