Suomihinta muuten 18,75e
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TDI (esim. BKN / B7) - Intake Manifold Runner
Collapse
X
-
Vieras
-
Vieras
-
Vieras
Kyllä se pitäs sammua muutaman startin jälkeen, jos vikaa ei enää ole. Vikamuistiin jää kyllä muistiin, joten suosittelen tulevaisuutta varten vikamuistin tyhjennystä. Ettei sekoita mahdollista uuden vian tutkimista.
Comment
-
Kuluuko alapäästä tuo kiinike väleäksi akselin sisältä vai tangon kiinitys , kun näyttäisi tulevan alapään kiinike mukana sarjassa.Viimeksi muokannut audi a4 tdi; 25.1.2013, 07:32.
Comment
-
Vieras
Comment
-
Vieras
Ebaystä korjatut ja vahvistetut 450e+rahti. Tuo siis pari hinta. Työtä ei juurikaan tule lisää jos vaihtaa molemmat.
Comment
-
Multa vois löytyä käytetty moottori.. Ite viime viikolla vaihdoin molemmat ja mun mielestä se kuskin puoleinen oli melko työläs vaihtaa kartturin puoleen verrattuna :) Autona oli A5 CAPA -moottorilla. Lisäksi kuskin puolella piti turbon lämpöpeltiä muokata, että vahvistettu tanko mahtui liikkumaan..
Comment
-
Vaihdatin imusarjat marmorilla ja oli muuten kallis lysti. Hiukkasen tyhmä olo tuli laskua maksaessa kun todettiin että ainoa vika oli väljyys tankojen alapäässä. EGR:n kautta oli tullut töhnää, joka on tehnyt läppien liikuttelusta raskasta ja sitten heikoin lenkki on pettänyt. Lyhyttä ajoa liian paljon. Otin vahat 80t ajetut imusarjat mukaani. En huomannut noissa mitään muita ylimääräisiä välyksiä. Voisin noista luopua jos joku tarttee.
Comment
-
Itselleni syttyi koetauluun "imusarjojen vaihtovalo". Apukuskin puoleinen säätötanko lähti irti ja pysyi pari päivää kiinni laiton jälkeen.
Korjaussarja marmorilta molemmille puolille maksoi noin 40 eur (ei saanut kysymälläkään arviota vaihtoajasta) mutta todellisuudessa vaati noin tunnin töitä. Kuskinpuoli vaihtuu helposti, apukuskin puolelta joutui imusarjaa vähän irroittamaan. Ei tarvitse kuitenkaan tiivistettä uusia.
Oman korjauksen suoritti http://www.powerbyte.fi/ Lahdessa (jos saa mainostaa). Oma autoni oli heille koekaniini kyseisellä korjaussarjalla, mutta tilailevat repullesen osia huollon hyllyyn, koska kaikkiin tuo on vaihdettava. Uudet tangot on erilaiset ja kestävämmän näköiset, kuin alkuperäiset.
Minun auton huoltaa (+200Nm löysivät) jatkossakin samat kaverit, kun Laakkosella ennen. Nyt vaan omalla nimellään.
Comment
-
Se kannattaa katsoa ihan osanumerolla, eikä alusta/mallikohtaisesti silloin. Noissa on ennenkin ollut noita lapsuksia että ei muka saatavissa erikseen, kuitenkin kun katsoo numeron osasta niin ihan sama palikka kuin muissakin. En usko että neloseen olisi tehty eri tankoa. Joutuu varmaan vertaamaan onko varmasti saman pituiset.
Comment
-
Vieras
Vanha 2.7/3.0TDi käy samat tangot.
Uusista koneista ei tietoa onko samat ( nelimerkkiset konetunnukset, alumiiniset imusarjat).
Comment
-
Vaihtelin imusarjan moottorin ja vikavalo sammui hetkellisesti, mutta syttyy välillä ja sammuu miten sattuu...Nyt tilasin imusarjan moottorille uudet tangot marmorilta...Mut onko porukka vaihtanu ton koko korjaussarjan toho kun imusarjat paikallaan? Audin huoltomiehen kans puhuin niin sano et kuskin puolen saa jtnki, mut se toinen puoli vitun näpertämistä?!?!?Viimeksi muokannut zäbää; 12.3.2013, 08:54.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja zäbää Näytä viestivai onko porukka vaihtanu pelkät tangot?vai klipsut ja sen nipan?
suosittelen vaihtamaan siis kaikki osat kerralla, koska ainakin omalla kohdallani pelkkien tankojen vaihto ei olisi mitään auttanut, kun se "nippa" oli niin kulunut ettei tanko olisi paikallaan pysynyt..
EDIT: eli kyseessä siis BMK-moottori johon vaihdon tein
Comment
-
Omassa ASB- koneessa ei ole mitään toivoa saada apukuskinpuoleista alasokkaa irti imusarjan ollessa paikallaan. Tai saa väkivalloin, mutta takaisin paikoilleen ei saa. Kuskinpuoli onkin pala kakkua, kun sokka lähtee ylöspäin.
Comment
-
Samantyyppinen homma se oli BMK-koneessakin, eli apukuskin sokan joutui ottamaan väkivallalla pois, koska ei oikein halunnut lähteä alaspäin ehjänä. Tilaa siellä ei siis ole. Mielestäni helpompi oli kikkailla se uusi sokka samalla paikalleen, kun laittoi sitä nippaa takaisin, vaatii kylläkin hermoja ja sormi näppäryyttä oikeilla työkaluilla avustettuina.
Comment
-
Mulla ainakin oli kulunut se alakiinike sisältä väleäksi eli läppäakselin kolo oli horo, muualta ei välystä löytynyt, kaikki vaihdoin ja pelaa kun unelma, jäipähän tangot varaosiksi.
Sama korjausarja käy myös näihin uudempiin nelikirjain moottoreihin.
Comment
-
Vieras
-
itse tein hasty:n ohjeilla tuon vaihdon. kuskinpuoli on helppo vaihtaa mutta se toinen.
Itse otin sen säätömoottorin irti (ohjeissa lukee ei saa iroittaa, en tiedä miksi) ja sen jälkeen löysytin imusarjan kaikki 8 kuuskolo ruuvia ja näin imusarja nousi noin 0,5 cm säätimen pästä ja "sokka" lähti helposti irti. Takaisin laittoon tein oman työkalun jolla sain sokan hulille ja siitä painoin sokan sormilla pohjaan samalla nostaen imusarjaa. takaisin laittoon meni ainakin tunti.
Comment
-
Kysyin muuten tätä asiaa huviksen Audicenteristä ja alla maahantuojan "Wirallinen" kanta asiaan.
Pitäisin itse varsin erikoisena, jos alle 150 tkm ajetuissa autoissa karstaa kertyy niin paljon, että
läpät eivät pääse kääntymään ottaen huomioon, että koneen pitäisi muuten olla kunnossa.
"Kun imusarjan sytyttää merkkivalon on imusarjat karstoittuneet. Sähkömoottoreiden tai väli tankojen vaihto ei korjaa vikaa. Vika on, että imusarjan sähkömoottori ei pysty liikuttamaan läppiä asennosta ääripäästä toiseen. Välitangot kuluvat, kun sähkömoottori tekee työntöliikettä niin että pääsevät ääriasentoihin. Uudet sähkömoottorit tai välitangot ei auta läppien liikkeeseen."
Comment
Comment