Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miksi kone ei käy?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miksi kone ei käy?

    Nytpä tuli tenkkapoo. Kävin profiiliautolla (A4 B7 TDIq) hakemassa lottokupongin. Onnistuin stumppaamaan sen tuossa kääntäessäni. Ja kas, ei lähtenykään käyntiin enää. Akkukin alkoi hyytyä muutaman kokeilun jälkeen. Ja olenpa sitte tien päällä haavi auki. Ruutu sanoo OK eikä mitään outoutta näy. Ei vaan käy. Stana.
    Viimeksi muokannut arto s; 26.2.2011, 23:20. Perustelu: Profiilin autot pakkaa vaihtumaan, joten pyytäisin käyttämään sitä mallia teksitissä.

  • #2
    Tuskin sammutit autoa itse, vaan se varmaan vain sammui äkisti iskeneen vian takia. Tyhmä kysymys, mutta onhan tankissa polttoainetta?

    Onko liikkumisturva voimassa? Tuskin kukaan pystyy vikaa näin etänä keksimään, joten ei muuta kuin hinaus johonkin, missä pystyy lukemaan vikakoodit.

    Comment


      #3
      Missäspäin helsinkiä?

      Comment


        #4
        Diesel tarvii käymiseen polttoaineen ja ilman (oikeaan aikaan vielä), sekä puristuksen, jotta se syttyy. Jokin puuttuu siis. Vikakoodien luku kertoo jotain.

        Comment


        • #5
          Juu, vaikeahan se tietty on sanoa. Juolahti vaan mieleen, että josko se voisi olla vaikka joku ajonestojutska, kun ei yrittänytkään enää. Tankissa oli reilu kolme varttia, joten siitä homma ei kiikastanut. Sähköhän siitä tosiaan meni sitten hyvin vähiin jokusen starttauskerran jälkeen, mutta kyllä se alkuun pyöritti ihan jees. Ja kaapeleillakin koitettiin ohikulkijan ystävällisellä avustuksella. Sattui ja tapahtui tuolla Vuosaaren suunnilla.

          Turvat ovat voimassa, joten pirssi lähti hinurin voimin diagnoosiin. Minä jatkoin sitten hertzin voimin. Kaisse on maanantaihin katseltava, koska tämä nyt tietysti sattui taas justiinsa siihen parhaaseen aikaan. Onneksi ei sentään ollut enää kahdenkympin pakkaset, niin riitti tuo t-paita takin alla vielä just just...

          Comment


            #6
            Jos on 2.0 170hv BRD motorilla niin oisko vaikka suutin pimeänä? Sammuu laakista eikä yritäkkään sen jälkeen käyntiin.

            Comment


            • #7
              Jos ajonesto puuttuisi peliin, mittaristossa pitäisi muistaakseni palaa keltainen avaimen kuva, eli se sama merkkivalo, mikä syttyy hetkeksi sytytysvirran kytkeydyttyä.

              Hyvä, että sait auton jo huoltoon. En jaksa uskoa, että siinä olisi mitään isoa vikaa, mutta pidetään peukkuja.

              Comment


              • #8
                Semmoinen BRD:hän tuo on. Mutten nyt jotensakin jaksais uskoa tuohon suutinvikaan, kun se ei oireillut millään tapaa tähän saakka.

                Sitäpä aattelinkin, että oma ajonesto antaisi jonkinlaisen selkeän indikaation. Pirssissä on vaan semmoinen pikku juttu, että matkallaan Saksasta se vietiin ensin Liettuaan, jossa vietti kuukauden verran. Siellä siihen ehdittiin asentaa "hieno" Pulsar-12 ajonestohimmeli. Kukaan ei ole vielä ymmärtänyt miksi, ehkä paikalliset vakuutuyhtiöt antavat maksualea. Näkyy tuolla BTCF-forumilla keskustellun myöskin kyseisen laitteen käyneen arvokkaaksi sen blokattua käynnistyksen ohjainlätkän tyhjentyneen patterin vuoksi. Ko. lätkä tosin välkytteli vihreää lediä siihen mallin, että virtaa pitäisi olla. Tarvii varmaan käydä varalätkän kanssa siellä pajalla maanantaiaamuna ennen kuin ehtivät tehdä mitään. Jos se auttaa, ni hyvä. Jos ei, sitten saavat tutkia, mikä auttaa.

                Himmeli on joka tapauksessa lähdössä mäkeen ASAP. En vaan vielä ehtinyt, kun se pitäisi paikallistaa ja tutkia sitten, miten kilke on asennettu.

                Comment


                  #9
                  Joo mulla sammutti auton tasasesta satasen vauhdista kertalaakista ja ei yrittänytkään sen jälkeen käyntiin.
                  Eikä oireillut mitenkään sitä ennen sinä aikana kun mulla oli ollut käytössä.
                  Hinauksella pajalle ja suutin numero 2 pimeänä. Ihanan kallista...

                  Comment


                  • #10
                    Kas vain. No kaikkihan on tietysti mahdollista. Tuossa on tosin vakuutus kaikenlaista särkyvää tuotetta kohtaan, joten suutinvammakin pitäisi hoitua vielä kohtuuhinnoin. Menis nyt sitten kaikki laakista jos ovat mennäkseen, niin pärjäisi sitten aika pitkään niiden osalta... No, yhden yön kun vielä malttaa, niin eiköhän tuo ala selvitä, mikä mättää. Akku nyt menee uusiksi joka tapauksessa, mutta se on pientä.

                    Comment


                    • #11
                      Suutin, vaihda kaikki samantein... reipas 3000e. Kohta hajoaa seuraava ellet vaihda, säästät työssä hieman.

                      Mikäs vakuutus korvaa teknisen vian takia hajoavia osia? joku finntakuu?
                      Viimeksi muokannut jjj84; 27.2.2011, 20:59.

                      Comment


                      • #12
                        Katotaan tuomio ensin :) Tahtovat nämä autokauppiaat tarjota tommosia lisäturvavakuutuksia, jotka korvaavat tyypillisesti vuoden/20-25000 km aikana leviäviä mekaanisia kilkkeitä. Semmoinen kuuluin laitteen kauppaan.

                        Comment


                          #13
                          Uskaltaisin ehkä asettaa panokseni ihan niiden jälkiasenteisten ajonestohärpäkkeiden kohdille.

                          Comment


                            #14
                            Tollanen orggishäly ohitetaan ilmeisesti helpohkosti asiantuntevan henkilön toimesta. Ja yhtään ennakkoasennetta ei liettualaisia kohtaan ole, mutta arvelisin siellä olevan asiaan perehtyneitä asiantuntijoita tarjolla :)

                            Tollanen jälkiasenteinen taas on ehkä vaikeampi neutralisoida tai tälläsessä uskossa minä olen.

                            Comment


                            • #15
                              Minä taas olen siinä uskossa, että jos auto on lähteäkseen niin sitten se myös lähtee.

                              Noi jälkiasenteiset ajonestot on minun mielestä vaan semmosiin autoihin, joissa ei semmosta ole laisinkaan ja halutaan ettei korttelin jokainen aloitteleva pikkukriminaali käy autollasi huristelemassa. Tommosen parivuotta vanhan koslan pitäisin kaukana moisista, varsinki ku täällä forumilla saa lukea noista ongelmista noitten kanssa.

                              Comment


                              • #16
                                Ohjainläpyskän uusi patteri ei saanut aikaan muutosta. Korjaamo ei näemmä ehtinyt tänään saada asiaan selkoa, koska ilmoitusta ei kuulunut. Katellaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Tankin paluuletku tukossa? / jäässä / parafiinissa??

                                  Comment


                                  • #18
                                    No nytpä se viimein selvisi, kun remonttijono oli purkautunut. Ja eipä siinä sitten ku se suutin #2... Aika hämmentävää sinällään. Mitähän niiden muiden suutinten kanssa sitte tapahtuu.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mitähän niiden muiden suutinten kanssa sitte tapahtuu.
                                      Vaihtelet ne yksitellen kaikki :) Viimeks kun vaihdon yhden suuttimen niin seuraava pimenty kun pakittelin autoa hallista....

                                      Comment


                                      • #20
                                        No, vaihtaisin ne mieluusti kaikki, mutta en saane korjaamolta sellaista lausuntoa, että muissa olisi vikaa, joten omasta pussista en niitä maksa :) Ei voi olla oikeesti noin naurettavia osia.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Paljonkos oli vielä sitä takuutä jäljellä? Pitää nyt sun vaan toivoa että menee loputkin vielä takuun piikkiin.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mulla kestänyt nyt ajella 35tkm sen ensimmäisen suuttimen vaihdon jälkeen. Ite aattelin että jos/kun seuraava menee niin vaihdatan sitten ne loput kolme kerralla...

                                            Comment


                                            • #23
                                              No, toivotaan että kestävät nyt. Kun sumutin oli kerran oikosessa, voisi tietty toivoa vian olleen vaikka johtosarjan vammasta peräisin. Toivoahan sopii... Takuuta on vielä 11 kk /22000 km. Nythän tuo kuulemma käy ja kukkuu. Vien kohta ranskanrapeen takaisin Hertzin huoleksi ja pääsen taas nauttimaan quattroilusta :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Eikö olis parempi niitten muittenkin suuttimien tiltata takuu aikana, eipähän mene omasta pussista korjaus. Oma kokemus on , että ne pimenee ennemmin tai myöhemmin.

                                                Tuon saitin mukaan taitaa pimenemisen syynä olla öljyn pääsy tuonne piezo-elementin sisälle.

                                                https://sites.google.com/site/1810ma...iezo-injectors

                                                Comment


                                                • #25
                                                  No olishan se toki, mutta toivottavasti eivät nyt heti oitis pauku kuitenkaan, ettei mene hermo. Etenkään kun tuntuu tuo korjausjono olevan noinkin pitkä :) Pitäis kyllä jotenkin saada valmistaja vastuuseen tekeleestään, jos ne kerran oikeesti hajoavat noin säännönmukaisesti. Broidi lienee ajanut toista miljoonaa kilsaa Volvon dieseleillä eikä tuo ikinä ole maininnut suutinten hajonneen. Ja ensimmäisissä oli Volkkarin pannut nokalla. No, oli sillä taas kiva ajaa!

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    No nämähän ovat näitä siemensin suuttimia..

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X