Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2,5 TDI pikkurahalla viritystä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2,5 TDI pikkurahalla viritystä

    Onkohan kukaan koskaan missään kokeillut asentaa tuohon nokka-akselisorvin koneeseen halppissarjaa väännön lisäämiseksi? Ebayssa näkyvät myyvän alle satasella noita sarjoja. Mikäli kokemuksia noista pika-asennettavista sarjoista niin etukäteen kiittäen tiedosta, viskaanko koko sarjan heti jorpakkoon vai saanko siitä jotain lisäystä vääntöpuolelle? Kone on siis 2003 vuosimallin AKE ja kilowatteja 132 eli noin 180 hp pitäisi olla pellin alla. Ymmärtääkseni tuo virityssarja tulee jakajapumpun sähkösäädön väliin, eli vaikuttaa jotensakin polttoaineen saantiin. Vanhemmassa VW Borassa 1,9 TDI sain sarjalla todellakin tehoja irti, ilman että suurempia murheita tapahtui.

    #2
    Eiku kiinni vaan ja voimat pihalle! :)

    Comment


    • #3
      Jees kannatetaan !! Pistä Heikki kapulat koneeseen ja kerro sitten pysyikö kasassa ja tuliko potkua..
      P.S. Ei sulla taida kuitenkaan olla aito "nokkasorvi", vaan rullakeinuilla pilattu kone :) (vm 2003)

      Comment


      • #4
        Tais mennä kuitenkin niin että kaikki AKE:T oli nokkasorveja. Otahhan paukut pois...

        Comment


        • #5
          Pitänee tarkistaa, epäilen että sorvi on - koska käyttöönotto on tammikuun alku 2003, joten valmistus on siis 2002 puolella ja konemalli AKE....

          Comment


            #6
            Kyllähän noilla purkkabokseilla neloskoneessa saa ainakin savutusta aikaan, ja kyllä pientä tehon kasvuakin samalla.
            ns älybokseista mulla ei ole kokemusta, eli onko niissä jotain muuttuvaa logiikkaa.
            Mulla on pumppariin ja jakajakoneeseen sopivia bokseja, mutta tuonne ne kaapin perukoille on lopulta joutanu.

            Comment


              #7
              Niin, kannattaisiko kuitenkin satsata pikkuisen enempi ja hankkia lastu. Hyvällä ohjelmalla saa ihan kivasti luonnetta AKE:en ja saattaa polttoaineenkulutuskin pienentyä.

              Comment


                #8
                Noi halvat boksit on ylensä kyllä edullisia lastuun verrattuna, ja niiden asentaminen on vaivattomampaa kuin lastutukseen vieminen.
                Markkinoilla on varmasti myös näitä kalliimpia bokseja, joiden kohdalla alkaakin se lastu olemaan jo hinnallaankin jo vaihtoehto.

                Ei noilla bokseilla ylensä mitään rikki kuitenkaan saa, joten voi niitä kerran testata.

                Comment


                • #9
                  Lastulla saa varmasti enemmän irti kuin noilla boxeilla, niin jos ohjelma vaan on hyvin tehty.


                  Ota ohjelmalla vaan kaikki irti mitä AKE:sta saa, kyllä tuosta 180hv koneesta saa pelkällä lastullakin aika mukavan, moottorin luonne parantuu kivasti...


                  Kulutuksesta en sano mitään... kaasujalka tahtoo olla raskaampi mitä tehokkaammaksi moottori tulee :)

                  Comment


                  • #10
                    Tämä on ollu "paras" tähän mennessä mitä purkkeja on vastaan tullu, vain 149€ :D

                    Comment


                    • #11
                      näyttäs olevan melkosta huippuelektroniikkaa tuolla sisällä :)

                      Comment


                        #12
                        Mullakin on vielä eri ohmisia vastuksia tuolla pakissa, joita tuli käytetty pumpparissa.
                        Mihis se VP44 pumpullisissa muuten asennetaan tuo boksi?

                        Comment


                          #13
                          Muistanko nyt ihan väärin, jos väitän, että sillä huijattiin määräsäätimen ohjausta jakajapumpullisessa?

                          Comment


                          • #14
                            Muistanko nyt ihan väärin, jos väitän, että sillä huijattiin määräsäätimen ohjausta jakajapumpullisessa?
                            VP37:ssa, mutta VP44 jotenkin muuten kun pumpun ohjaus on can-väylällä

                            Comment


                              #15
                              Noi halvat boksit on ylensä kyllä edullisia lastuun verrattuna, ja niiden asentaminen on vaivattomampaa kuin lastutukseen vieminen.
                              Markkinoilla on varmasti myös näitä kalliimpia bokseja, joiden kohdalla alkaakin se lastu olemaan jo hinnallaankin jo vaihtoehto.

                              Ei noilla bokseilla ylensä mitään rikki kuitenkaan saa, joten voi niitä kerran testata.
                              Tässäpä on juurikin se hyvä-halpa-paradoksin kirous. Karrikoidusti sanottuna: Ensin ostetaan halpa ja sitten todetaan, ettei se ole hyvä. Sitten hampaita kiristellen hyvä-kauppaan, seteleitä tiskiin ja hyvä kyytiin.

                              Lopulta ollaan tyytyväisiä, mutta rahaa meni kuitenkin sen halvan verran enempi, mitä olisi mennyt suoraan hyvään sijoittamalla.

                              Comment


                              • #16
                                -Käytä vaan ohjelmoitavana, tulee kerralla hyvä :)

                                Comment


                                • #17
                                  nyt on yli puoli vuotta ajettu "lastun" kanssa ja vain kiitos sanoja on tullut... kulutus pudonnut huomattavasti, vääntö ja auton luonne on ihan eri luokassa. Lastu on hintansa ansainnut.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X