Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0l TDI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Saako eberistä itse luettua vikakoodit? Pari kertaa mullakin lukenut näytöllä vaan että "Err".

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Stefa74 Näytä viesti
      Sillä säteilylämppärillä mitään tee, aamulla lähdin töistä -27 pakkasta ja moottorin lämpötila -21 ja auto ollut roikassa 15 tuntia.......

      Aikaisemmin oon mitannut et -12 asteessa 2 tuntia roikassa lämmittää koneen -3 asteeseen, ja vertailun vuoksi eberi lämmittää 25 minuutissa koneen +41 asteeseen.
      Onko mittaukset öljyn lämpöjä vai jäähdytysnesteen lämpöjä? Säteilylämmitinhän lämmittää ensisijaisesti öljyä joka on jäähdytysnestettä kriittisempi kylmäkäynnistyksessä. Tietysti tuntuu mukavammalta kun jäähdytysneste on lämmintä ja sisälle alkaa puhaltaa lämmintä nopeammin, vaan mikähän lämmitin lämmittää öljyn nopeiten??

      Tästä taisin laittaa linkin viime talvenakin, voi 7. sivulta katsella käppyröitä miten eri tyypin lämmittimet öljyä lämmittää.

      http://www.defa.com/file/7422547bdf1...0TH%202009.pdf

      Comment


        Tänään meinasi jäädä lähtemättä kokonaan. Luovutin ekalla kerralla, kun alkoi pelottamaan että startti kärähtää. Lupaili taas koko ajan, mutta ei vaan lähde vaikka ripeästi pyörittääkin. Toisellakin kerralla sai pyörittää pitkään, mutta lähti kuitenkin.
        Alkuperäinen kirjoittaja Skuge Näytä viesti
        Kun saa myllyn tulille niin pelaa normaalisti? Helpottaako jos tekee useamman hehkutuksen?
        Pienen hetken käy vajaalla, mutta sitten pelaa normaalisti. Kovilla pakkasilla käynti on muutenkin vähän raskas, pehmenee selvästi kun ajaa vaikka lämpimään parkkihalliin. Tänään hehkutin kolme kertaa, uusintakerroilla hehkutusaika vähän lyheni, mutta hehkutti kuitenkin suhteellisen pitkään. Ei näyttänyt olevan apua. En tiedä koska tuohon on hehkuja vaihdettu, vai onko koskaan.

        Täytyy kokeilla auttaako pro diesel. Pitänee mittailla tuo säteilylämmitinkin, onko se hengissä.

        Comment


        • Joo nuo on siis jäähdytysnesteen lämpötiloja. Tarkennuksena vielä että tarkoitin ettei tuolla säteilylämmittimellä saa moottoria lämpimäksi, öljy varmasti on öljypohjassa lämmintä koska on lähellä lämpövastusta, ja juurikin tämän vuoksi mulla on aina pakkasella auto roikassa + eberi päällä.

          Comment


            Väänsin tänään auton käyntiin ilman esilämmitystä, pakkanen oli lauhtunut -15C:n. Lähti viimein, mutta fiksumpi olis kyllä luovuttanut. Jotain hämärää tossa nyt on kun akku ja startti on uusittu viime talvena, ja hehkutkin ilmeisesti kunnossa. Softan outouksia ehkä, sitä kun on vähän räpelletty...

            Comment


              Minulla on saman tapaisia oireita joskus kun auton on käynnistänyt heti Webaston sammuttamisen jälkeen. Ikään kuin olisi saanut ilmaa jostain, mihin tuo Sinunkin oireilusi viittaa.

              Comment


                -10C pakkasesta lähti tänä aamuna ilman lämmitystä kuin palmun alta. Tuossa -10..15 vaiheilla tuntuisi olevan siis aika jyrkkä raja, eli joko lähtee laakista tai sitten puolen minuutin sahauksella. Tosin välissä on jo tankattukin, eli polttoaineen osuutta ei ole vielä rajattu yhtälöstä pois.

                Comment


                  Mites muuten painoavainautoja hehkutetaan useamman kerran? Hehkutushan käynnistyy vasta kun avainta painaa ja sit jo startataan.

                  Comment


                    Jossain taisi olla, että nappiautossa esihehkutuksen voi tehdä painamalla nappia painamatta samalla polkimia. Kytkin tai jarruhan pitää olla painettuna jotta starttaa?

                    Comment


                    • Mä teen juuri kuten Alpi tuossa sanoo, 1. painallus painamatta polkimia, hehkun sammuttua välitömästi kytkin-/jarrupoljin pohjaan ja uusi painallus. Hyvin lähtee. Mä yleensä laitan ajovalotkin 0-asentoon ennen starttia, ja päälle vasta auton käynnistyttyä.

                      Comment


                        Mulla vähän samankaltaista hommaa kun alpilla. Ainoana lämmittimenähän autossa on toimintavarmuudestaan tunnettu Ardic. Eilen lakkasi lämmitin pelaamasta ja eikun autoa yrittämään tulille. Joskus on joutunut kovemmissakin pakkasissa ilman lämmitystä lyömään tulille ja aina on lähtenyt kuin sen kuuluisan palmun alta. Eilen kuitenkin sahautti pitkään ja alkoi oirehtia niin, että akkuvirta väheni. Apuvirran avulla tuo kuitenkin saatiin tulille, mutta aika moneen otteeseen sai sahata, että alkoi lupailemaan ja viimein rymähti tulille.

                        Mieleistä akkua en eilen saanut ostettua ja oli tarkoitus jättää osto maanantaille. Nyt ajattelin taas yrittää autoa käyntiin, että jos veisin tuon lämpöiseen, mutta ei edes yritä ja Ardicci on taas omaan tapaansa mykkä. Pitää huomenna hakea se uusi akku ja katsoa miten tarina jatkuu.. Lämmitin saatava myös kuntoon asap.

                        Comment


                          Yrittikö Ardic edes käynnistyä? Tavallisin ongelma minulla kun ardic ei ole lähtenyt käyntiin on lumitulppa pakoputkessa. Sormella kaivelee vähän reikää vähän niin rupeaa toimimaan. Sitten saa haistella sitä sormea pitkin päivää.

                          Comment


                            No itseasiassa torstaina tuli melkoista lumirallia ajettua jäällä että veikkaan siitä ottaneen turpaansa jotenkin. Pitäisi saada katiska nyt sulamaan. Eilen antoi melkoisia savumerkkejä muutaman kerran eli savusi kuin savustuspönttö. Tänään toimii niin, että hieman pyörähtää, mutta ei tule edes savua.

                            Kiitoksia kuitenkin illan naurunhörähdyksistä tuon reiän kaivelun ja haistelun osalta. :) Pitää koittaa sitä myös!

                            Comment


                              Jep jatketaanpas monologia. Tässä on siis tyhmä mies. Olkoon tämä varoituksena kaikille muillekin, jotka quuhuvista nauttii joskus liian kanssa..
                              Ohessa kuva Ardicin pakoputkesta ja samassa näkyy jään määrä mm. pohjapanssarin päällä. Kävin eilen pesemässä auton ja n. tunnin keikka lämpimässä ja vetisessä hallissa lienee osaltaan saanut tuon jään sulamaan ja sitten vielä perään jäätymään kenties entistä pahemmin. Mutta tosiaan jo ennen tätä sitä lunta on ollut ihan kunnolla siellä.

                              Huomenna siis täytyy saada auto lämpöiseen. Mutta akkukaupoille siis jokatapauksessa myös. Vielä kerran kiitos Haraldhille.
                              Attached Files

                              Comment


                                Eipä kestä. Edellisessä autossa asennettiin webasto niin, että sen pakoputki osoitti taaksepäin vielä vähän kohti vaihdelaatikkoa. Lämmitti laatikkoa, eikä mennyt pienestä q-huvista tukkoon ellei innnostunut pakilla leikkimään.

                                Comment


                                  Nyt ei lähtenyt ollenkaan, kun lämmityksen ajastus ei mennyt ihan nappiin. Ei vaikka lämmittelin suutinputket ja railit kuumailmapuhaltimella. Hörähtelee vaan, mutta ei lähde. Kohta kokeilua tunnin säteilytyksen jälkeen, jos ei lähde niin lähihuoltamolta starttiboosteria lainaksi, jos sillä lähtisi.

                                  Nyt on muuten prodieselit tankissa.


                                  EDIT: No lähtihän se, tunnin lämmityksen ja piiiitkän sahauksen jälkeen. Akkua on pakko kehua, kun -26C pakkasessa ei näytä minkäänlaisia luovuttamisen merkkejä useidenkaan yritysten jälkeen.
                                  Viimeksi muokannut alpi; 18.1.2016, 09:36.

                                  Comment


                                    Nyt alkaa olla jo itselläkin huonot housussa. Uudella akulla sahauttaa, mutta ei mitään apuja tai yritystä käyntiinlähdöstä. Ardicin pakoputken sulattelin kuumailmapuhaltimella, mutta ei lähde sekään tulille. Kaiken kukkuraksi myös VCDS-kaapeli ei anna elonmerkkejä. Kai tässä on kohta hinausauto ja korjaamo ainoa vaihtoehto.

                                    Comment


                                      Onko polttoaine suodattimet millon viimeks vaihdettu?

                                      Comment


                                        Illalla klo 23 aikaan ihminen voitti koneet. Sain VCDS-kaapelin rokkaamaan ja Ardicista koodit pihalle. Oheinen koodi sieltä löytyi ja sen nollaamalla vehje lähti tulille. Savua tuli ensimmäiset 5 minuuttia luokkaa "ihan sairaasti" ja vähän jokakohdasta. Jostain syystä sisäpuhallus lähti heti päälle ja myös auton sisusta täyttyi savusta. Silti erittäin voitonriemuinen fiilis. Jätin lämppärin hurisemaan ja n. puolen tunnin pöhötyksen jälkeen kokeilemaan autoa tulille. Ja sehän lähti ihan kuin kesäkelissä, sillä moottorin lämmöt kerkesivät kavuta 50 asteen huitteille.

                                        Tunnin lenkki ja aamuksi ajastus päälle. Lämmitin pelasi aamulla normaalisti ja auto lähti myös käyntiin kuten kuuluukin.

                                        Polttoainesuodatinta ei minun historian aikana (n. 70 tkm) ei ole ainakaan vaihdettu. Pitää laittaa se listalle ja voi olla, että hehkut kannattaa myös vaihtaa asap.

                                        On tämä välillä työmaa. :) Tuollainen kaapeli on kyllä pakollinen omistettava jos meinaa jollakin volkkarinsukuisella ajella.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                                          Nyt ei lähtenyt ollenkaan, kun lämmityksen ajastus ei mennyt ihan nappiin. Ei vaikka lämmittelin suutinputket ja railit kuumailmapuhaltimella. Hörähtelee vaan, mutta ei lähde. Kohta kokeilua tunnin säteilytyksen jälkeen, jos ei lähde niin lähihuoltamolta starttiboosteria lainaksi, jos sillä lähtisi.

                                          Nyt on muuten prodieselit tankissa.


                                          EDIT: No lähtihän se, tunnin lämmityksen ja piiiitkän sahauksen jälkeen. Akkua on pakko kehua, kun -26C pakkasessa ei näytä minkäänlaisia luovuttamisen merkkejä useidenkaan yritysten jälkeen.
                                          Eli oliko sulla hehkuja vaihdettu koskaan? Auto lähtee siis pitkällä vieterillä ja vajailla käyntiin? Vaikea kuvitella mitään muuta mikä voisi tuollaisen tehdä kuin hehkujen toimimattomuus jostain syystä. Mitähän moottorin lämmöt on kylmänä anturin mukaan?
                                          Toisaalta nouseeko railipaineet startissa heti järkeviin lukemiin? Ei kyllä pitäisi aiheuttaa vajailla starttia...

                                          Comment


                                            Pitkällä vieterillä ja vajailla on aika täsmällinen kuvaus. Joko lähtee parissa sekunnissa, tai sitten vieteri on todella pitkä, eli puhutaan ennemminkin puolesta minuutista, kuin kymmenestä sekunnista. Startin aikana tulee putkista valkoista ja tulille lähtiessään pölläyttää vähän enemmän.

                                            Hehkuja ei tietääkseni ole vaihdettu, mutta VCDS blokki 012 mukaan hehkuttelee ihan normaalisti, esihehku kylmällä jotain vajaan 3 sek. luokkaa. -15C pakkasella lämpöanturitkin tuntui olevan järjissään, eli auto kylmänä arvot on lähellä ambienttia lämpötilaa. Samoin diagnostiikan mukaan railipaineet nousee nopeasti. TOSIN en ole kertaakaan päässyt logittamaan silloin, kun ei ole kunnolla lähtenyt.

                                            Yksi vaihtoehto on myös softavika, dpf-poiston yhteydessä on puukko heilunut ja siellä voi olla ihan mitä tahansa. Mieleen tulee esimerkiksi ruiskutusmäärät/-ennakot startissa, jos siellä on jotain kertoimia vaikka käytetty? Saan tuohon uuden, puhtaalle pohjalle tehdyn softan tämän viikon perjantaina, joten pääsee senkin sulkemaan yhtälöstä pois.

                                            Comment


                                              Tämä oma keissi selvisi. 6/6 hehkua pimeänä. Vanhaa softaa oli puukotettu niin, ettei antanut vikakoodeja. Uudella softalla tuli kaikista herja.

                                              Comment


                                                Ei kyllä kykene ymmärtämään miksi softan tekijä disabloi kaikki vikakoodin aiheuttajat pois. Mihin tällä pyritään?

                                                Comment


                                                • Hienoa toimintaa ;) Hyvä että selvisi.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja juuhok Näytä viesti
                                                    Ohessa kuva Ardicin pakoputkesta ja samassa näkyy jään määrä mm. pohjapanssarin päällä.
                                                    Tuossa on pohjapanssarista näköjään repeytynyt se laippa, johon pakoputken pää tulee kiinni, kokonaan pois. Samalla voisit vetää uuden pakoputken kardaanitunnelia kohti.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                                                      Ei kyllä kykene ymmärtämään miksi softan tekijä disabloi kaikki vikakoodin aiheuttajat pois. Mihin tällä pyritään?
                                                      Kun ei osata tehdä softaa oikein, niin blokataan varmuudeksi viat pois, niin ei ohjelman toimimattomuus haittaa menoa.
                                                      Näitä on nähty ja tullaan näkemään.

                                                      Toki osa vikakoodien poistoista voi olla myös asiakkaan itse pyytämiä.

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                                                        Ei kyllä kykene ymmärtämään miksi softan tekijä disabloi kaikki vikakoodin aiheuttajat pois. Mihin tällä pyritään?
                                                        Tuohonhan oli siis ulkomailla tehty DPF-poisto siihen tyyliin, että auto oli jatkuvassa vikatilassa, ja vikatilan väännönrajoitus nostettu tappiin asti, niin että tehot oli suunnilleen samat kuin vakiossa. Ja näköjään muitakin, kuin DPF:n liittyviä koodeja oli estetty näkymästä. Voihan se olla, ettei tuolla etelämmässä ole pidetty hehkutusta niin tärkeänä ominaisuutena.

                                                        Powerbyten Jannelle pisteet vikojen selvittelystä ja periksiantamattomasta asenteesta, ei ollut ihan helpoin mahdollinen keissi.

                                                        Comment


                                                          Heheh melkoinen viritys softan osalta.

                                                          Comment


                                                          • Itsellä nyt kävi viikonloppuna omassa 3.0 asb koneessa ettei startannut. Mahtaako vika olla siirtopumpussa kun laittaa startin päälle, ei ainetta tule polttoainesuodattimelta kuin pienenä liruna?

                                                            Comment


                                                              Onko facelift-4F:ssä ollut tarjolla vielä ASB-koodilla olevaa konetta? Kuvittelin niissä olevan jo C-alkuisia nelikirjaimisia koodeja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X