Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 quattro 2,5tdi afb, ruiskutusennakon säätöero?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a6 quattro 2,5tdi afb, ruiskutusennakon säätöero?

    eli mistä kannattaa lähtee vaihteleen osia kun boschin testeri antoi tälläisen vian: B0226 ruiskutusennakon säätöero.

    startatessa sininen pöllähdys eikä ota kierroksia kun n.2000rpm

    sitte kun tarpeeks kauan kaasutteli niin sain kiertään normaalisti, mutta ajossa moottorin ääni muuttui välillä "räkättäväksi".

    en tiedä liittyykö samaan vikaan mutta ahtopaineet heitelleet kiihdyttäessä viim. vuoden päivät??

    jakopään hihna + muut hilut vaihdettu n. 2-3000 km sitten.

    #2
    No jos nyt ekana tsekkaa ennakot kohilleen ja sitten miettii jatkoa.
    Karkea käyntiääni tulee myös siitä jos ennakko on pahasti pielessä.

    Comment


    • #3
      auto toiminut kuitenkin huollon jälkeen ihan vanhaan tapaan eikä pumppua liikuteltu remmiä vaihtaessa, mutta voiko se muka jotenki päästä 3000km jälkeen kääntymään päin v***ua. ja eikö sen edc pitäs säätää se ennakko?
      kuinka käytännössä homma toimii, ei kai keulaa joudu taas purkaan ja toivottavasti selviäis viä ilman tietokonetta?

      Comment


        #4
        No on tietysti mahdollista, että suutin jossa on neulaliikeanturi on ottanut itteensä johdosta tms.
        Pumpun edc kyllä säätää ennakkoa, mutta ei se ihmeisiin pysty jos esim remmi on hypänny tai kiristin antanu periksi tms.

        Se on se halvin tarkistus.

        Voihan siellä olla vaikka jakokin hypänny hampaalla, pumppu paskana tai jotain muuta tosi halpaa.

        Comment


        • #5
          jos sitä ny kattois ensi vaik sen suuttimen johdon ja sit mittais vastukset. mistäs sen näkee onko se remmi hypänny, tähän hommaan ei ilmeisesti ilman tietokonetta pysty? kiitoksia vaan kovasti avuista!

          Comment


          • #6
            Kampiakselin kuningaspultti antautunut ja hammashihnapyörä liikahtanut ?
            Ajoituksen säätö jäänyt tekemättä hihnan vaihdon yhteydessä ?

            Comment


            • #7
              jaa-a voipi olla et on jääny säätämättä, ite en o hihnoja vaihtanu. pystynkö sen omin pikku kätösin ajottaan oikein?

              Comment


                #8
                Tossa on pumpun ajotuksen säätämisesta ja tarkistamisesta juttua.
                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...0&postcount=17

                Comment


                • #9
                  Pahaa pelkään että ruiskutuspumpun tyyppivika on tulossa kyläilemään.

                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...7&postcount=17

                  Comment


                  • #10
                    Suutin kunnossa anto vastukseks 105 ja ajoituksen pitäs kans olla kunnossa oli testeri näyttäny 3 astetta, mutta varmistetaan ny maanantaina vag-comilla...
                    Kävin testaamassa niin kylmänä ei heti ottanu paikallaan kierroksia mut sit kun ajaan lähti niin toimi muuten paitsi pari kertää teki sen "räkätyksen" ja kulutus näytti jotain 35L.
                    Sit lämpöstä konetta kierrättelin niin tuntu ihan toimivan ainoo että 2000rpm pitäessä kierrokset heitteli 2000-2100 välillä??
                    Kumpi siitä pumpusta yleensä sit hajoo mekaaninen vai elektroninen puoli? Kiitoksia kaikille mielenkiinnosta!

                    Comment


                      #11
                      Tokihan noi pumput kuluu myös mekaanisesti ajan kanssa, mutta kyllä voidaan sanoa että 9/10 on elektronista vikaa.

                      Comment


                      • #12
                        nonii nyt oli vcds kiinni ja anto vikakoodiks pumpun ajotuksen...
                        säädettiin pumpun säätöpyörästä aikasemmalle ajotusta, mutta ei, säätö ei vaikuttanu arvoihin mitenkään.
                        sen jälkeen käännettiin takas ja vähä viä myöhäselle, ja tulos: auto ei startannu ollenkaan.
                        jätettiin säätö lopulta pikkasen aikasemmalle kun alunperin, vaikka tuskin mihinkään vaikuttaa.
                        sit arvoja jota kone näytti kaikilla säädöilla:
                        tais olla se log 4 vai miten se ny oli 4 kumminki
                        kierroksia n.4000
                        eka ruutu vasemmalta näytti 8.4 (raja tais olla 10-14)
                        toka tuutu vasemmalta n.8 (raja 8-12)

                        olisko jollain ny varmaa tietoa missä mättää?

                        niin ja onko sillä mitään merkitustä kun vcds tunnisti laitteen ake koneiseksi vaikka se onkin afb???

                        Comment


                        • #13
                          niin olisko tämä se pumpun ennakonsäätimen hajoaminen vai joku mekaaninen jumitus? ihmetyttää vaan kun ei tosiaan muuttanu niitä arvoja mitenkään...
                          vai onko ny tullu katottua väärää kenttää ja jotain aivan muita arvoja?

                          olis kiva jos joku viitsis viä vaivautua auttamaan kun hävettääkin niin prk kun on joka päivä työpaikan parkkipaikka aivan mustan "voimasavun" peittämä kun töistä lähtee... =)

                          Comment


                          • #14
                            niin olisko tämä se pumpun ennakonsäätimen hajoaminen vai joku mekaaninen jumitus?
                            -Vaihda vai-sanan tilalle eli :) Vivahtais hienokseltaan säätömännän jumitukseen. Paljonko ajettu?

                            Comment


                            • #15
                              270tkm ajettu, minkälainen operaatio tämä sitte olis? Selviääkö pelkällä elekroniikka osan irrotuksella ja sit lähettää se korjaukseen, vai omko tämä ns. Tekemätön paikka? Jokatapauksessa kävi miten kävi niin tarviiko se korjattu/uusi pumpun boksi jotenki koodata vai onko niin että lelut kii ja kovaa ajoo.
                              Onpa kyllä mahdottoman mielenkiintoinen auto tämä kun kokoajan saa olla motain sähköaparaattia vaihtamassa! =)

                              Comment


                              • #16
                                Pumppu irti ja Diisseli-Häkkiselle Turkuun. -Pääset kaikkein vähemmällä...

                                Comment


                                • #17
                                  Minulla teki aika samanlaista... Neulanliikeanturin johto pätki. Eroa ei ajossa huomaa onko anturin johto paikallaan vai ei. Liitin on rintapellissä, hanttarin puolen kannen kohdalla. Siinä on valkoinen ja ruskea liitin ja joku muu. Ota ruskea irti ja kokeile sitten (johto menee venttiilikopan sisään). Korjaus oli lopunperään, että kontaktisprayta ajoittain liittimeen ja pelaa...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ymmärsinkö nyt oikein että neulaliikeanturi ei vaikuta ajoon mitenkään!? Minulla ei kyllä ainakaan vaikuttanut kun kokeilin ajaa liitin irti! Esim. Kuorma autoissa jos anturi pois pelistä tehot laskee n.30%, näinkö ei audissa muka ole?

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllä sen pitäs vaikuttaa. Sen mukaan tarkistellaan ruiskutusta ja ennakoita. A
                                      Toki moottoreissa on failsafe optioita, eli homma ei ole yhden anturin varassa. Tai sitten mennään ecun parametreilla vain.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Liittimestä anturille päin on johto ja suutin kunnossa, tai ainakin vastusarvo oli 105 että oletetaan että toimii.
                                        Mutta pystyykö liittimestä eculle päin jollain tarkistaan että johto kunnossa ja mitä pitäis näyttää? Kyse nyt siitä neulaliikeanturista.

                                        Comment


                                          #21
                                          Kyllä se siitä valittaisi, jos siinä vikaa olisi. Tuskin on siis needle lift sensorissa ongelmaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            2.5 V6:ssa ei tosiaan vaikuta tehoihin oli anturisuuttimen liitin irti tai ei. Ja siis anturikin voi näyttää nollaa koko ajan.

                                            Ja hei, jos group 4 pyydetty ja toteunut ennakko menee oikein ja seuraa toisiaan pumpun perusajoituksen rukkailusta huolimatta niin silloinhan ennakonsäädin pelaa hirmuisen hyvin.

                                            Ennakonsäätimen toimintaa pitää tarkastella ajaessa, ei se oikein muuten selviä. Gr.4 lukemat pitäisi koko ajan seurailla toisiaan ja DC eli pulssisuhde pysytellä 'elossa'.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No ootko saanu kuntoon räkätystä?

                                              Comment

                                              Working...
                                              X