Nytpä tuli tenkkapoo. Kävin profiiliautolla (A4 B7 TDIq) hakemassa lottokupongin. Onnistuin stumppaamaan sen tuossa kääntäessäni. Ja kas, ei lähtenykään käyntiin enää. Akkukin alkoi hyytyä muutaman kokeilun jälkeen. Ja olenpa sitte tien päällä haavi auki. Ruutu sanoo OK eikä mitään outoutta näy. Ei vaan käy. Stana.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Miksi kone ei käy?
Collapse
X
-
Juu, vaikeahan se tietty on sanoa. Juolahti vaan mieleen, että josko se voisi olla vaikka joku ajonestojutska, kun ei yrittänytkään enää. Tankissa oli reilu kolme varttia, joten siitä homma ei kiikastanut. Sähköhän siitä tosiaan meni sitten hyvin vähiin jokusen starttauskerran jälkeen, mutta kyllä se alkuun pyöritti ihan jees. Ja kaapeleillakin koitettiin ohikulkijan ystävällisellä avustuksella. Sattui ja tapahtui tuolla Vuosaaren suunnilla.
Turvat ovat voimassa, joten pirssi lähti hinurin voimin diagnoosiin. Minä jatkoin sitten hertzin voimin. Kaisse on maanantaihin katseltava, koska tämä nyt tietysti sattui taas justiinsa siihen parhaaseen aikaan. Onneksi ei sentään ollut enää kahdenkympin pakkaset, niin riitti tuo t-paita takin alla vielä just just...
Comment
-
Semmoinen BRD:hän tuo on. Mutten nyt jotensakin jaksais uskoa tuohon suutinvikaan, kun se ei oireillut millään tapaa tähän saakka.
Sitäpä aattelinkin, että oma ajonesto antaisi jonkinlaisen selkeän indikaation. Pirssissä on vaan semmoinen pikku juttu, että matkallaan Saksasta se vietiin ensin Liettuaan, jossa vietti kuukauden verran. Siellä siihen ehdittiin asentaa "hieno" Pulsar-12 ajonestohimmeli. Kukaan ei ole vielä ymmärtänyt miksi, ehkä paikalliset vakuutuyhtiöt antavat maksualea. Näkyy tuolla BTCF-forumilla keskustellun myöskin kyseisen laitteen käyneen arvokkaaksi sen blokattua käynnistyksen ohjainlätkän tyhjentyneen patterin vuoksi. Ko. lätkä tosin välkytteli vihreää lediä siihen mallin, että virtaa pitäisi olla. Tarvii varmaan käydä varalätkän kanssa siellä pajalla maanantaiaamuna ennen kuin ehtivät tehdä mitään. Jos se auttaa, ni hyvä. Jos ei, sitten saavat tutkia, mikä auttaa.
Himmeli on joka tapauksessa lähdössä mäkeen ASAP. En vaan vielä ehtinyt, kun se pitäisi paikallistaa ja tutkia sitten, miten kilke on asennettu.
Comment
-
Kas vain. No kaikkihan on tietysti mahdollista. Tuossa on tosin vakuutus kaikenlaista särkyvää tuotetta kohtaan, joten suutinvammakin pitäisi hoitua vielä kohtuuhinnoin. Menis nyt sitten kaikki laakista jos ovat mennäkseen, niin pärjäisi sitten aika pitkään niiden osalta... No, yhden yön kun vielä malttaa, niin eiköhän tuo ala selvitä, mikä mättää. Akku nyt menee uusiksi joka tapauksessa, mutta se on pientä.
Comment
-
Tollanen orggishäly ohitetaan ilmeisesti helpohkosti asiantuntevan henkilön toimesta. Ja yhtään ennakkoasennetta ei liettualaisia kohtaan ole, mutta arvelisin siellä olevan asiaan perehtyneitä asiantuntijoita tarjolla :)
Tollanen jälkiasenteinen taas on ehkä vaikeampi neutralisoida tai tälläsessä uskossa minä olen.
Comment
-
Minä taas olen siinä uskossa, että jos auto on lähteäkseen niin sitten se myös lähtee.
Noi jälkiasenteiset ajonestot on minun mielestä vaan semmosiin autoihin, joissa ei semmosta ole laisinkaan ja halutaan ettei korttelin jokainen aloitteleva pikkukriminaali käy autollasi huristelemassa. Tommosen parivuotta vanhan koslan pitäisin kaukana moisista, varsinki ku täällä forumilla saa lukea noista ongelmista noitten kanssa.
Comment
-
No, toivotaan että kestävät nyt. Kun sumutin oli kerran oikosessa, voisi tietty toivoa vian olleen vaikka johtosarjan vammasta peräisin. Toivoahan sopii... Takuuta on vielä 11 kk /22000 km. Nythän tuo kuulemma käy ja kukkuu. Vien kohta ranskanrapeen takaisin Hertzin huoleksi ja pääsen taas nauttimaan quattroilusta :)
Comment
-
Helix
Eikö olis parempi niitten muittenkin suuttimien tiltata takuu aikana, eipähän mene omasta pussista korjaus. Oma kokemus on , että ne pimenee ennemmin tai myöhemmin.
Tuon saitin mukaan taitaa pimenemisen syynä olla öljyn pääsy tuonne piezo-elementin sisälle.
https://sites.google.com/site/1810ma...iezo-injectors
Comment
-
No olishan se toki, mutta toivottavasti eivät nyt heti oitis pauku kuitenkaan, ettei mene hermo. Etenkään kun tuntuu tuo korjausjono olevan noinkin pitkä :) Pitäis kyllä jotenkin saada valmistaja vastuuseen tekeleestään, jos ne kerran oikeesti hajoavat noin säännönmukaisesti. Broidi lienee ajanut toista miljoonaa kilsaa Volvon dieseleillä eikä tuo ikinä ole maininnut suutinten hajonneen. Ja ensimmäisissä oli Volkkarin pannut nokalla. No, oli sillä taas kiva ajaa!
Comment
-
Helix
Comment