Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant 1.9tdi 96kW vm-03 AWX lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 Avant 1.9tdi 96kW vm-03 AWX lastutus

    Mulla on otsikon mukainen 5 vaihteinen Audi manuaalilaatikolla. Haluaisin tiedustella, että voiko kyseistä mallia lastuttaa edes vähän ilman, että tarvitsee kytkinremonttiin ryhtyä? Eli kestääkö alkuperäinen kytkinpaketti lastutuksen? Suunnittelin tuota voimaa.com sivuilla olevaa Eko eli säästöohjelmaa. Tuolla ohjelmoinnilla saavutettaisiin 106 kW / 144 Hp, 300 Nm. Tarviiko muuta huomioida kuin kytkimen kesto? Auttakaa avutonta.

    Kiitos etukäteen!

  • #2
    Mulla vakio kytkin ja karalan ohjelma. Teho lupaus tais olla 160hv, vääntöjä en muista. Hyvin on 30tkm kestänyt/ pelannut. Ei ravista tai täristä. Ja lähinnä ajo tyylistä monesti kiinni miten kytkin kestää.

    Comment


    • #3
      Kuulostaa hyvältä, mutta olin jossain näkevinäni että tuo minun vakiokytkin ei kestäisi kovin paljoa yli 300nm vääntöä. Vai olenko väärässä? Mielummin ottaisinki hieman tehokkaamman ohjelmoinnin, mutta en halua lisäkustannuksia kytkimestä tai muusta osasta, joka ei sitten kestä tehon/väännön lisäyksestä johtuvaa rasitusta. Puhunko ihan soopaa vai voisiko joku viisampi kertoa hieman faktoja?=)

      Comment


        #4
        Puhunko ihan soopaa vai voisiko joku viisampi kertoa hieman faktoja?=)
        Viisaudesta en osaa sanoa, mutta spekulointia -> vakio ohjelmalla saa myös vakio kytkin hajalle jne. Mitenkäs peräkärryn veto jne?
        Saako todellista hyötyä 10Hp/40Nm tehon lisäyksestä? Ainut + kulutuksen tippuminen muutamalla desillä..

        Comment


        • #5
          Terve

          Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0
          Viisaudesta en osaa sanoa, mutta spekulointia -> vakio ohjelmalla saa myös vakio kytkin hajalle jne. Mitenkäs peräkärryn veto jne?
          Saako todellista hyötyä 10Hp/40Nm tehon lisäyksestä? Ainut + kulutuksen tippuminen muutamalla desillä..
          Kait se enemmän kun 10hv nostaa...? Itsellä aikaisempi oli A4 74kw 1,9tdi...niin lukemat Findieselillä penkissä ohjelman jälkeen 149,7 ja 330nm..Se onko siinä järkeä, en osaa sanoa, mutta mukavampi sillä oli savuutella. Mittarissa oli 238tkm ohjelmointihetkellä ja kytkin ei ollut loppu eikä oireillut vielä...ja myydessä oli 278tkm ja eikun rullasi hyvin:)

          Tosin pitää sanoa, että sitten noissa ohjelmissa on eroja....Findiesel Kuopio, suosittelen tulee ohjelmat ns. käsintehtynä eikä tusinaversiona.
          Viimeksi muokannut arto s; 17.2.2011, 08:57. Perustelu: Lainauksen lisäys ja allekirjoitusten poisto yms. siistintä.

          Comment


            #6
            Audi A4 Avant 1.9tdi 96kW vm-03 AWX lastutus
            Tuolla ohjelmoinnilla saavutettaisiin 106 kW / 144 Hp, 300 Nm.
            Kait se enemmän kun 10hv nostaa...?
            Tuolla säästö ohjelmalla ei ilmeisesti?

            Tosin pitää sanoa, että sitten noissa ohjelmissa on eroja
            Onhan niissä..

            Comment


              #7
              10 kW = 13,6 hp.

              Lisää vääntöä ja vähemmän kulutusta, mistä lähtien nuo on olleet huonoja asioita? Fiksulla ajolla kytkin pitää varmasti, hölmöilemällä hajoaa vähemmälläkin väännöllä.

              Comment


              • #8
                Kiinnostaisi myös tuon AWX:n lastutus, mutta mm. Harisen sivuilla lukee näin:

                "KYTKIN on mitoitettu 5-vaihteisen laatikon yhteydessä max.300 Nm ja 6-vaihteisen max.400 Nm vääntömomentille."

                Jos tuosta ei yli 300 Nm uskalla puristaa, niin tuntuu lastuttaminen aika turhalta. Eko-ohjelmaa mietin myös, mutta jos sitä pelkällä kulutuksen tippumisella koittaa itselleen perustella, niin taitaa takaisinmaksuaika olla aika pitkä. Riippuu tietenkin paljon ajelee.

                Saitko skyhawk Karalalta lapun josta voisit nuo väännöt tarkistaa? Tai onko jollain muulla kokemusta? Ei tuo 300 Nm varmaan ihan tuulesta temmattu ole?

                Comment


                  #9
                  Lisää vääntöä ja vähemmän kulutusta, mistä lähtien nuo on olleet huonoja asioita? Fiksulla ajolla kytkin pitää varmasti, hölmöilemällä hajoaa vähemmälläkin väännöllä.
                  Eihän kukaan ole näitä asioita huonoksi väittänyt? Ainoastaan se, että maksaa esim. 400e softasta ja kulutus tippuu (joillakin nousee) muutamalla desillä, niin kyllä siihen saa pari kilometriä ajella jo.

                  Eihän sitä väännön tuomaa nautintoa ja ohitus kiihtyvyyttä voi olla koskaan liikaa?

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä pitkittäisen 5-vaihteisen kytkin kestää aina 350Nm ja enimmillään 400Nm.
                    Ohjelman teossa pitää vain olla hieman ajatusta mukana.

                    Comment


                      #11
                      Kyllähän 300 Nm väännöllä saa tehoa ihan kivasti. Esim. 300 Nm 4000 rpm on luokkaa 125 kW. Olettaen tietysti että tuohon on moottorin puolesta mahdollisuudet.

                      Comment


                      • #12
                        En ottanut teholappua Karalalta. Oli silloin olevinaan nii kiire, etten kerennyt odottamaan penkkiin. Vääntö lisääntyi kyllä ajotuntumalla jokseenkiin ja muutenkin auton olemus muuttui täysin. näyttää alt-controlin sivuilla olevan 118 kW/160 hv ja 380 Nm. Ahtaa n.1.5bar ja alavääntöäkin on.

                        Comment


                          #13
                          Voin suositella MoTestiä jyväskylässä, oli hyvä palvelu!

                          Comment


                          • #14
                            Niin otit ihan tuon 160 hv softan hyllystä, etkä customoitua softaa? Aika hyvä jos se tuon 380 Nm pitää. Mites kulutuksen kävi?

                            Voisi laittaa vaikka Hariselle postia minkälaista softaa he ovat näihin työntäneet ja mistä tuo 300 Nm oikein tulee.

                            Comment


                              #15
                              Mikä ihmeen 300nm raja? Eikö siellä ole jo vakiona yli 300nm tuossa 130hp koneessa, kun 115hv:ssä tomaatissakin oli 285nm vakiona.

                              Comment


                              • #16
                                AVF=310nm, 6v laatikko
                                AWX=285nm, 5v laatikko

                                Molemmat 96kW.

                                Comment


                                • #17
                                  Ääni custom ohjelmalle.

                                  Passatissa alavääntöjä rukattu vähemmäksi ja niimpä 360 tkm ajettu vakiolimppu toimii vielä hyvin. Moottorin osien puolesta potentiaalia löytyisi kyllä. Jos moottorin elinikää haluaa jatkaa ja optimoida moottorin toiminnan niin säätö penkissä/ajaen on suositeltavin vaihtoehto.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla on tos omas awx myllys toi custom ohjelma ollu nyt 4kk sisäs ja hienosti pelaa. kulutus tippu ku ajaa nätisti mutta hanikkaa annettaes soppa maistuu mutta kyllä se kulkeekin :D kytkin on siinä riski rajoilla että vähän meinaa välillä antaa periksi. samoilla säädöillä on kuulemma passatista mitattu n.170hv ja n.420nm. tiedä sitte...pers tuntumalla voi ollakkin pitää varmaan kesällä käyttää penkis...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuota kytkimen kestoa juuri pelkäänkin. Löysin vähän ajetun yksilön, enkä haluaisi millään tavalla "pilata" kyseistä autoa. Pyrin välttämään tarpeettomia lisäkustannuksia. Lisä vääntö/teho olisi tervetullutta, mutta mikä on se raja, että paljonko tuosta uskaltaa ottaa, ettei lisä voima rasita mitään osaa tekniikasta? Haluan, että auto kestää myös vuosia eteenpäin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Omassa autossa pitäisi olla about 380 nm väännöt, eikä ole kytkin luistellut kertaakaan. Tuo kaksoismassa nyt nelosella ja vitosella ilmottaa itsestään jos alle 2krpm runttaa reilummin kaasua. Mutta tuon kanssa oppii hyvin nopeasti elämään, eli ripeästi kiihtyy ilman jurinoita :)

                                        VCDS näytti jopa 400nm lukemia, mutta sen paikkaansapitävyydestä/pitämättömyydestä en sano juuta enkä jaata..

                                        Comment


                                        • #21
                                          omasta ajotyylistä se on pitkälti kiinni. saahan vakio autonkin rikki jos koko ajan repii ja runnoo :) ohituksiin tuo antaa kyllä mahtavasti potkua lisää...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ajotyylillä tietysti voi vaikuttaa moniinkin asioihin, mut mun mielestä perus lähtökohta on se että auto pitää olla ns normaalisti käytettävä. Eihän siitä mitään tule jos aina pitää miettiä että uskaltaako painaa kaasua vai ei.
                                            Siinä(kin) mielessä kustom softa on hyvä, ni siitä saa sellasen kun haluaa tai sen mitä palikat tukee.
                                            Kytkinremontti on tietysti kallis, mut sittenpä sais ohjelman hinnalle paremmin vastinetta eikä tarviis jännittää.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Toki ajotyylikin vaikuttaa. Oma ajo suurimmaks osaks perusajoa, mutta välillä tietysti kiva vähän polkea, ja erityisesti ohituksissa olis eniten hyötyä=). Jondetski onko sulla ihan vakiokytkin autossasi? Sitten tuota mun autoa voisi huoletta virittää esimerkiksi tuohon noin 110kW:n ja noin 330-350nm:n ihan vakiokytkimellä?

                                              Mitäs mieltä olette muuten dumb valvesta ja vapaavirtaussuodattimesta (vakiokoteloon)? Kannattaako harkita ja mitä hyötyjä ja mitä haittoja ko. vehkeistä on? Jotakin tiedän noista, mutta olisi mukava kuulla joltakin asioita paremmin tuntevalta hieman enemmän.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mitäs mieltä olette muuten dumb valvesta ja vapaavirtaussuodattimesta (vakiokoteloon)?
                                                Oliko tuo provo? ;)
                                                Dumppi dieseliin? Hieman turha, kun dieselissä ei ole kaasuläppää. Mitä järkeä on laittaa vv suodatinta, jos puhutaan ihan lastuvirityksestä? Ei se ilma varmasti sillon lopu kesken, kun mennään edelleen sillä vakiopillerillä. Jos käytännössä saman kokoisella suodattimella saadaan bensavehkeistä yli 300hv ulos niin ei se kyllä lastudieselissä luulis pullokaulan olevan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei ollut:)

                                                  Selvä homma. Eli lastutuksella mennään. Kiitoksia tiedosta, aina oppii uutta!=)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Täysin vakio on, paitsi softan osalta. Ja vähän reilu 250tkm rullattu, joista n. 30tkm lastutettuna. Ja tuosta arpomisesta, että uskaltaako painaa kaasua vai ei, niin itse ratkon asian siten, että jos tilanne vaatii ripeää menoa, niin pienempää pesään ja jo mennään. Esim. Jos ajelet vitosella vaikka 80km/h, ja siitä heität nelosen pesään, niin kierrokset nousee sopivasti että uskaltaa painaa sitä kaasua, ja kulkukin on kohdillaan siinä vaiheessa.

                                                    Toki kukin tyylillään, itse olen tykästynyt lastun tuomaan lisätehoon, rajoituksineenkin.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eli mikäs se lopputulema AWX-koneille nyt on - paljonko sitä vääntöä uskalta laittaa? Tuskin se AWX:n ja AVF:n eri vääntö nyt ihan huvikseen on tehtaalla näin säädetty, eli paljonko toi AWX mahtaa ihan oikeasti kestää?

                                                      Missä te näitä custom-ohjelmia olette laittaneet? Esim.Imakko näytti olevan S.joelta - missä olet ohjelman laittanut? (vai onko sjoki Suonenjoki vai Seinäjoki?)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        fiat127 veit sanat suustani!=) Varmaankin tuon noin 110kW ja noin 330-350nm uskaltaa ottaa ilman huolta kytkimestä? Itellä mahdollinen lastutus keväämmällä ni täytys vähän asiaa puntaroida.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuskinpa kukaan osaa sanoa absoluuttista totuutta tähän asiaan. Kyllähän paikkojen kesto riippuu monesta muustakin tekijästä, esim. aiemmasta käytöstä, huolloista yms yms. Itse näkisin asian siten, että jos kauheasti pelottaa lisätehon hankkiminen ja siitä mahdollisesti aiheutuvat lisäkustannukset, kannattaa unohtaa koko asia.

                                                          Itse aikanaan kuulin fiksummilta/asioista enemmän tietäviltä, että ko. kytkin kestäisi 400Nm väännöt, tämän tukemana uskalsin toimia. Toistaiseksi ei ainakaan ole tarvinnut katua, tulevaisuus näyttää miten käy pitkässä juoksussa. Mutta kukin tehköön omat päätöksensä, saatavissa olevan tiedon ja harkintakykynsä mukaan..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            seinäjoella minä oon ja voimaa.com on ohjelman laittanut. Ajelen tolla suurimmaksi osaksi pitkää matkaa että ei hirveesti tuu reviteltyä paitsi ohituksis aina pieniä spurttia... mut kytkin se on minkä sieltä ekana hajalle saa jos haluaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X