Onkohan kukaan koskaan missään kokeillut asentaa tuohon nokka-akselisorvin koneeseen halppissarjaa väännön lisäämiseksi? Ebayssa näkyvät myyvän alle satasella noita sarjoja. Mikäli kokemuksia noista pika-asennettavista sarjoista niin etukäteen kiittäen tiedosta, viskaanko koko sarjan heti jorpakkoon vai saanko siitä jotain lisäystä vääntöpuolelle? Kone on siis 2003 vuosimallin AKE ja kilowatteja 132 eli noin 180 hp pitäisi olla pellin alla. Ymmärtääkseni tuo virityssarja tulee jakajapumpun sähkösäädön väliin, eli vaikuttaa jotensakin polttoaineen saantiin. Vanhemmassa VW Borassa 1,9 TDI sain sarjalla todellakin tehoja irti, ilman että suurempia murheita tapahtui.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 2,5 TDI pikkurahalla viritystä
Collapse
X
-
Jees kannatetaan !! Pistä Heikki kapulat koneeseen ja kerro sitten pysyikö kasassa ja tuliko potkua..
P.S. Ei sulla taida kuitenkaan olla aito "nokkasorvi", vaan rullakeinuilla pilattu kone :) (vm 2003)
Comment
-
Kyllähän noilla purkkabokseilla neloskoneessa saa ainakin savutusta aikaan, ja kyllä pientä tehon kasvuakin samalla.
ns älybokseista mulla ei ole kokemusta, eli onko niissä jotain muuttuvaa logiikkaa.
Mulla on pumppariin ja jakajakoneeseen sopivia bokseja, mutta tuonne ne kaapin perukoille on lopulta joutanu.
Comment
-
Noi halvat boksit on ylensä kyllä edullisia lastuun verrattuna, ja niiden asentaminen on vaivattomampaa kuin lastutukseen vieminen.
Markkinoilla on varmasti myös näitä kalliimpia bokseja, joiden kohdalla alkaakin se lastu olemaan jo hinnallaankin jo vaihtoehto.
Ei noilla bokseilla ylensä mitään rikki kuitenkaan saa, joten voi niitä kerran testata.
Comment
-
Lastulla saa varmasti enemmän irti kuin noilla boxeilla, niin jos ohjelma vaan on hyvin tehty.
Ota ohjelmalla vaan kaikki irti mitä AKE:sta saa, kyllä tuosta 180hv koneesta saa pelkällä lastullakin aika mukavan, moottorin luonne parantuu kivasti...
Kulutuksesta en sano mitään... kaasujalka tahtoo olla raskaampi mitä tehokkaammaksi moottori tulee :)
Comment
-
Noi halvat boksit on ylensä kyllä edullisia lastuun verrattuna, ja niiden asentaminen on vaivattomampaa kuin lastutukseen vieminen.
Markkinoilla on varmasti myös näitä kalliimpia bokseja, joiden kohdalla alkaakin se lastu olemaan jo hinnallaankin jo vaihtoehto.
Ei noilla bokseilla ylensä mitään rikki kuitenkaan saa, joten voi niitä kerran testata.
Lopulta ollaan tyytyväisiä, mutta rahaa meni kuitenkin sen halvan verran enempi, mitä olisi mennyt suoraan hyvään sijoittamalla.
Comment
Comment