Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant 1.9tdi 96kW vm-03 AWX lastutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Hitusen kysyttävää... eli kokemuksia bsr:n lastusta?
    Sitä funtsin, että minun tiedoillani ei taida olla kuin em. bsr ja revo jotka noita softia tekevät ja niiden pohjalle sitten nämä lastupajat kustomoivat. Eniten houkuttaisi bsr:ssä se että saisi ton ppc-pulikan itselleen... ihan kuin sillä jotain tekisi!? toisaalta taas noilla metreillä voisi customisofta olla parempi...

    Itteä rupesi 290tkm kohdalla tuo jurina sen verran v*tuttamaan että lähti tepolta virikytkä tilaukseen. On muuten halvin tapa uusia koko kytkin systeemi... ja jotainhan se maksaa mutta ei toi nyt ainakaan mua ihan konkurssiin vienyt. Tuntuma ei paljon muuttunut nyt kun on noin 3tkm ajossa asettunut. Kaasuun vastaa persetuntumalta vähän paremmin kuin kaksmassa. Joten eiköhän tuolta uskalla tällä kokoonpanolla aika paljon yli 300 nm ottaa ulos.

    Ja joo kaikki rikkoo kun oikeen särkemään alkaa.
    Viimeksi muokannut ee-2; 28.2.2011, 16:27.

    Comment


    • #32
      Jondetski: Juu enhän mä absoluuttista tietoa kaivannutkaan, vaan noin arvio riittää vallan mainiosti. Tokihan siihen vaikuttaa monetkin tekijät, mutta lähinnä omaa ajotyyliäni peilaten halusin tiedustella. En harrasta mitään kauheaa revittelyä. Sanotaan kuitenkin näin, että pientä piristysruisketta autooni toivoisin.

      Comment


      • #33
        bsr ja revo jotka noita softia tekevät ja niiden pohjalle sitten nämä lastupajat kustomoivat.
        Kyllä nuo yleensä se customointi tehdään siitä auton alkuperäisestä softasta.

        Joten eiköhän tuolta uskalla tällä kokoonpanolla aika paljon yli 300 nm ottaa ulos
        Kyllä sieltä voi lähteä 400nm hakemaan

        Comment


          #34
          Kiitos Putko kun selvensit. Mä elin siis ihan väärässä uskossa.

          En kyllä usko tuolta 400nm tulee noilla suuttimilla ja gt1749va:lla vaikka niin jotkut kahjut lupaileekin... tai no kokeillahan voi... jos menee edes 350nm raja rikki niin eiköhän se johonkin vaikuta.

          Comment


            #35
            400Nm tulee pikkuahtimilla liiankin helposti, eikä se ole välttämättä hyvä asia. Ellei vauhtipyörän rikkominen ole mielessä. Pitäisi keskustella siitä, mitä saa milläkin kierrosluvulla ja miten se on hyödynnettävissä.

            Comment


            • #36
              En kyllä usko tuolta 400nm tulee noilla suuttimilla ja gt1749va:lla
              Kyllä sieltä sen saa ja hieman ylikin, tosin alakierroksilla.
              Vakio suuttimilla (isommilla niistä) saa noin 200hp jos kaikki kunnossa.
              Tuohon KKK BV43 kaveriks niin saa sen irti mitä vakiosuuttimilla saa ja herää mukavan alhaalta.

              Comment


                #37
                No katsotaan kuinka äijän käy kun tuota säätämään päästään... tosiaan ei tuohon alakierroksille paljon enempi vääntöä varmaan tarvitse, vaikka kai tuo yksmassanen sen kestäisikin (askista ei sitten varmuutta).

                Mihinkäs sitä nyt sitten tuo kannattaisi säädettäväksi viedä? Kun ainakin turbotec nuo pääkaupunkiseudun paikat vaikuttaa joltain jälleenmyyntipisteiltä joissa vain piuha kiinni ja perussofta sisään... vai?

                Tuo bv43 pitääkin pistää mieleen... ei vaikuta pahanhintaiseltakaan ratkaisulta. :)

                Comment


                • #38
                  "Kun ainakin turbotec nuo pääkaupunkiseudun paikat vaikuttaa joltain jälleenmyyntipisteiltä joissa vain piuha kiinni ja perussofta sisään... vai?"

                  Niin, itsekin laittamassa Karalan softaa sisään paikallisessa asennuspajassa. Mutta mitäs muutoksia siihen perussoftaan sitten yleensäkään tehdään? Juttelin Karalan kanssa, ja kertoivat että ensin testaavat kytkimen kuntoa. Jos kaikki on ok, niin periaatteessa vakiosofta kiinni - kuulemma hyväksi havaittu. Jos kytkin/kaksoismassa täristää tms. niin vääntöä yleensä rajataan alhaalta pois. Mutta sain käsityksen, ettei sitä perussoftaa yleensä nyt hirveesti enää customoida...tietysti itse saa esittää toiveita, jolloin customoidaan, mutta minulla ainakaan ole mitään rahkeita mennä neuvomaan Karalaa, että säädäppäs kuitenkin näin ja näin.

                  Comment


                    #39
                    Mikä on sitten seuraava suutinvaihtoehto? Meinaa nimittäin mennä pää sekaisin näitten termien kanssa välillä. Onko se sitten nk. "racet" (520, 783?) joka tarkoittaa käytännössä että suuttimien rungot tjms. vaihdetaan sellaisiin missä on isommat reiät vai?

                    Ja taitaa olla niin että PD130/PD150 suuttimilla saadaan kyllä kytkin ulosmitattua noin 3000 rpm asti, ja isommilla suuttimilla saadaan vain lisää yläpäähän?

                    muoks: ristilinkki: http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=77872
                    Viimeksi muokannut haraldh; 1.3.2011, 11:27.

                    Comment


                    • #40
                      Meinaa nimittäin mennä pää sekaisin näitten termien kanssa välillä. Onko se sitten nk. "racet" (520, 783?) joka tarkoittaa käytännössä että suuttimien rungot tjms. vaihdetaan sellaisiin missä on isommat reiät vai?
                      Race 520 on jakajallisen suutinkärki ja pumppariin tuo 783

                      Ja taitaa olla niin että PD130/PD150 suuttimilla saadaan kyllä kytkin ulosmitattua noin 3000 rpm asti, ja isommilla suuttimilla saadaan vain lisää yläpäähän?
                      Juurikin noin, jos haluaa yli 200hp niin silloin suuttimet vaihtoon.
                      Pari tuollaista bv43, kiinteä vp ja softa settiä oon nyt talven aikana kasannut niin kyllä niistä on varsin mukavia on tullut. Lähtee vetämään 1500rpm kohdilla ja kärsii nostaa vetävät 4800rpm asti

                      Comment


                      • #41
                        Pientä ropleemaa on vielä noitten ahtojen kanssa ku noin 170-180 km/h veto loppuu ja lyö limppi tilan päälle ku ahtaa liikaa :( 1,2,3 ja 4 vaihteella ku lyö läpän pohjaan niin piikittää noin 1.7 bar ja tasaantuu noin 1.4 bar, 5 vaihteella taas kaasu pohjassa pysyy jatkuvasti sielä 1.7 bar joka aiheuttaa tuon katkeamisen. MAP ja MAF vaihdettu uusiin mutta ei vaikutusta. eli pitäskö vielä koittaa vaihtaa n75 vai nostaa puhallin suoraan pöydälle ja alkaa putsaamaan vnt:tä? vai vaikuttako se jotain jos sitä kellon vartta jenkais vähän pidemmäksi? en tiedä mitä tuo ahto vakiona ku ei ollut sillon vielä mittaria...

                        Comment


                          #42
                          Oliko tuossa nyt voimaa.com lastu, custom-ohjelma vai sekä että?

                          Comment


                          • #43
                            .. Pari tuollaista bv43, kiinteä vp ja softa settiä oon nyt talven aikana kasannut ...
                            Minkähintaista touhua tuollainen kovan vauhtiksen&jousitetun kytkimen vaihtaminen on osien ja töitten puolesta? Ootko tai onko kukaan laitattanu BKD moottoriin?

                            Comment


                            • #44
                              AWX tarvii isomman ahtimen ettei mene vitosella vikatilaan. Tai sitten syöttöjä eli tehoa pois. Turbon jumimisesta tuo ei johdu, menisi kyllä silloin pikkuvaihteillakin vikaan. GT1852V on sopivan kokoinen ahdin vakiosuuttimille.

                              Comment


                                #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja Matson^ Näytä viesti
                                Minkähintaista touhua tuollainen kovan vauhtiksen&jousitetun kytkimen vaihtaminen on osien ja töitten puolesta? Ootko tai onko kukaan laitattanu BKD moottoriin?
                                Ei oo bkd:stä tai töiden hinnasta kokemusta. toi työn hinnoittelu kun on kovin suhteellista.
                                Tepolta toi 1.9:n setti (8kg oem yksmassa + sachin s2 asetelma) oli reilun 700.


                                Tuosta vikatilaan menosta vitosella... Onko tuo kaikkia lastuja vaivaava ominaisuus? Eli ei väliä kenen softa niin 1749va:sta loppuu puhti? Kokemukset olisi todella kivoja... esim. turbotec tai bsr?

                                Sen lisäksi kiinnostaisi pääkaupunkiseudulta turbotec jälleenmyyjä jonka luona pääsisi penkissä käymään? Löytyykö sellaista?
                                Viimeksi muokannut ee-2; 21.3.2011, 11:29.

                                Comment


                                • #46
                                  Itse ostin halvemmalla muualta. Lisäksi kannattaa varautua satasella/parilla muihin mahdollisiin oheiskuluihin: lootaöljyt, kampuran takastefa, laatikon stefoja yms nippeliä.
                                  Työn hinnasta en tiedä, mutta kai ammamies tollasen päivässä tekee?

                                  Tuskin se kenellekkään kovin jokapäiväinen tilanne on jos 170vauhdissa menee vikatilaan, mut en siltikään ymmärrä "viritystä" jonka lopputuloksena on se että alakierroksilla pitää ajaa varovasti ettei kytkin luista, ja yläkierroksilla pitää löysätä ettei mene vikatilaan. Jokainen tietysti tyylillään, mut jos siitä ohjelmasta joutuu rahaa maksamaan niin miksei sitten sellanen että voi ajaa missävaan mitenvaan ja se sen kestää.

                                  Comment


                                    #47
                                    Mun edellisessä autossa (A4 1.9tdi 96kW AWX -02) oli Karalan softa 171hv ja 390Nm. Kakskoismassakytkin antoi periksi alle 2000rpm. Karala myy mielestäni ko vaihteistoon 1-massapyöräkytkintä, suosittelen sellaista vaikka kokemusta ei olekaan. Sitä en sit tiedä käykö tuollainen vääntö laatikon päälle jos kytkin välittää sen täysillä eteenpäin.

                                    Alunperin mulla oli MTM softa samoilla arvoilla, mutta vääntöhuippu osui liian alas ja se kävi todella kytkimen päälle. Tää Karalan "korjaus" oli paljon parempi.

                                    Mitatut tehot / väännöt ohessa.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #48
                                      Nyt pelaa täydellisesti kun vähän laskettiin tehoja n.-2% :D

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mulla oli Ex- AWX- koneisessa A4:ssa 145Hv ja 375Nm ja ei mitään ongelmia kytkimen kanssa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          No nyt on lastutus suoritettu. Laitettiin hieman customoitu ohjelma. Tuloksena noin 170 heppaa ja noin 360-370Nm vääntöä. Kevennettiin hieman alavääntöä, jotta kytkin ei rasittuisi liikaa. Vääntö alkaa jostakin 1200 kierroksen nurkilta. Hyvältä vaikuttaa näin lyhyen testin eli reilun 100km ajon jälkeen.
                                          Viimeksi muokannut Pete838; 10.8.2011, 21:16.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Mitäs kytkin tykkää jos laitat vaikka lapun lattiaan vitosella @ ~1500rpm? Missäs lastuttelit ja oliko tyyristä?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Erään tutun kautta sain melko edulliseen hintaan=)(ei siis lähellekään noita normihintoja). Täytyypä kokeilla vitosella tuota, niin kerron sitten lisää.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Seuraile myös vähän mihin kulutus asettuu. Kiinnostaisi tietää voiko tuommosen hankkimista edes teoriassa perustella itselleen kulutuksen tippumisella. Toisaalta vasta lastutetun auton kulutuksesta on vähän hankala mennä mitään sanomaan, kun ajotyyli tuppaa herkästi muuttumaan lastun yhteydessä. Lähinnä siis kuski innostuu kun auto on vihdoin ruvennut kulkemaan.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Onhan toi 1500 kierrosta aika alhainen vitosvaihteelle, et ei se kauheesti tykkää. Ei oo kyl tarvetta käyttää vitosta noin alhaisilla kierroksilla. Sen oon joka tapauksessa huomannu, että kulkee jonkin verran kevyemmin isommilla vaihteilla alhasemmillakin nopeuksilla. Ei tartte kierrättää hirveesti pienempiä vaihteita. Ensimmäinen vajaa tankki meni vähän testatessa, mutta tällä hetkellä on todellisempi kulutusseuranta päällä ns. normiajolla. Kerron tuloksia jahka saan niitä. Ennen softausta yhdistetty kulutus on vaihdellu alimmillaan 5.2 litrasta, ylimmillään 5.7 litraan/100km.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Aika pienellä olet tähänkin asti päässyt sekalaisessa ajossa (vaikka tämä viestiketju ei varsinaisesti kulutusta käsitellytkään). Tasasella 70 - 90 km/h matkavauhdilla saan kyllä itsekin menemään vitosen tuntumaan, mutta seka-ajossa on yleensä siellä kutosen huonommalla puolella. Toisaalta eipä noi 19" vanteet taida kauheasti auttaa pihistelemään.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      No joo tuo 5.2 litraa on ollut melkolailla maantieajoa. Sain seuraavasta kulutusmittauksesta lastutuksen jälkeen 5,4litraa/100km. Tuossa on mukana sekalaista ajoa, moottoritietä, kaupunkia ja maantieajoa. Kaikinpuolin homma pelaa edelleen hienosti, pienen pientä kytkimen tärinää silloin tällöin tiukemmissa paikoissa lukuunottamatta. Joka tapauksessa, voin kyllä suositella vastaavan tason lastutusta, lisää ajomukavuutta huomattavasti!

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ohjelmointi tietoja.

                                                        Iteläni on kanssa Audi A4 B6 1.9tdi+ AWX moottorilla, Karalan ohjelma, ei penkitetty mutta VCDS näyttää 360nm, Kesäkelillä 225/44R18 renkailla matkaajossa 4.3l/100km nyt mittasin 195/65R 15 nasta renkailla noin 4.4l/100km. Autolla on nyt ajettu 25tkm ohjelman jälkeen ja kytkin alkaa pikku hiljaa pettämään, autolla oli ajettu 224tkm ennen ohjelmaa eli kytkin ei ollut enää siinä vaiheessa hyvässä kunnossa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Minulla myös Audi Avant 1.9tdi vm.2003 awx auto.
                                                          Lähtee Karalan ohjelmointiin elokuussa alkupäivinä.
                                                          Sillä Karalan on lomalla heinäkuun.
                                                          Minulla on hyviä kokemuksia Karalan virityksiä, toimii hyvin.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Findiesel olisi sulle vieressä. Se myös lomalla heinäkuun, mutta ei pahaa sanottavaa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tuolla Motest oli ilmoitus 299 lastutus. Olin yhteydessä sinne, sanoi että vanha mainos ja pitää 450 eur.
                                                              Pitäisi pitää hinnat ajankohtaisia eikä " nousta puuhun "kun tiedustellaan milloin kävisi heille.
                                                              Minä ainakin jätän tuollaiset käymättä, kun ei vastaa mainoksestaan.Kyllä jos on hinta sanottu nettisivulla, niin silloin siihen hintaan tehdään ilman perumusia.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X