Jos/kun sulla on railissa painetta niin turha sieltä polttoaineen siirtopuolelta vikaa etsiä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0l TDI ei käynnisty
Collapse
X
-
Tuo ahtimen servo kuumuu iha sikana. Ei siihen pysty ees koskemaan hetken päästä. Jotenkin ei tunnu normaalilta. Tosin kuten sanottua niin ahdinkin valskaa tosta "pakopesän kuoren läpi menevältä akselilta".
Ahdin vaihtoon boxeineen vielä.
Tuossa edellisen postaukseni kuvassakin näkyy turbiinikotelon ja pakopesän välissä mustaa nokea, siitäpä se tupruttelee starttia yrittäessä.
Comment
-
Oletko kokeillut ottaa sammutusläpältä johtoa irti? Virrattomana se on auki.
Turbon servon kuumenemisesta sen verran, että oletko kokeillut liikuttaa servon vipua käsivoimin, vai onko jumissa? Käynnistymättömyys ja pakovuoto vnt:n akselin läpi voisi selittyä sillä, että pakopuoli on yksinkertaisesti täysin tukossa. En ole varma voiko esim. vnt-siivet mennä täysin kiinni, jos mekanismista on joku osa pettänyt (esim. tuo käyttöakseli poikki).Viimeksi muokannut Killeri; 15.9.2024, 14:31.
Comment
-
Herätellääs vanhaa ketjua.
Potilaana -05vm bmk.
Taustaa; Auto tuli minulle moottorivikaisena, jako pielessä joten vaihdettiin toimivasta autosta moottori.
Starttaa , hörähtää hieman käyntiin ja thats it. Eli ei siis käynnisty.
Tilalle vaihdettu moottori on pelannut ja toiminut kuukausi sitten ongelmitta. Suuttimet ja muut polttoainepuolen osat pois lukien korissa olevat ovat toimivasta autosta peräisin.
Tähän mennessä tarkistettua / tutkittua
-Vikakoodit vcds , ei mitään
-Kp hihna ok
-Siirtopumppu ok? vcds testillä ainetta tulee mutta mikä on riittävästi?
-Railipaine startissa +250bar
-rpm luku looginen startissa.
Ainoana huomattuna vikana lämpötilamittari näyttää kokoajan 90-95 asteen lämpöjä, oli anturi kiinni tai ei mutta eikai se nyt sekoita autoa niin pahasti ettei lähtisi käyntiin?
Lämmöt siis mittaristossa heti 90 ja vcds katsottuna 90-95 välillä. Vikakoodia ei myöskään anna anturista oli anturi kiinni tai ei.
Nyt hyviä vinkkejä mitä tässä seuraavaksi lähtisi tekemään?
Comment
-
Eilen toimi ihan hyvin, nyt ei käyntiin millään. Akunpiuha oli 5 min irti, ei vaikutusta. Moottorin osalta ei tule vikakoodia mutta monen muun boksin kohdalla tulee tän tyylistä ilmoitusta:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
006273 - Powertrain Data Bus: Missing Message
P1881 - 000 - Acceleration Request - Intermittent
050177 - Implausible Data Received from Engine Control Module
U0401 - 000 - - Intermittent
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication
ECU sökö? Mikäs noista on oikea tieto millä etsitään korvaavaa siinä tapauksessa?
Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
Part No SW: 8E0 910 401 N HW: 8E0 907 401 AL
Component: 3.0L V6TDI G000AG 0050
Revision: --H03--- Serial number:
Coding: 0011171
Shop #: WSC 06335 000 00000
VCID: 2A5140078567C91FE7-807E
Comment
-
Nyt kun lopulta oli hetki aikaa ja ei sattunut satamaan kun autoa ei nyt saa mihinkään talliin vaan joutuu taivasalla ropaamaan niin sulakkeet ehjiä, myös ECUn boksissa olevat. Onkos joku vaihdellut näihin bokseja, sopiiko nää keskenään kuinka helposti. Vas. alkuperäinen vielä paikallaoleva, oikea samanlaisesta purkuautosta. Sama kone (ASB), sama vuosimalli, laatikko eri mutta sen ei käsittääkseni pitäisi haitata koska sehän on vain 1 luku toiseks boksin asetuksissa.
Comment
-
Vika löytyi useampi kk sitten lopulta merkkiliikkeessä eli pa-linja täynnä ilmaa, ihan eri vika siis kuin luulin. Vian syy ei tosin ole vieläkään selvinnyt, välillä toimi ihan hyvin pitkän aikaa mutta nyt on taas alkanut oireilemaan. Kun avaa vian ilmettyä suodattimen ilmausruuvin niin mitään ei tule ulos eli ilmaa taas. Rele napsuu (ECUn boksista kuuluu) hienosti kun ajaa VCDS kautta pumpun testiohjelman ja sillä konstilla saa ilmattua, ruuvi kiinni, pitkä startti ja lopulta lähtee käymään.
Vika ei siis varmaan olekaan pa-pumpun rele jota jo välillä epäilin (liikkeen varaosamyyjä ei muuten osannut sanoa mikä rele se edes on mun autossani kun koitin hakea uutta) vaan joku muu ettei se saa käskyä käyttää pumppua. ECUa vähän epäilen kun tulee muutenkin oudosti aina välillä vikakoodeja että muut boksit ei saa yhteyttä siihen. Mulla on toinen samanmallisesta autosta mutta se pitäis koodata autoon sopivaksi, tekeeköhän joku niitä Turun seudulla?
Toinen vois olla että onkohan tuolla joku painetunnistin matalapainepuolella joka olis sökö?
EDIT: Tai hetkinen, kuinka kauan Common Railissa pitäis pysyä paine?Viimeksi muokannut Rohova; 17.3.2020, 19:07.
Comment
-
Ed. kommenteissa mainittu ongelma jatkuu. Olen saanut jonkin aikaa auton käyntiin tuolla testiohjelmalla mutta edellispäivänä ei auttanut enää sekään. Sain akkulaturin tänä aamuna ja nyt sain ilmattua starttaamalla, raili oli nähdäkseni tyhjentynyt. Ajeltu parikymmentä minuuttia, vein kotipaikan talliin sen missä saa sitten vähän paremmin purettuakin kunhan tietäis mitä. Otin lokia suuttimien ruiskutusmääristä, railin paineesta yms. matkalta mutta kukakohan osais tulkita onko normaalin näköistä? Mitään moottorin vikakoodeja ei edelleenkään tule.
Sammutuksen jälkeen uudestaan virrat päälle, VCDS näytti heti että railin paineet putosi, onko se normaalia? Eka käynnistys onnistui kun aikaa oli kulunut joku 10 sekuntia mutta kun kokeilin 5 min päästä uudestaan niin ei. Vaatisi taas kai ilmauksen kun railin paineet nollissa.
Mikä voi tyhjentää railin kokonaan? Olisiko suutinongelma vai onko siellä joku venttiili jonka pitäisikin päästää paine pois eli olla pienen hetken auki mutta jääkin siihen tilaan niin että tyhjeneekin kokonaan?
Comment
-
Pitemmän aikaa riivannut ongelma josta olen kirjoittanut vanhaan aiheeseen mutta koska ne ei ilmeisesti näy kenellekään koska ei yhtään vastausta kuukausiin niin aloitetaan uusi aihe.
Ongelma siis sellainen että sen ilmetessä auton saa useimmiten käymään kun ajaa VCDS kanssa polttoainepumpun releen testiohjelman ja päälle vähän pitempi startti. Tuo viittais pumpun ongelmaan mutta välillä Common Rail tuntuu kuitenkin tyhjentyvän kokonaan ja silloin auttaa vain ilmaus. Auton alle ei vuoda mitään eli tavara menee kai takaisin tankkiin.
Seurasin railin paineita niin ne oli ihan normaalit kunnes sammutin, samantien paineet suht nolliin. Kun heti koitin käynnistää uudestaa niin onnistui, 5 minuutin seisomisen jälkeen sitten ei. Ajoin testiohjelman, ei auttanut, ilmataan. Mutta mutta, se vaatii pitkän startin ja jos se kestää joku yli 15 sekuntia niin sitten alkaa vielä oudompi oire, ensin kuuluu summeri ja sitten alkaa ajovalojen korkeussäädön varoitusvalo vilkkua. Akusta ei ole kiinni, reilu vuoden vanha ja kone pyörii vauhdilla ympäri vielä tuossakin vaiheessa.
Tässä vaiheessa on sitten enää turha koittaa käynnistää koska se ei yksinkertaisesti onnistu jollei odota vähintään puolta tuntia. Kun katsoo VCDS:llä niin moottorin controlleriin ei saadakaan enää yhteyttä. Muihin kyllä saa ja niissä on sitten vikakoodina esim:
049408 - No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM)
U0100 - 000 - - Intermittent
tai
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
controllerista riippuen.
Sitten kun moottorin controlleriin saa taas yhteyden niin -> ei vikakoodeja. Tuon jälkeen voi myös onnistua käyntiin saaminen kunhan ei päästä startteja liian pitkiksi. Tässä alkaa tulla sellainen ajatus että mulla taitaa olla ECU viallinen ja se sitten päästää jollakin tavalla joskus tuon railin täysin tyhjäksi ja välillä sekoaa täysin muutenkin. Muitakin ehdotuksia vastaanotetaan oikein mielellään jos jollakin ideaa mikä tuon voisi aiheuttaa, tässä alkaa mennä järki.
Mulla on toinen ECU purkuautosta mutta se pitäisi koodata autoon sopivaksi. Mistään en ole löytänyt kunnollista vastausta mutta ilmeisesti se ei onnistu VCDS kanssa? Mulla on kyllä ihan täysversio koska löytyy virallinen Ross-Techin kaapeli.
Ohessa kuva, vas. paikallaoleva ja oikea samanlaisesta (paitsi auto/manual ero) purkuautosta otettu. HW versio on sama, se on käsittääkseni se tärkein että tuo vois onnistua. Jos ei itse onnistu koodata niin mihin suosittelisitte lähetettävän?
Comment
-
Se vaihdettiin liikkeessä siinä yhteydessä kun auto meni hinurilla sinne syys-lokakuussa ja silloin löytyi eka kertaa tuo vika että putkistot täynnä ilmaa. Oli ollut paikalla lähes vuoden koskematta eli vika tuskin siinä. Eli liike korjasi silloin vain oireen mutta ei niillä ollut hajuakaan mistä se ilma oli sinne tullut. Ja ongelma tuntuu olevan enemmän siiinä että raili tyhjenee parissa minuutissa sammuttamisen jälkeen täysin kun sille päälle sattuu. Mikään pikku ilmavuoto ei käsittääkseni selitä sitä.Viimeksi muokannut Rohova; 10.4.2020, 19:11.
Comment
-
Audi a6 3.0TDI (BMK) - 04 tip tronick
Autolla normaalista ajosta laitoin auton parkkii jossa seisoi 5-8min
Jonka jälkeen auto ei suostunut lähtemään käyntiin.
Virtaa kun on niin pyörittää ihan ok, polttoaine tuoksuu,"pöläjää katku. virran laskiessa hieman oudon oloinen.
Onko jollain kutina mistä vikaa voisi paikantaa?
Comment
-
Selviskö Matias sulla tää ongelma?
mulla aika vastaava tilanne.. ajoin viime pe töihin ja sammutin auton parkkiin. Töistä lähtiessä ei suostu käymään.. hörähtää kyllä ja käy "vajaalla" 3sek. Ja sot sammuu. Korkeapainepunpun hihna on vaihdettu, tankin pumppu vaihdettu, suuttimien liittimet stekattu ja koodit luettu.. vcds antaa p1040-005..
Auto siis saman kaltainen a6 4f -06 bmk 3.0tdi
Comment
-
Antoko ekalla rivillä mitään pelkkää numerokoodia ja sen perään selvennystä, ja vasta toisella rivillä tuo tarkennus P1040-005?
Sillä kysyn kun on jollain ollut vastaavaa ongelmaa ja vikakoodi kokonaisuudessaan esim.
004160 - Supply Voltage A for Injectors
P1040 - 006 - Circuit Malfunction - Intermittent
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/P2146/008518
Ja muutkin haun tulokset kertoo vastaavaa:
- Faulty injector
- Injector harness is open or shorted
- Injector circuit poor electrical connection
Viimeksi muokannut vV8m5; 26.11.2020, 14:00.
Comment
-
Juu anto just tuon 004160 - Supply Voltage A for Injectors
ja sit tuo p1040-005 ja Circuit Malfunction - MIL ON
Comment
-
Tehdään just tuota koko auto skannausta vcds. Ja dit seuraavaks porkkiksen ohjeen mukaan yhden suuttimen johto kerrallaan pois.
Comment
-
Vika selvilla 6 sylinterin suutin oikosulussa. Siltä liitin irti, niin auto käy nätisti viidellä pytyllä.. tai niin nätisti, kun viidellä voi kutonen käydä.
Comment
Comment