Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi 00575 - Intake Manifold Pressure, veto on kateissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodi 00575 - Intake Manifold Pressure, veto on kateissa

    Joo elikkäs oli jättänyt muistiin tuollaisen vikakoodin sen jälkeen kun huomasin auton vedon hävinneen reilulla kädellä. Kyseessä siis AFB moottori jossa turbotecin ohjelma. Nollausten jälkeen tuli tämmönen lista uudelleen takasin:

    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
    Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 907 401 L 2
    Component: 2.5l/4VT EDC G000SG D50
    Coding: 01003
    Shop #: WSC 02325
    2 Faults Found:
    00575 - Intake Manifold Pressure
    11-00 - Control Limit Not Reached
    00546 - Data wiring faulty
    49-10 - No Communications - Intermittent
    Readiness: N/A

    Painetestiä tuossa nyt ekas varmaan pitäs kopasta, mutta kiitos vastauksista jos jollakulla on samanlaista vastaan tullut.

    #2
    Kattoisin ekaks että onko ahdin jumissa tankoa liikuttamalla.

    Comment


    • #3
      Joo täytyypi tutkia. Entäs jos se ei tunnu liikkuvan suuntaan tai toiseen?

      Comment


        #4
        Silloin tuntuis olevan jumissa ;) Jos ei jaksa liikuttaa niin irroittamalla alipaineletkun kellolta, näkee sit liikkeestä että onko se tasaista vai nykivää/jumittavaa jne.

        Comment


        • #5
          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575

          Ainakin ton ross-techin wikin mukaan tolla koodilla vika jäis ennemmin letkuihin tai solenoideihin kuin turboon.
          Vanhempien autossa anto kanssa tota koodia ja veto oli aina välillä kateissa. Sieltä löyty useampi "pehmeä" letku jotka on saattanut aina välillä ahdistaa.

          Comment


            #6
            Nuo amerikkalaiset ei niin näistä nokikoneista ymmärrä. Karstoittuu jumiin nuo säädöt ahtimessa.

            Auton käydessä tyhjäkäyntiä voi kokeilla irrottaa letkun säätimeltä jolloin tangon pitäisi liikkua alaspäin, vastaavasti taas ylös kun letkun laittaa takaisin. Samalla voi kokeilla onko letkussa alipaine. Niistä säätökelloista myös hajoilee kalvot joskus.

            Comment


              #7
              Niin no ahtovuoto tai turbon siivet jumittaa auki asentoon.
              Toi 575 näyttäs olevan, ettei ahtopaineet nouse softan toivomalla tavalla.

              546 taas viittas immobilizeriin, tiedä sitten varmasti.

              Edit: Ja tosiaan toi kalvokin voi hajota.

              Ton 575:n saa sillä aikaiseksi kun ottaa turbon kellon alipaineletkun irti ja ajelee tovin.
              Ja pienilohkosessa ei tarvinnu kuin olla vuoto alipaineletkuissa muualla.

              Comment


              • #8
                jep kiitti vastauksista, teen vielä painetestiä tuossa viimeistään ensi viikon aikana. Tuossa äsken tovin kuuntelin kun auto kävi tyhjäkäyntiä ja jostain sieltä turbon suunnalta imusarjan lähettyviltä kuuluu melkoinen "räpättävä" suhina jonka vedossa kuulee jopa tupaan asti mutta pitää rueta noista alipaineletkuista tutkimaan ja tutkia sen säätimen kalvo

                Comment


                • #9
                  No niin tuossa tänään pääsin painetestiä tekemään, mutta eipä tuolta tuntunut suhisevan ylimääräsiä ja muutenkin oli alipaineputket ja ylipaineputket terveen näkösiä.. Nyt ei kyllä enää tuota otsikon mukaista vikakoodia ole tullut mutta ajonestolaitteesta oli tullut. Sitten tuossa tuli katsottua vielä sekin ahtimen kellolle menevä putki ja hyvä alipaine siellä tuntu olevan ja akseli liikkui hyvin kevyesti. Mutta siltikin se terävin veto on kateissa.. prkl!!

                  Comment


                  • #10
                    Täälläkin 2.5tdi ake huuteli motarilla 575. Ahdin tuntuu liikkuvan ok. Yleisin syy tuohon tuntuu olevan noi alipaineletkut. Mitäs kaikkia letkuja kannattaa ensimmäisenä käydä läpi? Vnt ja n75?

                    Comment


                    • #11
                      2.5tdi v6 turbon ahdot?

                      Aamusin moottorin vedot katoaa kerran ja käynnistäessä taas toimii ja meno jatkuu.
                      Vika koodi on 00575.
                      Asensin ahtopainemittarin imusarjan omasta nipasta ja ahdot on tyhjäkäynnillä -0.1 ja vedoissa nousee helposti 1.2.
                      Ahdot ei laske tosta -0.1 edes moottorijarrutuksella eli onko normaalia?
                      Turbon siivet jumissa?
                      Kone afb ja automaatti.

                      Comment


                        #12
                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=96588

                        10s googletuksella...

                        Comment


                        • #13
                          Joo tonkin mä löysin, mutta kuuluuko alipainetta olla enemmän?
                          Tanko liikkuu reilusti ja kakomatta.
                          Laitan juuri Mr.Musclea ennenku rupeen esim. painetestejä sun muuta tutkimaan.

                          Comment


                            #14
                            Eipä diiseleissä ole kaasuläppää joten ei sitä alipainettakaan pääse syntymään.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos tiedosta, niin ei tarvitse heti turboa rupee vaihtaa ennen kuin muut keinot käytetty :)
                              Joskus joku ilmeisesti on yrittänyt vaihtaa kun yks veemäisimmistä muttereista on pyöristynyt...

                              Comment


                              • #16
                                No nyt on paljon pirteempi kone ku turbo sai tököttiä, mutta saas nähdä miten aamulla toimii :)
                                Ihme kyllä kun ei pölläyttänyt mitään usvaa vaikka moni niin sanonut kun Mr.Musclea ruutannut turboon :/

                                Comment


                                  #17
                                  Olikos se niin, että ilmamäärämittarin vika saattaa johtaa johtaa vikakoodiin "00575 - Intake Manifold Pressure 11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent"?
                                  Kuvassa logista piirtämäni ilmamäärän pyyntö vs. mitattu ilmamäärä -käyrästö.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #18
                                    Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.clb
                                    Part No: 4Z7 907 401 A
                                    Component: 2.5l/4VTEDC G000AG D00
                                    Coding: 01016
                                    Shop #: WSC 02325
                                    VCID: 3B7ED44A2912A497B2-4B00

                                    Subsystem 1 - Part No: 00014059
                                    Component: 130 106EC150_1.R75986123182
                                    WAUZZZ4BZ1N139363 AUZ7Z0A1806765

                                    1 Fault Found:
                                    00575 - Intake Manifold Pressure
                                    11-00 - Control Limit Not Reached
                                    Readiness: N/A

                                    on vikakoodi.

                                    No sehän voi olla mm. ilmavuoto, n75, maffi taikka turbon solenoidi taikka siivet...

                                    Mutta jos se vaan ilmestyy kun moottori on kylmä ja paranee huomattavasti kun moottori lämpenee...niin tuskin se mikään imuvuoto ainakaan voi olla?! Joskus siis kun käynistää moottori pihassa ja ajaa ylämäkeä niin se menee melkein kävelyvauhtia vaikka kaasu olisi pohjassa ja sitten yhtäkkiä "herää"..

                                    Yritän testata pyydetty ja toteudettu ahtopaineet ja ilmamäärä...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Itsellä oli joskus samat oireet akessa. Todella vaivalloista oli päästä ylämäkiä ylös jos sattui vika tulemaan päälle. N75 uusinnalla vika hävisi ainakin omastani.

                                      Comment


                                        #20
                                        Meillä on satunnaisesti Caddyn 1.9tdi:stä turbo pois pelistä pakkasilla ja tätä ollut jo vuosia. Turbo tulee peliin, kun moottori lämpee ja käynnistää uudestaa. Ei ole tarvinnut syvempää tutkia, mutta joku paikka siellä on kohmeessa joskus ja joutuu odotteleen sulatusta.
                                        Tollasta satunnaista turbon hukassa oloa oli myös tossa r5 2.5tdi:ssä kylmänä. Se siitä heräsi itsestään kun paikat hieman lämpesi. Varmaan sielläkin joku alipainejumi jossain.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X