Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 TDI huono alakierrosvääntö ja pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5 TDI huono alakierrosvääntö ja pätkii

    A4 2,5 TDI koneessa ilmeni pakkasten myötä pitkä viive vaihtamisen jälkeen, ennen kuin "veto palasi" normaaliksi.

    Vikakoodeissa ilmeni vain liian alhainen imupaine => ja kuittauksen jälkeen tuota ei enää tullut myöhemmin.
    Ensiapuna vaihdoin ilma- ja polttoainesuodattimen sekä ahtopaineen säätöventtiilin. Nuo kaikki ok, mutta vika ei hävinnyt.
    Seuraavassa vaiheessa irrotin EGR-ilmamassamittarin pistokkeen irti.

    AUTO TOIMII KUIN UUSI! KAIKKI TEHOT TALLELLA.

    Eli voisi olettaa, että vika on tuossa EGR:ssa.
    Kokeilin toista (varmasti ehjää) EGR:ää ja laitoin pistokkeen kiinni.
    Ja taas pätkii ja alakierrosvääntö tulee viiveellä.
    Eli, voiko EGR:n kaapeli olla vioittunut vai onko syytä epäillä vikaa boxissa.
    Vai onko muut mittalaitteet ohitettu ohjelmassa kun tuo EGR:n piuha on irti, vai vain pelkkä EGR.

    Voiko ilman EGR-kytkentää ajaa ja kuinka se vaikuttaa esim.päästöihin,
    onko tuosta muuta haittaa.
    Kone toimii kuten aikaisemmin, kunnossa.

    #2
    irrotin EGR-ilmamassamittarin pistokkeen irti.
    Siis minkä? Kuva vois vähä selventää jos pystyt sellasen laittaan.

    Comment


    • #3
      Taisi termistö mennä hieman väärin.
      Eli imukanavassa olevan ilmamääräanturin pistokkeen.

      Comment


        #4
        Tuohan viittas selvästi MAF-vikaan, eli juuri tuohon ilmamääräanturiin. Otat johdon irti ni auto pelaa oletusarvoilla. Ei muuta ku kaupasta uus ja taas mennään.

        Comment


        • #5
          Näin minäkin oletin. Uudella MAF:lla sama oire jatkuu. Vaihdoin vanhan takaisin, pistoke irti ja taas tehot tallella.
          Tarkastin pistokkeen ja kaapeli (näkyvältä osalta) on ehjä. Loppupäätä ei tällä hetkellä vielä tiedä.
          Eli vaihtoehdoksi jäisi tuo MAF:n kaapeli tai sitten jokin vika boxissa.

          Jos vedot on tallella niin onko mitään vaaroja käyttää ilman ilmamäärämittausta? Vaikuttaankohan päästöihin?

          Comment


            #6
            Mihin päästöihin? :D

            Kantse katella tuo maffin johdon liitospistoke. Kahdessa koneessa oon nähnyt jotain korjauksia siinä tehtyneen.

            Comment


            • #7
              Ok, tarkastelen vielä tuon. Ei kai liene muuten ongelmaa ajella ilman tuon anturin mittaustietoja oletusarvoilla. Tehoissa kuitenkin kone ok.

              Comment


                #8
                Onko ajettu mitää logia tai muuten katottu et onks mafin antamat arvot oikein?

                Comment


                • #9
                  Tuo pistoke sekä johdotus vaikuttaa ehjältä. Voiko ongelma olla peräisin vain maffista tai sen kaapeloinnista, eli jos vika on esim. vaikka ahtopaineen säädössä, niin ohjaako tuo maffin piuhan irrotus koko moottorinohjauksen "oletusohjelmalle"?

                  Comment


                    #10
                    Ohjaa.

                    Comment


                    • #11
                      Onko oletusohjelman pidempiaikaisestä käytöstä jotakin haittavaikutuksia. Onko kenellä tiedossa, eli ellei vika nyt hetkeen paikannu niin ainoana vaihtoehtona on käyttää tuota oletusta.

                      Comment


                        #12
                        se ei vaan vedä niin hyvin kuin mafin ollessa kunnossa. Saahan sen koodattua pois pelistä kokonaan jos tarve tulee ja laittaa map ohjatuksi sit.

                        Comment


                        • #13
                          Eli käyttää ilmeisesti hieman normaalia alhaisempaa ahtopainetta. Miten / missä tuon maffin pois koodauksen voisi tehdä. Ja voiko tuo vika olla jossakin muussa (anturissa) nyt vain tuo maffin irrotus ohjaa oletusohjelman käyttöön.

                          Comment


                            #14
                            Savon suunnasta varmaan joku nimimerkki Putko tai vastaava osaa tehdä ton softamuutoksen.
                            Mut kantse nyt imo kattoo et se maf on ehjä kuitenki ja mitä arvoja se suoltaa ulos, ennen päätöksiä.
                            Joskus jopa ihan paketista vedetty maf voi olla paskana.

                            Comment


                            • #15
                              Ok. Katsomme vielä mitä dataa tuo maf lähettää. Uskallanko kuitenkin nyt ajella pirssillä täysin normaalisti kun kuitenkin toimii todella hyvin.

                              Comment


                                #16
                                Joo ei noist mitää haittaa ole.

                                Comment


                                • #17
                                  Mistäkohtaa "alakierrosvääntö" pitäisi alkaa? Itellä rupeaa tapahtumaan jossain 1800rpm kohdalla... sitäennen ei mitään...

                                  Comment


                                    #18
                                    Omassa on alavääntöä kierroksesta 400 eteenpäin. ;) Toki sit ku ahdot nousee niin vääntöä tulee rutkasti lisää. Sul o varmaan egr käytössä, niin se tuuppaa tappaa alavääntöä aika hyvin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      letku kellolta irrotettu mutta ei muuta... todnäk siis jumii auki...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja nyt siellä on millin vahvunen kuparilaippa blokkaamassa liikennettä... Koitellaan...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kulutus ainakin laski jonkun desin... Kovinkaan alhaalta ei vedetä vieläkään... ehkä 1500rpm tapahtuu jo jotain.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X