Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 pysähtyi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 pysähtyi

    eilen tuli yllättävä este vastaan kun rupesin menemään pihalta pois niin yhtäkkiä kone ei enää jaksanu käymään kunnolla ja yhtäkkiä se pysähty ja nyt se ei enää käynnisty . siis 1994 audi c4 2.5 tdi hihna vaihdettu 30 tkm sitten.

  • #2
    Onko tässäkin koneessa se 450Nm kiristettävä kuningaspultti? Mitenhän se on kiristetty hihnaa vaihdettaessa?

    Comment


    • #3
      kiristin otti lopputilin , hihna hyppäs , kansi paskaks.

      Comment


        #4
        Onko tässäkin koneessa se 450Nm kiristettävä kuningaspultti? Mitenhän se on kiristetty hihnaa vaihdettaessa?
        Ei, vaan ~200nm+270astetta. nm pikkasen lähteestä, vuosimallista ja koneesta riippuen +-20nm.

        Comment


          #5
          Huonoo säkää, jos kiristin kesti vain 30tkm.

          Comment


            #6
            Mikä siihen tuli? Mahdollisuuksia ei ole kun laakerin hajoaminen tai sitten pulttia ei ole kiristettu riittävän tiukalle.

            Comment


            • #7
              avataan kansi huomenna ja tarkistetaan asiaa tarkasti mitä siihen on sattunu , luulisin että pulttia ei ole kiristetty riittävän tiukkaalle että hihna pääsi hyppimään. venttiilit nakutti ainaskin surkeasti .

              Comment


                #8
                Kai sen käynnistyttämättömyyden (hieno sana) voi nyt aika moni muukin vamma aiheuttaa! Pyörittääkö normaalisti? Toimiiko polttoainepumppu? Onko suodatin tukossa? Onko mitään vikakoodien lukua saatavilla?
                Siis sikäli, kun ei ole mikään ulospäinnäkyvä totaalituho käsillä.
                Viimeksi muokannut Tolkkju; 24.4.2011, 20:34. Perustelu: Saateri olin taas hidas, tästähän tulee tapa...

                Comment


                • #9
                  ei pyöriny , venttiilit otti vastaan , avasin hihna kansi , hihna jäi käteen eli poikki ! tarkistan vielä illalla asian tarkemmin mitä kanteen on tullu

                  Comment


                  • #10
                    Kiristin pitäisi ainakin AAT koneessa vääntään juurikin 45nm eikä enempää tai vähempää..monet vääntää ne metrin varrella käsimomenttiin ja kuullut monia tapauksia joissa kierretapin kierteet antaneet ajan kanssa periksi kannen puolella kun se nyt sattuu alumiinia olemaan

                    Comment

                    Working...
                    X