Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b6 1.9Tdi Tyhjäkäynnin nostaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b6 1.9Tdi Tyhjäkäynnin nostaminen

    Terve vaan.. Elikkäs onko otsikon kulkineesta mahdollista nostaa tyhjäkäyntiä, ja jos on niin oisko kellään tarkempaa tietoa kuinka se tapahtuu? En tiedä käykö nyt liian matalilla kierroksilla mutta pakoputket resonoi niin ärsyttävästi että ilman mielialalääkkeitä autolla on melkein mahdoton ajaa. Auton alla on pyöritty useaan kertaan etsimässä paikkaa mikä resonoinnin aiheuttaa mutta mikään siellä ei ole irti eikä rikki. Edellisen omistajan aikana kuittien perusteella autoa käytetty pajallakin resonoinnin takia ja ilmeisesti siellä laitettu molempien takapönttöjen ja lämpöpeltien väliin sellasta pehmeää kumi/solumattoa. Resonointi loppuu heti kun tyhjäkäyntiä vähänkin kaasulla nostaa esim 950rpm tai sit jos toista pakopukenpäätä käy aavistuksen painamassa sivullepäin. Eli pienestä on kiinni mutta kyse on todella ärsyttävästä viasta. Moottori on siis malliltaan AVF.

    Sen verran vielä että resonoinnin saa pois sillä tyylillä että takapönttöjen etupuolelta vedättää rautalangalla molenpia putkia erisuuntiin. Eli laittaa putken ympärille langan kiinni ja kiristää sen sinne tukivarteen kiinni. Mutta tollaiset rautalanka viritykset ei oikeen tunnu hyville ratkaisuille nykypäivänä, Vielä 15 vuotta sitten mopoja ei muulla korjattukkaan kun jesarilla ja rautalangalla :)

  • #2
    Tympeän kuuloinen vika on kyllä autoosi siunaantunut. Lienee pakoputkistosi kannakkeet vääntyneet jonkun mahakosketuksen takia tai jäänyt asennuksen takia muuten vaan väärään asentoon. mutta kuinka vaan niin sieltä se pitää korjata alkuperäiseen kuosiinsa ilman vippaskonsteja, jos moottorin tyhjäkäynti siis on normaali.

    Comment


    • #3
      On mahdollista muuttaa tyhjäkäyntiä VCDS:llä.

      Tuolta puolesta välistä löytyvien ohjeiden mukaan tein portteriin http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

      Comment

      Working...
      X