Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vw Passat 1.9 TD -96 ei lähe käyntiin. Missä vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vw Passat 1.9 TD -96 ei lähe käyntiin. Missä vika?

    Vw Passat 1.9 TD -96 ei lähe käyntiin. Missä vika?Polttoainepumppu?
    Kovat pakkaset tuli ja yks aamu käynnistys yrityksistä huolimatta ei lähe kone käymään. Startti pelaa jne. Oon akun startannu tyhjäksikki melekeen mutta ei vaan kone käy.Polttoaine suodatin aukastu ja puhistettu.
    Viimeksi muokannut kkatajainen; 26.12.2010, 13:06.

  • #2
    Pa-suodatin puhdistettu? Aukastu? Täh?

    No kuitenkin. Onko pa-letkuja käytetty irti? Onko ilmattu sen jälkeen? Saatko autoa lämmitykseen? Ei kai kesälaatua enää tankissa? Oliko suodatin kohmeessa?

    Comment


    • #3
      Hehkuuko?

      Comment


      • #4
        Nojoo, em lisäksi voi olla semmonenki juttu, että jos akun jännite Startatessa on liian alhainen, paineruiskusuuttimet ei avaudu jolloin ei myöskään tule polttoainetta. Lataa akku täyteen kaiken varalta.

        Comment


        • #5
          Hehkun merkkivalo syttyy ainaki normaalisti

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Cherokee!! Näytä viesti
            Nojoo, em lisäksi voi olla semmonenki juttu, että jos akun jännite Startatessa on liian alhainen, paineruiskusuuttimet ei avaudu jolloin ei myöskään tule polttoainetta. Lataa akku täyteen kaiken varalta.
            Mitenhä jännite tuohon vaikuttais, kun kyseessä on mekaaniset suuttimet kuitenkin? :D

            Mites pumpun solenoidi? Vetääkö vai eikö?

            Comment


            • #7
              Kolme solenoidia on sielllä ruiskutuspumpulla. Kahteen tulee virta mutta yhteen ei.eli kaks napsuu mutta yks ei. Voisko se olla sammutusolenoidissa ja siinä vika?Eikö tuossa ole vielä mekaaninen se ruiskutuspumppu?
              Viimeksi muokannut kkatajainen; 26.12.2010, 12:36.

              Comment


              • #8
                tarkista hehkut

                Kokemuksella noi saa käyntiin, jos on yksikin ehjä hehku. Jos kaikki pimeenä ni toivotonta yli 20 pakkasessa

                Comment


                • #9
                  Onkohan jokaisella solenoidilla oma tehtävänsä?Eli pitäs lähteä käyntiin vaikka yks on pimeenä?

                  Eikö se mee niin että jos sammutussolenoidi on rikki niin polttoaine läpät pysyy kiinni eikä kone käynnisty

                  Pystyykö solenoidia mitenkään ohittamaan jos se on rikki?

                  Comment


                    #10
                    Siis mitkä kolme solenoidia ? Mä oon käsittänyt et tuol on vaan yks mihin pitää sähkö saada, vaikka virtalukolta tai suoraan akulta. ;)

                    Comment


                    • #11
                      NO NiiMpähä onki mekaaanine. Olin karkeesti väärässä.

                      Comment


                      • #12
                        Mistähän sais polttoainepumpun kyseiseen autoon?

                        Comment


                        • #13
                          ok.kyseessä on kaverin auto ni en tiiä. Eli siellä siis on vaan se yks solenoidi.mitähän ne muut sitte on?

                          Comment


                            #14
                            Sammutussolenoidi on siinä pumpun päässä yksittäinen johto. Sen lisäksi pumppuun ei taida mennä kuin se isompi nippu johtoja ennakonsäätäjälle, lämpötila-anturille yms.

                            Ei lämmittämättä lähteny meidän pihasta yksikään auto käyntiin kovilla pakkasilla. Ei edes tuo aikasemmin niin pomminvarmasti lähteny 1Z koneella oleva golffi. No tähän tietysti auttoi kun latas akun täyteen.

                            Olihan kyse TD:stä eikä TDI:stä Passatin kohdalla? TD:ssähän on täysin mekaaninen pumppu?

                            Comment


                              #15
                              Saisko siitä pumpusta kuvaa? Siellä on syötönkatkaisusolenoidi ja taitaa kylmäkäynnistystä varten olla toinen joka kääntää ennakoita aikaisemmalle. Vanhoissahan tuo hoidettiin sillä vivulla kabiinista käsin. Kolmannesta solenoidista en sitten tiedäkään.

                              E: niin joissakin malleissahan on käynnistykseneston himmeleitä pumpun päädyssä, niillekin menee muutama johto.

                              E2: Voihan sitä kokeilla siten että ottaa suutinten putket löysälle ja starttailee. Näkee että tuleeko sinne soppaa ensinkään. Ruiskutuspumppu ei noinvaan pimene, jos se leipoo jotenkin kiinni niin sitten kyllä katkeaa jakoremmikin. Eli väittäisin pumpun olevan 99% varmuudella ehjä. Käynnistyksenesto voi sensijaan kenkkuilla. Kyllä tuon polttoainesuodattimenkin itse vaihtaisin ihan reilusti uuteen, ne ei paljoa maksa.
                              Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 28.12.2010, 10:55.

                              Comment


                                #16
                                Ja hehkuille tulee varmasti virtaa? Hehkuvalo palaa vaikkei perille meniskään virtaa.

                                Comment


                                • #17
                                  tuleekos sitä sahatessa pakoputkesta kunno diiselin katku?
                                  jos tulee niin hehkut tai liian väljä kone.
                                  jos ei tule ei saa polttoainetta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    ARVAUKSIA jos tavallinen TD ei TDi

                                    Hehkun relevika (silloin ei aukene pumpun solenoidikaan), hehkut pimeänä, hehkun pääsulake rikki, pumpun solenoidi.

                                    Liekkö pumpulle menevä letku kirkasta muoviputkea, sitä näkee meneekö polttoainetta pumpulle.
                                    Toinen vaihtoehto on löysätä yhden suuttimen putken liitosmutteria ja katsoa tuleeko putken liitoksesta polttoainetta startatessa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiitokset kaikille vastanneille. Vika löyty suodattimesta. Oli hieman tukossa. Nyt kun katottiin tarkemmin niin huomattiin että ei tule tarpeeksi polttoainetta läpi.

                                      Uus suodatin ja ilmaus ja eikun tienpäälle.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei se tainnut olla hieman tukossa vaan täysin tukossa, jos ei käyntiin asti suostunut lähteä?
                                        Hyvä, että vika löytyi noinkin halvasta päästä :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Siinä voi alkaa jo uutta pumppua silmäilemään tuossa tapauksessa. Noi ei vaan kovin tykkää kuivana käydä...

                                          Comment


                                            #22
                                            Elä ny diffas tuommosella pelottele, ei nuo sentään V6 pumppuja ole.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ai meinaat et ve4 tykkää kuivana pyöriä? Kovin tossa eräskin pumppu meni säpäleiksi kun kuivana pyöri. ;)

                                              Comment


                                              • #24
                                                "Nyt kun katottiin tarkemmin niin huomattiin että ei tule tarpeeksi polttoainetta läpi."

                                                Uteliaisuuttaan kiinnostaa, että miten ja mistä huomasitte ettei polttoainetta tule suodattimen läpi?

                                                Comment

                                                Working...
                                                X