Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0l TDI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Voin toki olla reilusti väärässä kun katsoin moottorikoodin kaikentietävästä wikipediasta..
    Viimeksi muokannut okkim; 27.1.2016, 07:32. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

    Comment


      Mikäs se Joonaksen auton rekisteritunnus oli?

      Comment


      • KML-273
        Viimeksi muokannut okkim; 27.1.2016, 07:32. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

        Comment


          Moottorikoodi CDYC.

          Comment


          • A4 B7 ASB ei käynnisty.

            Olisiko jollain nakkaa nuo polttoaineen painelukemat startilla pyörittäessä/startatessa, sekä käynnin aikana?

            Auto-com:lla pajalla 320bar dieselin paine, tulisiko Audi A4 ASB startata jo?

            Murtovarkaat tölvivät autoa muutenkin, en tiedä mitä hauskoja jekkuja keksineet, ettei auto starttaa. Mm. ne kilvet lähti.
            Viimeksi muokannut Killeri; 15.9.2024, 14:28. Perustelu: Viesti siirretty.

            Comment


            • N 200 bar käynnistyy.

              Tyhjäkäynnillä n 260bar, max sit pitkästi yli 1000bar

              Comment


              • Potilas A4 B7 3.0tdi ja kanavat 013 sekä 014, eikös suuttimien mg-arvojen pitäisi elää startissa? Mulla näyttää 0.00 jokainen, eli jotain sähkövikaa ettei suuttimet aukea, ni ihmekös tuo kun ei käynnisty. :D

                Comment


                • Se on käynnintasaisuuden säätö joten ei näytä mielestäni heti mitään. Vasta kun käy.

                  Comment


                  • Hmm, mitähän tähän keksisi seuraavaksi tarkastaa? Pyörittää ja paineita on enemmän kuin tarpeeksi käynnistyäkseen.

                    Kun virratkin tulee niin ei ole edes akun kaapelit.



                    Kaippa se on tsekattava tankkipumpun elämää, vaikkakin paineita on. Tankkasin teboililla, lähdin rampista ja n. 1km auto puutui ja sammui. Ei starttaa eikä edes lupaa.
                    Viimeksi muokannut mäggäri; 17.12.2017, 15:47.

                    Comment


                    • Ota yksi kerrallaan suuttimien johtoja irti, jos on oikosulkua

                      Edit. Eihän ole bensaa tankissa? Kokeile sytkärillä syttyykö, esim suodattimen letkusta saat näppärästi sitä

                      Comment


                      • Sellaisen huomasin tuossa että tämän ohjeen mukainen kanava 35 antaa mulla "Brakes", eikä tuota pumppua käsiin.

                        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...CR_TDI_Engines


                        Ei ole bensaa, piti ihan silloin heti tankkaamisen jälkeen tarkastaakin kuitista ja eilen vielä haistelin polttoaineluukulta. Ilmeisesti huoltikselta tuli dieseliä myös, ettei ollut siellä asiat jo sekaisin. VCDS output testillä starttailin pumppua ja "kuulostais" toimivan. Polttoainesuodatin vaihdettiin viimeks 15tkm sitten ja nyt ihan varmuuden vuoksi vielä uudestaan tuli vaihdettua.
                        Tapahtumaketju oli tosiaan sellainen autolla, että puutui normaalisti ja sammui - aivan kuten soppa loppuisi ja täten matka tulee päätökseen, ei mitään ns. epänormaaleja ääniä tai muuta omituista.


                        Eli nyt sitten suutin kerrallaan piuhaa pois ja starttaillen? :) Käy varmaan aika hienonkuuloisesti jos sattuisi lähtemään tulille, eikös 5-cyl koneista tämmöisiä puhuta? ;D




                        Vikakoodit lueskeltu tietenkin heti ensimmäisenä ja Engine sanoo: Ei ole.
                        Viimeksi muokannut mäggäri; 17.12.2017, 16:33.

                        Comment


                        • Voi se silti olla bensaa.

                          Kokeile syttyykö jollain pinnalla.

                          Comment


                          • Ahtimen pakopesän "joltain" akselilta tulee savua starttaillessa 5-10sec, siitä kun akseli menee pakopesään sisään, liekö se hukkaportin läpän akseli. Ei ole mulle tuttuja vielä nämä 3.0tdi ahtimet, BorgWarnerihan tässä on. Joten tarvii kuvat kattoa että mimmoinen on, nämä sähköhärpäkkeiset VNT/VGT-vehkeet ei ole mulle tuttuja, vielä. ;)

                            Mutta testaan myös tankista päin ottaa näytteitä ja viimekädessä polttoainelinjoja auki uudemman kerran ja sieltä käsin kanssa näytettä ja tulta perään.

                            Rosswiki ehdottaa myös sulakkeiden tarkastusta, mutta mitkähän sulakkeet/sulake mahtaa olla nyt kyseessä? :D Tuossa kuskin laidassa kojelautaa luultavasti tämäkin, eikö vain?



                            Hep, saimpas perhana vikakoodia pukattua ilmoille viimeinkin.

                            Sunday,17,December,2017,16:35:59:42163
                            VCDS Version: Release 17.8.1 (x64) Running on Windows 10 x64
                            www.Ross-Tech.com

                            Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.CLB
                            Control Module Part Number: 8E0 910 401 P HW: 8E0 907 401 AL
                            Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0020
                            Software Coding: 0011171
                            Work Shop Code: WSC 06325 000 00000
                            VCID: 2C5C80248FAF84261D-8078
                            1 Fault Found:

                            013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724)
                            P3348 - 004 - Electrical Malfunction - Intermittent
                            Freeze Frame:
                            Fault Status: 00100100
                            Fault Priority: 0
                            Fault Frequency: 1
                            Reset counter: 255
                            Mileage: 202132 km
                            Time Indication: 0

                            Freeze Frame:
                            RPM: 0 /min
                            Torque: 0.0 Nm
                            Speed: 0.0 km/h
                            Temperature: 14.4°C
                            Duty Cycle: 80.9 %
                            Voltage: 11.86 V
                            Duty Cycle: 12.6 %


                            Readiness: 0 0 0 1 1
                            Viimeksi muokannut mäggäri; 17.12.2017, 16:59.

                            Comment


                            • Voisiko olla että murtoveikot ovat heittäneet tankkiin bensaa tai jotain muuta?? Jos eivät kerta autoon päässeet niin ovat vittuilleet kaikilla mahdollisilla keinoilla omistajalle.
                              EDIT: Jahas, no löyty se vika sittenkin, noo tarkista tuo kuitenkin kanssa :)
                              Viimeksi muokannut Latte; 17.12.2017, 16:37. Perustelu: Muokkaus ja lisäys

                              Comment


                              • On sitä sokeriakin löytynyt tankista.

                                Comment


                                • Jep. Otan lopuks koko hoidon jos ei tokene, vakuutusyhtiöstä sanoi että vie Laakkoselle tai InCar joita on muutamalla ihan hyvällä sijainnilla.

                                  Oli kans mieles tuo skenaario että tankissa jotain mikä ei kuulu sinne.


                                  Ahaa, eli tuo sulake johon Ross-Tech viittaa, määrittää että liikkuuko tuo em. akseli vai ei.


                                  Tuo ahtopaineen solenoidi on aika lämmin, voisko olla oikosessa ja sitä kautta estää autoa starttaamasta? https://imgur.com/a/LAbAy
                                  Viimeksi muokannut mäggäri; 17.12.2017, 17:08.

                                  Comment


                                    Näkyykö kierroslukutieto pyörittäessä?

                                    Comment


                                      Mikäli turbon servo menee oikoseen, palaa ecukotelossa oleva sulake, ja vikakoodeja tulee pitkä lista saman nallin takana olevista laitteista.

                                      Tuon servon toiminta ei ole käynnistyksen kannalta oleellinen. Autoa voi ajaakin ilman servoa, vikatilassa.

                                      Comment


                                      • Kyllä, ei pitäisi ahtimen asioilla olla tekemistä käynnistymisen kannalta.

                                        Ja jos jako olisi hypännyt, niin varmaankin kunnon rasahtelut koneesta ja ylipäätään jaon ollessa pielessä, olisi kasa vikakoodeja aiheesta. Nyt kun vaan puutui pehmeästi ja käynti lakkasi.

                                        Tuo johtosarja ahtimelle on aika erikoisen näköinen, ei ole haitaria ja lämpösuojakin matkan varrella turbolta kadonnut jonnekin.

                                        Nappaan piuhat sopivan kaukaa poikki. Uutta piuhaa, liittimiä ja tinaa, sekä sopivaa suojaa.


                                        Huomenna tsekkaan RPM pyörittäessä, nyt kotiin.

                                        Comment


                                        • Jaon hyppääminen ei aiheuta BMK/ASB-koneessa vikakoodia, koska jakopäässä ei ole erillistä anturointia.

                                          Itsellä jaon hyppääminen aiheutti sen, että imupuolen venttiilit vasemmasta kannesta olivat kierona ja siitä johtuen puhalsi palokaasut takaisin imusarjaan & EGR:lle. EGR:n akselin luota tuli savua. Auto nopeasti hörähti startatessa (kunnes imusarja oli täynnä palokaasuja). Vasen puolihan rasittuu enemmän, koska korkeapainepumppua pyöritetään sen puolen nokalla / jakopäällä.

                                          Koska jaon hypätessä menee todennäisimmin keinut poikki, niin ei siitä kovin kummoista rasahdusta kuulu - varsinkaan ajaessa. Toki yleisimminhän jako menee sekaisin aloitettaessa strattaus, joten siksi se ei kuulosta niin todennäköiselle vaihtoehdolle. Myös jos konetta pyörittää väärään suuntaan ja jakoketju on venynyt, niin aika varmasti hyppää jako - ei toki liity tähän tapaukseen..

                                          Vika voi toki olla muuallakin, mutta tuon tapahduttua itse vähän aikaa kyllä sahalin ja ihmettelin että mikähän mahtaa olla vikana. Jos tarvit jakopään korjausta, niin laita YV:tä - vähän toki on välimatkaa, mutta uskon että saan tehtyä sen sopuhintaan verrattuna moneen muuhun. Been there, done that ;)

                                          Comment


                                          • Mulla on tuon CR-pumpun hihnasarja tarpeineen, joka oli tarkoitus kuitenkin vaihtaa, joten kyllä se tulee purettua ja vaiheltua, samalla näkee että olisiko sillä osastolla vikaa. Mutta tuskin, koska paineita löytyy roimasti. Yksi josta olen aika saletissa, on tuo turbon servon johtosarja/liitin. Sillä aiemmin tuo vika ei uusiutunut, ronasin sitä ees taas, nyt antaa vikakoodia aina takaisin vaikka nollaa. Mutta tähän on lääke mainittu juuri mun edellisessä viestissä. :)

                                            Sitten tietty tämä ketju: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=155149

                                            Siellä oireet juuri samat, hyytyi ja ei starttaa. Hehkun valo vilkutteli mullakin muuten kun hyytyi, en muistanut mainita aivan ensimmäisissä viesteissäni tätä. Jaa, eli ostaisiko vaikka sitten ennakoivana huoltona nuo 6kpl hehkuja myös, kun muutenkin laajemmalti ollut tarkoitus huollella, ne laatikon ölet ja suodatinkin on olemassa.

                                            Kai näissäkin on joku nokkien asentoanturi, en ole ennen dieseliä joutunut ronaamaan. :S Jos ei muuan T55m vaunua lueta, sehän tuli opiskeltua viimeisintä prikkaa myöten kaikkine teknisine seikkoineen, jotta osaisi vaikka säkkipimeässä osista kasata toimivan sellaisen. Huomenna tsekkais kuin öljyssä välijäähy on ja jos turbon kompurapuoleen käsiksi, tarkastaen sitä että putooko siipipyörä käteen - Kuten kävi aikanaan B5 kanssa. Mutta kuten sanottua, oli niin pehmeä sammuminen kuin vain voi olla.
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 15.9.2024, 14:14. Perustelu: Asia selvä.

                                            Comment


                                            • On nokka ja Kampianturi joten osaa herjata jos jako pielessä.
                                              Oikealla puolella pelkästään tosin

                                              Comment


                                              • Tarkistaisin polttoaineen. Mulle on kerran käynyt niin 20v sitten että scaniaan tuli tankki täyteen, siitä lähdin menemään ja vehkeet hyytyi 400m päähän. Lopputulema oli että essolta tulikin dieselin sijasta 400 litraa vedensekaista kuraa.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja mäggäri Näytä viesti
                                                  Potilas A4 B7 3.0tdi ja kanavat 013 sekä 014, eikös suuttimien mg-arvojen pitäisi elää startissa? Mulla näyttää 0.00 jokainen, eli jotain sähkövikaa ettei suuttimet aukea, ni ihmekös tuo kun ei käynnisty. :D
                                                  Jos epäilet että suuttimet ei saa käskyä avautua ja sattuu oskiloskooppi löytymään, niin laita oskiloskooppi kiinni ja tallennukselle kun starttaat.
                                                  En nyt ihan tarkkaan muista minkä näköinen käyrä siitä tulee mutta ensin on liipaisu/herätys ja sitten sitä pidetään auki, eiköhän netistä löydy kuva siitäkin.

                                                  Comment


                                                  • Foorumilla aiemmin asiaa jossain yhteydessä sivuttiin, niin siitä käsitin että ei olisi nokka-akselilla asentoanturia. Mutta nyt kun asiaa miettii valot päällä, niin onhan siellä oltava, jotta tiedetään kummalla kierroksella moottori on.

                                                    Tämä toki ei vaikuta sen vasemman puolen vikadiagnoosiin, koska tuo vasen puoli on juuri se todennäköisempi puoli jos on hajotakseen. Oikea puolihan voi olla vielä ihan oikeassa ajoituksessa vasemmasta huolimatta. Kannattaa toki ekana katsoa helpommat kohdat läpi.

                                                    Comment


                                                    • Pakko kysyä että miksi ennemmin vasen? Oma ketju kuitenkin molemmille

                                                      Comment


                                                      • Tuossa aiemmin aihetta sivusinkin, mutta korkeapainepumppua käytetään vasemman kannen imunokan välityksellä (takapäässä nokkaa on ketju ja etupäässä hihnapyörä / korkeapainepumppu). Korkeapainepumpun ottama teho on kuitenkin huomattava. Ja koska jakopäässä on yksi yhteinen ketju ja lisäksi kaksi erillistä (yksi per kansi), niin siksi vasen puoli voi hypätä, vaikka oikea on kohdallaan.

                                                        Comment


                                                        • Tottakai näin, voihan oikeakin hypätä vaikka vasen olis kohdillaan, jos kiristin pettää. Silloin tulee koodia kyllä

                                                          Comment


                                                          • Kyllä löytyy startatessa rpm, VCDS sanoo jotain 150 ja kuulostaa normilta startilla pyörittäessä. Äsken jopa hörähti.

                                                            Käytän tankkipumppua nyt 10 kertaa ja koitan sitten uusiksi.

                                                            Laitoin korjaussatsia ahtimen servolle, enää en saa vikakoodia aikaiseksi. Aika kaukaa otin piuhat poikki ja yhdistelin uuden liittimen kera. Laitoin toki samaa reittiä letkun alta kuin olikin. :)

                                                            https://i.imgur.com/PIcsqI1.jpg

                                                            Antaisiko tankkipumppu vikakoodia, vaikka olisi risa siitä huolimatta että surruttelee?

                                                            https://i.imgur.com/tt75sHE.jpg
                                                            Viimeksi muokannut mäggäri; 18.12.2017, 15:32.

                                                            Comment


                                                            • Joku vois virrat päällä testata, ilman että kone käy, niin kuin lämpimäksi tuo etusormeni osoittama palikka kuumuu?

                                                              https://imgur.com/a/nCky0

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X