Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0l TDI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2007 2.7 TDI ei lähde lämmittämättä käyntiin

    Tänään oli se nelisen astetta pakkasta, autoa ei ehditty lohkolämppärillä lämmittää vaan yritettiin kylmänä tulille; tuloksetta. Käynnistys on mallia automaattinen, eli avainta kääntämällä pyörittelee aikansa, mutta lopettaa kun auto ei starttaa. Ensimmäisillä yrityksillä pyöritti suhtkoht pirteästi, myöhemmillä ei niinkään. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta. Lämpimänä lähtee tulille ihan normaalisti, samoin jos tunninverran malttaa lohkolämppärillä lämmitellä. Jos keli plussan puolella, niin lähtee ilman lohkolämmitintä. Mitään ylimääräisiä varoitusvaloja ei pala. Ajatuksia missä vika? Tarkistin konepellin altakin, kukaan ei ollut vaihtanut K-Jettiä tdi:n tilalle ?
    Viimeksi muokannut Killeri; 8.1.2021, 16:21. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

    Comment


    • Hehkuttaako? Hehkut rikki tai hehkurele pimeänä, Hehkureleen pistokkeelta voi hehkut mitata helposti.

      Comment


      • Hehkuvalo palaa (ja sammuu) normaalisti, mutta kertooko se tilanteesta vielä mitää? Mittaillut en ole. Täytyy vikakoodit myös lukaista. Laittelin akun laturiin, ei jaksanut nyt lähteä edes lämmittämisen jälkeen. Varmaan käyny jännitteet aika alhaalla, eli vikakoodeja saattaa olla jos jonkunlaisia..

        Comment


        • Kaikki hehkut pimeänä; hyvin erikoista että tuosta ei mitään vikavaloa syttynyt.

          Comment


            Rikkinäisistä hehkuista ei tuu vikavaloa mutta Engine modulin alla kyllä näkyy vikakoodina. Hehkujen toimintaa voi tutkia VCDS/OBD11 myös tarkemmin live datasta.

            Comment


            • Auto on Audi A4 B7 2007 2.7TDI (BPP) Multitronic. Vilkuttaa mittaristossa PRNDS-valoja, pyörittää mutta ei starttaa. Ongelma oli aluksi satunnainen, mutta nyt esiintyy lähes joka kerta kun pitäis käynnistää. Yleensä lähtee jossain kohtaa kun kääntelee virtoja päälle ja pois, tai jättää virrat päälle vähän pidemmäksi aikaa. Kun auto starttaa, kaikki tuntuu toimivan normaalisti, eikä ongelma toistu kun kone on lämmin.

              Vian esiintyessä hehkutuksen valo ei syty, vaihdevalitsimen jarrun merkkivalo ei pala ja antaa vaihtaa esim. P:ltä R:lle painamatta jarrua. Kun vika on päällä, vikakoodinlukija (OBDeleven) ei saa yhteyttä, pyytää varmistamaan että virrat on päällä. Kun vika ei ole päällä, lukijalla saa yhteyden, mutta mitään tähän liittyviä vikakoodeja ei tunnu jäävän muistiin. Virtalukon pohjan jo vaihdoin ja luulin että auttoikin, kun ei vikaa muutamaan viikkoon tämän jälkeen esiintynyt, mutta palasihan se. Ajatuksia mitä kannattaisi lähteä tarkistamaan seuraavaksi?

              Comment


              • Esitiedot:
                -06 q avant, 361890km. kp-pumppu lienee alkuperäinen.
                Ryki illalla moottoritiellä kovissa kiihdytyksissä ja antoi vikakoodina matalaa raiilpainetta.
                Seuraavana aamuna lähti käyntiin todella pitkän startin jälkeen, toimi nelisen kilometriä ok ja sitten sammui rykien eikä millään käyntiin.
                Hinurin kyytin ja yötä myöten trailerilla kotiin toiselta puolen Suomea.

                Vaihdoin sokkona tankin pumpun uuteen kun se näytti olevan yleisin syy. Ei auttanut.

                Diagnosoitu lisää:
                Sulakkeet ehjät (mitattu).
                Korkeapainepumpun hihna tarkistettu. On ok, pyörittää kp-pumppua eikä puutu hampaita.
                Suodattimelta kokeiltu avata ilmausruuvia, vuotaa aukinaisena hissukseen dieseliä kun tankin pumppu pyörii.
                KP-pumpulle menevä (?) kirkas letku näyttää yhden ilmakuplan.
                Vikakoodina antaa enää J17 oikosulku plussaan. Ei herjaa railipaineesta.
                J17 saa releeltä J317 plussan mutta ECU:n linja ei vedä J17 kelaa => tankin uusi siirtopumppu ei käynnisty.
                Ajoin siirtopumppua erillisellä akulla ja yritin samalla käynnistää. Logi ohessa.
                Suodattimien ohivuotoa ei ole mitattu, tuntuisi kummalta että olisi sieltä rikki.

                Havainnot:
                Nostaa railipaineen VCDS:n mukaan n. 300bar neljässä sekunnissa startin aikana ja pitää siellä startin ajan. Auto ei käynnisty, eikä edes lupaa.

                Johtopäätökset:
                J17 kelan maadoituslinja on joko poikki tai ECU:n ohjaus siltä osin rikki. Suunnittelin ohittavani tuon niin että tuon erillisen maan J17 kelalle ja irrotan ECU:n ohjauksen samasta nastasta => menetän diagnostiikan ja saan vikakoodin mutta pumppu toimii aina kun autossa on virrat päällä. Eli sitten kun se päättää tuhoutua tulipalossa niin tankin pumppu pitää huolen että palo ei sammu ennenkuin homma on viety loppuun...
                J17 ei tosin selitä miksi moottori ei käynnisty.
                Oldskool-diesel käynnistyy kun on hehku, löpöä, painetta ja vähän ilmaa.
                Hehkut pelaa (ei vikakoodeja). Tankin pumppua pakko-ohjatenkaan ei tunnu löytävän polttoainetta joten olisko jotain tukossa?
                Aion vaihtaa seuraavaksi polttoainesuodattimen kun se nyt ei ihan järjettömän kallis ole enää tässä hardelllissä. Suodatin vaihdettu muistaakseni vuosi sitten.

                Kysymykset:
                1. Miten logittaisin ja mitä että löytäisin lisää syitä tai voisin poissulkea niitä syitä, jotka estävät/sallivat käynnistymisen?
                2. Eihän tätä tarvitse ilmata? Aiemmin (esim suodattimen vaihdon yhteydessä) on riittänyt kun jaksaa startata.
                3. Jos tarvitsee ilmata, miten ja mistä se pitää tehdä?

                Nöyrä kiitos etukäteen.

                Comment


                • Auttakaas miestä hädässä. Audi A6 2.7TDI ei suosu enää käynnistymään. Pyöri normaalisti tyhjäkäynnillä(akku huono lähti viimesillä voimilla käyntiin). Kunnes yhtä äkkiä sammui eikä lähde käyntiin, starttaa mutta ei käynnisty. Kokeilin uudella akulla, ei siltikään. Tietokone huutaa että akun varaus heikko vaikka akku täynnä?? Tuntuu että ihan ku ois sammutin päällä. Mistä vikkaa ehtimmää?
                  Viimeksi muokannut Killeri; 20.5.2021, 19:29. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                  Comment


                    Vikakoodeista ja ihan mieluiten vcds:llä. Seudullasi (Siilinjärvi/Kuopio suunnalta ainakin löytyy) voi löytyä kerhoveli jeesaamaan:
                    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...e9#post1917120

                    Tietysti voisit ensimmäiseksi tarkistaa onko pumpun hihna/ sen hampaat vielä tallella.
                    Vcdsllä pitäisi myös kertoa autolle että on uusi akku, jotta latauksen/virranhallinta toimii oikein.
                    Ja jos tämä nyt oli se juuri hankittu yksilö (liikkeestä?) niin olisin kyllä myyjään yhteydessä?
                    Viimeksi muokannut vV8m5; 20.5.2021, 18:52.

                    Comment


                    • Onkos tämä jo ketjukone? Pumppu on hihnalla kummiski?

                      Comment


                        4! kappaletta jakoketjun ryökäleitä koneen takapäässä ja cr-pumppu hihna etupäässä ylimpänä, sen näkee raottamalla muovikantta.
                        https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-remmin-vaihto

                        E. Jos virrat kyykänneet kunnolla niin siellä voi ajonesto nyt vaatia huomiota (vikakoodin luku ja nollaus)
                        https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...tivirta-katosi
                        Viimeksi muokannut vV8m5; 20.5.2021, 19:02.

                        Comment


                        • Kiitos! Ajonesto se varmaan temppuaa, ku tosiaan akku oli melkein tyhjä ku viimesillävoimilla lähti käyntiin. Hetken pyöri ja sammu. Akku irti ja uusi paikalleen ni starttoo va ee käännisty. Sen jälkeen heti keskinäyttöön tulee akunkuva ja "batterie schwach" vaikka akussa on virtaa.
                          Sulakkeet tosiaan kävin läpi niin kaikki ehyenä.

                          Pystyykös tuohon audille myös käyttämään Delphi Ds150e? Pystyykö sillä kertomaan tuon akku homman yms ajoneston nollaamaan?

                          trippi mittarissakin lukee def. Auton ite kilometrit näkyt kyllä va yläpuolella lukee def. MMI pimeenä mutta se vaihekepin ympärillä oleva paneelikin pimeänä. Sulakkeetki katottu. Varmaan se paneeli rikki.
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Sambora98; 20.5.2021, 19:47.

                          Comment


                            Tässä yksilössä nyt lienee useampia murheita (lienee syy siihen miksi auto laitettu halvalla? kiertoon), ensimmäisenä pitäisi se auto saada ymmärtämään että akku on uusi/täydessä virrassa sekä lukea ja nollata ne vikakoodit, jos se tuon avulla käynnistyisi.

                            Mittariston def (defect) kertoo että siellä on nyt jotain vialla.
                            If OBD recognizes instrument cluster malfunctions related to the:
                            • odometer
                            • distance impulse number (K number)
                            • speedometer calibration
                            the trip odometer will change to show "dEF."

                            In this case, replace speedometer
                            Googlella löytyy paljon vastaavia tapauksia ulkomaan foorumeilta ja tuo 'def' on tullut joillekin juuri epäonnistuneen akun vaihdon jälkeen.
                            Ja vika ei välttämättä ole mittaristossa, vaan tämäkin voi johtua alhaisesta akun jännitteestä.
                            Viimeksi muokannut vV8m5; 21.5.2021, 10:57.

                            Comment


                            • Kyllä tässä pieniä murheita on. Tuota turbo hommaa herjaa, eikä vetoja, niin todnäk ahtimen sähköyksikkö pimiä. Tilattu jo uusi turbo alipainekelloineen ja ohjausyksikköineen. Kiitoksia neuvoista!

                              Comment


                                Keskustelua mittaristoasiasta tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...or#post1301844

                                Comment


                                  Sambora98 Laita vikakoodit tekstinä, kiitos.
                                  https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...on-huono-juttu

                                  Comment


                                  • Eikös tankki-, eli siirtopumpulta tulisi kuulua vaimeahko surrrrr tjsp, kun avainta virtalukossa kääntää? Otin takapenkin pois ja kuulostelin toisen käännellessä avaimesta. Kävipä niin että suoraan ajosta ruutuun, tullessani autolle ei käynnisty enää. Muutoin pyörittää normisti yms. Äkkiseltään epäily tuota pumppua kohti, kun ei saa soppaa niin ei edes yritä. Vikakoodit on luettu VCDS:llä. Auto toiminut viitisen vuotta ongelmati, laitan uuden akun kun tiedän että tuo on sökö, vaihdan tässä sunnuntaina.

                                    Kuinka VCDS:llä testataan tankkipumppua, vai ajanko sille suoraan virtaa 12V? Tarkastan myös sulakkeen ja sulakepaneelin taustalta piuhat. Sen verran kummastuttaa täysin normiajosta alkanut käynnistymättömyys.

                                    Vai mahtaisko olla imusarjan läpät vetäneet totaalijumiin ettei anna käynnistyä, pyörittää aivan normaalisti vaikka maailmanloppuun asti. Vaiko immo alkanut kiukutteleen, suututtuaan akun huonoudelle?

                                    Vikakoodeja poistelin ja starttailin autoa, logitin kolmesti ja katselin mitä jää jäljelle.

                                    Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
                                    Part No SW: 8E0 910 401 P HW: 8E0 907 401 AL
                                    Component: 3.0L V6TDI G000AG 0020
                                    Revision: --H03--- Serial number:
                                    Coding: 0011171
                                    Shop #: WSC 06325 000 00000
                                    VCID: 2C57B2B18F0B302A59-8078

                                    1 Fault Found:
                                    004120 - Intake Manifold Runner (Bank 2)
                                    P1018 - 001 - Lower limit not reached
                                    Freeze Frame:
                                    Fault Status: 01110001
                                    Fault Priority: 0
                                    Fault Frequency: 16
                                    Reset counter: 255
                                    Mileage: 226131 km
                                    Time Indication: 0

                                    Freeze Frame:
                                    RPM: 0 /min
                                    Torque: 0.0 Nm
                                    Speed: 0.0 km/h
                                    Voltage: 12.08 V
                                    Duty Cycle: 20.5 %
                                    Duty Cycle: 88.8 %
                                    Duty Cycle: 20.5 %

                                    Readiness: 0 1 0 1 1

                                    -------------------------------------------------------------------------------
                                    Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
                                    Part No: 8E0 820 043 BM
                                    Component: A4 Klimaautomat 2833
                                    Coding: 00000
                                    Shop #: WSC 00000
                                    VCID: 6DD17FB52791F9220E-513C

                                    1 Fault Found:
                                    00532 - Supply Voltage B+
                                    53-00 - Supply Voltage Too Low


                                    -------------------------------------------------------------------------------
                                    Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8EC.lbl
                                    Part No SW: 8E0 920 931 P HW: 8E0 920 931 P
                                    Component: KOMBI+WFS 4 H14 0110
                                    Revision: 0110 Serial number: 00000000000000
                                    Coding: 0007011
                                    Shop #: WSC 61000 142 106904
                                    VCID: 356197D55F4171E236-515A

                                    1 Fault Found:
                                    01314 - Engine Control Module
                                    004 - No Signal/Communication - Intermittent

                                    -------------------------------------------------------------------------------
                                    Address 25: Immobilizer Labels: 8E0-920-9xx-8EC.lbl
                                    Part No SW: 8E0 920 931 P HW: 8E0 920 931 P
                                    Component: KOMBI+WFS 4 H14 0110
                                    Revision: 0110 Serial number: 00000000000000
                                    Coding: 0007011
                                    Shop #: WSC 61000 142 106904
                                    VCID: 356197D55F4171E236-515A

                                    1 Fault Found:
                                    01314 - Engine Control Module
                                    004 - No Signal/Communication - Intermittent



                                    Comment


                                      Vai mahtaisko olla imusarjan läpät vetäneet totaalijumiin ettei anna käynnistyä
                                      Ei ole mahdollista.

                                      Jälkimmäiset vikakoodit kertois että ecuun ei yhteyttä. Virta vähissä tai hapettumaan mitä lie, lyö nuotiota alle :)

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja jyrkipes Näytä viesti
                                        Kysymykset:
                                        1. Miten logittaisin ja mitä että löytäisin lisää syitä tai voisin poissulkea niitä syitä, jotka estävät/sallivat käynnistymisen?
                                        2. Eihän tätä tarvitse ilmata? Aiemmin (esim suodattimen vaihdon yhteydessä) on riittänyt kun jaksaa startata.
                                        3. Jos tarvitsee ilmata, miten ja mistä se pitää tehdä?
                                        .
                                        Noniin, tilasin odotellessa marmorilta releet, muka varmuuden vuoksi mutta niinpä kävi että tuo herja oikosulusta plussaan hävisi ja nyt tankin pumppu menee oikein päälle kun starttaa. Ei siis mene päälle kun vääntää virta-avaimesta virrat päälle, vsta kun starttaa.
                                        Vikakooodeja ei anna enää (paitsi sitten kun akku tyhjenee niin tulee niitä siihen liittyviä) mutta ei mitään käynnistykseen liittyvää.

                                        Luin tuolla aiemmin että Engine-modulin lohko 05 antaisi jotain infoa edellisestä käynnistyksestä. Siinä on oli numero 3 ja ensin pohdin että se tarkoittaa kolmosta mutta taitaa tarkoittaa kahta alinta bittiä.
                                        Logitin tuota startin aikana ja se muuttuu, ensin on kaksi, sitten kun paine nousee muuttuu kolmoseksi, sitten makaa siinä, käy numerossa 48, palaa kolmoseen ja lopuksi tulee 16.
                                        Lisäys: logitin myös lohkon 051 jossa tuo alempi 4), siinä näkyy 100 kunnes muuttuu tuon kentän 3 arvon 48 jälkeen nollaksi. Tulkitsen tuon että nolla sallii käynnistymisen?

                                        Alkuperäinen kirjoittaja Thoubi Näytä viesti
                                        3) Start synchronisation
                                        000 Basic initialisation
                                        001 Reset counter
                                        002 Engine standstill or fault
                                        003 Transitional states
                                        004 Plausibility check phase
                                        005 Plausibility check phase
                                        006 Plausibility check phase
                                        008 Plausibility check phase
                                        016 Phase definition
                                        032 Synchronisation phase
                                        033 System positioning
                                        048 Calculation sequences activated --> Start OK
                                        064 System waiting for engine standstill
                                        128 Dynamic plausibility check
                                        4) Injection sequence shut-off status
                                        0 0 0 0 0 0 0 1 Defective external watchdog
                                        0 0 0 0 0 0 1 0 Invalid engine speed
                                        0 0 0 0 0 0 1 1 Run-on
                                        0 0 0 0 0 1 0 0 Shut-off request for time-sync.
                                        shut-off
                                        0 0 0 0 0 1 0 1 Solenoid valve fault
                                        0 0 0 0 0 1 1 0 Overrun
                                        0 0 0 1 0 0 0 0 Minimum post-injection quantity
                                        not reached
                                        0 0 1 0 0 0 0 0 Minimum post-injection duration
                                        not reached
                                        0 1 0 0 0 0 0 0 Deactivation of post-injection via
                                        Speed
                                        1 0 0 0 0 0 0 0 Deactivation of post-injection due to
                                        Error
                                        .
                                        Kaikki näyttäisi siis siltä että startata saa?

                                        Login mukaan moottori pyörii => anturi(t) toimii.

                                        Homma menee mystiseksi...
                                        Viimeksi muokannut jyrkipes; 27.5.2021, 23:20.

                                        Comment


                                        • Kaappaus logista. Eivät ole samasta starttauksesta mutta toisessa näkyy että railipaineet nousee ~300bar
                                          Attached Files
                                          Viimeksi muokannut jyrkipes; 27.5.2021, 23:29.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja <---A-u-d-i---> Näytä viesti
                                            Muutama auto lähtenyt käyntiin näin. Tuki korkeapainepumpulta polttoainesuodattimelle menevä paluuletku, mutta vasta siitä suuttimien paluuliitoksen jälkeen. Sen jälkeen starttaamaan muutama pitkä startti. Täytyy olla tarkkana jos auto lähtee käyntiin, niin pihdit heti irti. Ampuu muuten korkeapainepumpun akselinstefan irti, saa tosin laitettua takasin.
                                            Tätä kokeilin siten että otin paluuletkun irti suodattimesta ja työnsin sisään sopivan pultin. Ajattelin että ampuu sen pultin pois jos paine karkaa liian kovaksi.
                                            Pitkä starttaus ja hörähti kerran. Sammutin startin heti, otin pultin pois ja letkun takasin paikkaansa.
                                            Sitten hyttiin ja kerrasta käyntiin.

                                            Koeajolla tosin sakkaa vielä: kickdownit kun vetää niin lopulta auto pyytää enemmän kuin pumppu antaa ja lyö vian päälle. Logista kuitenkin näkyy että oikea paine käy jälkikäteen lähes 1500bar ja optimistisesti toivon että ei ole kp-pumppu rikki.
                                            Pitää ajella ja tutkia lisää.

                                            Eräs teoria on että alunperin se tankin pumpun aftermarket-rele lakkasi toimimasta, järjestelmä kuivaksi ja ei käyntiin.
                                            Nyt pakottamalla vastapaine järjestelmää saatiin käyntiin mutta siellä on
                                            -vielä ilmaa
                                            -vielä vikaa
                                            -vielä jotain muuta
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Auto seisoi tunnin tai pari jonka jälkeen kävin pidemmällä koeajolla ja logitin paineita koko ajan. Nyt ei tullut yhtään sakkausta ja katson että auto tuli kuntoon.

                                              Kooste:
                                              -tankissa olevan siirtopumpun rele rikkoutuu
                                              -systeemi pääsee kuivaksi.
                                              -Rele uusitaan mutta se ei auta ilmaamaan (koska muualla vikaa?)
                                              -saadaan ilmat pois tukkimalla korkepainepumpun paluu ja auto käyntiin
                                              -pumpussa/railissa/muualla oleva ilma aiheuttaa alkuun sakkausta ja railipaine ei seuraa haluttua kun on paljon syöttöä
                                              -ongelma poistuu ajamalla

                                              Kohti seuraavaa vikaa ja uutta remonttia.

                                              Comment


                                              • Hmm, tuota aiempaa ylläolevaa käynnistymisongelmaani aloin nyt selvittelemään palauttuani kotosalle reissusta. Auto ei ole oirellut mitenkään ikinä, parkkeerattuani ja palattuani autolle, ei vain käynnisty. Pyörittää normaalisti ja kaikki vaikuttaa normaalilta muutoin, joten joku sulake tjsp probleemi mahtuis hyvin diagnoosiolettamaan. Eli jos lähdetään tuosta 01314, eli ECU-ongelmasta, niin missäs tämmösessä B7 3.0tdiq on siihen liittyvät sulakkeet/releet? Googlettelen toki itsekin sijainnit kohta kahvitellessa, mutta apu kelpaa aina.

                                                Lisäksi muistelen aiemmin pääseeni aivan normaalisti VCDS:llä sisään tuohon 19 - CAN Gateway, nyt tosin päätti sanoa näin, joten edelleen vahvistaa ylläolevaa ajatelmaani:

                                                Click image for larger version  Name:	audiclub.jpg Views:	0 Size:	94,6 Kt ID:	1919087


                                                Onko nuo ecut useinkin kärähdelleet, tai jotain vakiopaikkaa muutoin B7 osalta johon katse suunnata ensiksi?
                                                Viimeksi muokannut mäggäri; 5.6.2021, 15:16.

                                                Comment


                                                  Siinä ecun alla on releet ja isot sulakkeet. Ei olisi sekään harvinaista että sitä on kertaalleen joku turannut ja kansi vuotanut vettä sisäänsä.

                                                  Comment


                                                  • Click image for larger version  Name:	zq1hpu4.jpg Views:	0 Size:	144,5 Kt ID:	1919093

                                                    Näytti rutikuivalta kaikinpuolin, eikä ecun boxin ruuvitkaan näytä kosketuilta.

                                                    Siinä 639 ja 614 tuo harmaa ja ilmeisesti useammin vikainen. Mutta muutoin näytti paikat oikein siisteiltä.

                                                    Nyt muuton jäljiltä yleismittari jemmassa, mutta ehkäpä löytyy niin saa toiminnan lisäksi mitattua että onko kunnossa vai ei.

                                                    Comment


                                                      No tuon 614 releen kontaktipinnat näyttää jo melko happamilta. Se vaihtoon niin johan luulis starttaavan.

                                                      Tällainen löytyi aiheeseen liittyen:
                                                      Relay 614 is for powering up the ecu and fuel pump a common fault with this relay is when the car turns over and does not start you will also notice at the same time the engine management light is not displayed when cranking. As soon as you tap the relay the engine management light illuminates and the car starts
                                                      https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/...e-these-relays

                                                      Comment


                                                      • Eikös tuo 614 tullut korvata sillä 644 releellä, jostain olin sellaista lukevinani? Uudempi ja toimintavarmempi kai siten.

                                                        ​​​​​​Laitan tänään nuo takaisin ja koitan kattella mitä VCDS sanoo arvoiksi, kun tutkiskelen tarkemmin, sekä tsekkaan korkeapainepumpun hihnan, uuskin pitäis olla mul kiristäjineen nurkissa, niin se samal vaihdellen. Vesipumppu yms vois olla kans asiallista vaihtaa jo, sekä muut keulilta, hihna(t)? Auto ollut mulla 5-6vuotta, eikä häröilyjä, jonkun 45tkm ajanut ja n. 225tkm nyt.

                                                        Tältä näytti ecun alle ensikurkkaus.

                                                        edit: Testasin tuon 614 releen, naksahtelee normisti, räppäilee oikein kevyesti ja ohmit nolliin 30-87 piirin osalta kun kytkeytyy. Mutta samapase silti vaihtaa harrastamisen vuoksi. :) Sitten tuon vanhan jättää varaosalodjuun pyörimään. Mutta seuraavaksi sitä polttoainelinjaa paineiden osalta tutkimaan, lämpimänähän kai se tulis katsella, mutta nyt mennään näin, sekä pumppua koetellen ja jännitteitä etsien.
                                                        Click image for larger version  Name:	4EFNgou.jpg Views:	0 Size:	153,5 Kt ID:	1919122
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut mäggäri; 6.6.2021, 12:44.

                                                        Comment


                                                        • Onko normaalia että autoa voit startata ilman, että jalka on jarrupolkimella? Testasin tossa kahdella toisella autolla, kun juolahti mieleen että eikös tulis olla poljin painettuna, jotta voi startata. Toinen audi ilmottaa vaan että laitappa jalka jarrulle ja ei siis inahdakaan. Siinä missä B7 ei merkitystä, vaan yrittää startata kumminkin päin.

                                                          Sekä mikäli oikeat avaimet nyt oli kädessä, niin keskuslukitus on mykkänä kakesta, aiemmin molemmat kaket toimineet ja paristotkin vaihdettu vuosi sitten. Menen nyt ennen kiekkopeliä vielä testailemaan kakeja. Eli voisko olla lopun kaiken jossain virtalukonpohjassa/ko. seudun tunnistimissa vikaa ja IMMO hakkaa käsille, ei anna käynnistyä?

                                                          edit: Molempia avaimia käytetty viikoittain, nyt ei kumpikaan kelpaa ees keskuslukitukselle.
                                                          Viimeksi muokannut mäggäri; 6.6.2021, 20:07.

                                                          Comment


                                                            Niin onko se tiptronic? Manuaalin kanssa ei tuommosta tarvii.
                                                            Avaimet tarvii parittaa autoon uudestaan nyt kun ecu kävi virrattomana/ akku oli irti.
                                                            https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-a4-b7?t=67023
                                                            Viimeksi muokannut vV8m5; 6.6.2021, 21:30.

                                                            Comment


                                                            • On juu tippi, ASB koneella.

                                                              Ja avaimet toimii taas. Huomenna suojaa pois ja korkeapainepumpun hihnaa tsekaten.
                                                              Viimeksi muokannut Killeri; 6.6.2021, 21:55. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X