A4 2,5 TDI koneessa ilmeni pakkasten myötä pitkä viive vaihtamisen jälkeen, ennen kuin "veto palasi" normaaliksi.
Vikakoodeissa ilmeni vain liian alhainen imupaine => ja kuittauksen jälkeen tuota ei enää tullut myöhemmin.
Ensiapuna vaihdoin ilma- ja polttoainesuodattimen sekä ahtopaineen säätöventtiilin. Nuo kaikki ok, mutta vika ei hävinnyt.
Seuraavassa vaiheessa irrotin EGR-ilmamassamittarin pistokkeen irti.
AUTO TOIMII KUIN UUSI! KAIKKI TEHOT TALLELLA.
Eli voisi olettaa, että vika on tuossa EGR:ssa.
Kokeilin toista (varmasti ehjää) EGR:ää ja laitoin pistokkeen kiinni.
Ja taas pätkii ja alakierrosvääntö tulee viiveellä.
Eli, voiko EGR:n kaapeli olla vioittunut vai onko syytä epäillä vikaa boxissa.
Vai onko muut mittalaitteet ohitettu ohjelmassa kun tuo EGR:n piuha on irti, vai vain pelkkä EGR.
Voiko ilman EGR-kytkentää ajaa ja kuinka se vaikuttaa esim.päästöihin,
onko tuosta muuta haittaa.
Kone toimii kuten aikaisemmin, kunnossa.
Vikakoodeissa ilmeni vain liian alhainen imupaine => ja kuittauksen jälkeen tuota ei enää tullut myöhemmin.
Ensiapuna vaihdoin ilma- ja polttoainesuodattimen sekä ahtopaineen säätöventtiilin. Nuo kaikki ok, mutta vika ei hävinnyt.
Seuraavassa vaiheessa irrotin EGR-ilmamassamittarin pistokkeen irti.
AUTO TOIMII KUIN UUSI! KAIKKI TEHOT TALLELLA.
Eli voisi olettaa, että vika on tuossa EGR:ssa.
Kokeilin toista (varmasti ehjää) EGR:ää ja laitoin pistokkeen kiinni.
Ja taas pätkii ja alakierrosvääntö tulee viiveellä.
Eli, voiko EGR:n kaapeli olla vioittunut vai onko syytä epäillä vikaa boxissa.
Vai onko muut mittalaitteet ohitettu ohjelmassa kun tuo EGR:n piuha on irti, vai vain pelkkä EGR.
Voiko ilman EGR-kytkentää ajaa ja kuinka se vaikuttaa esim.päästöihin,
onko tuosta muuta haittaa.
Kone toimii kuten aikaisemmin, kunnossa.
Comment