Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 C4 2.5TDI rivi vitonen jakopään ajoitusmerkit hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 C4 2.5TDI rivi vitonen jakopään ajoitusmerkit hukassa

    Eli jakopään ajoitusmerkit pitäisi löytää. missä mahtaa olla tässä merkit nokkapyörälle ja alakerralle kun ei äkkiseltään iskenyt silmään, syöttöpumppu on nokan toisessa päässä omalla hihnalla joten sen ajoitus pitäisi olla nokkaan nähden kohdallaan

    Kiitos jo etukäteen vastauksista

    #2
    No nokkapyörälle ei ole merkkiä, koska on kartiolla. Nokka-akselin pumpun puolisessa päässä on hahlo, jonka mukaan nokka pitäs laittaa vaakaan. Pitää irrottaa ratas, jotta sen näkee.
    Damperissa on O|T merkki, ja sen pitäs ilmeisesti sojottaa suoraan alaspäin. Alarattaan alla olevassa pellisuojassa on viiva, johon tuo pitäisi stemmata. Samaan aikaan tulee vauhtipyörälle koneistus näkyviin soikean reijän puoliväliin.
    Nämä siis AEL koneeseen. Tuskin AAT koneessa on eroja.

    Tosin kannattaa ottaa varauksin nämä ohjeet, koska oma auto on edelleen pihassa kun ei saatu hihnan vaihdon jälkeen käyntiin vielä :)

    Comment


    • #3
      thänks tämä selventää jo jotain..itse yritin jotain "nolla" merkkiä etsiä vauhtipyörästä tuloksetta. turhauttavaa vaan purkaa tuo takimmaisempi nokkapyörä kun joutuu syöttöpumpun ajottaa uusiks..noh pitääpä lähtee etsiskelee merkkejä.

      niin tosiaan taitaa tuo aat ja ael kone olla lähestulkoon samat motit...jos en ihan väärässä ole niin ael:ssä isompi turbo ja suuttimet ja jotain muuta pientä vissiin

      Comment


        #4
        Laita kone OT:hen ja merkki pumpun hihnapyörään ennen kuin irrotat ratasta, niin pääset Paaaljon pienemmällä vaivalla :)

        0 se on autodatan ohjeessa ja sellasta ei vauhtipyörältä löydy. Kyllä meilläkin meni tuota ihmetellessä kauan, koska ei olla tämmöstä konetta aikasemmin ruuvailtu. Ja lopulta oli pakko kattoa myös ykköspytyn männästä, että ollaanko merkkien kanssa edes tontilla.

        Comment


        • #5
          jep remppa saatu päätökseen..niin helppooha se ois ollu toki jos jako ois ollu ennestään kohdallaan, mutta kiristin antautu ja varmuutta ei siitä ollu olisiko jako ollut aivan kohdillaan kun hihna kuitenkaan ei hypännyt pois..niin tosiaan se merkki löyty vauhtipyörästä startin läheisyydestä ja merkki tosiaan on pelkkä onneton poikittainen viiva. nokan nyt saa kohilleen suunnillee ku kattoo ykkösen nokat et ne on vaaterissa kanteen nähen jos sattuu koppa olemaan irti ja silloin pitäs rupee olee pumpunkin merkit aika kohillaan jos pumpun päähän ei oo koskettu

          Comment


            #6
            Tuo vauhtipyörän merkki on siis eri paikassa kuin AEL koneessa. Pitkittäin tuo AAT:kin siellä on.
            AEL:ssä se on kuskinpuolelle pumpun alla suunnilleen mistä tuo merkki katotaan.

            Comment


              #7
              Samalla kohtaa se oli kyllä mun 100 AAT:ssä eli pumpun alla. Vauhtipyörässä vaan merkit oli erilaiset. AAT:ssä oli viiva ja ympyrä ja AEL:ssä pelkkä viiva.

              Comment


              • #8
                niin siis korjatakseni juurikin siellä pumpun ja startin läheisyydestä merkki löytyikin..sekoitti vain kun jossain muualta lueskelin väärää tietoa että pitäisi suoraan koneen alapuolelta löytyä se merkki eikä juurikin tuolta

                Comment


                  #9
                  Mullon kyllä startti eri puolella konetta kuin missä pumppu on, vaikka pistit kyllä epäileen muistanko oikeen :)
                  Ei jaksa käydä tarkistaas, mutta vahva muistikuva ettei AEL:ssä ole startti ja pumppu samalla puolella.
                  Ei muista, koska ei ole vielä kertaakaan hajonnut :)

                  Comment


                    #10
                    Joo, startti on apparin puolella ja ruiskutuspumppu kuskin puolella.

                    Comment


                      #11
                      Tuossahan hämää se että vuosimallista riippuen kampiakselin hihnapyörän merkki on eri paikassa. Lisäksi ainakin mulla on 3 aukkoa joista näkee vauhtipyörän kuskin puolella- se on se ylin ikävästi pumpun taakse jäävä mistä ajoitus katsotaan (kai?)

                      Comment


                        #12
                        Ylimmästä soikeesta se katotaa. Samalla kun siellä on merkki kohalla niin näkyy alemmassa reijässäkin keskellä viiva.
                        Jos ei damperi paikallaan niin voi tulla väärälle merkille, koska damperin merkki sojottaa sillon alaspäin kun on kohallaan.

                        Comment


                        • #13
                          Joo saatoin itse muistaa ton startin väärin en muista itekkään varmaks mutta kuitenkin...NII tosiaan siellä kuskin puolella ja laatikon alla on varmaan tusina erilaisia lukitus/ muita koloja mut se "ylin" soikee reikääon tosiaan se mihin ajotusmerkki ilmestyy

                          Comment

                          Working...
                          X