onko tuo kuskinpuoli bank2?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI (esim. BKN / B7) - Intake Manifold Runner
Collapse
X
-
Vieras
-
BMK moottorin vikatila
Hei
Asiaa haun perusteella sivuutettu aikaisemminkin, muttei sattunut ratkaisua silmiin.
Hieman pohjatietoa, minulla on tollainen -05 vuoden bmk koneella oleva a6 ajettu n.250tkm, jossa palaa tuo moottorin vikatilavalo mittaristossa. Ongelmat alkoivat ennen vuodenvaihdetta.
Ilman kummempia ennakkovaroituksia kesken ajon syttyi tuo merkkivalo, mutten tuolloin ehtinyt asiaan paneutua joten pari viikkoa vierähti ja vein auton tavanomaiseen huoltoon, jossa pyysin myös selvittämään mistä tuo valo johtui.
Selvitettiin etttä oikealla puolella imusarjan läpissä vikaa. Tuolloin asia jäi sikseen kun tarvitsin autoa jo seuraavana päivänä.
Seuraavalla käyntikerralla sitten selvisi, että toisen puolen moottori saa puolet vähemmän jännitettä, eikä läpät toimi kunnolla. Moottorit on keskenään vaihdettu puolelta toiselle, eikä auttanut, vaihdettu myös moottoreiden käyttämät tangot ja sormivaraisesti läpät untuisi toimivan normaalisti. Löytyisikö joltakulta mielipidettä tai ratkaisua asiaan?
Comment
-
Vieras
-
Vieras
-
Tältä kauppiaaltako olette noita vahvistettuja/kunnostettuja tilanneet?
http://www.ebay.co.uk/itm/3209999044...84.m1423.l2649
Eikös se pelkkä imusarja ilman läppämoottoria riitä vai tuleeko tuon setissä aina sekin mukana?
Comment
-
Vieras
Myyjältä löytyy moottorilla ja ilman noita sarjoja. Myös ebay.de puolelta, myy molemmissa. Kannattaa katsoa kumpi on halvempi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja dr_ink Näytä viesti012597 - Intake Manifold Runner Control
P3135 - 001 - Lower Stop not Reached
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 6
Mileage: 179187 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 62.4 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 14.52 V
Duty Cycle: 88.8 %
Duty Cycle: 80.9 %
Duty Cycle: 80.9 %
Joskus aiemmin sytytti kans moottorinvikavaloa niin katsoin vikakoodit silloinkin ja sillon se ilmoitti bank2 olevan vikaa. Vaihdoin sillon vasemmalle puolelle(kuskinpuolelle) tuon uuden tangon ja vika poistui. Tarkoitatko Dr. ink tuolla oikealla puolella hanttaripuolen tankoa joka oli alapäästä päässyt irtoamaan?
Se näyttikin olevan astetta haasteellisempi vaihtaa tuo hanttarinpuolen tanko.. Kuskinpuolen sai vaihdettua suht helposti irroittamatta oikeastaan mitään muutakuin vanhan tangon ja laittoi uuden tilalle.
EDIT. Käytin hanttarin puoleisen tangon irti ja annoin lämpöä ja puristin niitä reikiä pienemmäksi ja laitoin takasin niin nyt ei tule enään vikakoodia. Ennen tuota operaatiota antoi samantien vikakoodin kun nollas koodin pois. Pitää tilata uus tanko tuollekkin puolelle. Kuskinpuoleisen tangon olen jo uusinut. Helppohan tuo oli käyttää irti tuolta hanttarin puoleltakin kyseinen tanko.
Comment
-
Moro Clubilaiset!
Voisko joku ystävällisesti auttaa? Itselläni A4 avant 3.0 tdi V6 jossa tuo kyseinen läppävika... Täältä foorumilta oppeja lukeneena lähdin tekemään tuota lämmitys/puristus kikkaa tohon yhdystankoon, kaikki ei mennyt putkeen... kiristin tuota yläpäätä hieman liikaa ja laittaessani sitä paikalleen se katkesi... No nyt on kuitenkin Puolasta saatu uus osa, laitettu paikalleen ja käyty pajalla nollaamassa vikakoodi... koodi tuli n. 5min päästä takasin...
Kuinka noitten yhdystankojen kuuluu liikkua esim. kaasua poljettaessa? Itselläni tuo vänkärin puoleinen tanko tekee sen testiliikkeen kaksi kertaa suht rivakasti ja kuskin puoleinen samat noin puolet hitaammin...
Olen uusi täällä enkä tiedä autoista juuri mitään... toivon kuitenkin löytäväni täältä apuja jotta saisin autoni leimasta läpi ja mielelläni säästyisin kalliilta imusarjan vaihdolta...
Comment
-
Onko ollut kenelläkään mitään ongelmia, noissa ebaystä tilatuissa imusarjoissa? Varmaan joutuu ite hommaamaan uudet imusarjat, kun ei auttanut vaikka korjaussarjan laittoi. Onko mitä haittaa/hyötyä jos läpät ottaisi kokonaan pois?
Vikakoodit mitä antaa on:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No SW: 8E0 910 401 E HW: 8E0 907 401 AJ
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0010
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0011171
Shop #: WSC 00011 888 81093
VCID: 2171D899F8611D16B49-8074
7 Faults Found:
012696 - Control Circuit for Intake Manifold Runner (Bank1)
P3198 - 002 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 5
Reset counter: 255
Mileage: 269996 km
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 66.3 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.53 V
Duty Cycle: 0.4 %
Duty Cycle: 0.4 %
Duty Cycle: 80.9 %
012697 - Control Circuit for Intake Manifold Runner (Bank2)
P3199 - 002 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 269996 km
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00
Freeze Frame:
RPM: 756 /min
Torque: 66.3 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 13.53 V
Duty Cycle: 0.4 %
Duty Cycle: 0.4 %
Duty Cycle: 80.9 %
008209 - Intake Manifold Flap; Bank 2
P2011 - 001 - Electrical Malfunction - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 13
Reset counter: 255
Mileage: 269996 km
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00
Freeze Frame:
RPM: 1260 /min
Torque: 62.4 Nm
Speed: 60.5 km/h
Voltage: 13.60 V
Duty Cycle: 0.4 %
Duty Cycle: 0.4 %
Duty Cycle: 80.9 %
Comment
-
Vieras
Viimeinen koodi viittaa läppämoottori vikaan, ei niinkään itse imusarjan mekaaniseen vikaa. Tarkasta liikkuuko moottorit toimilaitetestillä. Läppämoottoreita saa varaosaliikkeestä, hintaluokka 200€.
Toistaiseksi ei ole tullut imusarjoista valituksia, olen niitä asentanut kymmeniä, niim vanhaan kuin uudempaan V6 koneeseen. On niiden rakenne kohtuu luottamusta herättävä verrattuna alkuperäisiin.
Comment
-
Korvasin oman audini (2.7 TDI) imusarjojen läppämoottorit sähköisillä vastineilla "Virtuaalisilla läppämoottoreilla" ja hyvin pelittää... Imusarjat olen tyhjännyt läpistä kokonaan ja läppämoottorin akselin tulpannut epoksilla. VCDS ei anna enää ikinä koodia kyseisistä verkonpainoista..
Minulta löytyy tilauksesta ko palikoita hintaan 50€ / kpl, kiinni saa yksityisviestillä.
Comment
-
Vieras
-
Kerro toki lisää noista virtuaalisista läppämoottoreista. Kuvakin olisi kiva.
Eli olen käytännössä poistanut kaikki tietoisesti heikoiksi valmistetut "rahastus osat" muuten hyvästä moottorista. Huolettomia kilometrejä....
Comment
-
Vieras
Puhutaan imusarjojen läpistä. Tuskin ne ihan turhat on, tehdas kun ei kulujen takia mitään turhaa laita mutta persdyno ei kerro merkittävää eroa vaikka ei toimisikaan. Ideana niillä on ohjata ilmaa kahta eri reittiä riippuen tarvitaanko vääntö vai huipputehoa.
Comment
Comment