Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0l TDI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Viime kesänä omasta putsasin nuo kaikki imusarjat ja tehokkain keino oli ruiskuttaa hieman irrotusöljyä (wd40, crc...) sinne imusarjoihin ja antaa hetken imeytyä. Sitten töhöllä tai nuotiosta liekkiä ja antaa palaa sen karstan. Palaa semmoiseksi rapeaksi, joka sitten irtoaa helpommin kaapimalla pitkillä meisseleillä, puukepeillä ja teräksisillä putkiharjoilla. Lopuksi vielä joku kemiallinen liuotuspesu pari kertaa (mrmuscle, cold degreaser, pö...). Ja myöhemmin kun kaikki on kasassa ja jos haluaa saada imuventtiileistäkin loppuja paskoja pois, voi siitä imusarjan päällä olevasta tulpatusta reiästä suhuttaa esim. tätä:
    https://www.motonet.fi/fi/tuote/6080...tusspray-400ml

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja mäggäri Näytä viesti
      Eli onkos siinä vaatimattomasti 4kpl suuttimia terapian tarpeessa? ;D
      Vie hiiren kursori siihen arvolaatikon päälle niin näyttää suositusarvot, en nyt muista oliko se jotain +-2,99.
      ​​​​​​
      Lue ennemminkin kanavat 72-77, niistä näkee suutinten ruiskutusajan millisekunneissa, ne kertoo enemmän suutinten kunnosta. Kunhan ne on jotain luokkaa alle 30ms niin pitäis olla vielä ok. Kärytteleekö se tyhjäkäynnillä?
      Viimeksi muokannut vV8m5; 18.7.2021, 23:03.

      Comment


      • En ole huomannut minkäänlaisia ylimääräisiä savutteluita.

        Vilkaisen tänään nuo kanavat vielä, tarviiko ihan logia tallennella vai riittääkö tyhjäkäynti?

        Entä mikäs noiden imusarjojen kanssa se fiksuin toimenpide? Vanhat putsaten ja niihin korjaussarja, vai kaik läpät pois akseleineen kun putsailee ja läppämoottorien tilalle jotkut "huijausboxit"?

        Comment


          Riittää kun lukee ne arvot sieltä kanavilta tyhjäkäynnillä.

          Ne läpät voi poistaa kokonaan ja ohjelmallisesti sen jälkeen, esim. Jklän Tdi-Tuningilla 250e se ohjelmointi. Toisaalta uudet imusarjat esim. Autodocilla 80e-200e riippuen valmistajasta. Tyyli vapaa oman maun mukaan.

          Comment


          • Ja siinä niitä arvoja alla. Tänään käynnistyi normaalisti vuorostaan, kun eilen kengitin saatuani käyntiin.

            Click image for larger version

Name:	suuttimet2.jpg
Views:	1050
Size:	122,7 Kt
ID:	1921728

            Comment


              Näyttäs nuo pelkääjän puolen suuttimet kaipaavan huomiota? Ehkä vaihtas alkuun vaan ne prikat niihin (kaikkiin) ja ajais yhden vajaan tankillisen Forten kanssa, sitten katsoo mihin suuntaan arvot muuttuu. Nää suutinjutut löytyy paremmin tuolta '3.0tdi suuttimet' -ketjusta.

              Comment


              • Tarkotat vissiin nuo 075-076-077 jos oon oikein ymmärtänyt et kuinka ne lasketaan. :)

                Saiko ne prikat vaikkapa tollasesta kuin Teollisuuspalvelu joka tässä Hämeenlinnassa? Myy maatalouskoneisiin yms kaikenlaista. Siis että kelpaa ihan kupariprikat jotka mittojensa osalta vaan täsmää?


                Tekeeköhän kukaan niille mitään putsaushommia jossain "suutinpenkissä"? Joskus kauan sit youtubesta tullut katottua jotain videoita, en muista yhtään minkälaista laitteistoa vaatikaan.

                Comment


                  Eikun sylinterit 1, 2 ja 3. Kuskinpuolella 4, 5 ja 6 syyläristä alkaen.
                  Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210720_182501.jpg
Views:	1335
Size:	34,3 Kt
ID:	1921839
                  Kannattaa ne oikeat prikat laittaa, perus ad:t ja fixukset osaa kyllä tilata jos ei oo valmiiks hyllytavaraa.

                  Ultraäänipesurilla noita on jotkut pesseet ja saaneet ainakin nuo korjausarvot tasoittumaan.
                  Viimeksi muokannut vV8m5; 20.7.2021, 18:25.

                  Comment


                  • Pitäis olla muistaakseni prikkoja ihan Motonetissä, todennäköisesti tiskin takana ovat.
                    (26-00042) ei tosin Hml saldoa.

                    Tai sit jos Hml ni ennemmin Hämeen Diesel kannattaa käyä kysymässä, ja jos kiire ni marmori tietty kans.

                    Comment


                    • Koitetaas jos täältä sais jotai apua.
                      Eli oma kulkine päätti jakopääremontin jälkeen ettei lähde enää käyntiin. Auto starttaa kyllähyvin ja heti kun aikoisi lähteä käyntiin niin tsup.. aivan kuin olisi jokin ajonesto päällä mistähä vikaa kannattas alkaa etsiskelee? vikavaloja ei anna.
                      potilaana:
                      A6 C6 3.0tdi bmk

                      Comment


                        Yleensä jäljet johtaa sylttytehtaalle. Jos jakopää on oikein tehty niin kasatessa jäänyt joku anturin johtoliitin irti tms? Vikavalot ei ole sama asia kuin vikakoodit, VCDS:llä näkee jo aika paljon.

                        Comment


                        • Liittimet tarkastettu nyt useampaan kertaan ja kaikki näyttäs olevan paikoillaan. VCDS vehkeitä ei itellä ole. Ens viikolla täytynee keksiä kellä ois tai millä normivikakoodi lukialla läytäs vian

                          Comment


                            Näkyykö pumpulle menevässä läpinäkyvässä putkessa löpöä tai ilmakuplia?
                            Huriseeko siirtopumppu tankissa kun virrat laittaa päälle?

                            Kaikki sähkölaitteet toimii normaalisti eikä ole aiemmin ollut mitään ongelmia virtalukon kanssa?

                            Comment


                            • Putkea en ole sen kummemmi tarkaillu suuttimelle menevä polttoainelinja käytin irti ja sieltä näky startates aine tuleva en tiiä riittääkö tuo havainto pois sulkemaan polttoainepumppu vikaa. Siirtopumpun ääntä en itse kuullut mutta ajattelin ettei sen startates tarvitsekkaan surista.
                              kaikki sähkölaitteet pelaa ja virtalukon kans ei ole aiemmin ollut ongelmia. Aiemminkin on kyllä käynnistämisessä ollut ongelmia mutta sen olen uskonut johtuneen jakopäästä kun se on tossa rallatellu

                              Comment


                                Vaihtuko cr pumpun hihna samalla ketjuremontin yhteydessä? Tuliko railiputken päästä kunnon paineella vai pikku lirua sitä ainetta?
                                Jos se starttaa ihan pirteästi niin ei pitäisi startissa ainakaan olla vikaa. Korkeapainepumpustakaan ei tiedä jos olisi jo tiensä päässä. Siinä pumpun kylessä on määränsäädin, ootko kokeillu miten lähtee jos ottaa siltä liittimen irti?

                                Comment


                                • Tänään autoa taas tarkisteltu usein eri silmin jakotarkastettu ettei itellä ois menny päin mehtää se mutta kaikki näyttäisi oleva niinku kuuluu.
                                  nokkaaknokkaakselintunnistin vaihdettu ja kampiakselin asentotunnistin todettu toimivaksi.
                                  polttoaine pumput pelaa ja ainetta tulee rail putkenpäästä kunnolla ilmaa polttoaine järjestelmässä ei vaikuttaisi olevan ja mitään erikoisempia vikakoodejakaan eianna
                                  Mitähän tuo nokkaakselin vika voi tarkoittaa kun asentotunnistimen vaihdollakaan ei häviä?

                                  Vikakoodit siis olivat
                                  p1653 tarkista DTC-muisti : abs:n hallinta-/ohjausmoduulista
                                  p161A sylinterikansi 1 hehkutulppa virtapiiri -Q10 avoin
                                  p0341 Nokka-akselin asentotunnistimen virtapiiri vaihteluvälin/toiminnan ongelma
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 24.1.2022, 21:43. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                  Comment


                                    P0341

                                    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0341/000833

                                    Possible Symptoms - Malfunction Indicator Light (MIL) active

                                    Possible Causes
                                    - Wiring from/to Camshaft Position Sensor (G40) faulty
                                    - Camshaft Position Sensor (G40) faulty
                                    - Timing misaligned
                                    - Low level oil or low oil pressure

                                    Possible Solutions
                                    - Check Wiring from/to Camshaft Position Sensor (G40)
                                    - Check Camshaft Position Sensor (G40)
                                    - Check Timing
                                    - Check Oil level and/or Oil pressure
                                    Oliko sulla kunnollinen jakopään lukitustyökalusetti, jonka kanssa laitoit jakopään kasaan?
                                    Sen asentotunnistimen johot ja liittimen tarkastas seuraavana.

                                    Comment


                                    • Ei ollu kunnollista settiä kikkailin ite sorvilla työkalut reikiin.
                                      pitää vielä ne johot tarkastella ja liitinki tsekata vielä paremmi
                                      Viimeksi muokannut Jossu119; 24.1.2022, 21:38.

                                      Comment


                                        kikkailin ite
                                        Oliko sulla jostain mitat siihen kampuran lukitustappiin?
                                        Näittenhän pitäis kyllä lähteä vielä käyntiin vaikka jako olisi jonkinverran pielessä, että olisko siinä remontin tuoksinnassa ne johdot tai liittimet kärsineet.

                                        E. Mitä tuossa nyt mielessäni mietin, mutta en ääneen ole uskaltanut sanoa on että jos ei kunnollisia lukitustyökaluja ollut eikä kampuraa saanut lukittua täsmälleen niin sitten jako on reilummin pielessä?
                                        Viimeksi muokannut vV8m5; 26.1.2022, 15:40.

                                        Comment


                                        • Osaisko joku tietäjä neuvoa, koneen (asb) vaihdon jälkeen auto ei käynnisty, sähköhilut ja polttoainepuolen laitoin vanhasta koneesta. Vcds näyttää high pressure 0 bar, ei vikakoodeja, siirtopumppu käy, kun tekee output testin, toki sen saa releeltäkin päälle, suodattimelle tulee polttoainetta, pumpun remmikin näyttäs ehjältä?

                                          Lisäyksenä edelliseen viestiin, suutin johdon kun käyttää irti, niin ei tule mitään mainintaa vikakoodista ja virrat päällä suutin pistokkeen päästä mittaamalla tulee 0,5v jännite, startatessa 0,6v... onko ecu rikki vai estääkö tuon joku muu?
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 8.7.2022, 15:36. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                          Comment


                                          • Automaattistartilla varustettu A6 2.7TDI -07 tekee seuraavaa: Kun käyttää avaimen starttiasennossa, auto lähtee starttaamaan, hörähtää, lopettaa starttaamisen ja sammuu samantien. Mittaristossa ei näy mielestäni mitään poikkeavaa, ei myöskään mitään indikaatiota ajoneston aktivoitumisesta (pitäisikö tämän näyttää avaimen kuvaa tai vastaavaa, jos ajonestoon sammuu?)

                                            Ei tee aina, joskus auttaa että antaa hetken olla, ja seuraavalla kerralla lähteekin ihan normaalisti. Käyntiin lähtiessään tuntuu pelaavan normaalisti.

                                            Ajatuksia? Löysin haulla muutaman samankaltaisen oirekuvauksen, mutta en yhtään tarinaa jossa ongelma olisi ratkennut ?

                                            Comment


                                            • 3.0TDI CCWA Ei lähde käyntiin

                                              Moikka, näiden kovimpien pakkasten aikana ilmeni ongelma että auto ei lähde enää käyntiin. Ei edes lähde pyörittämään starttia.

                                              Auto ennen totaalista simahtamista käynnistetty apuvirralla, jonka jälkeen ajettu n. kaksi tuntia yhtä jaksoisesti. Tämän jälkeen auto kotipihaan parkkiin ja kahden tunnin päästä ei enää inahtanutkaan.


                                              Asioita jotka testattu
                                              -Akunvaraus taso tarkistettu 12.6V
                                              -Sulakkeet tarkastettu, ei rikkinäisiä
                                              -Ei lähde myöskään apuvirralla käyntiin.

                                              Seuraavia koodeja tullut VCDSllä

                                              02812 - Supply Voltage (Terminal 30) for Electronic Steering Column Lock 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

                                              ​​​​​​​00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
                                              002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

                                              00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
                                              000 - - - Intermittent

                                              03041 - Energy Management Active
                                              000 - - - Intermittent
                                              Freeze Frame:
                                              Bin. Bits: 10000
                                              Voltage: 11.70 V
                                              Count: 10

                                              Seuraavaksi ajattelin vielä testata maadoitusjohdon.

                                              ​​​​​​​Tulisiko teille mieleen vielä muita itse testattavia asioita ennen kuin vien auton pajalle.
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 17.1.2024, 16:48. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                              Comment


                                                Onko nuo koodit edelleen aktiivisia? Nollaa ja katso mitä jää jäljelle.

                                                Comment


                                                • Audi A6 C6 -07 3.0TDI

                                                  Elikkä ensi pakkasilla rupes auto temppuilemaan. Muutaman kerran sammui tyhjäkäynnillä parkkiin, hetken päästä kumminkin aina lähti käymään.

                                                  Kerran ajossa sammui ja rupesi hehkuvaloa vilkuttamaan ennenkun sammui. Sitten ei enään käyntiin lähtenyt ja hinautin pihaan.

                                                  Nyt oon sen verran tutkinut että tankissa olevalle pumpulle ei tule virtaa (eikä myöskään pumpun sulakkeelle). Kokeilin laittaa sulakkeelle suoran virran, pumppu kyllä surisee mutta käyntiin ei lähde. Muutamia kertoja lähtenyt potkulla ja konehuoneen läpinäkyvässä letkussa näytti menevän todella paljon ilmaa.

                                                  Mikä voi olla vikana?

                                                  Comment


                                                    Tankkipumput ei ole näissä ikuisia

                                                    Comment


                                                    • Terve!
                                                      Meillä tuollainen sq5 jossa polttoaineen saanti ongelmaa. Antoi vikakoodia egr venttiilistä joka vaihdettiin uuteen ja vikakoodit hävisi. Auto ei kuitenkaan lähde ollenkaan käymään.(ei lähtenyt ennen egr vaihtamistakaan) Testerillä katsottu polttoaineen paineita; syöttää n.50bar mutta ohjearvo taisi olla n.300barin tienoilla. Autolla ajettu noin 200tkm , voiko vika olla korkeapainepumpussa vai mistä lähtisi vikaa tutkimaan?

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X