Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 2,5tdi 120kw -05 multitronic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 2,5tdi 120kw -05 multitronic

    Osaatteko kertoa pikaisesti otsikon kulkineet mahdollisia tyyppivikoja...
    Koneenahan on 2,5tdi 120kw ja vuosimalli 2005 eli uudemmalla korilla...
    - Onko näissä vielä nokkavikoja?
    - multitronic??? Onko laatikko parantunut yhtään tähän facelift malliin??
    - muuta huomioitavaa?

  • #2
    Moottorityyppi ilmeisesti BCZ...ilmeisestikin on jo rullakeinuilla ja nokista ei pitäisi olla isompaa huolta...

    Löytyykö muuta tyyppivika tietoa diesel miehet ja naiset??
    Viimeksi muokannut Nikke78; 18.2.2011, 10:26.

    Comment


    • #3
      Mutuja: Nokkaongelma korjattu jo aiemmin (2003?->), multitronic vahvempi kuin ensimmäiset huonoksi kestävyydeltään osoittautuneet.

      Comment


      • #4
        Ei noista rullakeinu koneistakaan ole se nokka ongelmien riski kokonaan poissuljettu. Ei tietenkään niin todennäköistä mitä noissa vanhemmissa ja kuluminen kyllä tapahtuu hitaammin ts. kestää enemmän kilometrejä. Noin niinkun teoreettisesti. Mutta muistelen, että jokusen rullakoneen kanssakin ollut noita perinteisiä nokka ongelmia. Se on tietysti hankala tietää, onko noissa tapauksissa ollut mitä muita asiaan vaikuttavia seikkoja osallisena ja millaisessa käytössä ovat yleensäkin olleet. Pienimuotoinen tuuripelin maku tuossa kuitenkin mun mielestä on noiden kaikkien v6 tdi kanssa.

        Pumppuvikojahan noissa v6 koneisissa on ollut vähän turhan monellakin. Joten melkeimpä rankkaisin tuon pumppu homman heti sijalle 2 tyyppivikojen suhteen. Osittain jo siitäkin syystä, että se on melko kallis lysti. Sitä en tiedä onko sitä pumppua sitten päivitetty missään vaiheessa kesken mallisarjan. Ainakin perus 110kw v6 vehkeissä tuntuu olevan vähän arpapeliä pumpun keston suhteen. Liekö täysin sama tuossa 120kw moottorissa?

        Mikään talousihmehän tuollainen mootori ei ole ja korin paino, vaihteisto ratkaisut, vetotapa tekee sitten vielä oman vaikutuksensa asiaan, parempaan tai huonompaan suuntaan. Lienee kuitenkin ihan ok ajella arkiliikenteessä, kun jokseenkin vääntävä pata pitäisi olla. Ei kai noissa nyt älyttömän paljon ropaamistakaan luulisi olevan, jos ei nuo edellä mainitut uhkakuvat vaan pääse toteutumaan ja jos vaan sattuu timmi yksilö pihaan eksymään. Isot huollot/remontit esim. jakopää maksaa lajinsa jos muilla teetättää. Itse jos tekee niin ei niinkään kallis, mutta kohtuu työläs.

        Comment


        • #5
          Taas täällä vitostiisselimiehet kehuu veekutosta ;) Noissa B-alkuisissa koneissa on parempi pumppu, näin kertoi ASD-Häkkiseltä Pekka aikoinaan kun asiaa kyselin. Tätä asiaa voi tsekata vaikka nettiautosta tarkalla haulla. Laittaa ainoaksi kriteeriksi sanahakuun syöttöpumppu/naftapumppu/dieselpumppu. -Eipä juuri tule haulla rullakoneita. Kyllä se rullakone on ihan toista maata nokkien suhteen, mutta pakokaasunkierrätys sittaa senkin kanavat. Vaarana on tuolloin pakoventtiilin jumiminen, mutta rullakeinupa ei lennä omille teilleen kuten laahuri.
          Multista ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta en pidä mahdottomana että joskus vielä olisi. Se on kanssa paljon parjattu, ja toki siihen syitäkin on olemassa. Kaveripiiristä toki löytyy yksi a6 1.8t multi, johon omistajansa on ollut tähän asti ainakin suht tyytyväinen.
          Veekutonen on kallis huoltaa, mutta mikäpä nyt ei näillä hintatasoilla olisi? Kone on sellainen rubikin kuutio, että kaikki huollot ovat työläitä.
          Ainahan käytettyjen kanssa on tuuripelin makua. Jos auto kiinnostaa, ei sitä suotta pelätä kannata. Paremmasta päästä kakspuolikkaita kutosia tuo versio kuitenkin on. -Ainakin omasta mielestäni...

          Comment


          • #6
            Omakohtaisia kokemuksia 120tkm (nyt 267tkm mittarissa) ajalta kyseisestä pelistä. Nokkahihnaremppa ja syöttöpumppu suurimmat investoinnit normihuoltojen (15tkm välein) lisäksi. Multitronic pelaa kuin ajatus..

            Eihän se ilmaista ole pitää mitään autoa, mutta elämä on :)

            Comment


              #7
              Nokkahihnaremppa ja syöttöpumppu suurimmat investoinnit normihuoltojen (15tkm välein) lisäksi.
              Millä kilometreillä syöttöpumppu (VP44) meni vaihtoon? Yritän tässä vaan haarukoida, milloin omasta menee se (nyt ~270tkm) mittarissa ja tietääkseni sitä ei ole uusittu.

              Comment


              • #8
                Nokkahihnaremppa ja syöttöpumppu suurimmat investoinnit normihuoltojen (15tkm välein) lisäksi.
                Millä kilometreillä syöttöpumppu (VP44) meni vaihtoon? Yritän tässä vaan haarukoida, milloin omasta menee se (nyt ~270tkm) mittarissa ja tietääkseni sitä ei ole uusittu.
                Kilometrejä oli ~200tkm ja oireena "ei lähde käyntiin puolilämpimänä" + vikakoodi ohjainlaitteesta. Niin ja moottori on BDG.

                Comment


                  #9
                  Aika kallis pumpun ajoituksen säätö, jos pumpun vaihtaa aina ku menee myöhäselle :D
                  Jos se pumppu hajoo, niin se ei lähde missään vaihees käyntiin. Mut toisaalta jotkutha vaihtaa autoaki, jos öljyt pitää vaihtaa. ;)

                  Comment


                    #10
                    Jos se pumppu hajoo, niin se ei lähde missään vaihees käyntiin.
                    Ei se aina noinkaan mene, mullakin useampia tapauksia joissa ennakonsäädöt jumissa. Jos saa käyntiin niin tehot puuttuu ja vaihteisto vikatilassa.

                    Comment


                    • #11
                      Jos se pumppu hajoo, niin se ei lähde missään vaihees käyntiin.
                      Ei se aina noinkaan mene, mullakin useampia tapauksia joissa ennakonsäädöt jumissa. Jos saa käyntiin niin tehot puuttuu ja vaihteisto vikatilassa.
                      Ajoitusta koitettiin säädellä, mutta eipä tuo siitä ottanut opikseen. Ohjainlaite oli viallinen ja ennakonsäätö ilmeisen jumissa. Joku noitakin ilmeisesti kunnostaa (ohjainlaite).. mutta vaihdettiin koko pumppu kuitenkin.

                      Comment

                      Working...
                      X