Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 V6 TDI moottorinohjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5 V6 TDI moottorinohjaus

    Tarvitsisin ammattilaisten apua pariin kysymykseen.

    2,5 TDI (vm. 01) moottorista on irtikytketty maf-anturi.
    Käyttääkö moottorinohjaus tuolloin ns. varaohjelmaa vain oletetun ilmamäärän osalta, vai toimiiko koko kone (= polttoaineen syöttö, ahtopaine jne) tuon varaohjelman mukaan? Eli mennäänkö nyt siis alhaisemmilla ahdoilla ja syötöillä?

    Toisena asiana.
    Mitä sähköisiä mittalaitteita kone sisältää.
    MAF, MAP, ... joiden vikaantuminen voisi hävittää alakierrosväännön pitkällä viiveellä palautuvaksi.
    MAF on kokeiltu uudella, mutta ei pelaa.
    MAF:n irtikytkeminen palauttaa konee "lähes" entiselleen.

    #2
    Jos itseopiskelu kiinnostaa, niin tuossa on hyvä dokumentti; SSP 183 2.5 V6 TDI
    Lisää noita SSP:tä

    Ainakin 1.9 tdi Pumpedüse SSP:ssä kerrotaan noista antureista ja miten kone toimii ilman niitä.

    Varaohjelmallahan se ilman MAF:fia käy, eikä kaikki tehot ole käytössä.

    Jos epäilee vikaa kannattaa näissä aina lähteä vikakoodien luvusta.

    edit: ai anteeksi, en ole ammattilainen
    Viimeksi muokannut haraldh; 10.2.2011, 23:19.

    Comment


    • #3
      Kiitokset. Pitää tutustua aiheistoon!

      Comment


      • #4
        Oletko kokeillut vielä map anturin vaihtoa?

        Comment


        • #5
          En ole kokeillut.
          Mistä tuommoinen dieselissä löytyy. Bensakoneissa lienee välijäähdyttimen yhteydessä.
          Tuota voisi kokeilla.

          Comment


          • #6
            Jos olen oikein ymmärtänyt, niin välijäähdyttimessä kuskinpuolella. Se on meiltäkin vielä kokeilemalla. Tuntuu, että pakkasella tulee k.o anturiin viivettä? Joka aiheuttaa viivettä mm. Egr:lle. Ilmoittele kuin kävi jos osan vaihdat. Kannattaa samalla kattoo onko paljon öljyä coolerissa.

            Comment

            Working...
            X