Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 tdi AFN hyytyy ajossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 tdi AFN hyytyy ajossa

    Tänä aamuna käynnistys yhtä nihkeä kuin viimeiset 2vka, eli joutuu sahaamaan tosi kauan, mutta nyt töihin ajamaan lähtiessä meinasi auto hyytyä kuin mopo, josta loppuu bensa. Eli siis booasi vain. Tasakaasulla kierrokset tippu ja kone ikään kuin kuoli aina sekunneiksi. Pysyi kaynnissä kun kierroksia piti yli 3000rpm, mutta tyhjäkäynnillä sammui(kun painoi kytkimen pohjaan)
    Melko mielenkiintoisen kikkailun jälkeen selvisin kehä I:ltä pois ja ajelin, auton kakistellen, pikkuteitä ykkösellä ja kakkosella auton lämpimäksi, jonka jälkeen auto taas toimi suht normaalisti sekä pysyi tyhjäkäynnillä.
    Ei savuttanut ollenkaan. Vaikuttaisi polttoainepuolen ongelmalta. Perhana ja tottakai katsastus olisi lauantaina edessä...

    Ei vikakoodeja

    Onko AFN koneisessa siirtopumppua tankissa? Näin ainakin merkkikorjaamolta neuvoivat tarkastamaan sen kunnon kun soitin ja kysyin neuvoa..

    Kertokaas gurut mistä nyt alan vikaa paikantamaan ensin.

  • #2
    Jos ei vikakoodeja, sekä maffin arvot näyttää hyvältä ja VNT ahtaa oikein, kokeilisin siltä ensin ajaa ilman maffin liitintä, auttaako? Jos ei, vika voisi hyvinkin todennäköisesti olla katalysaattorissa. Rojut irti ja tukkineet hengityksen. Korjauksena katin irroitus ja tyhjäys, sen jälkeen kovaa ajoa. Ei vaikuta savupäästöihin leimalla.

    Kokeile myös irroittaa neula-anturi suuttimen johto, vaikuttaako mihinkään?

    Näissähän ei taida olla erillistä siirtopumppua, vaan syöttöpumppu imee tavaraa tankista.

    Onhan ajoitukset kunnossa? Miltäs suuttimien korjaus arvot näyttää esim vag comilla?

    Comment


    • #3
      VAG-COMilla kattoin noi ajoitukset tos ennen vkloppua kun tota pitkittynyttä käynnistymistä ihmettelin ja ajoitus lukemat pomppi 38 ja 56 välillä..suurimmaksi osaksi siinä 54 paikkeilla.
      Jouduin ruksaamaan sen kohdan "80 C hot", muuten valitti liian kylmästä koneesta..ei vaan ajossa meinaa nostaa lämpöjä edes 80:een, vaikka ulkolämpötila oli mittauksen aikana +2.
      Polttoaineen lämpö oli n.140C. Paikallaan ollessa kierroksia 3-4t välillä pitäen sain lämmöt nousemaan riittävästi ja tuloksena oli lopulta hieman aikaisella "Slightly Advanced" tulos.

      Toi katti voisi olla ehkä yksi vikakohta..se meni tos 1.8t:kin paskaksi. Mut sihän sen pitäisi virrata sitten kuumanakaan, päinvastoin ahdistaa enemmän. Neula-anturi suuttimen johtohan antaa vikakoodin, mut testataan tuota ja maffin piuhan irti nyhtämistä, jos enää suostuu käynnistymään tosta työpaikan pihasta.
      "Näissähän ei taida olla erillistä siirtopumppua, vaan syöttöpumppu imee tavaraa tankista." No tässä uskossa minäkin olen ollut..

      EDIT
      : No nyt se sit lähtikin työpaikan pihasta pitkän sahaamisen jälkeen käyntiin ja käy ihan normaalisti tyhjäkäyntiä. Tossa pikaiseen tutkin niin oli lisäsiirtopumppu märkänä..vuotanu dieseliä. Voi olla syy siinä. Tohon kun on sellanen sähköinen lisäsiirtopumppu laitettu ettei ihan niin koville joudu oma pumppu 12mm nestepään takia.
      Viimeksi muokannut Sissonen; 15.3.2011, 16:16.

      Comment

      Working...
      X