Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P 2.0TDI 03-05 tekniikasta yms

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8P 2.0TDI 03-05 tekniikasta yms

    Moro,

    Talouteen olla hankkimassa kevään mittaan "järkevää kakkosautoa" ja samalla ensimmäistä Audia. :)
    Muutamien viikkojen googlettelun ja nettiauton selaamisen perusteella ollaan päätymässä A3:seen tuolla 140hv 2.0TDI moottorilla, vuosimalli tulee olemaan tuolta 03-05 vuosien välistä, mielellään alle 150tkm ajettuna, jolloin hinta sattuisi tuohon suunniteltuun 12-14k€ haarukkaan.
    Jos siis oikein ymmärsin niin korimalli on tällöin 8P? 2005 aikana on ilmeisesti tullut jonkinlainen facelift, mitä muutoksia tuo sisälsi? Kenties jotain josta "kannattaisi" maksaa vähän extraa verrattuna vanhempaan vastaavaan?

    Suurin mysteeri on tuo moottori.. tiesin etukäteen, että noita on 8v & 16v, sekä commonrail on tullut joskus ~2007 ja ajattelin että no tuohan selviää nopeasti foorumeilta... no ei kyllä selvinnyt.. meni pää entistä enemmän pyörälle :D
    Eli mikä versio tässä on? Ja onko noilla mitään käytännön eroa, esim. kulutus, ohjelmoinnilla saatava teho, muu "parantelu"?
    Jos ei siis oteta lukuun DPF versioita, eikä uudempia raili-vehkeitä..

    Kiitokset jo etukäteen! ;)

    -matti-

  • #2
    Terve,minulla oli viime kesänä 3 kuukautta a3 tdi 140hv quattro 150tkm ajettu,omasta ainakin turbo oli menossa rikki kun vinkui ja tehot katosi,kait tyyppi vika noissa 140hv,kulutus oli matka ajossa 6l luokkaa

    Comment


    • #3
      Näin hatusta autoa sen enempää tuntematta, minkä ikä kertoo: Pumppusuutin mallia bosch, 8v (16 venaset dpf malleissa). 140 heppaa, turbot kulutustavaraa BKD:ssä, kaksoismassaongelmia.. perusjuttuja. Luepas tuo 2.0tdi kotkotukset http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=72182

      Faceliftissä ainakin maski tulee koko keulan kokoiseksi.

      Comment


      • #4
        A3 2003-2005 2.0 TDI moottori ilman DPF:ää on juurikin BKD eli 16-venttilinen pumppusuutinkone Boschin suuttimilla. Softalla tulee 180 heppaa ja vääntöä kestää reilu 400Nm aika pitkään kun pehmentää vakiona olevan vääntöpiikin pois.

        Comment


        • #5
          Alkuun kiitokset jo vastanneille, lisäinffoa saa toki vielä antaa jos jotain tulee mieleen! :)

          Toi "kotkotus" topic tulikin jo aikaisemmin luettua läpi, täytynee nyt lukea uudemman kerran kun tietää mihin moottorityyppiin ennen kaikkea kohdistaa huomion..

          Onkos jotain sivua, threadia, tms josta voisi lukea enemmän noista moottorityyppien eroavaisuuksista tai muuten vaan jotain stooria?
          Tässä siis BKD, joka on aina = 16v, Boschin pumppusuuttimilla, poikittain & ilman dpf.. vai joko yleistettiin liikaa? :D

          Perus vauhtipyörä & ahdin ongelmat on tuttuja kaikille dieseleille, varsinkin softattuna & muuten viritettynä.. eli niiden kanssa "pärjätään" ;)
          Kun kaikkihan tuostakin sitten pitäisi softalla repiä irti, mitä mahdollista. Kestää varmasti ihan ok, kun auto on tulossa lähinnä emännän työmatka kulkineeksi, ja itsekkin tulee aika rauhallisesti/järkevästi ajettua.. vaikka kyllä välillä ohitukset on mukava suorittaa pikkusen ripeämminkin.
          Viimeksi muokannut Matson^; 28.2.2011, 02:10.

          Comment


            #6
            Tuossa on jotain listaa; http://autowiki.fi/index.php/Luokka:VAG-moottorit ja http://autowiki.fi/index.php/Luettel...tyypeist%C3%A4

            Comment


            • #7
              No joo, niin tuli ostettua ensimmäinen Audi, -04 A3 2.0TDI, 143tkm ajettuna, täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla.. Toivotaan että tuli mammalle pitkäikäinen ja huoleton käyttöauto, niin ettei tarvitsisi tuota kotkotus-topicia enää avata :D

              Ihmeen tukeva tuollainen on ajaa, ei oikeastaan häpeä juurikaan tuollaisessa perus pyörityksessä omalle e60 bemarille + sivutuuli ei ota läheskään yhtä pahasti :) Vähän laiska tuo on omaan makuun, mutta eikö sekin siitä korjaudu edes siedettävälle tasolle kun rukataan kaverin kanssa kartat kohdalleen.. ;) mamman mielestä kyllä ehtisi noinkin mutta..

              Vakkari kyllä täytyy lisätä pikinmiten, siihen kun on totuttu niin ei osata olla ilman. Menee ilmeisesti ihan vain viiksen vaihdolla + koodaus vag-comilla perään?

              Niin ja minkäs vahvuiset tolpat tässä on edessä? 50 vai 55mm? Ajattelin AP:n coilit laittaa kesäksi ja heillä on kahta eri vaihtoehtoa näihin.
              Viimeksi muokannut Matson^; 10.3.2011, 14:04.

              Comment


                #8
                Tolpan paksuus selviää, jos ei muuten, mittaamalla vaikka renkaan vaihdon yhteydessä.

                Kruisen koodauksessa on pari pikkujuttua, mitä pitää tietää, mutta niistäkin löytyy tarinaa foorumin syövereistä. B6:n ohjeita voinee soveltaa, jos ei muuta löydy.

                Comment


                  #9
                  Itellä o samanmoinen peli alla ja siihen laitoin vakkarin niin piti ainaki mulla vaihtaa lisäboksi ku ei oo monitoimikytkimet ratissa. Kuulemma ei tarvis vaihtaa boksia jos o ratissa toimintoja. Muuten ihan kiva vehe kylläkin. Vaikka täs pitää suutin remonttiin mennä kenties turboki ku hiukka viheltää! Minkähän verran se nyt sit o tervettä viheltää?? Osaako kukaan neuvoo..

                  Comment

                  Working...
                  X