Saako eberistä itse luettua vikakoodit? Pari kertaa mullakin lukenut näytöllä vaan että "Err".
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0l TDI ei käynnisty
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Stefa74 Näytä viestiSillä säteilylämppärillä mitään tee, aamulla lähdin töistä -27 pakkasta ja moottorin lämpötila -21 ja auto ollut roikassa 15 tuntia.......
Aikaisemmin oon mitannut et -12 asteessa 2 tuntia roikassa lämmittää koneen -3 asteeseen, ja vertailun vuoksi eberi lämmittää 25 minuutissa koneen +41 asteeseen.
Tästä taisin laittaa linkin viime talvenakin, voi 7. sivulta katsella käppyröitä miten eri tyypin lämmittimet öljyä lämmittää.
http://www.defa.com/file/7422547bdf1...0TH%202009.pdf
Comment
-
Tänään meinasi jäädä lähtemättä kokonaan. Luovutin ekalla kerralla, kun alkoi pelottamaan että startti kärähtää. Lupaili taas koko ajan, mutta ei vaan lähde vaikka ripeästi pyörittääkin. Toisellakin kerralla sai pyörittää pitkään, mutta lähti kuitenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Skuge Näytä viestiKun saa myllyn tulille niin pelaa normaalisti? Helpottaako jos tekee useamman hehkutuksen?
Täytyy kokeilla auttaako pro diesel. Pitänee mittailla tuo säteilylämmitinkin, onko se hengissä.
Comment
-
Joo nuo on siis jäähdytysnesteen lämpötiloja. Tarkennuksena vielä että tarkoitin ettei tuolla säteilylämmittimellä saa moottoria lämpimäksi, öljy varmasti on öljypohjassa lämmintä koska on lähellä lämpövastusta, ja juurikin tämän vuoksi mulla on aina pakkasella auto roikassa + eberi päällä.
Comment
-
Väänsin tänään auton käyntiin ilman esilämmitystä, pakkanen oli lauhtunut -15C:n. Lähti viimein, mutta fiksumpi olis kyllä luovuttanut. Jotain hämärää tossa nyt on kun akku ja startti on uusittu viime talvena, ja hehkutkin ilmeisesti kunnossa. Softan outouksia ehkä, sitä kun on vähän räpelletty...
Comment
-
-10C pakkasesta lähti tänä aamuna ilman lämmitystä kuin palmun alta. Tuossa -10..15 vaiheilla tuntuisi olevan siis aika jyrkkä raja, eli joko lähtee laakista tai sitten puolen minuutin sahauksella. Tosin välissä on jo tankattukin, eli polttoaineen osuutta ei ole vielä rajattu yhtälöstä pois.
Comment
-
Mulla vähän samankaltaista hommaa kun alpilla. Ainoana lämmittimenähän autossa on toimintavarmuudestaan tunnettu Ardic. Eilen lakkasi lämmitin pelaamasta ja eikun autoa yrittämään tulille. Joskus on joutunut kovemmissakin pakkasissa ilman lämmitystä lyömään tulille ja aina on lähtenyt kuin sen kuuluisan palmun alta. Eilen kuitenkin sahautti pitkään ja alkoi oirehtia niin, että akkuvirta väheni. Apuvirran avulla tuo kuitenkin saatiin tulille, mutta aika moneen otteeseen sai sahata, että alkoi lupailemaan ja viimein rymähti tulille.
Mieleistä akkua en eilen saanut ostettua ja oli tarkoitus jättää osto maanantaille. Nyt ajattelin taas yrittää autoa käyntiin, että jos veisin tuon lämpöiseen, mutta ei edes yritä ja Ardicci on taas omaan tapaansa mykkä. Pitää huomenna hakea se uusi akku ja katsoa miten tarina jatkuu.. Lämmitin saatava myös kuntoon asap.
Comment
-
No itseasiassa torstaina tuli melkoista lumirallia ajettua jäällä että veikkaan siitä ottaneen turpaansa jotenkin. Pitäisi saada katiska nyt sulamaan. Eilen antoi melkoisia savumerkkejä muutaman kerran eli savusi kuin savustuspönttö. Tänään toimii niin, että hieman pyörähtää, mutta ei tule edes savua.
Kiitoksia kuitenkin illan naurunhörähdyksistä tuon reiän kaivelun ja haistelun osalta. :) Pitää koittaa sitä myös!
Comment
-
Jep jatketaanpas monologia. Tässä on siis tyhmä mies. Olkoon tämä varoituksena kaikille muillekin, jotka quuhuvista nauttii joskus liian kanssa..
Ohessa kuva Ardicin pakoputkesta ja samassa näkyy jään määrä mm. pohjapanssarin päällä. Kävin eilen pesemässä auton ja n. tunnin keikka lämpimässä ja vetisessä hallissa lienee osaltaan saanut tuon jään sulamaan ja sitten vielä perään jäätymään kenties entistä pahemmin. Mutta tosiaan jo ennen tätä sitä lunta on ollut ihan kunnolla siellä.
Huomenna siis täytyy saada auto lämpöiseen. Mutta akkukaupoille siis jokatapauksessa myös. Vielä kerran kiitos Haraldhille.
Comment
-
Nyt ei lähtenyt ollenkaan, kun lämmityksen ajastus ei mennyt ihan nappiin. Ei vaikka lämmittelin suutinputket ja railit kuumailmapuhaltimella. Hörähtelee vaan, mutta ei lähde. Kohta kokeilua tunnin säteilytyksen jälkeen, jos ei lähde niin lähihuoltamolta starttiboosteria lainaksi, jos sillä lähtisi.
Nyt on muuten prodieselit tankissa.
EDIT: No lähtihän se, tunnin lämmityksen ja piiiitkän sahauksen jälkeen. Akkua on pakko kehua, kun -26C pakkasessa ei näytä minkäänlaisia luovuttamisen merkkejä useidenkaan yritysten jälkeen.Viimeksi muokannut alpi; 18.1.2016, 09:36.
Comment
-
Nyt alkaa olla jo itselläkin huonot housussa. Uudella akulla sahauttaa, mutta ei mitään apuja tai yritystä käyntiinlähdöstä. Ardicin pakoputken sulattelin kuumailmapuhaltimella, mutta ei lähde sekään tulille. Kaiken kukkuraksi myös VCDS-kaapeli ei anna elonmerkkejä. Kai tässä on kohta hinausauto ja korjaamo ainoa vaihtoehto.
Comment
-
Illalla klo 23 aikaan ihminen voitti koneet. Sain VCDS-kaapelin rokkaamaan ja Ardicista koodit pihalle. Oheinen koodi sieltä löytyi ja sen nollaamalla vehje lähti tulille. Savua tuli ensimmäiset 5 minuuttia luokkaa "ihan sairaasti" ja vähän jokakohdasta. Jostain syystä sisäpuhallus lähti heti päälle ja myös auton sisusta täyttyi savusta. Silti erittäin voitonriemuinen fiilis. Jätin lämppärin hurisemaan ja n. puolen tunnin pöhötyksen jälkeen kokeilemaan autoa tulille. Ja sehän lähti ihan kuin kesäkelissä, sillä moottorin lämmöt kerkesivät kavuta 50 asteen huitteille.
Tunnin lenkki ja aamuksi ajastus päälle. Lämmitin pelasi aamulla normaalisti ja auto lähti myös käyntiin kuten kuuluukin.
Polttoainesuodatinta ei minun historian aikana (n. 70 tkm) ei ole ainakaan vaihdettu. Pitää laittaa se listalle ja voi olla, että hehkut kannattaa myös vaihtaa asap.
On tämä välillä työmaa. :) Tuollainen kaapeli on kyllä pakollinen omistettava jos meinaa jollakin volkkarinsukuisella ajella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiNyt ei lähtenyt ollenkaan, kun lämmityksen ajastus ei mennyt ihan nappiin. Ei vaikka lämmittelin suutinputket ja railit kuumailmapuhaltimella. Hörähtelee vaan, mutta ei lähde. Kohta kokeilua tunnin säteilytyksen jälkeen, jos ei lähde niin lähihuoltamolta starttiboosteria lainaksi, jos sillä lähtisi.
Nyt on muuten prodieselit tankissa.
EDIT: No lähtihän se, tunnin lämmityksen ja piiiitkän sahauksen jälkeen. Akkua on pakko kehua, kun -26C pakkasessa ei näytä minkäänlaisia luovuttamisen merkkejä useidenkaan yritysten jälkeen.
Toisaalta nouseeko railipaineet startissa heti järkeviin lukemiin? Ei kyllä pitäisi aiheuttaa vajailla starttia...
Comment
-
Pitkällä vieterillä ja vajailla on aika täsmällinen kuvaus. Joko lähtee parissa sekunnissa, tai sitten vieteri on todella pitkä, eli puhutaan ennemminkin puolesta minuutista, kuin kymmenestä sekunnista. Startin aikana tulee putkista valkoista ja tulille lähtiessään pölläyttää vähän enemmän.
Hehkuja ei tietääkseni ole vaihdettu, mutta VCDS blokki 012 mukaan hehkuttelee ihan normaalisti, esihehku kylmällä jotain vajaan 3 sek. luokkaa. -15C pakkasella lämpöanturitkin tuntui olevan järjissään, eli auto kylmänä arvot on lähellä ambienttia lämpötilaa. Samoin diagnostiikan mukaan railipaineet nousee nopeasti. TOSIN en ole kertaakaan päässyt logittamaan silloin, kun ei ole kunnolla lähtenyt.
Yksi vaihtoehto on myös softavika, dpf-poiston yhteydessä on puukko heilunut ja siellä voi olla ihan mitä tahansa. Mieleen tulee esimerkiksi ruiskutusmäärät/-ennakot startissa, jos siellä on jotain kertoimia vaikka käytetty? Saan tuohon uuden, puhtaalle pohjalle tehdyn softan tämän viikon perjantaina, joten pääsee senkin sulkemaan yhtälöstä pois.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juuhok Näytä viestiOhessa kuva Ardicin pakoputkesta ja samassa näkyy jään määrä mm. pohjapanssarin päällä.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiEi kyllä kykene ymmärtämään miksi softan tekijä disabloi kaikki vikakoodin aiheuttajat pois. Mihin tällä pyritään?
Näitä on nähty ja tullaan näkemään.
Toki osa vikakoodien poistoista voi olla myös asiakkaan itse pyytämiä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiEi kyllä kykene ymmärtämään miksi softan tekijä disabloi kaikki vikakoodin aiheuttajat pois. Mihin tällä pyritään?
Powerbyten Jannelle pisteet vikojen selvittelystä ja periksiantamattomasta asenteesta, ei ollut ihan helpoin mahdollinen keissi.
Comment
-
Vieras
-
Itsellä nyt kävi viikonloppuna omassa 3.0 asb koneessa ettei startannut. Mahtaako vika olla siirtopumpussa kun laittaa startin päälle, ei ainetta tule polttoainesuodattimelta kuin pienenä liruna?
Comment
Comment