Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,5TDI (AKE) Allroad Quattro:n ennakot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2,5TDI (AKE) Allroad Quattro:n ennakot

    Osaakohan kukaan sanoa paljon tuon perusennakon pitäisi olla kylmänä? Entä ennakon lämpimänä. VCDS:n mukaan kokeiltu erilaisia ennakkoja esim. 0-4 BTDC lämpimänä ja tehoja ei löydy edes niinkään että saisi autonosturilta pois ajettua. Toisella kaapelilla ja softalla tulee vikakoodiksi, että ajoitus olisi kuitenkin pielessä. Auto ollut jo pitkän tovin työn alla ja pitäis vihdoin jo saada pois jaloista.

    Pystyykö tuosta kuvasta mitään päättelemään?
    http://lh4.ggpht.com/_ZUGp90nCq9o/TS...Y/07012011.jpg

  • #2
    En tiedä oliko tossa Lite versiossa sitä TDIGraph laajennusta mukana. Se on tarkoitettu tuon säätöön ja näyttää ennakot nätisti graafissa.

    Lämmöt virallisen ohjeen mukaan pitäs olla 85 kun säädetään.

    Joku osannee tarkemmin tuosta kertoa, kiinnostaa itseäkin, kun pitäs yksi AFB kone todennäköisesti säätää.

    Comment


      #3
      Tietoa on foorumi ns. kallellaan

      Comment


      • #4
        Jakopään hihna

        Oli hampaan tai pari pielessä, eikä hajuakaan miten päässyt muuttumaan.. Säädin jaon kohdalleen sekä ennakot noin kohdilleen niin rupes toimimaan.

        Arvot oli 85c asteessa:
        -Spec start - 1,0 ATDC
        -Actual start - 6,0 BTDC

        Paljonko nuiden ennakoiden siis pitäis olla, jotta toimis suht optimaalisesti?

        Taas ajettiin monta kilometriä ongelmitta niin moottorivalo sekä esp valo syttyivät ja tehot hävisivät..Palasivat..Hävisivät..Palasivat.. Ja taas esp valo sammui eikä taasen mitään ongelmaa.. Huomenna tai ylihuomenna katon vikakoodin taas.

        Comment


          #5
          http://www.audiclub.fi/forum/showpos...3&postcount=42

          Comment


          • #6
            Varmistuksen varmistus..

            Eli "Check display in display zone 3" tarkoittanee tuota jossa lukee "actual start"? Tarkoittaako muuten kun spec. start ja actual start on suunnilleen samoissa lukemissa, että ennakon automaattinen säätö on lähes mitätön? Ettei kone itse joudu siis korjaamaan ajotusta?

            Comment


              #7
              Olet luultavasti väärässä näytössä, muistaakseni tuolla pitäisi näkyä:
              - kierrosluku
              - ajoituksen säätö: early tai late
              - ajoitus
              - kylmäkäynnistysventtiilin (?) pulssitus %

              Comment


                #8
                Viimisessä kentässä lukee "cold start valve duty", mutta oikeasti se taitaa olla ajoituksen säädön pulssisuhde (%).

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Jarkko Kalsi Näytä viesti
                  Viimisessä kentässä lukee "cold start valve duty", mutta oikeasti se taitaa olla ajoituksen säädön pulssisuhde (%).
                  Tarkennusta, eli kertooko "cold start valve" -lukema montako prosenttia pumpun ennakonsäätövaltuuksista on käytössä?
                  Koska ilmeisestikään v6tdi koneissa ei ole erillistä kylmäkäynnistysventtiiliä, vai onko? Ainakaan Elsasta tai googlesta ei löytyny mitään sellaista.

                  Comment


                    #10
                    Ei ole erillistä kylmäkäynnistinventtiiliä.

                    Tuolta löytyy mukavasti tietoa pumpun sielunelämästä:
                    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_183.PDF

                    Comment


                    • #11
                      Nuo ennakot on hyvä laittaa niin, että ajoitus toteutuu (1.0atdc) ja pulssisuhde (?) noin 50%. Jos kaikki muu on kunnossa, pitäisi sillä säädöllä toimia mallikkaasti.

                      Nuo merkkivalojen sytyttelyt johtuu todennäköisesti tuosta liiasta ennakosta, jolloin ahtopaineet nousevat normaalia myöhemmin -> ilmamäärät laahaavat jäljessä. Esp:n ohjaus tuntuu olevan aika tarkka toteutuneista ilmamääristä.

                      Comment

                      Working...
                      X