Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passat huohottimen lämmitinvastus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Passat huohottimen lämmitinvastus

    Appivanhempien passatista (1.9 TDi PD vm2001) oli puhaltanut öljyt pihalle, mutta moottori ei ilmeisesti kerennyt vaurioitua, kun öljyn lisäyksen jälkeen ihan normaalit käyntiäänet.

    Lähettiin tutkimaan autoa ja ensimmäiseksi tuli mieleeni tarkastaa tuo huohottimen toiminta... jäässähän se oli. Puhistettiin huohotinputki ja tuo lämmitinvastus. Ihmeteltiin appiukon kanssa kun lämmitinvastuksessa ei ollut mitään johtoja kiinni vaan kaksi johtoa roikkui abikot päässä siinä vierellä. Joku ilmeisesti tehnyt korjauksia kun liitinrunko hajonnut. Lämmitin antaa vastusarvoja eli on varmaankin toiminnassa.

    Ostin sitten Laakkoselta tuommosen liitinrungon ja laitoin paikalleen. Pistettiin auto pyörimään, mutta vastus ei tunnu lämpeävän. Myöskään virtamittarilla mitattuna noihin johtoihin ei tuntuisi tulevan virtaa. Tallissa olevassa vm97 malli 1.9TD Ventossa on samanlainen vastus ja kun sen iskee tulille, niin se lämpenee ihan kädellä koeteltuna.

    Onko tuossa uudemmassa Pasuunassa sitten jotenkin ulkolämpöön reagoiva tuo vastuselementti? Mitenkä tuon pystyisi testaamaan varmuudella että onko vielä jotakin vikaa, oman mielenrauhan takaamiseksi?

    #2
    Mikähän tuossa on moottorinkoodi, AVF? Ymmärtääkseni näissä huohotusjärjestelmä kokonaisuudessaan on vain suora putki venttiilikopan päältä turbon imupuolelle enkä muista nähneeni mistään kuvasta moista huohotuksen lämmitintä.

    Mistä öljyt oli tullut pihalle?

    Tämä on varmaan ensimmäinen kerta kun kuulen että luojanmoottori olisi jäätynyt huohottimen puolella.

    Comment


    • #3
      Pitää kahtoa vielä tuo moottorikoodi tässä.
      EDIT: Joo AVF se on! Kyllä siellä vaan tommonen lämmitinvastus oli siinä putkesssa imuputken ja huohotusputken välissä.

      Öljyt oli puhaltanut osan pakoputkesta (takaosa oli öljyssä) ja osa oli moottoritilasta?, kun tuo pohja"panssari" oli öljyssä. Eilen anoppi ajo pitemmän siivun ~200km tuolla autolla ja oli pelannu taas kuten uusi ja kulutus oli tippunu litralla/100km kun vaihettiin samalla ilmanputsari ja puhistettiin tuo huohotin.
      Viimeksi muokannut valtsu; 6.3.2011, 10:32.

      Comment

      Working...
      X