Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 b8 dieselien lämpeäminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 b8 dieselien lämpeäminen

    terve. auttakaas minua kun olen hakemassa a4 b8 dieselkoneella saksasta. mites audeissa on hoidettu toi moottorin lämpeäminen. onko kaikissa lisälämmitin vakiona, vai pitääkö olla ns. pohjoisen malli. entinen auto tiguan oli hoidettu webastolla. kiitos etukäteen.

    #2
    Minkä kokoisella dieselillä tuleva autosi on?

    Mutta olipa moottori sitten nelonen tai kutonen, niin eipä noissa ymmärtääkseni ole lisälämmitintä automaattisesti, mutta lisävarusteena niitä on saanut. Viisaammat korjatkoon jos meni pieleen.

    Comment


    • #3
      nelosen koneella 140 tai 170hp, pääasiassa katselen. niin vähän ajattelinkin ettei ole vakiokamaa noi lämmittimet. mites onko tietoa pärjääkö niillä talvella ilman?

      Comment


        #4
        mites onko tietoa pärjääkö niillä talvella ilman?
        Pärjää ilmankin, mutta kyllä se lämppäri kannattaa ehdottomasti ottaa, jos vain mahdollista. On siitä sen verran iloa Suomen talvessa.

        Comment


          #5
          Omassa 2,0TDIssa löytyy vesikierrosta extralämmityskomponentti. Eli jäähdytysvesi lämpiää sähkövastuksella auton ollessa käynnissä => auttaa lämpeämiseen, ei esilämmitykseen.
          Lämpövastuksen tehoa en nyt muista, mutta aikas iso oli

          Comment


          • #6
            ok. kiitos tiedoista. voin siis kokeilla miten lämpeää talvella. tiedä sitten kumpi kannattaisi asentaa lohkoon lämppäri vaiko suoraan webasto/eberi?

            Comment


            • #7
              Suosittelisin kyllä suoraan eberin/webaston asennuksen, ellei satu oleen sitten siinä yksilössä valmiina.Nämä nykydieselit lämpiää huonosti kun pakkanen menee jo 20 asteen tuolle puolen. Polttoainetalous viety huippuunsa, ei synny hukkalämpöä joka sitten ohjaamon lämmittäisi. Nämä ns.lohkolämmittimet, tähänkin autoon taitaa olla tarjolla säteilylämmitin(voin muistaa väärinkin), niiden teho on aika vaatimaton,eikä ne auta sitten ajossa yhtään.

              Comment


              • #8
                Jos vaihtoehdot on webasto tai säteilylämmitin, niin ilman muuta webasto..

                Ite en raaskinut laittaa webastoa, kun halvin tarjous oli 1550€ joten laitoin säteilylämmittimen...

                Tälläkin foorumilla on paljon puhuttu että säteilylämmittimellä ei tekis mitään, mutta ei kyll pidä paikkaansa. 3h roikanpäässä ni on oikeesti lämmin, ei mitään verrattuna webastoon tietty ku lämmittää sisätilatkin, mutta kuitenkin..

                Comment


                • #9
                  Millasilla pakkasilla Antti on tuota säteilylämmitintä testannu? Ainakaan kutoskonetta se ei jaksanu lämmittää kolmessa tunnissa alle -20'c pakkasissa.

                  Sit kaveri pisti 1.8t B6seen sen letkulämppärin kun säästi ja ei laittanu webastoa tai eberiä. Arvaa vituttaako sitä nyt ne vikavalot mitkä tuikkaa siellä mittaristossa aina välillä.

                  Comment


                  • #10
                    -32 tais olla parhaimmilaan viimevuonna, ja ero on huomattava jo -10 asteessa lähtee ku palmun alta ja ilman lämppäriä ei todellakaan yhtä hyvin...

                    joten mulla ainakin tossa 4 mukisessa toimii ihan hyvin, vaikka alkuun vähän epäröin sen laittamista foorumilta lukemien juttujen perusteella.

                    Heh, noista vikavaloista muakin varoteltiin ku menin kyselemään et josko sittenkin kuitenki letku... mut onneks päädyin tohon säteilijään, eipä oo ollu ongelmia käynnistyksessä eikä tuu vikavaloja.

                    Comment

                    Working...
                    X