Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0l TDI ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tarkastan huomenna vielä tuon nokka-akselin nopeusanturin. Näyttäisi näkyvän ryhmässä 051.

    051 Speed recording
    1) Engine speed
    [rpm]
    2) Camshaft speed
    [rpm]
    3) Start synchronisation
    000 Basic initialisation
    001 Reset counter
    002 Engine standstill or fault
    003 Transitional states
    004 Plausibility check phase
    005 Plausibility check phase
    006 Plausibility check phase
    008 Plausibility check phase
    016 Phase definition
    032 Synchronisation phase
    033 System positioning
    048 Calculation sequences activated --> Start OK
    064 System waiting for engine standstill
    128 Dynamic plausibility check
    4) Injection sequence shut-off status
    0 0 0 0 0 0 0 1 Defective external watchdog
    0 0 0 0 0 0 1 0 Invalid engine speed
    0 0 0 0 0 0 1 1 Run-on
    0 0 0 0 0 1 0 0 Shut-off request for time-sync.
    shut-off
    0 0 0 0 0 1 0 1 Solenoid valve fault
    0 0 0 0 0 1 1 0 Overrun
    0 0 0 1 0 0 0 0 Minimum post-injection quantity
    not reached
    0 0 1 0 0 0 0 0 Minimum post-injection duration
    not reached
    0 1 0 0 0 0 0 0 Deactivation of post-injection via
    Speed
    1 0 0 0 0 0 0 0 Deactivation of post-injection due to
    Error

    Koitan vielä ilmata tuon noin kuten Tipi on tehnyt suutinten vaihdon jälkeen. Tein siis itse juurikin noin, sillä erotuksella, että mulla oli putket kokonaan irti ja jokaisen suuttimen päässä oli pieni pätkä kirkasta letkua mutta en saanut putkista ulos mitään. Eli onko siellä sittenkin ilmaa vai eikö sieltä vain tule mitään kun suutin ei aukea?

    Comment


    • #62
      Ryhmässä 001 voit ajaa lokiin sen käynnistyvän yrityksen tiedot kuten moottorin kierrokset, paineen nousun ja ruiskutuksen alun ja määrän ja lämpötilan.
      Ryhmässä 005 näkyy edellisen käynnistyksen "pöytäkirja", eli mitä on tapahtunut.

      Toinen testi tankkipumpulla vastavirtaan täyttämisestä tuotti myös vesiperän. Ainakin oma tankkipumppuni saa pa-suodattimelle vain 0.1 bar paineen aikaiseksi, eikä sillä tuo 10-bar venttiili aukea vastasuuntaan millään.
      Olen ymmärtänyt ettei niin pitäisikään tapahtua, vaan myös startti osallistuu juttuun ja korkeapainepumppu ilmeisesti osaltaan, eli kp. pumpun takaisinkierto menee samaan takaisinkiertoon suutinten kanssa ja se 10 barin venttiili erottaa sen suuttimien kierrosta joten paine takasinkierrossa on eri kuin tankkipumpun aikaansaama paine. Paluukierrossahan on parikin ns. kolariventtiiliä, eli vastavirtaan jousikuormitettua venttiiliä jotka estää polttoaineen valumisen mäkeen jos auto kääntyy vaikka tassut ylöspäin. Nuokin venttiilit jarruttaa takaisinkiertoa ja nostaa siten painetta, jonka maksimin näyttää olevan se 1,8 baria, eli silloin tuo 10 barin venttiili päästää jo "vastavirtaan"...
      Viimeksi muokannut Pende; 29.1.2014, 11:21. Perustelu: Lisäys ettei tarvitse uutta kappaletta:

      Comment


      • #63
        Tässä yksi logi starttausyrityksestä ryhmät 1 ja 51
        Starttausyritys 001 ja 051.xlsx
        Tässä alkuperäiset vikakoodit
        Log-BBZ-143-185285.txt
        Viimeksi muokannut Thoubi; 29.1.2014, 12:14. Perustelu: lisätty alkuperäiset vikakoodit

        Comment


        • #64
          Time-RPM-mg/str-Pressure
          7,02-- 0---0---- 0
          7,19- 84-- 0---- 0
          7,35- 84-- 0---- 0
          7,52- 126- 0---- 0
          7,69- 147- 0---- 0
          8,00- 168- 0---- 21,3
          8,33- 168- 0---- 78,1
          8,49- 168- 0---- 170,4
          8,64- 168- 32,7- 248,5
          8,82- 147- 32,7- 305,3
          8,97- 147- 32,7- 369,2
          9,13- 147- 32,7- 440,2
          9,29- 147- 32,7- 362,1
          9,47- 147- 32,7- 347,9
          9,63- 231- 32,7- 376,3
          9,79- 945- 23,1- 418,9
          9,94- 1092 20,0- 482,8
          10,1- 1197 17,8- 475,7

          Tuossa on käynnistyvän auton loki, hiukan vaikeasti luettava.

          Näyttää ettei paineet nouse tarpeeksi käynnistystä varten, eikä näytä oikein kammin ja nokan kierroksetkaan käyvän yksiin jos paikkansa pitää...
          Viimeksi muokannut Pende; 29.1.2014, 13:59.

          Comment


          • #65
            Niin näyttää olevan paineet yli 300baria ennen käynnistystä, mulla maksimi on 234... Onko se korkeapainepumppu sittenkin, tosin kun katsoo ryhmää 022 mistä näkee pyydetyn paineen ja toteutuneen paineen, menee ne ihan linjassa. Voin käydä vielä sitä logittamassa, mutta miksiköhän ecu ei pyydä enempää kuin sen noin 220baria?

            Comment


            • #66
              Siitähän tuo on vikakoodikin ja sitten sytyttää häiriövalonkin samasta syystä.
              Häiriön ilmetessä on ollut toki painetta yli 800 baria, mutta nytkin se paineennousu hyytyy alle 250 barin jossa vasta ruiskutus alkaisi, eli suuttimet on ja pysyy kiinni...

              Yksi ns. halvempi mahdollisuus voisi olla että jotkut anturit ei ole ajan tasalla, kun kaikkinensa on varsin ihmeellinen tuo starttauslokikin, tavallaan moottoria pyöritetään kuin "tulpatonta mopoa" paria sataa kierrosta, ruiskutusmääräys on päällä heti kun kone pyörähtää, liekö lopultakin paljoakaan painetta kun se ei näytä rasittavan starttia, kuten mulla, parikymmentä kierrosta putoaa kun paine nousee ja saa luvan alkaa käynnistymään. Korkeita paineitahan ei voi käyttää startissa koska täytyisi alkaa suurentamaan starttia, eli 250-300 baria alkaa jo olla ylärajoilla...
              Tosin mulla on automaattistartilla mutta ei sen pitäisi itse tapahtumaan vaikuttaa.

              Laitanpa tähän vielä otannan noista pyynnöistä ja toteutuneista arvoista käydessä tyhjäkäyntiä ja sitten vähän hönkää pönttöön:
              Olikohan sallittua joku +- 10baria?
              Group 001...777/min.. 6,0 mg/str..227,2 bar..87,3 C
              Group 022...777/min..227,2 bar..227,2 bar..20,5% Duty Cycle
              Group 023...777/min..234,3 bar..234,3 bar.. 41,0%Duty Cycle
              Group 001..3654/min..59,6 mg/str..1576,2 bar..82,8 C
              Group 023..3654/min.. 1576,2 bar..1576,2 bar..32,7%Duty Cycle
              Viimeksi muokannut Pende; 29.1.2014, 18:57. Perustelu: Lisäystä:

              Comment


              • #67
                Otin logia noista pyydetyistä ja toteutuneista paineista (ryhmä 022) ja kyllä ne näyttäisi ihan linjassa menevän.
                Starttausyritys 001ja022.xlsx

                Sitten tallilla kävi -09mallinen 3.0TDI A4 josta logitin käynnistyksen aikana polttoainepaineita. Siinä näyttäisi olevan melko alhaiset paineet, tyhjäkäynnilläkin vain reilu 200baria.. Ja jos oikein ymmärisin niin tossa ryhmässä 329 näkyy ero, pyydetyn ja toteutuneen paineen välillä, siinäkin mielestäni aika iso heitto juuri käynnistyksen aikaan, mutta niin vain hörähtää kuin palmun alta.

                Oma veikkaus kääntyy nyt ohjainlaitteeseen.
                Attached Files

                Comment


                • #68
                  Jossain oli apua löytynyt mainitunlaiseen käynnistymättömyyteen parin anturin vaihdolla ilmeisesti kyseessä lie olleet railissa olevat N276 ja G247, tuskin kumpikin olleet rikki mutta kaksi oli vaihdettu ja tielle, jotta kannattaa ehkä niitä tutkia tarkemmin...

                  Comment


                  • #69
                    Täytyy tutkia. Tietääkö kukaan pitäisikö piezon antaa vikakoodia, jos on hajalla? Ja meneekö kaikki jumiin jos yksi suutin on pimeenä? Testatiin startata niin, että yhden suuttimen liitin oli aina vuorollaan irti. Tästä ei ollut apua käynnistykseen eikä antanut mitään vikakoodia.

                    Comment


                      #70
                      Mulla on 6 kpl suuttimia jotka on otettu toimivasta autosta, saa lainata vianetsintään jos tulee itse hakemaan.

                      Comment


                      • #71
                        Tietääkö kukaan pitäisikö piezon antaa vikakoodia, jos on hajalla?
                        En tiedä mutta uskaltaisin luvata että mikäli vika on sähköinen siitä tulee tietoa, jos tulee hehkutulpistakin.
                        Periaatteessahan pitäisi tulla tietoa jostakin viasta kun ei käynnistykään!?

                        Ryhmä 005 olisi ehkä sellainen että voisi päästä jyvälle mistä on kiikastanut se käyntiin lähtemättömyys, eli nokka- ja kampiakselin suhteista ja muustakin synkroonista.

                        Comment


                        • #72
                          Käväsin logittaan ryhmät 001 ja 005. Saako tuosta jotain pääteltyä?
                          starttausyritys 001ja005.xlsx

                          Comment


                          • #73
                            Nyt menit turhan pitkälle, eli ryhmä 005 olisi kertonut sen "muistista" ja pitäisi kertoa vieläkin viimeisin käynnistys, eli se on ikään kuin pöytäkirja tapahtuneesta, näin itse asian ymmärrän. Kun en ole koskaan tuota tullut katsoneeksi, eli vain virta päälle ja mainittuun ryhmään ja sieltä asian pitäisi löytyä, en nyt osaa sanoa millainen valikko sieltä sitten aukeaakaan, ohjeistus kertoo että melkoinen rimpsu kuitenkin...

                            005 Käynnistys ehdot
                            Tallennettu viime moottorin käynnistys
                            1) Moottorin nopeus [Rpm]
                            2) Käynnistys ruiskutusmäärä [Mg / isku]
                            3) Aloita synkronointi
                            000 Basic alustus
                            001 Nollaa laskuri
                            002 Moottori pysähdyksissä tai vika
                            003 Siirtymäkauden valtioiden
                            004 tarkistaa uskottavuuden vaihe
                            005 tarkistaa uskottavuuden vaihe
                            006 tarkistaa uskottavuuden vaihe
                            008 tarkistaa uskottavuuden vaihe
                            016 Phase määritelmä
                            032 Synkronointi vaihe
                            033 System paikannus
                            048 Laskelma sekvenssit aktivoituu -> Start OK
                            064 System odottamatta moottorin pysähdyksissä
                            128 Dynamic tarkistaa uskottavuuden
                            4) Jäähdytysnesteen lämpötila [° C]

                            Sitä en tiedä pääseekö näillä VCDSsilla noihin sisällekään ja tuo on kuten näkyy kuukkelikieltä...
                            Viimeksi muokannut Pende; 30.1.2014, 14:52.

                            Comment


                            • #74
                              3.0l TDI ei käynnisty

                              Nollaa näyttää kaikki muut paitsi lämpötila ja tuo kolmas kohta näyttää lukemaa 2 silloin kun on pelkkä virta päällä.

                              Comment


                              • #75
                                Vaikuttaisi loogiselta, eli 002 moottori pysähdyksissä tai vika?

                                Kun ei ole tullut tutustuttua miten tuo kaikkinensa kertoo sen "tallenteen", eli pääseekö jotenkin rullaamaan näyttöä vai vaatiiko se VASin.

                                Kun tietäisi miten saisi testattua sen (varmaan maksaa maltaita) paineensäätöanturin, mielestäni ei kuuluisi paineennousu pysähtyä tuossa vaiheessa...
                                Mullakin paine nousee 400 bariin ennen kuin on sitten käynnissä, jolloin laskee 350 bariin, lienevätkö sitten niin erilaisia...

                                Comment


                                • #76
                                  Muutama auto lähtenyt käyntiin näin. Tuki korkeapainepumpulta polttoainesuodattimelle menevä paluuletku, mutta vasta siitä suuttimien paluuliitoksen jälkeen. Sen jälkeen starttaamaan muutama pitkä startti. Täytyy olla tarkkana jos auto lähtee käyntiin, niin pihdit heti irti. Ampuu muuten korkeapainepumpun akselinstefan irti, saa tosin laitettua takasin.

                                  Comment


                                    #77
                                    Näin yleiseen tajunnanlaajennukseen vanhan laser- ja vesikorjaajan kokemuksia antureita ja paineantureista.

                                    Sellaisia tapauksia on ollut, että paineanturi kyllä näyttää jotain, vaikka painetta ei ole tai se näyttää vaan väärin. Näitä nyt on ollut sekä pienen paineen (kaasuilla <1 bar tai <35 bar) ja isojen paineiden <300 bar antureissakin.

                                    Siis voisihan olla, että anturi näyttää vaikka sitä 250:ä baria, mutta todellisuudessa on vain 100. Mutta kun ohjainlaite saa tiedon, että on 250 baria, niin se on tyytyväinen ja pumppu ei ei anna enempää, koska sen mielestä kaikki on ihan kunnossa. Voihan olla, että järjestelmä ei ota huomioon tilannetta, jossa anturien kertomaa tietoa ei erikseen "epäillä" vaan luotetaan siihen, että se on oikeasti sitä mitä on. Ja systeemi odottelee vaan, että kyllä se siitä käynnistyy, mutta ei käynnisty kun suutin ei aukea.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Muutama vastaus Thoubin kysymyksiin, eli ei anna vikakoodia (ainakaan BKN-motti) vaikka starttaa jokin suuttimen sähköliitin irti.
                                      Omassa tyhjäkäynnillä paineet 227bar (pyydetty / toteuma).
                                      Startatessa ei ole tullut ko. kanavaa katsottua.

                                      Penden näyttämässä starttilokissa on näkyvissä vuotava railin päässä oleva paineensäätöventtiili. Omassa oli samaa oiretta, eli sahautti 1-2sek. ennenkuin lähti käyntiin.
                                      Ravisteluongelmia metsästettäessä tuli tuokin vaihdettua. Nyt startti aika varmaan 0,5sek.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Penden näyttämässä starttilokissa on näkyvissä vuotava railin päässä oleva paineensäätöventtiili.
                                        Ihan vain mielenkiinnosta kysyisin että minne se paineensäätöventtiili vuotaa kun siihen ei taida muuta kuin sähköjä mennä, eli lienee jonkunlainen painekello?
                                        Auto lienee vuotanut jo alunalkaen koska aina on oman aikansa ottanut käynnistys, A6 pitää sisällään automaattistartin joka tarvitsee vain käyttää avainta startilla ja se tekee hommansa omalla tyylillään ja näyttää menevän 0,6 sekuntia paineen nousuun 0-250baria. Käynnistyminenhän on kiinni siitä koska suutin katsoo sen olevan sopivaa kun paine kyllä riittäisi, en tiedä vitkuttelun syytä, odottaneeko hehkutusta vai mitä...
                                        Jukurin kommentit kannattaa ottaa huomioon myös tuolta osin.

                                        Lisäyksenä vielä että kyllä lämpimänä pärähtää käyntiin ilman tutkimuksiaan vaikka ihan samasta nollasta alkaa, kuten aiemmin jo sanoin joku 10-15 sekuntia kestää kun raili on 0 paineinen, lähes heti putoaa muutamaan kymmeneen bariin, eikä tärise tai vapise.
                                        Viimeksi muokannut Pende; 30.1.2014, 21:03.

                                        Comment


                                          #80
                                          Tipin kommentin perusteella systeemi ei tiedä eikä välitä, mitä suuttimessa itse asiassa tapahtuu, jos ei kerran tule vikakoodia edes virrattomasta suuttimesta. Sikäli tsydeemi ei tiedä varmaan myöskään mistään (??) että aukeaako suutin vai ei, jolloin paineanturin väärä tieto voisi olla potentiaalinen ehdokas.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Alkuperäinen kirjoittaja <---A-u-d-i---> Näytä viesti
                                            Muutama auto lähtenyt käyntiin näin. Tuki korkeapainepumpulta polttoainesuodattimelle menevä paluuletku, mutta vasta siitä suuttimien paluuliitoksen jälkeen. Sen jälkeen starttaamaan muutama pitkä startti. Täytyy olla tarkkana jos auto lähtee käyntiin, niin pihdit heti irti. Ampuu muuten korkeapainepumpun akselinstefan irti, saa tosin laitettua takasin.
                                            Tällä ohjeella auto hörähti käymään, kiitos!
                                            Eli siellä paluupuolella tarvitsee olla se vastapaine, että auto lähtee käymään. Jotenkin olin varmaan onnistunut saamaan ilmaa sinne kun vaihdoin suodattimen. Ihmettelen edelleen kyllä tätä, jos auto kerran voi käydä niin, että suuttimen paluuputki on irti ja sekin on outoa, että oma auto sammui suodattimen vaihdon jälkeen vauhdista. No joka tapauksessa auto kävi nyt ihan hyvin.

                                            Tämä ei kuitenkaan ihan tähän loppunut. Olen varmaankin korjausten ja testausten välissä jotain turannut, sillä auto antaa vikakoodia lambdasta, käy liian rikkaalla. Ajelin pihalla koeajolenkkiä, niin auto on myös vikatilassa. Pikaisten tutkimusten jälkeen en mitään vuotavaa löytänyt, mutta selvitän sen huomenna. Mutta luulen, että alkuperäinen vika on nyt selätetty.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Mutta luulen, että alkuperäinen vika on nyt selätetty.
                                              Toivottavasti en ole pahanilman lintu, mutta rohkenen arvella että varsinainen vika on vielä edessä, eli ne vikamuistin ilmoitukset ei ehkä pysy poissa.
                                              Mutta toivotaan että olen taas väärässä...

                                              Comment


                                              • #83
                                                Minulla oli identtinen vika Thoubin kanssa. Vikakoodeja ei jäänyt muistiin.
                                                Oma vika korjautui vaihtamalla N276 ja ensimmäisellä starttauksella käyntiin.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Aivan, ihmeen vähän on kuitenkin maailmalla tuosta aiheesta, venäläisellä foorumilla oli juurikin samanlaisesta tapauksesta, sekin oli hieman ympäripyöreä eikä ollut nimetty noita railin antureita, ne olikin vaihdettu kumpikin ja vaivat katosi, eli itse arvelin niiden juuri noita olleen...

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Tällä ohjeella auto hörähti käymään, kiitos!
                                                    Ole hyvä vaan. Tämmösiä tapauksia on itsellä ollut, ja kyseiset autot on toimineet aivan hyvin tuon jälkeen, ilman osien vaihtoa. Toinen oli aivan varmasti jäätynyt, siitä johtuen kaikki linjat tyhjiä ja myös vikamuistissa nuo samat viat.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Toinen oli aivan varmasti jäätynyt, siitä johtuen kaikki linjat tyhjiä ja myös vikamuistissa nuo samat viat.
                                                      Noihin linjojen tyhjenemisiin en kyllä usko sillä myllyn pitäisi hyytyä ennen sitä, eli kun paine tippuu alle 130 barin kone pysää itsensä "vahinkojen välttämiseksi" joten kyllä paikat on vielä kokolailla täynnä, eikä sinne oikein pitäisi päästä ilmaakaan mistään, no, jostain stefasta olisi mahdollista "imeä".
                                                      Se on tosi ettei mittauksen rajoja ole saavutettu jos ei saada löpöä...
                                                      No, täällä kylläkin näyttää koneet tekevän muutenkin "laittomuuksia"...

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Jos piezo-suuttimen hydraulinen elementti toimii kuten hydraulinen paininkuppi imu- tai pakoventtiileissä, niin ilma tuon sisällä voisi aiheuttaa sen ettei piezoelementin liike saa suuttimen venttiiliä painettua auki. Mutta se että kaikissa elementeissä olisi ilmaa tuntuisi vähän oudolta.

                                                        Itsellä kun suutinremonttia tehdessä uudet suuttimet + paluulinjasto olivat molemmat aivan tyhjät. Lisäksi kun laitoin pätkän kirkasta letkua 10bar ventiilin ja railiputken väliin seuratakseni samalla ilman poistumista, kesti aivan tolkuttoman kauan, ennenkuin tuossa putkessa alkoi polttoainetta taas näkymään. Eli koko paluulinjasto oli käynnistyksen jäkeen täysin tyhjä.

                                                        Ja kuten sanottu, laakista tulille suutinten vaihdon jälkeen, kunhan korkeapainepuoli tuli ilmattua.

                                                        Pendelle vielä siitä N276:n vuotamisesta. Ko. venttiilin pitäisi virrattomassa tilassa pitää n. 80bar paineen railissa (tämän kaiketi tiesitkin jo SSP:stä lukiessa). Omassa koneessa sammutuksen jälkeen railipaine on jotain 60-70 bar ja pysyy siinä useita minuutteja (en ole tarkkaan kellottanut). Jos ko. venttiili vuotaa kovasti, menee alkupaineen saavuttamiseksi startissa enemmän aikaa ja starttaus kestää tästä syystä kauemmin.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          No, itse en ole lukenut niitä SSP tä kuin omaani lähinnä sivuten eli 325 ja kerrotaan olevan kyse 3 sukupolven vehkeistä, siis ilmeisen vanhoista ja vänkään sen perusteella, kannattaa nyt ottaa huomioon ettei SSPt ole korjausohjeita vaan painatushetkisiä tietoja po. laitteesta ja asia kerrotaankin siten että ottaa yhteyttä pääkallon paikoille ennen tarkempia johtopäätelmiä.

                                                          Jos laitetaan vehkeeseen uudet suuttimet, ne yleensä on "kuivat", eikä ne ilmaannu muuten kuin käytettävissä olevien pumppujen avulla myötä tai vastavirtaan. En katso aiheelliseksi alkaa vänkäämään jos joku on tehnyt siten tai näin, monet on rikkoneet vehkeensä ja monet ei.

                                                          Minun vehkeelleni en ole huomannut 80 barin odotuspainetta, nythän on niin että paine on korkeapainejärjestelmässä useimmiten liikkuvien metalli vastaan metallia tiivistyksellä, eli samalla voidellaan ne paikat naftalla, eli AINA tapahtuu ohivuotoa ruiskutussuuttimissa joko enemmän tai vähemmän.

                                                          Mulle on ihan riittävä se 0 baria starttauksen alkaessa, kuten jo aiemmin mainitsin ja ylempänä on luettavissa että moottorini paine nousee 0,6 sekunnissa ylemmäksi kuin teidän moottorienne koko starttauksenne aikana, ja kun paine on noussut yli 400 barin alkaa suuttimet päästämään tavaraa männän päälle ja suuttimien aukeamisesta johtuen painekin laskee 350 bariin ja sitten pärähtää.
                                                          Tuo loki oli otettu muistaakseni kylmällä +4 asteisella koneella, täytynee ottaa myös kuumalla niin näkee mistä silloin vuotaa. En kuitenkaan ala vaihtamaan sitä paineen säädintä tuon asian vuoksi, ilmeisesti se ei vuoda kovasti.

                                                          Se hyöty siitä paineen pysymisestä varmaan olisi että hitaammin se nafta vuotaisi sitten minne vuotaakin, kun se on kuitenkin vuodettava kuten Sinullakin kampikammioon taisit sanoa vuotaneen suuttimien ja siksi vaihdoit...

                                                          Siis paineen pysymisestä, pelkkä nestehän on nollilla kun siitä pisarakin jonnekin pääsee, eli tilavuushan ei paljoa muutu, minkä metalliputket joustaa, se lienee suurin tekijä. Eli jos se paine pysyy pidempään on kyse ilmeisestä säätimen "kalvon" liikeradasta tai ilma "kellosta", jossain ylhäällä putken mutkassa voisi olla ilmaa joka kompensoi sitä paineen laskua pidempäänkin, sillä ei liene mitään järkeä pitää systeemiä paineisena pitkään tarpeettomasti juuri tuon vuotamisen vuoksi. Käynnistysmoottorinkin kannalta lienee helpompaa jos lähdetään nollilta liikkeelle...
                                                          Viimeksi muokannut Pende; 2.2.2014, 15:18. Perustelu: Lisädetalji:

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Sen verran päivitystä tuohon omaan tapaukseen, että auto on tuon jälkeen toiminut aivan normaalisti. Tosin taitaa jossain kohtaa se paineventtiili mennä vaihtoon, sillä startti on aika pitkä, varsinkin jos auto seissyt pitkään. Lambda-vika oli irtonainen ahtoletku, olin jättänyt kiristämättä kaasuläpälle tulevan letkun klemmarin. Vaihdoin kuitenkin sen lambdan kun en heti sitä letkua tajunnut katsoa. Teki mieli heittää kierrepotku itseeni päähän tuon jälkeen.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Osaisiku kukaan auttaa missä olisi vikaa? Parin vuoden ajan BKN koneella varustettu A4 (230tkm ajettu) on tehnyt sellaista että lämpimällä moottorilla lyhyen sammutuksen jälkeen (esim. tankkaus) startti on pyörähtänyt vaivalloisesti vähän, jonka jälkeen tullut n. sekunnin tauko ja sitten alkanut uudestaan käynnistämään.

                                                              Eilen teki ensimmäisen kerran että startti pyörähti vaivalloisesti vähän, mutta sen jälkeen startti pimeni täysin. Pidin avainta starttaus asennossa yli 5 sekuntia, mutta ei eloa. Kun käytin virrat pois ja starttasin uudestaan, niin lähti käyntiin. Kylmänä, lyhyen ajon jälkeen ja pidemmän tauon (> 10 min.) jälkeen starttaa normaalisti. Kovallakin pakkasella lähtee lämmittämättä käyntiin hyvin.

                                                              Vikakoodeja ei ole. Voisiko startti olla sökö, vai joku anturi?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X